Összefoglaló a légvédelmi eszközök működéséről...

Hogy mit tudtak és mit gondoltak a jövő fenyegetéseiről 1949-ben a szovjetek.

J5bm5xR.png
 
Nem hittem volna, hogy egy ennyire egyszerű diagramot magyarázni kell...
  • X-tengely, a célpont sebessége.
  • Y-tengely a célpont magassága.
  • Benne a pöttyök az adott típusok paraméterei.
A burkológörbe mutatja az 1949-es célok határait.
Aztán az 1960-as a becslés, hogy jönnek a szuperszonikus célok is majd.

Ez az 1G performance envelope egyébként. HTÖ 741. oldalán is ezeket látod F-16-ra.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
Nem hittem volna, hogy egy ennyire egyszerű diagramot magyarázni kell...
  • X-tengely, a célpont sebessége.
  • Y-tengely a célpont magassága.
  • Benne a pöttyök az adott típusok paraméterei.
A burkológörbe mutatja az 1949-es célok határait.
Aztán az 1960-as a becslés, hogy jönnek a szuperszonikus célok is majd.

Ez az 1G performance envelope egyébként. HTÖ 741. oldalán is ezeket látod F-16-ra.

Nem ismerema cirill betűket.Számomra ebből csak a tipusok derültek,de az,hogy a tengelyek mit jelölnek az nem.
 
Epic, epic.

Én amúgy 37 vagyok és igaz, hogy 1 évig tanultam 2011-12-ben, de azelőtt is egy km/ bárm van utána, mondjuk úgy, hogy elég egyértelmű...

Kis előnézet valamiből. Eszméletlen durva lesz. ;)

r7ovvK3.png
Nah, akkor megcsináltam a kiterjesztett változatát is. Szándékosan nem rajzoltam meg úgy, hogy az SR-71 ráférjen, hogy jelképesen lelógjon a lapról. Vagy illene teljesen?

1Tzteu2.png
 
Nah, akkor megcsináltam a kiterjesztett változatát is. Szándékosan nem rajzoltam meg úgy, hogy az SR-71 ráférjen, hogy jelképesen lelógjon a lapról. Vagy illene teljesen?

1Tzteu2.png

Ehez a diagrammhoz hozzá tudod társítani a különböző légvédelmi rendszerek görbéit?
 
Ehez a diagrammhoz hozzá tudod társítani a különböző légvédelmi rendszerek görbéit?
Nem.
Úgy látom, hogy a hasonló kinézet miatt összekevered dolgokat..
A HMZ görbék azok magasság és távolságról szólnak, de adott sebesség paraméterig érvényesek. A két diagram nem egymásba transzformálható emiatt.
A HMZ diagramokra tudsz felrajzolni gép pályákat legfeljebb.
DhEThba.png
 
Nah, akkor megcsináltam a kiterjesztett változatát is. Szándékosan nem rajzoltam meg úgy, hogy az SR-71 ráférjen, hogy jelképesen lelógjon a lapról. Vagy illene teljesen?

1Tzteu2.png


Ez a diagram szerintem külön érdekes lehetne maximális/vagy estleg normál fegyverterheléssel számolva is.
Ezek aerodinamikailag tiszta adatoknak tűnnek.
De így is iszonyat látványos különbségek vannak :)
 
Ez a diagram szerintem külön érdekes lehetne maximális/vagy estleg normál fegyverterheléssel számolva is.
Ezek aerodinamikailag tiszta adatoknak tűnnek.
De így is iszonyat látványos különbségek vannak :)
Nem, nem, ezek a fegyverterheléssel ezek az értékek.
A B-58 tudna magasabban repülni, csak akkor lassabb.A B-52 is tudna magasabban, csak lassabban.
Tessék ezt böngészni. ;)
http://www.alternatewars.com/SAC/

A B-70-nél sokkolódj milyen távon tartotta volna az M2.0 feletti sebességet. Egy SR-71 közeli gép sebességben úgy, hogy messzebbre megy és sokkal nagyobb hasznos teher. Na, ebből sejthető mibe fájt volna...

Ja, és nem lett volna annyira könnyű célpontja a SAM-nek és a MiG-25-nek sem, az egy városi legenda. 1970-ben kb a maroknyi Sz-200 tudta volna max. lelőni. Semmi más. És az is igen szerény HMZ-vel.

Csak egyetlen század B-70 árából sanszosan legyártották az összes AGM-28 és AGM-69-et...
 
Nem, nem, ezek a fegyverterheléssel ezek az értékek.
A B-58 tudna magasabban repülni, csak akkor lassabb.A B-52 is tudna magasabban, csak lassabban.
Tessék ezt böngészni. ;)
http://www.alternatewars.com/SAC/

A B-70-nél sokkolódj milyen távon tartotta volna az M2.0 feletti sebességet. Egy SR-71 közeli gép sebességben úgy, hogy messzebbre megy és sokkal nagyobb hasznos teher. Na, ebből sejthető mibe fájt volna...

Ja, és nem lett volna annyira könnyű célpontja a SAM-nek és a MiG-25-nek sem, az egy városi legenda. 1970-ben kb a maroknyi Sz-200 tudta volna max. lelőni. Semmi más. És az is igen szerény HMZ-vel.

Csak egyetlen század B-70 árából sanszosan legyártották az összes AGM-28 és AGM-69-et...

B-58 esetén lepődök meg inkább, úgy tudtam terveztek hozzá egy "fegyvertartályt" de azzal is csökkent a sebessége a diagrammon feltüntetett érték alá.
 
Most volt kis időm olvasgatni, bár dedikáltan nem találtam leírva a Hustler esetén hogy az MB1 kombinált fegyver és üzemanyag tartályával mi lehetett a max sebessége de megkövetlek, mert valószínűleg igazad van.

Az alábbi cikkben egy pilóta a bevetési profil kapcsán megjegyzi hogy a célponttól kb 500 mérföldre Mach 2-re gyorsítottak volna:
https://www.airspacemag.com/history-of-flight/speed-freak-11315229/

Itt egy jó kis angol cikk a típusról, végén egy rövid táblázta a specifikációkról:
http://www.aviation-history.com/convair/b58.html
 
A fenti direkt tárhely szebb felülete, itt jobban átlátható mi van a B-58-hoz.

http://www.alternatewars.com/SAC/B-RB-58A_Hustler_SAC_-_10_July_1959.pdf
http://www.alternatewars.com/SAC/B-_and_RB-58_Hustler_CS_-_10_July_1959.pdf

Az első link a fontosabb. A legmegengedőbb értéket adtam meg, a legnehezebb gép esetén van 40 ezer lábon M2.0 felett picit a sebesség. Ha könnyebb a gép bőven mehet 50 ezer láb fölé is.

qqBtYo6.png


Ezen a diagramon látod, hogy a szuperszonikus repülés mennyire megviseli a hatósugarat, de ezt már az B-1A-nál is láttuk.


2GEDVKe.png


Néhány tipikus bevetésre kiszámolva a dolgok. Az 1174 kt 40-50k láb magasságban bőven M2.0
Ezzel számolhatsz, az utolsó sora.
http://www.hochwarth.com/misc/AviationCalculator.html

PDCrVm8.png


Ck6gZvj.png
 
A fenti direkt tárhely szebb felülete, itt jobban átlátható mi van a B-58-hoz.

http://www.alternatewars.com/SAC/B-RB-58A_Hustler_SAC_-_10_July_1959.pdf
http://www.alternatewars.com/SAC/B-_and_RB-58_Hustler_CS_-_10_July_1959.pdf

Az első link a fontosabb. A legmegengedőbb értéket adtam meg, a legnehezebb gép esetén van 40 ezer lábon M2.0 felett picit a sebesség. Ha könnyebb a gép bőven mehet 50 ezer láb fölé is.

qqBtYo6.png


Ezen a diagramon látod, hogy a szuperszonikus repülés mennyire megviseli a hatósugarat, de ezt már az B-1A-nál is láttuk.


2GEDVKe.png


Néhány tipikus bevetésre kiszámolva a dolgok. Az 1174 kt 40-50k láb magasságban bőven M2.0
Ezzel számolhatsz, az utolsó sora.
http://www.hochwarth.com/misc/AviationCalculator.html

PDCrVm8.png


Ck6gZvj.png
Nagyon nagy like :D
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage