Isten ments! - Még nem elég drága minden...?!?Hat akkor Rafale-re magyar!
Vagy az lesz az új magyar virtus, hogy minden napra új vadászgépet...?!?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Isten ments! - Még nem elég drága minden...?!?Hat akkor Rafale-re magyar!
De ezzel francia politikai joindulatot is lehetne venni. Rafale + Aster...Isten ments! - Még nem elég drága minden...?!?
Vagy az lesz az új magyar virtus, hogy minden napra új vadászgépet...?!?
Ezzel az erővel mindenkitől vehetnénk valamit, ám végül belerokkannánk...De ezzel francia politikai jóindulatot is lehetne venni. Rafale + Aster...
A görögök belerokkantak?Ezzel az erővel mindenkitől vehetnénk valamit, ám végül belerokkannánk...
Lehet nagyon megkésve, de nekem csak most tűnt fel, hogy a Rafinál még teljes utánégetőn sincsen 10m-es lángnyelv a gép után, a legtöbb felvételen szinte egyáltalán nem látszik oldalról, hogy forszázson van. A másik, hogy a gázsebesség fokozók is rejtettek. Ezek szerint a franciák a tervezésnél már gondoltak az infra kép csökkentésére?Jó kis összeállítás arról, hogy milyen szép és milyen precízen manőverezhető gép is ez a Rafale:
Azért nincs nagy láng, mert finoman szólva az utánégető eléggé alulfejlett, mégpedig szándékosan. 50kN tolóerőre csak 25kN tolóerőt dob rá.Lehet nagyon megkésve, de nekem csak most tűnt fel, hogy a Rafinál még teljes utánégetőn sincsen 10m-es lángnyelv a gép után, a legtöbb felvételen szinte egyáltalán nem látszik oldalról, hogy forszázson van. A másik, hogy a gázsebesség fokozók is rejtettek. Ezek szerint a franciák a tervezésnél már gondoltak az infra kép csökkentésére?
a Rafinál még teljes utánégetőn sincsen 10m-es lángnyelv a gép után
Engem nem érdekelnek a görögök. Lehet, hogy sokaknak szimpi fizetés nélkül távozni, de nekem nem az...!A görögök belerokkantak?
Alsó hangon húsz éve vannak tartósan az államcsőd közelében. Nulla az adófegyelem.
Fedezetlenül vesznek fel német hitelt, mellé kapják az eu-s pénzeket.
A block 52-es F-16C mellé AH-64D is befigyelt, pedig egyik se európai technika, de most “vesznek” 18 darab Rafale F3R-t, mellé meg már az ex-török F-35A-ról is pletykálnak.
El kéne már felejteni ezt a “jajj mi lesz, ha fegyverkezünk” témát.
Az EU-ban mindenki fedezetlen csekkekkel fizet körbe egymásnak.
Nem kötelező a játékban bent lenni. Lehet játszani a jófiút és hitelre venni mindent, amit aztán becsülettel belerokkanva visszafizetünk.
Vagy játszuk mi is azt, amit a görögök. Nagynémet, meg nagyfrancia, meg USA nagytőkéseket helyzetbe hozva generáljuk nekik a forgalmat, de jóformán sose fizetünk.
Vagy fizetünk, de pörgetjük tovább az úniós pénzen a boltot és visszakérjük megint azt a pénzt, amit aztán kifizetünk.
Ezt csinálják a görögök is.
Berlin es Parizs pont eleg.Ezzel az erővel mindenkitől vehetnénk valamit, ám végül belerokkannánk...
Ne légy naív és idealista. Mi kis ország vagyunk, az egyszázadnyi Gripen is hazavágta a védelmi költségvetést két évtizedre. Ki kellett miatta önteni a fürdővízzel a gyereket is.Engem nem érdekelnek a görögök. Lehet, hogy sokaknak szimpi fizetés nélkül távozni, de nekem nem az...!
Épp ez a baj. Ha 1 parlamentben üldögélő barom kitalálja, hogy ettől-attól lehet technikát vásárolni, míg a másiktól semmit, akkor ott már igen nagy baj van. Mert hiába van a másiknak mondjuk a mi haderőnkbe illeszkedő jó és ne adj Isten olcsó terméke, nekünk akkor is az elsőt kell választani...!Berlin es Parizs pont eleg.
Igen, a meglátásod realista, mert vadászgép szintű technikára most tényleg nincs pénz. De hat év múlva lejár a Gripen szerződés és akkor újra elő kell venni a kérdést, mert 2006-2026 között hiába volt elég ennyi gép, a világ változik, az ország számára pedig ennek a duplája-triplája kellene.Épp ez a baj. Ha 1 parlamentben üldögélő barom kitalálja, hogy ettől-attól lehet technikát vásárolni, míg a másiktól semmit, akkor ott már igen nagy baj van. Mert hiába van a másiknak mondjuk a mi haderőnkbe illeszkedő jó és ne adj Isten olcsó terméke, nekünk akkor is az elsőt kell választani...!
A dolog - tetszik vagy sem - már néhány éve eldőlt, mert mi ilyen-olyan módon a Gripent választottuk. Innen már abból kell kihozni a legtöbbet, mert ellenkező esetben tényleg elveszünk az adósságban. - Pláne úgy, hogy egyesek minden évben új gépet vennének...
OFFA görögök belerokkantak?
Alsó hangon húsz éve vannak tartósan az államcsőd közelében. Nulla az adófegyelem.
Fedezetlenül vesznek fel német hitelt, mellé kapják az eu-s pénzeket.
A block 52-es F-16C mellé AH-64D is befigyelt, pedig egyik se európai technika, de most “vesznek” 18 darab Rafale F3R-t, mellé meg már az ex-török F-35A-ról is pletykálnak.
El kéne már felejteni ezt a “jajj mi lesz, ha fegyverkezünk” témát.
Az EU-ban mindenki fedezetlen csekkekkel fizet körbe egymásnak.
Nem kötelező a játékban bent lenni. Lehet játszani a jófiút és hitelre venni mindent, amit aztán becsülettel belerokkanva visszafizetünk.
Vagy játszuk mi is azt, amit a görögök. Nagynémet, meg nagyfrancia, meg USA nagytőkéseket helyzetbe hozva generáljuk nekik a forgalmat, de jóformán sose fizetünk.
Vagy fizetünk, de pörgetjük tovább az úniós pénzen a boltot és visszakérjük megint azt a pénzt, amit aztán kifizetünk.
Ezt csinálják a görögök is.
Azért nincs nagy láng, mert finoman szólva az utánégető eléggé alulfejlett, mégpedig szándékosan. 50kN tolóerőre csak 25kN tolóerőt dob rá.
Ugyanez az F-35-ösnél 129kN-ra 61kN plusz, a Szu-35Sz-nél 88kN-ra kb 55-58kN pluszt jelent.
Az F-16C block 50-esnél 80kN-ra tesz rá a forszázs 49kN-t.
A fúvócső pedig nem “rejtett”, ilyen nincs is.
Ejektoros fúvócső, de az egyszerűbbik fajta.
A Snecma (ma már Safran) nem bíbelődött soha a máshol elterjedt Laval fúvócsővel, náluk a legmodernebb M88-as is a jó öreg csak konvergens/nyitható fúvócső profillal van szerelve, mint anno a MiG-21-es. Vagy mint az előd M53-as. Igaz, ez utóbbi főképp azért, mert hetvenes évekbeli kortársaitól eltérően nem 14...23 körüli nyomásviszonya volt, hanem csak 9-es, mint a MiG-21-es R-13-as és R-25-ös hajtóműveinek.
De az M88-ast a legkorszerűbb anyagokból készítették és itt már 23-as a nyomásviszony. Ez még mindig elmarad a kilencvenes évekbeli. 29...33-as értékekhez képest, de feltételezné, hogy a franciák is a Laval fúvócsöves útra térnek rá végre. De nem.
Ehelyett az IR kép leárnyékolása miatt választották a MiG-23-asokon is ismerős kettős, ejektor kialakítást.
Itt a maximál üzemmódig a szűkülő belső fúvócsövön csak a helyi hangsebességig tud gyorsulni a gázáram, de annál nem tovább.
Mivel hiányzik a Laval kialakítás bővülő szakasza, így a gázáram a helyi hangsebességet elérve, a benne maradó jelentős túlnyomás miatt a minimum keresztmetszet után szétrobban és ez áramlási veszteséget okoz. Viszont a belső fúvócsövet körülveszi egy hűtő légáram, ami a környezeti nyomáson próbálja elfedni a gázáram infraképét. Mivel ez a környezet nyomást jelenti, ebbe robbanna szét a gázsugár, amit viszont ismét összevezet a karbon-kompozit, nagy hőállóságú és hőszigetelésű külső fúvócső. Mivel hiányzik a Laval profil fokozatossága, így ez a lépcsőzetes keresztmetszet ugrás mindenképpen alacsonyabb maximál rezsim tolóerőt jelent, mint ha Laval profilos lenne az M88-as fúvócsöve.
De jelentékeny előnye, hogy nemcsak maximálon, de utánégetésen is van mód a forszázs fátyolhűtésére, illetve ezen a rezsimen a lényegesen kisebb külső-belső keresztmetszet lépcső miatt a tolóerő veszteség sokkal kisebb a Laval profilhoz képest, mint maximál rezsimen.
És hogy nagy sebességeken hogyan teljesít ez az egyszerűbb ejektoros szerkezet?
Nos, se a Mirage 2000, sem a Rafale nem marad el sem sebességben, sem csúcsmagasságban a kortárs típusokhoz képest, amelyeken viszont Laval fúvócső van.
Illetve csak érdekességképpen, olyan legendás nagy sebességű típusok, mint az SR-71-es, MiG-25-ös, Concorde, de még részben a MiG-31-es is ejektoros fúvócsővel készültek.
OFF
Ez pont akkora marhaság, mint a németek és más marhák zöld álma. Ha mindenki ilyen lenne, akkor bedőlne az egész.
A görögöket rég ki kellett volna kúrni a picsába példát statuálva.
Az egyszerű kialakítás nem látszik a teljesítményen? Ezt hogy kell érteni?A közös fejlesztésű Tornado korában (Mirage-2000) is faék egyszerűségű hajtóművet kapott és ez nem látszik a gép teljesítményén. Lényegében ez a hagyomány él tovább?
Megy, mint az állatAz egyszerű kialakítás nem látszik a teljesítményen? Ezt hogy kell érteni?
Ha jól emlékszem egy forgórészes a Mirage-2000 hajtóműve. A Tornadoé meg három. És mégis, ilyen korlát ellenére úgy repül az M2k, ahogy.Az egyszerű kialakítás nem látszik a teljesítményen? Ezt hogy kell érteni?
Mert ez nem korlát.Ha jól emlékszem egy forgórészes a Mirage-2000 hajtóműve. A Tornadoé meg három. És mégis, ilyen korlát ellenére úgy repül az M2k, ahogy.
A görögök belerokkantak?
Alsó hangon húsz éve vannak tartósan az államcsőd közelében. Nulla az adófegyelem.
Fedezetlenül vesznek fel német hitelt, mellé kapják az eu-s pénzeket.
A block 52-es F-16C mellé AH-64D is befigyelt, pedig egyik se európai technika, de most “vesznek” 18 darab Rafale F3R-t, mellé meg már az ex-török F-35A-ról is pletykálnak.
El kéne már felejteni ezt a “jajj mi lesz, ha fegyverkezünk” témát.
Az EU-ban mindenki fedezetlen csekkekkel fizet körbe egymásnak.
Nem kötelező a játékban bent lenni. Lehet játszani a jófiút és hitelre venni mindent, amit aztán becsülettel belerokkanva visszafizetünk.
Vagy játszuk mi is azt, amit a görögök. Nagynémet, meg nagyfrancia, meg USA nagytőkéseket helyzetbe hozva generáljuk nekik a forgalmat, de jóformán sose fizetünk.
Vagy fizetünk, de pörgetjük tovább az úniós pénzen a boltot és visszakérjük megint azt a pénzt, amit aztán kifizetünk.
Ezt csinálják a görögök is.