PA-NG (Franciaország)

A Rafale-ra annyi pénzt rááldoztak, mint az amerikaiak a Raptorra.
Az AASM rakétapóthajtású, kombinált vezérléses precíziós bombacsalád tagjainak darabára 320 ezer euró, vagy már több is.
Az amerikai JDAM kit 10 ezer dollár, és mind a két esetben Mk-82-es és 84-es bombatestekről beszélünk, amelyek önmagukban megvannak kb ezer dollárból.
A franciák mégis bátran az AASM-et rendszeresítik.
Állítólag jobban nanőverezik az ASSM mint barmelyik masik bomba a kategóriaban.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
185431640_1871221286388249_9072359960540804035_n.jpg


Van itt Rafale rendesen.
.
Ez valami PR foto? Vagy valahova igy szallitjak at a gepeket? Annyi gepet pakoltak a fedelzetre, hogy mozdulni se lehet töluk, de ami feltunöbb, es ezert gondolom sima PR kepnek, hogy ha a legterellenörzö gep tenyleg megprobalna felszallni, ahogy keszulödni latszik, akkor valoszinuleg a jobb szarnya elkapna elkapna a sor szelen allo Rafalet.
 
.
Ez valami PR foto? Vagy valahova igy szallitjak at a gepeket? Annyi gepet pakoltak a fedelzetre, hogy mozdulni se lehet töluk, de ami feltunöbb, es ezert gondolom sima PR kepnek, hogy ha a legterellenörzö gep tenyleg megprobalna felszallni, ahogy keszulödni latszik, akkor valoszinuleg a jobb szarnya elkapna elkapna a sor szelen allo Rafalet.
Az a kép olyan, mint ez. :)
9c2d4bd50e6d5828db2bdbf50a066a28.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Capslock27
Ez a teljes képessége:
2x E-2C
30x Rafale
+ néhány helikopter

De azért gondoljatok bele hány légierő erősebb ennél!
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff
Akár van NATO, akár nincs, a britek - ha volt rá pénzük -, mindig úgy gondolkodtak 250 éve, ha a franciáknak egy van, akkor nekik minimum kettő kell... A közös európai haderő közös európai célokat, európai stratégiát kívánna. Egyik sincs a közelben sem. Ezért a közös haderő utópia szerintem.
A franciáknak elsősorban a senki által sem fenyegetett ún. "tengeren túli területek" - valójában gyarmatok - védelmére kell 1 anyahajó. A britek esetében van fenyegetés: Argentína vs. Falkland-szk. Igaz, az argentin haderő jelenleg harmatgyenge, de 1 erős Argentína ellen 2 anyahajó is kevés lehet...

A gyarmatok esetében ugyanis szóba sem jöhet "közös európai cél és haderő"...!!!
 
.
Ez valami PR foto? Vagy valahova igy szallitjak at a gepeket? Annyi gepet pakoltak a fedelzetre, hogy mozdulni se lehet töluk, de ami feltunöbb, es ezert gondolom sima PR kepnek, hogy ha a legterellenörzö gep tenyleg megprobalna felszallni, ahogy keszulödni latszik, akkor valoszinuleg a jobb szarnya elkapna elkapna a sor szelen allo Rafalet.
Természetesen PR fotó, hiszen a gépek zöme mindig a hangárfedélzeten szokott tartózkodni.
De jó összehasonlítási alap ahhoz képest, hogy a Kuznyecov összesen kb 12-16 gépet tud egy időben hordozni, vagy, hogy a CdG is hány Rafale-t vitt csak el, mikor éles bevetésen volt Líbia ellenében. Ennek kb a felét.
 
Természetesen PR fotó, hiszen a gépek zöme mindig a hangárfedélzeten szokott tartózkodni.
De jó összehasonlítási alap ahhoz képest, hogy a Kuznyecov összesen kb 12-16 gépet tud egy időben hordozni, vagy, hogy a CdG is hány Rafale-t vitt csak el, mikor éles bevetésen volt Líbia ellenében. Ennek kb a felét.
.
Na, de ha megnézzük, hogy a két gép (Rafale vs Su-33) méretben hogy viszonyul egymáshoz....!
.
 
@arbalest @borisz
Ez egy fotóbolt.
A képen felül a PANG tervezett modellje van.
Alul pedig a HMS Queen Elizabet 2 látható.
Alapvetően ez csak arra szolgál, hogy megmutassa a méretbeli különbséget/hasonlóságot.
Igen, köszönöm. Egyelőre csak a terv terve létezik, emiatt szerintem nem kell új topikot nyitni.
Akkor most nem basznak úgy ki magukkal, hogy ugyanannyi pénzből egy fele akkora hajót építenek?
Mihez képest? Gondolom a Nimitzekre gondolsz, azok nem csak méretben, árban is duplája a CdG-nak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Igen, köszönöm. Egyelőre csak a terv terve létezik, emiatt szerintem nem kell új topikot nyitni.

Mihez képest? Gondolom a Nimitzekre gondolsz, azok nem csak méretben, árban is duplája a CdG-nak.
Úgy tudom, hogy nem. Négyzetméterre sokkal drágább a franci hajó. Fele akkora hajónak meg negyede a harci értéke.
 
Úgy tudom, hogy nem. Négyzetméterre sokkal drágább a franci hajó. Fele akkora hajónak meg negyede a harci értéke.
Összességében biztosan többre jött ki az építése, a karbantartása pláne, különösen a korai években volt rengeteg nyűg a francia hajóval (mint pl a hajócsavar, vagy tengely törés az első teszt út elején, szinte többet volt szárazdokkban, mint vízen).
A franciák is okultak ebből, nem véletlenül tervezik akkorára az új hajót, amit a képen is látsz. Nyilván a politika fog dönteni, de a haditengerészet legalább kettőt szeretne, elkerülve a CdG bevethetőségével kapcsolatos problémákat (mind a technikai részét, mind a nyers tényt, hogy egy hajó nem tud "állandóan" tengeren lenni).
 
  • Tetszik
Reactions: endre and gacsat
Mihez képest fele akkorát?
Ha csak egy anyahajóra van szükséged, és pénzed, akkor az az egy lényegesen többe fog kerülni (fajlagosan), mintha 10-12db-ot tartanál folyamatosan az óceánokon.
Pl. a fejlesztési költségeket abba az egy hajóba kell kifizetni egy az egyben.
Az amerikai hajóépítő szerződések is úgy vannak felépítve, hogy a második, harmadik hajótól drasztikusan csökken az egységár...
 
Összességében biztosan többre jött ki az építése, a karbantartása pláne, különösen a korai években volt rengeteg nyűg a francia hajóval (mint pl a hajócsavar, vagy tengely törés az első teszt út elején, szinte többet volt szárazdokkban, mint vízen).
A franciák is okultak ebből, nem véletlenül tervezik akkorára az új hajót, amit a képen is látsz. Nyilván a politika fog dönteni, de a haditengerészet legalább kettőt szeretne, elkerülve a CdG bevethetőségével kapcsolatos problémákat (mind a technikai részét, mind a nyers tényt, hogy egy hajó nem tud "állandóan" tengeren lenni).
És még az a kettő is csak a szükséges minimum. Lásd még QE osztály az angoloknál.
 
Mihez képest fele akkorát?
Ha csak egy anyahajóra van szükséged, és pénzed, akkor az az egy lényegesen többe fog kerülni (fajlagosan), mintha 10-12db-ot tartanál folyamatosan az óceánokon.
Pl. a fejlesztési költségeket abba az egy hajóba kell kifizetni egy az egyben.
Az amerikai hajóépítő szerződések is úgy vannak felépítve, hogy a második, harmadik hajótól drasztikusan csökken az egységár...
10-12 darabot megépíteni, fenntartani iszonyat pénz (hiába tudod kihozni, hogy fajlagosan, egy egységre lebontva úgy mennyivel olcsóbb), nem véletlen, hogy az elmúlt 50 évben csak az USA volt erre képes. Ettől Kína is olyan messze van még, mint Makó Jeruzsálemtől. Amit a francia büdzsé talán elbírna, az kettő, esetleg három egység. A flotta ennyit szeretne, a pénzügyminisztérium meg a haját tépi. Nem véletlenül merült fel, hogy az EU-nak közösen kellene ezeket megépítenie és üzemeltetnie (legalábbis a németektől olvastam ilyen hírt). Két-három egységnél már lehet értelmesen csökkenteni legalább az üzemeltetési költségeket, miközben normális esetben mindig lenne legalább egy elérhető, bevethető egység. Ez elérhető cél lehet a franciáknak.