PA-NG (Franciaország)

10-12 darabot megépíteni, fenntartani iszonyat pénz (hiába tudod kihozni, hogy fajlagosan, egy egységre lebontva úgy mennyivel olcsóbb), nem véletlen, hogy az elmúlt 50 évben csak az USA volt erre képes. Ettől Kína is olyan messze van még, mint Makó Jeruzsálemtől. Amit a francia büdzsé talán elbírna, az kettő, esetleg három egység. A flotta ennyit szeretne, a pénzügyminisztérium meg a haját tépi. Nem véletlenül merült fel, hogy az EU-nak közösen kellene ezeket megépítenie és üzemeltetnie (legalábbis a németektől olvastam ilyen hírt). Két-három egységnél már lehet értelmesen csökkenteni legalább az üzemeltetési költségeket, miközben normális esetben mindig lenne legalább egy elérhető, bevethető egység. Ez elérhető cél lehet a franciáknak.
Hja nem is azt akartam ezzel írni, hogy a franciáknak annyit kellene építeni, csak @gacsat -nak akartam levezetni, hogy miért kerül fajlagosan nagyon sokba, ha csak 1 hajót készíttetsz.
 
10-12 darabot megépíteni, fenntartani iszonyat pénz (hiába tudod kihozni, hogy fajlagosan, egy egységre lebontva úgy mennyivel olcsóbb), nem véletlen, hogy az elmúlt 50 évben csak az USA volt erre képes. Ettől Kína is olyan messze van még, mint Makó Jeruzsálemtől. Amit a francia büdzsé talán elbírna, az kettő, esetleg három egység. A flotta ennyit szeretne, a pénzügyminisztérium meg a haját tépi. Nem véletlenül merült fel, hogy az EU-nak közösen kellene ezeket megépítenie és üzemeltetnie (legalábbis a németektől olvastam ilyen hírt). Két-három egységnél már lehet értelmesen csökkenteni legalább az üzemeltetési költségeket, miközben normális esetben mindig lenne legalább egy elérhető, bevethető egység. Ez elérhető cél lehet a franciáknak.
Hja nem is azt akartam ezzel írni, hogy a franciáknak annyit kellene építeni, csak @gacsat -nak akartam levezetni, hogy miért kerül fajlagosan nagyon sokba, ha csak 1 hajót készíttetsz.
S ennek is akkor van szerintem értelme (már persze a békeidős elrettentést, befenyítést leszámítva), ha egy olyan komplex kísérőcsoportja van, ami érdemben megtudja védeni.
 
S ennek is akkor van szerintem értelme (már persze a békeidős elrettentést, befenyítést leszámítva), ha egy olyan komplex kísérőcsoportja van, ami érdemben megtudja védeni.
Nyilván. Az angolok is kis túlzással vért izzadnak hozzá, de ki tudnak állítani egy tisztességes harccsoportot a QE mellé. Ez a franciáknak is megvan.
 
A két oldallal korábbi vitához kapcsolódik, ha nem is szorosan:


Ha valamihez, ehhez biztosan elkél majd a PANG.
 
A két oldallal korábbi vitához kapcsolódik, ha nem is szorosan:


Ha valamihez, ehhez biztosan elkél majd a PANG.
Ehhez 3 is kevés lesz! :D
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
A két oldallal korábbi vitához kapcsolódik, ha nem is szorosan:


Ha valamihez, ehhez biztosan elkél majd a PANG.
Elmegy a pic.ába a makaróni. Most meg mán a kíniakkal is háborúsdiznánk?
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
8f30qkuyy5381.jpg
 
WASHINGTON, December 21, 2021

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to
the Government of France of Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS),
Advanced Arresting Gear (AAG), and related equipment for an estimated cost of $1.321 billion. The Defense
Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of France has requested to buy one (1) Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS),
2 launcher configuration; and one (1) Advanced Arresting Gear (AAG), 3 engine configuration.
Also
included are land-based testing and test spares; shipboard install; testing and certification support; shipboard
spares; peculiar support equipment; government furnished equipment; multi-purpose reconfigurable training
system; operator and maintainer training; integrated electronic technical manuals; drawings and interface
control documents; technical assistance; contractor engineering technical services; and other related elements
of logistical and program support. The estimated total cost is $1.321 billion.

This proposed sale will support the foreign policy and national security of the United States by helping to
improve security of a NATO ally which is an important force for political stability and economic progress in
Europe.

The proposed sale will result in continuation of interoperability between the United States and France.
EMALS and AAG will be incorporated in France’s next-generation aircraft carrier program. France will have
no difficulty absorbing this equipment into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The prime contractors will be General Atomics-Electromagnetic Systems Group, San Diego, CA; and
Huntington Ingalls Industries, Newport News, VA. There are no known offset agreements proposed in
conjunction with this potential sale.

Implementation of this proposed sale will require the assignment of approximately (40) U.S. Government and
contractor representatives to France for 10 weeks per year in calendar years 2033-2038, to support shipboard
system installation, commissioning, certification, aircraft compatibility testing, flight deck certification and
sea trials.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated
quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final
requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 
WASHINGTON, December 21, 2021

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to
the Government of France of Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS),
Advanced Arresting Gear (AAG), and related equipment for an estimated cost of $1.321 billion. The Defense
Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of France has requested to buy one (1) Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS),
2 launcher configuration; and one (1) Advanced Arresting Gear (AAG), 3 engine configuration.
Also
included are land-based testing and test spares; shipboard install; testing and certification support; shipboard
spares; peculiar support equipment; government furnished equipment; multi-purpose reconfigurable training
system; operator and maintainer training; integrated electronic technical manuals; drawings and interface
control documents; technical assistance; contractor engineering technical services; and other related elements
of logistical and program support. The estimated total cost is $1.321 billion.

This proposed sale will support the foreign policy and national security of the United States by helping to
improve security of a NATO ally which is an important force for political stability and economic progress in
Europe.

The proposed sale will result in continuation of interoperability between the United States and France.
EMALS and AAG will be incorporated in France’s next-generation aircraft carrier program. France will have
no difficulty absorbing this equipment into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The prime contractors will be General Atomics-Electromagnetic Systems Group, San Diego, CA; and
Huntington Ingalls Industries, Newport News, VA. There are no known offset agreements proposed in
conjunction with this potential sale.

Implementation of this proposed sale will require the assignment of approximately (40) U.S. Government and
contractor representatives to France for 10 weeks per year in calendar years 2033-2038, to support shipboard
system installation, commissioning, certification, aircraft compatibility testing, flight deck certification and
sea trials.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated
quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final
requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
Akkor ebből megint nem lesz 2 hajó
 
Akkor ebből megint nem lesz 2 hajó
A PANG jelenleg még mindig csak fejlesztési fázisban van, amennyire az előzetes terveket ismerjük, 2025-ben kezdik meg építeni, és 2036-ban készülhet el, 2038-ban adhatják át.

A fenti jóváhagyás arról szól, hogy a tervezési és előzetes építési (megrendelési) fázisban immár nyugodtan készülhetnek az EMALS-okra, és az AAG-re, nem szükséges más rendszert talonban tartani (lásd britek kabaréja a már építés közben STOBAR / CATOBAR verzió közötti hezitálásról).

Ettől még adott esetben nekiállhatnak egy második egység berendelésének, amihez persze újra meg kell igényelni az EMALS-t és az AAG-t. De az egy külön történet lesz...
 
A PANG jelenleg még mindig csak fejlesztési fázisban van, amennyire az előzetes terveket ismerjük, 2025-ben kezdik meg építeni, és 2036-ban készülhet el, 2038-ban adhatják át.

A fenti jóváhagyás arról szól, hogy a tervezési és előzetes építési (megrendelési) fázisban immár nyugodtan készülhetnek az EMALS-okra, és az AAG-re, nem szükséges más rendszert talonban tartani (lásd britek kabaréja a már építés közben STOBAR / CATOBAR verzió közötti hezitálásról).

Ettől még adott esetben nekiállhatnak egy második egység berendelésének, amihez persze újra meg kell igényelni az EMALS-t és az AAG-t. De az egy külön történet lesz...

igazából én már "összevontam" a dolgot egy korábbi hírrel, ami arról szólt, hogy Macron hamarosan döntést hoz arról, hogy 1 vagy 2 egység lesz...
de természetesen rendelkehetnek belőle még később...
ugyanakkor elég elgondolkodtató, hogy alapból 11 éves építési idővel számolnak...gyanítom ennek a pénz(szűke) az alapvető oka
 
igazából én már "összevontam" a dolgot egy korábbi hírrel, ami arról szólt, hogy Macron hamarosan döntést hoz arról, hogy 1 vagy 2 egység lesz...
de természetesen rendelkehetnek belőle még később...
ugyanakkor elég elgondolkodtató, hogy alapból 11 éves építési idővel számolnak...gyanítom ennek a pénz(szűke) az alapvető oka

Macron és a francia törvényhozás egy egység építését előzetesen már jóváhagyta.
Tehát most a kérdés az, hogy szeretnének-e egy másodikat. Azonban egyenlőre csak egy egységre vonatkozó engedélyek megkérése van folyamatban.

A 11 év relatíve hosszú, főleg, ha mellé rakjuk, hogy az US NAVY-nek készülő Ford osztályt nagyjából 4-5 év alatt bocsátja vízre a Huntington Ingalls, de további nagyjából 2-3 év, amíg a valós átadás megkezdődhet, és a végleges átadás akár 8-9 év után valósul csak meg. Úgy, hogy folyamatosan gyártottak ilyen méretű hajóegységeket, megvan a kiépült háttéripar, beszállítók, logisztikai háttér. A brit és francia hordozóépítési programoknál az a probléma, hogy kell pár év, amíg az előmunkák lezajlanak, a beszállítókat felhajtják, a logisztikai igényeket felmérik és az építés alatt számtalan, korábban nem tapasztalt eseményekkel kerülhetnek szembe. Ha belengettek volna egy 4-5 éves építési időt, mindenki körberöhögi őket, mert úgy sem tudnák tartani. A 11 év hosszúnak tűnik, ismét, de reális, bele van kalkulálva elég puffer idő, amelyre a különféle nehézségek miatt szükség lehet. A fő gond így is az, hogy minden szép és jó, elkészül a hajó, majd utána mindenki szétszéled, a logisztikai hátteret leépítik, a beszállítók mennek máshova... Erre példa a brit hordozóknál az, hogy a PoW elkészülte után a hajógyár elkezdte árulni azt a gigászi darut, amivel a felépítményeket helyezték a fedélzetre. Mert más egységeknél nincs szükség rá, és belátható időn belül a Royal Navy sem fog további egységeket rendelni.

A második PANG esetén a franciáktól az lenne egy értelmes lépés, hogy ha az első PANG elkészülte után fognának neki, fenntartva a gyártókapacitást, beszállítói láncot, logisztikai hátteret...