P-51 Mustang (North American, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
north-american-p51-b-mustang.jpg

wallpaper-400480.jpg
 

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
274
1 598
93
Egy kérdés: Mikortól és melyik típustól volt hidraulikus (szervo) rásegítés a katonai repülőgépek kormányzásához? Gondolom, hogy Manfred von Richthofen báró még anélkül repült, de nehéz elképzelni, hogy II. VH +600km/h csúcssebességű gépeit pusztán izomerővel kormányozni tudták.. Vagy akár egy Stukát kivenni a zuhanórepülésből. Van valakinek erről információja?
 
M

molnibalage

Guest
Egy kérdés: Mikortól és melyik típustól volt hidraulikus (szervo) rásegítés a katonai repülőgépek kormányzásához? Gondolom, hogy Manfred von Richthofen báró még anélkül repült, de nehéz elképzelni, hogy II. VH +600km/h csúcssebességű gépeit pusztán izomerővel kormányozni tudták.. Vagy akár egy Stukát kivenni a zuhanórepülésből. Van valakinek erről információja?
Az egymotoros vadászgépek többségén tudtommal nem volt semmiféle rásegítés. Hartmannról szóló írásban is benne volt, hogy hogyan tanította meg oktatója, hogy a Messzert is lehetett "abnormálisan szűk fordulóba kényszeríteni" (szó szerint így szerepelt, ha jók az emlékeim), ha kellően erős volt a pilóta.

A jenki gépekben és a nagyobbakban (P-47, P-38, Me-110, stb) már lehetett ilyen, de ezt egyesével kellene megnézni.

Pl. a Zero-nál is a probléma az volt, hogy csak kis sebességen volt igazán használható. Hiába volt nagy végsebessége a gépnek iszonyatosan "felkeményedtek" a csűrők asszem 400 km/h felett, tehát olyan lassan tudott orsózni, hogy a gép érdemben nem volt alkalmas légi harcra.

A jetkorszak vadászgépein már szükséges volt azok tömege és sebessége miatt is.
 
  • Tetszik
Reactions: Septimus

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
274
1 598
93
Érdekes, azt hittem, hogy a Bf 109 már rendelkezett szervo rásegítéssel. Így viszont külön respect a pilótáknak. A P-51D Mustang-nak legjobb tudomásom szerint már volt hidraulikus szervo rásegítése. Hacsak nem a mostani replikákat tunningolták fel ilyen plusz repülést segítő funkcióval..
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
A Me 262-nek nem volt, a P-80 késői változati már kaptak csűrő buszter, most az kérdés, hogy ezek mennyire előzték meg a MiG-15-t, és az F-86 Sabre-t, ahol viszont , mind a csűrő, mind a magassági kormány hidraulikus működtetésű volt. Ahhoz, hogy hidraulikus rásegítésed legyen, ahhoz azért kell egy olyan hajtómű, amely meg tud hajtani egy olyan szivattyút, amely képes ellátni egy viszonylag nagy komoly hidraulika rendszert. Nagyon jellemző, a második világháborús repülőgépek hidraulika rendszerének a teljesítményére a Spitfire futóbehúzása. Érdemes megnézni egy felszálló Spitfire-ről készült felvételt. Jól látszik, hogy kénytelenek voltak sorrendvezérlést használni, mert a rendszer teljesítménye nem tette lehetővé a két főfutó egyidejű működtetését. Nos, akkor amikor minden LE-t a gép sebességének fokozására fordítottak, akár a motor élettartamánák árán is, egyszerűen nem volt lehetőség a hogy egy hidraulika szivattyúval csökkentsék, azt, pont a legkritikusabb időszakban, a légiharc közben. A le- és felszálláskor már lehetett. A P-51 kormánylapjai nem rendelkeztek hidraulikus rásegítéssel. A hidraulika rendszer,rel mindössze a futóműveket és a fékszarnyakat működtették akárcsak a Me 262-n. Lásd itt:

http://www.wwiiaircraftperformance.org/mustang/P-51D-manual-5april44.pdf

TG
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Egy kérdés: Mikortól és melyik típustól volt hidraulikus (szervo) rásegítés a katonai repülőgépek kormányzásához? Gondolom, hogy Manfred von Richthofen báró még anélkül repült, de nehéz elképzelni, hogy II. VH +600km/h csúcssebességű gépeit pusztán izomerővel kormányozni tudták.. Vagy akár egy Stukát kivenni a zuhanórepülésből. Van valakinek erről információja?
Tudrommal a P-38 Lightningnak volt először csűrő boostere
P38_Av_4408_DA_aileron_p132_W.png
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Egy kérdés: Mikortól és melyik típustól volt hidraulikus (szervo) rásegítés a katonai repülőgépek kormányzásához? Gondolom, hogy Manfred von Richthofen báró még anélkül repült, de nehéz elképzelni, hogy II. VH +600km/h csúcssebességű gépeit pusztán izomerővel kormányozni tudták.. Vagy akár egy Stukát kivenni a zuhanórepülésből. Van valakinek erről információja?

Emlékeim szerint csak a P-38 egyes későbbi változataiban volt hidraulikus rásegítés a csűrőknél, illetve hasonlóan az (Y)P-80-asokban, a nagy kormányerők miatt. Más gép nem jut eszembe, bár nagy ritkán előfordult aerodinamikai rásegítés Flettner vagy rugós kiegyenlítőlapokkal (Tempest, Me 109, Me 262 egyes változatai).

Egyébként tisztán izomerővel ment, nagy kormányerőkkel szemben.. utazási sebesség gyakrolatilag egyik sem tudta teljesen kitéríteni a csűrőket…
 
  • Tetszik
Reactions: Septimus