1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Pilatus PC-3, PC-7, PC-9, PC-21

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - vaszabi által indítva @ 2013. február 6..

  1. vaszabi

    vaszabi New Member

    Indiának honnan van ennyi pénze új dolgokra? mindig csak azt lehet hallani hogy ebből meg ebből rendelnek, egy harmadiknál meg 50%-al emelik a megrendelt példányszámokat.
     
  2. borisz

    borisz Well-Known Member

    Mintha itt, a HTKA-n írták volna, hogy jórészt hitelből.
     
  3. shornet24

    shornet24 Active Member

    "75 darab gépet szállíthattak Indiának 10.4 millió dollár ellenében." Mármint darabja?
     
  4. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Pilatus PC-3, PC-7, PC-9, PC-21
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Problémák mutatkoznak a pénzzel. Az indiai pénzugyminiszter a rossz makroekonomia mutatók miatt 15 % -kal csokkentette a védelmi kiadásokat az idei évre. Tehát problémák lehetnek az eddig tendernyertes gépek beszerzésével...
    http://vz.ru/news/2013/2/6/619204.html
     
  6. arcas

    arcas Well-Known Member

    Na ezt a lehetőséget pl. a csehek elmulasztották. Az Alca-t is felhasználhatták volna a Gripen-bérlésükkel kapcsolatban...
     
  7. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  8. joker

    joker Well-Known Member

    Szép kicsi gép. Mennyire jó módszer légcsavaros kiképzőgépet használni sugárhajtóműves gépek leendő pilótáinál? Akkor már több értelme van a BAE Hawk T128/T2-eseknek.
     
  9. sondor961

    sondor961 New Member

    Egy kezdő pilótát nem ültethetsz egyből sugárhajtásúba! /Például 1 autóversenyző sem az F-1-ben kezdi.../
     
  10. teboly

    teboly Member

    Minden pilóta, légcsavaroson kezdi a pályafutását
     
  11. joker

    joker Well-Known Member

    Vannak sugárhajtású kiképzőgépek is. Miért ne ültethetnék abba? Elvégre van vele egy tapasztalt oktató aki 100%-ban tudja, hogy mit csinál és ha kell átveszi az irányítást, a sugárhajtású kiképzőgép karakterisztikája meg csak jobban hasonlít arra, amit végül reptetni fog.

    A forma1-es példádat nézve, ott egy GP-2-es vagy Formula3-mas autó azért nincs olyan vészesen messze az F-1-től.
     
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Gondolon már csak azért sem mert nem is nagyon éri meg. Ha jól emlékszem előszőr szimulátoron kezdik, aztán repülnek akárhány órár síma Cessnán, aztán jön Texan stb stb
     
  13. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Vannak sugárhajtású kiképzőgépek is. Miért ne ültethetnék abba? Elvégre van vele egy tapasztalt oktató aki 100%-ban tudja, hogy mit csinál és ha kell átveszi az irányítást, a sugárhajtású kiképzőgép karakterisztikája meg csak jobban hasonlít arra, amit végül reptetni fog.</blockquote>

    Attól függ, hogy milyen pilótáról beszélsz. A képzés bizonyos szakaszához érve (ideális esetben) egy kisebb sugárhajtású gépbe ül a pilóta, hogy szokja a sebességet, meg úgy eleve annak a rendszernek a jellegzetességeit (pl. hogy adott esetben a sugárhajtómű mennyivel lassabban reagál) + nagy sebességű manőverezés.

    Viszont egy új pilóta csakis propelleres gépen kezdhet, ennek az okai meg egyszerűek:

    1) egy turboprop gép pofátlanul olcsó árban és fenntartásban is bármilyen sugárhajtású géphez képest,
    2) sokkal egyszerűbb az alap repülést (VFR, IFR, navigáció, kötelékrepülés) megtanulni egy lassú és agilis géppel, mint egy 500+ km/h-val haladóval,
    3) a pilótákat az elején repülés közben is nagyobb számban szűrik. Magyar viszonylatban ugyan ez inkább "nagyobb" szám, de normálisabb légierőknél akár 30-50 pilóta is átjuthat az orvosi vizsgálatokon és elméleti vizsgákon és ezek alá mind gépet meg repült órát kell adni és itt csatlakozik be az 1)-es pont, mert ennyi növendékhez relatíve nagy sugárhajtású kiképző flottát kéne fenntartani, ami többszörösébe kerülne egy több turboprop+kevesebb jet kiképző flottának.
    3+) ugyan lehetne a szimulátoros oktatást hozni, mint ellenérv, de a növendékeknek repülni kell. A valós látási viszonyokat, turbulenciát, a gép precíz rezgéseit nem szimulálod le, azt élőben kell megtapasztalni.

    Az F-1-es pilóták nagy többsége gokartban kezdi :D
     
    borisz likes this.
  14. joker

    joker Well-Known Member

    " Az F-1-es pilóták nagy többsége gokartban kezdi :D" - ha így nézzük akkor a vadászgéppilóták is kezdhetnék egy trambulinnal, hogy szokják milyen a levegőben, aztán siklóernyő, sárkányrepülő, vitorlázó motor nélküli repulő, légcsavaros, stb...ha be akarod járatni velük is a ranglétrát "gokarttól az F1-ig"
     
  15. emel

    emel Well-Known Member

    Sőt, forgó-székben kezdik - már a kiválasztás folyamán, és van a kiképzés során trambulin, is csak gumiasztalnak hívják, meg egyéb földi kínzóeszközök is, amit már kiképzett pilótaként is rendszeresen használnak. Azután nem tudom, hallottad-e, hogy több évtizeddel ezelőtt a cseh L-13 Blanik vitorlázógépnek egyik legnagyobb vásárlója az USAF volt, és nem hobbyból, hanem kiképzési célokra. A nagy sebességű kiképzésnek meg egyik fő része, hogy a leendő pilóta megszokja a megfelelő előre-gondolkodást és a hatalmas döntési idő-kényszert. Erre nem elég az, hogy előre szólnak neki: figyu, most rohadt gyorsan fogsz ám repülni, nem sok időd lesz gondolkozni, tehát sokszor előre kell gondolkozni és dönteni, hogy időben végrehajts mindent és túléld a repülést. Ez nem megy egyik pillanatról a másikra, a síugró se rögtön az óriás-sáncról kezdi, szóval csak szép fokozatosan, mert nem a hősi halottak , hanem a kiképzett pilóták szaporítása a cél.
    Üdv ML
     
    borisz likes this.
  16. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    ML: ez gyönyörű nyilatkozat volt :)
     
  17. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Pilatus PC-9
     
  18. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Pilatus PC-9 FullHD
     
  19. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Pilatus PC-21 FullHD
     
  20. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Pilatus P-3 (1680x1050)
    [​IMG]
    FullHD
     

Ezen oldal megosztása