• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 406
25 170
113
Kommondor egy techdemó szintű járgány.
A Kommondor egy szinte garázsos Mad-Max sufni-tuning, és ezt nem valami előitélet alapján mondom.
Beszélj olyanokkal akik a közelében vagy konkrétan a gyártásában/"fejlesztésében"dolgoztak. A modern gépész-mérnöki munka teljes hiánya, haditechnikai szempontból egyszerűen az előre tervezettség, a valós koncepció hiánya. A szerkezeti és gyártástechnológiai megoldások -ha beszélhetünk egyáltalán technológiáról- botrányos minőséget és szürreális story-kat szültek eddig is. Techdemónak is szégyenlőssen nevezhető csak...inkább csak "demó".
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 595
36 072
113
A Kommondor egy szinte garázsos Mad-Max sufni-tuning, és ezt nem valami előitélet alapján mondom.
Beszélj olyanokkal akik a közelében vagy konkrétan a gyártásában/"fejlesztésében"dolgoztak. A modern gépész-mérnöki munka teljes hiánya, haditechnikai szempontból egyszerűen az előre tervezettség, a valós koncepció hiánya. A szerkezeti és gyártástechnológiai megoldások -ha beszélhetünk egyáltalán technológiáról- botrányos minőséget és szürreális story-kat szültek eddig is. Techdemónak is szégyenlőssen nevezhető csak...inkább csak "demó".
Olyan Rheinmetall féle makett :D
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 198
35 442
113
A Kommondor egy szinte garázsos Mad-Max sufni-tuning, és ezt nem valami előitélet alapján mondom.
Beszélj olyanokkal akik a közelében vagy konkrétan a gyártásában/"fejlesztésében"dolgoztak. A modern gépész-mérnöki munka teljes hiánya, haditechnikai szempontból egyszerűen az előre tervezettség, a valós koncepció hiánya. A szerkezeti és gyártástechnológiai megoldások -ha beszélhetünk egyáltalán technológiáról- botrányos minőséget és szürreális story-kat szültek eddig is. Techdemónak is szégyenlőssen nevezhető csak...inkább csak "demó".
Az volt.Egy kis cég techdemó szintű próbálkozása.
Ugyanazt irjuk.....
Hogy az ezzel megszerzett tapasztalatokkal folytatva a munkát,hova futhatott volna ki,azt meg nem tudjuk,mert nem lett továbblépés.Az egész megmaradt egy barkács sufnituning szintjén.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Pogány

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 375
14 858
113
A Kommondor egy szinte garázsos Mad-Max sufni-tuning, és ezt nem valami előitélet alapján mondom.
Beszélj olyanokkal akik a közelében vagy konkrétan a gyártásában/"fejlesztésében"dolgoztak. A modern gépész-mérnöki munka teljes hiánya, haditechnikai szempontból egyszerűen az előre tervezettség, a valós koncepció hiánya. A szerkezeti és gyártástechnológiai megoldások -ha beszélhetünk egyáltalán technológiáról- botrányos minőséget és szürreális story-kat szültek eddig is. Techdemónak is szégyenlőssen nevezhető csak...inkább csak "demó".
En beszelek olyannal akinek van koze a komondorhoz, ez a tipikusan ugy indult hogy akarunk egy egyszeru pancelozottsagu jarmuvet aztan ahogy jott az xp a sikeres kuldetes utan tele basztak mindennel es egy ossze legozott szar lett mint a need for speedben mindent ossze valogattak es ugy bele basztak jovanazugy cimen.
Had idézem: “annyit erolkodtunk hogy beszartunk….azt a szart fel kene gyujtani”
 

AlbaRegia

Well-Known Member
2019. december 23.
626
1 655
93
En beszelek olyannal akinek van koze a komondorhoz, ez a tipikusan ugy indult hogy akarunk egy egyszeru pancelozottsagu jarmuvet aztan ahogy jott az xp a sikeres kuldetes utan tele basztak mindennel es egy ossze legozott szar lett mint a need for speedben mindent ossze valogattak es ugy bele basztak jovanazugy cimen.
Had idézem: “annyit erolkodtunk hogy beszartunk….azt a szart fel kene gyujtani”
Termitet tudom ajánlani hozzá hogy felgyújtsák
 

AlbaRegia

Well-Known Member
2019. december 23.
626
1 655
93
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 406
25 170
113

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 160
15 523
113
Egy egy hozzászólás ugyanattól:

"Törökországtól a városban is bevethető Ejder Yalcin (Gidran)4x4 típusú páncélozott harci járművek( amelyek szó szerint ”leégtek” Szíriában) vásárlása a magyar fejlesztésű, GAMMA által tervezett , teljesen azonos feladatkörű, RDO "Komondor" jármű-család helyett, a török Ördögán-diktátor seggének politikai kinyalására...az RDO "komondor" fejlesztése megérne egy misét, hiszen a fejlesztést nagyon nem támogatták, ennek ellenére megalkottak egy olyan MWRAP-családot, ami a tesztek során kiválóan megfelelt a NATO-EU szabványoknak(lásd "Haditechnika" c. folyóirat cikkét) és mégsem támogatták a további innovációt továbbfejlesztést és/vagy a hazai gyártást, ami az önköltségek jelentős csökkenését hozta volna, ehelyett az ördögán leszopásának jeleként megvették az "Ejder Yalcin" szériát, ami csúfosan leszerepelt Szíriában...A török Nurol Makina cégegyébként nagyon fiatal, csak 2006 óta gyártanak páncélosokat és eddig csak a török és a tunéziai hadsereg rendelt e járművekből, megközelítőleg 450 darabot. Ezek mindegyike Ejder Yalçın típus, amelyek közül néhány tucat Szíriában már átesett tűzkeresztségen, rossz eredménnyel. Mind az ISIS, mind a kurd lázadók kilőttek néhány darabot. Így az Ejder Yalçın-okat ki is vonták a háborús övezetből, ugyanis a Nurol Makina átépíti őket, hogy legközelebb jobban bírják majd a harci bevetéseket. Hogy mennyibe kerül a magyar adófizetőknek ez a 250 darab török harcjármű, azt nem kötik a honpolgárok orrára, ugyanis a keretszerződés részleteit a magyar kormány 30 évre titkosította. Becslésünk szerint egy ilyen jármű, fegyverzettel együtt, nagyjából 200-250 millió forint lehet. Így, ha a honvédség lehívja a teljes kontingenst, akkor ez az üzlet nagyjából 60-70 milliárd forintba kerül majd az adófizetőknek. Épp, ezért jó lenne tudni, hogy vajon milyen szakmai szempontok szerint választották ki ezeket a török harcjárműveket? Ugyanis ilyen, vagy legalábbis nagyon hasonló, harcjárműveket a hazai ipar is elő tudna állítani, hiszen a Gamma 2012-re kifejlesztette a az általunk is próbált Komondor harcjármű családot, amelyek tudásukat tekintve teljesen ugyanolyanok, mint a most törököktől vásárolt MRAP-ok. Ebből a 60-70 milliárdból bizonyára kitelt volna 250 Komondor is, ami nagy lökést adhatott volna a hazai hadiiparnak ahhoz, hogy megcélozhassa az exportpiacokat is, ezzel új munkahelyeket is teremtve."

"Alig másfél év alatt fejlesztette ki egy magyar cég lényegében a semmiből a könnyű páncélvédettségű RDO-3221 Komondort.
A Komondor a páncélozott terepjáró harcjárművek legújabb generációjának, az MRAP-eknek a magyar verziója lehet, bár vegyvédelmi felderítő járműként kezdték meg kifejlesztését. Az MRAP lényege az aknák, pokolgépek és rajtaütésszerű támadások elleni fokozott védelem. Ezek a terepjárók az afganisztáni és iraki háborúk tömeges robbantásai miatt terjedtek el a hadseregekben.
Magyarországnak afganisztáni szerepvállalása ellenére sem voltak ilyen járművei, miközben a Néphadsereg-érából örökölt könnyű páncélozott járműveket a rendszerváltás után nagyrészt leselejtezték.A közép-európai régió országai közül a lengyelek már több saját MRAP-verziót is kifejlesztettek, hasonlóval rendelkezik Németország is, illetve az olasz Ivecónak is van páncélozott terepjárója.
A Gamma Műszaki Zrt., amely a Komondor fejlesztését jegyzi, korábban vegyi felderítő műszerek gyártása révén szerzett magának nevet. Gyakorlatilag a gombhoz varrta a kabátot, ugyanis műszereikre megvolt az igény, azonban hazai bázisjármű hiányában nem tudtak elindulni nemzetközi tendereken. A piaci rés lényegében abból adódott, hogy valamelyest hasonlóan az autógyártáshoz, van néhány nagy szereplő, amelyek ontják a járműveket, azonban nagyon drágán vállalják egyedi igények kiszolgálását. (Az autóipartól eltérően azért nem jellemző a robotizálás a harci járművek továbbra is emberi munkaerő-igényes szerkezetek.) A nagyobb piacokat persze a nagy gyárak igyekeznek maradéktalanul kiszolgálni, ám a kisebb országoknak - mint hazánk is - úgy tűnik, érdemes saját fejlesztésben gondolkodni. Egy gyorsan és rugalmasan, és nem drágábban működő gyártó pedig piacokat szerezhet. Kellett tehát egy hivatalosan könnyű-páncélvédettségű bázis jármű. A magyarok a teljesen független utat választották, szemben azzal, hogy elkötelezik magukat egy nagy külföldi vázgyártónak, hiszen ezzel lényegében kiszolgáltatnák magukat egy másik ország lobbiérdekeinek.
A Komondor megalkotásáról végül 2010-ben döntöttek és 2011-ben már első próbaútján gurult a gép. Egy ilyen ötlet nyomán a legnagyobb nehézség, persze a pénz mellett, egy kisvállalkozás számára, a fejlesztés végigmenedzselése, ugyanis 40 éve nincs hasonló komplexitású harcijármű-fejlesztés itthon. A projektben végül 70 magyar beszállító vett részt, és mint láthattuk, a kész mű igen meggyőzőre sikerült. A sötétzöld monstrumot egy reklámfilm forgatásán nézhettük meg. A Komondornak technikai hátterét illetően nem kell szégyenkeznie. Alapfelszereltséggel a gép önsúlya 13,4 tonna a négykerék-meghajtású kocsit egy 280 lóerős turbófeltöltésű motor viszi meggyőző tempóval, ha kell. Mint láthattuk egy Volvo XC90-essel nem nagyon lehet elmenekülni előle. Normál úton a maximális sebessége 90 km/h, míg nehéz terepen 40 km/h. Földúton viszont simán tiport 60 km/h felett. Fontos paraméter még a túlélőképességét illetően, hogy a négyfős személyzet szűrt légterű kabinban ül és a kocsi keréktöltő rendszert kapott, éjjellátó rendszerrel is kérhető opcionálisan. Forgalomban a "P"-s rendszámmal mozgott, külön útvonalengedély nélkül."


Az elkövető bizonyos Di Galhi. A profilja szerint a ORFK Köztársasági Őrezred nyugdíjas tagja őrnagyi fokozattal, tagja és általános gépészmérnők a Bánkin végzet 1981-ben.
Ezek szerint, ha már ilyen sikeresen sikerült kitölteni a "piaci rést", hány Komondort tudtak eladni külföldre?