Queen Elizabeth osztály (Egyesült Királyság)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 482
59 915
113
Semmi ok a pánikra. Bosszantó dolog persze, de órânkènt 200 liter viz, az szinte semmi, simân kipumpâlható.És a szimmering cseréje szerintem nem miliós tètel. Persze több nap a szárazdokkban, az valószinüleg már igen.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 279
24 975
113
Na, akkor úgy néz ki be is lehet fejezni a savazást (nem mondom, hogy megmondtam)
Jelenleg úgy néz ki, hogy a hajó egyik propellere elkapott valamit a tengerfenéken.
Javításra valószínűleg Hollandiában kerül sor.


Szerintem egyébként inkább Rotterdam lesz, nem Amsterdam.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 565
26 461
113
Na, akkor úgy néz ki be is lehet fejezni a savazást (nem mondom, hogy megmondtam)
Jelenleg úgy néz ki, hogy a hajó egyik propellere elkapott valamit a tengerfenéken.
Javításra valószínűleg Hollandiában kerül sor.


Szerintem egyébként inkább Rotterdam lesz, nem Amsterdam.
Naszóvan, nem kellett volna szankcionálni az orosz kenőzsírt sem, de erre sem gondoltak az angol tudósok!

Itt más verziót mondanak. Kenési problémák léptek fel a hajócsavar tengelynél, de azért 1 órát kibírt a tengeren.

"A védelmi főnök "kínos" baklövésnek nevezte, ami miatt a HMS Prince of Wales mérföldkőnek számító amerikai küldetése a javítás idejére elmaradhat."

"A 65 000 tonnás NATO zászlóshajót vizsgáló haditengerészeti források most jelezték, hogy a kardántengely a kenés hiánya miatt károsodhatott. A súrlódás miatti túlmelegedés ezen a ponton károsíthatja a fémtengelyt - tették hozzá a források."

Sikerült hosszú időre kivonni a forgalomból A hajótengellyel már a kezdeteknél is gond volt. Lehet, hogy azt hitték, hogy felesleges a hajóba.

A tutajjal már tologatják, hátha beröffen, vagy vizsgálják a károsodást kívül, mikor a baj a hajótesten belül van.

61889863-11162835-image-a-192_1661907028967.jpg


 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 279
24 975
113
Naszóvan, nem kellett volna szankcionálni az orosz kenőzsírt sem, de erre sem gondoltak az angol tudósok!

Itt más verziót mondanak. Kenési problémák léptek fel a hajócsavar tengelynél, de azért 1 órát kibírt a tengeren.

"A védelmi főnök "kínos" baklövésnek nevezte, ami miatt a HMS Prince of Wales mérföldkőnek számító amerikai küldetése a javítás idejére elmaradhat."

"A 65 000 tonnás NATO zászlóshajót vizsgáló haditengerészeti források most jelezték, hogy a kardántengely a kenés hiánya miatt károsodhatott. A súrlódás miatti túlmelegedés ezen a ponton károsíthatja a fémtengelyt - tették hozzá a források."

Sikerült hosszú időre kivonni a forgalomból A hajótengellyel már a kezdeteknél is gond volt. Lehet, hogy azt hitték, hogy felesleges a hajóba.

A tutajjal már tologatják, hátha beröffen, vagy vizsgálják a károsodást kívül, mikor a baj a hajótesten belül van.

61889863-11162835-image-a-192_1661907028967.jpg


Hagyjukmár :D
Persze. 'Kimaradt', hogy kenni kell a tengelyt... Vitára sem érdemes feltevés.
Minden szakmai fórumon nevetség tárgya lett a fenti cikk.
Nem egy outsider újságírónak kell hinni, akinek az egyik rokonának a pasija, vagy bárkije beszélt valakivel, aki a hajón szolgál.
Lehet itt vicceskedni, meg jönni a cinizmussal, de elég amatőr dolog.
Még ha egyeseknek ez vmilyen fura okból élvezet is okoz.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 565
26 461
113
Hagyjukmár :D
Persze. 'Kimaradt', hogy kenni kell a tengelyt... Vitára sem érdemes feltevés.
Minden szakmai fórumon nevetség tárgya lett a fenti cikk.
Nem egy outsider újságírónak kell hinni, akinek az egyik rokonának a pasija, vagy bárkije beszélt valakivel, aki a hajón szolgál.
Lehet itt vicceskedni, meg jönni a cinizmussal, de elég amatőr dolog.
Még ha egyeseknek ez vmilyen fura okból élvezet is okoz.
Jajj, meg ne haragudjál már rám és csak a médiátokat idéztem be, én elhiszem amit írtok [néha].

Miért, az mivel jobb, hogy a hajócsavar felkapott a tengerfenékről valamit? Az meg hülye, hozzá nem értő navigációt jelenti! Minek lavíroztak bele a susnyásba, még jó, hogy nem mentek ki a szárazföldre, mert ott megnézhetnék a hajócsavart.

Nekem a kenéshiány elfogadhatóbb, az angol tengerészek navigációs képessége biztos jó.

Mint írtam, a csavarmeghajtó tengellyel már a legelején is gond volt. Valamit jól elku@tak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 279
24 975
113
Jajj, meg ne haragudjál már rám és csak a médiátokat idéztem be, én elhiszem amit írtok [néha].

Miért, az mivel jobb, hogy a hajócsavar felkapott a tengerfenékről valamit? Az meg hülye, hozzá nem értő navigációt jelenti! Minek lavíroztak bele a susnyásba, még jó, hogy nem mentek ki a szárazföldre, mert ott megnézhetnék a hajócsavart.

Nekem a kenéshiány elfogadhatóbb, az angol tengerészek navigációs képessége biztos jó.

Mint írtam, a csavarmeghajtó tengellyel már a legelején is gond volt. Valamit jól elku@tak.
Én aztán nem haragszom.
Csak nem szeretem ha a körülmények és tények, illetve adott feltételek ismerete hiányában valaki kinyilatkoztat.
Ha a nyilvánosság elé kerülhet a vizsgálat végeztével annak eredménye, akkor lesz miről vitatkozni.
Addig történhetett sok minden, tévedhetett a pilot, a navigáció, szar lehetett a hajózóút állapota, lehetett vmilyen technikai hiba stb.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and jani22

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Jajj, meg ne haragudjál már rám és csak a médiátokat idéztem be, én elhiszem amit írtok [néha].

Miért, az mivel jobb, hogy a hajócsavar felkapott a tengerfenékről valamit? Az meg hülye, hozzá nem értő navigációt jelenti! Minek lavíroztak bele a susnyásba, még jó, hogy nem mentek ki a szárazföldre, mert ott megnézhetnék a hajócsavart.

Nekem a kenéshiány elfogadhatóbb, az angol tengerészek navigációs képessége biztos jó.

Mint írtam, a csavarmeghajtó tengellyel már a legelején is gond volt. Valamit jól elku@tak.
A Queen Mary fél méter hiján zátonyra nem futott. Tele utasokkal.
A tenger alján meg tuti több milió tonna halászháló van. Én száz méternél sekélyebb vízben nem is engedném, hogy saját erőből menjen.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Van ilyen. Nációtól függetlenül.
Még a GPS korában is.
A kapitány vitte oda a hajót. Elfelejtve, hogy a hajó a saját árkában úszik. Különben Is. mi jár a fejében annak, aki a 13m merülésű hajóval 14 méteres vízbe megy? Most az árapályról már ne is beszéljünk.
 
  • Hűha
Reactions: jani22

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Én aztán nem haragszom.
Csak nem szeretem ha a körülmények és tények, illetve adott feltételek ismerete hiányában valaki kinyilatkoztat.
Ha a nyilvánosság elé kerülhet a vizsgálat végeztével annak eredménye, akkor lesz miről vitatkozni.
Addig történhetett sok minden, tévedhetett a pilot, a navigáció, szar lehetett a hajózóút állapota, lehetett vmilyen technikai hiba stb.
Ja, mint a Kennedy gyilkosságét.