Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
kommentár nélkül;Mit erőlködnek még ezzel? Nem kell a Komondor a kutyának sem.
Minek a katasztrófavédelemnek ilyen?kommentár nélkül;
A kedvezményezett neve: GAMMA Zrt.
A projekt címe: Katasztrófavédelmi eszközrendszer fejlesztése
A szerződött támogatás összege: 266.699.545,- HUF
A támogatás mértéke: 35%
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2021.08.31.
A projekt azonosító száma: 2018-1.1.2-KFI-2018-00212
"Az univerzális zárt felépítmény képezi alapját mindazon képességnek ahol előtérbe kerül a hat fős bevetési állományon felüli élő erő megóvása, munka-élet körülményeinek megteremtése. A sebesült-, személyszállító felépítmény alkalmas lesz 10 személy egyidejű szállítására vagy 2 fekvőbeteg és 4 ülő személy ellátó helyre történő biztonságos eljuttatására, hideg körülmények között melegedőként való működésre. A hómaró adapter alkalmazásával egyidejűleg ez a kialakítás ideális képességet biztosít téli időszakokban a hófúvásoktól elzárt helyeken rekedt személyek kimentésére, utánpótlás, ellátmány szállítására. A több célú járműre rögzített bevetés irányítási felépítmény a beavatkozó szervezetek irányítási eszköze lehet a műveleti területeken kimondottan nehezen megközelíthető terepviszonyok között is, közel a beavatkozás helyéhez, ahol a védettségen túlmenően fontos szempont a gyors rugalmas helyváltoztatás szükségessége is. A katasztrófa sújtotta területeken működtetett, katasztrófavédelmi feladatot végrehajtó állomány a kárhelyszínen fennálló nehézségek közepette alkalmazható/működő eszközök/eszközrendszerek birtokában lehet. Az eszköz, az esetlegesen a pótkocsin magával szállított egyéb felépítmény képességével kiegészítve, mint rendszer lenne képes biztosítani a vezetési törzs folyamatos munkavégzéséhez szükséges feltételeket, a bevetésirányító személyzet folyamatos munkavégzését, az ahhoz szükséges felszerelések, berendezések tárolását, szállítását, megfelelő munkakörülményeket a személyzet számára a bevetés teljes időtartama alatt."
link
Igen, páncélozott hómaró...
Vett belőle az OKF 3 db-ot aztán ennyi lett belőle...kommentár nélkül;
A kedvezményezett neve: GAMMA Zrt.
A projekt címe: Katasztrófavédelmi eszközrendszer fejlesztése
A szerződött támogatás összege: 266.699.545,- HUF
A támogatás mértéke: 35%
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2021.08.31.
A projekt azonosító száma: 2018-1.1.2-KFI-2018-00212
"Az univerzális zárt felépítmény képezi alapját mindazon képességnek ahol előtérbe kerül a hat fős bevetési állományon felüli élő erő megóvása, munka-élet körülményeinek megteremtése. A sebesült-, személyszállító felépítmény alkalmas lesz 10 személy egyidejű szállítására vagy 2 fekvőbeteg és 4 ülő személy ellátó helyre történő biztonságos eljuttatására, hideg körülmények között melegedőként való működésre. A hómaró adapter alkalmazásával egyidejűleg ez a kialakítás ideális képességet biztosít téli időszakokban a hófúvásoktól elzárt helyeken rekedt személyek kimentésére, utánpótlás, ellátmány szállítására. A több célú járműre rögzített bevetés irányítási felépítmény a beavatkozó szervezetek irányítási eszköze lehet a műveleti területeken kimondottan nehezen megközelíthető terepviszonyok között is, közel a beavatkozás helyéhez, ahol a védettségen túlmenően fontos szempont a gyors rugalmas helyváltoztatás szükségessége is. A katasztrófa sújtotta területeken működtetett, katasztrófavédelmi feladatot végrehajtó állomány a kárhelyszínen fennálló nehézségek közepette alkalmazható/működő eszközök/eszközrendszerek birtokában lehet. Az eszköz, az esetlegesen a pótkocsin magával szállított egyéb felépítmény képességével kiegészítve, mint rendszer lenne képes biztosítani a vezetési törzs folyamatos munkavégzéséhez szükséges feltételeket, a bevetésirányító személyzet folyamatos munkavégzését, az ahhoz szükséges felszerelések, berendezések tárolását, szállítását, megfelelő munkakörülményeket a személyzet számára a bevetés teljes időtartama alatt."
link
Igen, páncélozott hómaró...
Többet építettek belülle, mint a Gidránbul.Hát, a Komondor nehezen nevezhető "hadiiparnak"...Ha annak tekinti valaki, akkor sem dicsekednék vele.
Hatva gidranbol mar azert egy eros 100as mennyiseget legyartottak, komondorbol meg max 1-2tucatot az is olyan szar lett hogy a katasztrofavedelem is huzta a szajat minek ez nekik…Többet építettek belülle, mint a Gidránbul.
A Gidránokat Törökországban gyártották, itt csak a logót hegesztették rá meg a belső berendezéseket kínlódták bele nagy nehezen, 6 éve húzódik a hazai gyártásuk, most végre talán elkezdik a Rábánál, de hogy mikor azt a rosseb jobban tudja.Hatva gidranbol mar azert egy eros 100as mennyiseget legyartottak, komondorbol meg max 1-2tucatot az is olyan szar lett hogy a katasztrofavedelem is huzta a szajat minek ez nekik…
Azt tudom de akkor is tobbet gyartottak mint a komondorbolA Gidránokat Törökországban gyártották, itt csak a logót hegesztették rá meg a belső berendezéseket kínlódták bele nagy nehezen, 6 éve húzódik a hazai gyártásuk, most végre talán elkezdik a Rábánál, de hogy mikor azt a rosseb jobban tudja.
Igaz, én a hazai gyártásra gondoltam.Azt tudom de akkor is tobbet gyartottak mint a komondorbol
Ja az mas, de a komondor az nem gyartas inkabb manufaktura Majd ha egyszerre 10db nal tobbet tudnak azonos idoben gyartani megadott idon belul akkor nevezhetjuk gyartasnakIgaz, én a hazai gyártásra gondoltam.
Azért nem gyártottak többet belőle csak, mert nem rendeltetek belőle!Ja az mas, de a komondor az nem gyartas inkabb manufaktura Majd ha egyszerre 10db nal tobbet tudnak azonos idoben gyartani megadott idon belul akkor nevezhetjuk gyartasnak
Se megcsináltak belőle 3 db-ot aztán annyi is volt azok a gépek meg kb szökő évente mennek bárhova is...Locsoló autót gyártanak csak!
Az összes teszten megbukott meg szétesett....Azért nem gyártottak többet belőle csak, mert nem rendeltetek belőle!
Azt mondtátok hogy sz@r! Mondjuk az NMS azért nekem is jobban tetszik!
Na de így szegények nem tudják betanulni a technikai folyamatot. Locsoló autót gyártanak csak!
Viszont ezzel lehetne kezdeni valamit.
Jó lenne céltárgynak. Legalább kiderülne hogy valójában mit bír ki.Azért nem gyártottak többet belőle csak, mert nem rendeltetek belőle!
Azt mondtátok hogy sz@r! Mondjuk az NMS azért nekem is jobban tetszik!
Na de így szegények nem tudják betanulni a technikai folyamatot. Locsoló autót gyártanak csak!
Viszont ezzel lehetne kezdeni valamit.
Egy egy hozzászólás ugyanattól:6,2 E megtekintés · 193 reakció | Gidrán: 375 ereje van benne ✅ súlya: 14 tonna ✅ hossza: 5,8 méter ✅ sebessége: 120 km/h ✅ aknaálló ✅ irányzott lőtávolsága: 2000-6000 méter ✅ kerekei... | By honvedelem.hu | Facebook
Gidrán: 375 ereje van benne ✅ súlya: 14 tonna ✅ hossza: 5,8 méter ✅ sebessége: 120 km/h ✅ aknaálló ✅ irányzott lőtávolsága: 2000-6000 méter ✅ kerekei...www.facebook.com
Édes @#$&... Ezek a kommenteket
jujjEgy egy hozzászólás ugyanattól:
"Törökországtól a városban is bevethető Ejder Yalcin (Gidran)4x4 típusú páncélozott harci járművek( amelyek szó szerint ”leégtek” Szíriában) vásárlása a magyar fejlesztésű, GAMMA által tervezett , teljesen azonos feladatkörű, RDO "Komondor" jármű-család helyett, a török Ördögán-diktátor seggének politikai kinyalására...az RDO "komondor" fejlesztése megérne egy misét, hiszen a fejlesztést nagyon nem támogatták, ennek ellenére megalkottak egy olyan MWRAP-családot, ami a tesztek során kiválóan megfelelt a NATO-EU szabványoknak(lásd "Haditechnika" c. folyóirat cikkét) és mégsem támogatták a további innovációt továbbfejlesztést és/vagy a hazai gyártást, ami az önköltségek jelentős csökkenését hozta volna, ehelyett az ördögán leszopásának jeleként megvették az "Ejder Yalcin" szériát, ami csúfosan leszerepelt Szíriában...A török Nurol Makina cégegyébként nagyon fiatal, csak 2006 óta gyártanak páncélosokat és eddig csak a török és a tunéziai hadsereg rendelt e járművekből, megközelítőleg 450 darabot. Ezek mindegyike Ejder Yalçın típus, amelyek közül néhány tucat Szíriában már átesett tűzkeresztségen, rossz eredménnyel. Mind az ISIS, mind a kurd lázadók kilőttek néhány darabot. Így az Ejder Yalçın-okat ki is vonták a háborús övezetből, ugyanis a Nurol Makina átépíti őket, hogy legközelebb jobban bírják majd a harci bevetéseket. Hogy mennyibe kerül a magyar adófizetőknek ez a 250 darab török harcjármű, azt nem kötik a honpolgárok orrára, ugyanis a keretszerződés részleteit a magyar kormány 30 évre titkosította. Becslésünk szerint egy ilyen jármű, fegyverzettel együtt, nagyjából 200-250 millió forint lehet. Így, ha a honvédség lehívja a teljes kontingenst, akkor ez az üzlet nagyjából 60-70 milliárd forintba kerül majd az adófizetőknek. Épp, ezért jó lenne tudni, hogy vajon milyen szakmai szempontok szerint választották ki ezeket a török harcjárműveket? Ugyanis ilyen, vagy legalábbis nagyon hasonló, harcjárműveket a hazai ipar is elő tudna állítani, hiszen a Gamma 2012-re kifejlesztette a az általunk is próbált Komondor harcjármű családot, amelyek tudásukat tekintve teljesen ugyanolyanok, mint a most törököktől vásárolt MRAP-ok. Ebből a 60-70 milliárdból bizonyára kitelt volna 250 Komondor is, ami nagy lökést adhatott volna a hazai hadiiparnak ahhoz, hogy megcélozhassa az exportpiacokat is, ezzel új munkahelyeket is teremtve."
"Alig másfél év alatt fejlesztette ki egy magyar cég lényegében a semmiből a könnyű páncélvédettségű RDO-3221 Komondort.
A Komondor a páncélozott terepjáró harcjárművek legújabb generációjának, az MRAP-eknek a magyar verziója lehet, bár vegyvédelmi felderítő járműként kezdték meg kifejlesztését. Az MRAP lényege az aknák, pokolgépek és rajtaütésszerű támadások elleni fokozott védelem. Ezek a terepjárók az afganisztáni és iraki háborúk tömeges robbantásai miatt terjedtek el a hadseregekben.
Magyarországnak afganisztáni szerepvállalása ellenére sem voltak ilyen járművei, miközben a Néphadsereg-érából örökölt könnyű páncélozott járműveket a rendszerváltás után nagyrészt leselejtezték.A közép-európai régió országai közül a lengyelek már több saját MRAP-verziót is kifejlesztettek, hasonlóval rendelkezik Németország is, illetve az olasz Ivecónak is van páncélozott terepjárója.
A Gamma Műszaki Zrt., amely a Komondor fejlesztését jegyzi, korábban vegyi felderítő műszerek gyártása révén szerzett magának nevet. Gyakorlatilag a gombhoz varrta a kabátot, ugyanis műszereikre megvolt az igény, azonban hazai bázisjármű hiányában nem tudtak elindulni nemzetközi tendereken. A piaci rés lényegében abból adódott, hogy valamelyest hasonlóan az autógyártáshoz, van néhány nagy szereplő, amelyek ontják a járműveket, azonban nagyon drágán vállalják egyedi igények kiszolgálását. (Az autóipartól eltérően azért nem jellemző a robotizálás a harci járművek továbbra is emberi munkaerő-igényes szerkezetek.) A nagyobb piacokat persze a nagy gyárak igyekeznek maradéktalanul kiszolgálni, ám a kisebb országoknak - mint hazánk is - úgy tűnik, érdemes saját fejlesztésben gondolkodni. Egy gyorsan és rugalmasan, és nem drágábban működő gyártó pedig piacokat szerezhet. Kellett tehát egy hivatalosan könnyű-páncélvédettségű bázis jármű. A magyarok a teljesen független utat választották, szemben azzal, hogy elkötelezik magukat egy nagy külföldi vázgyártónak, hiszen ezzel lényegében kiszolgáltatnák magukat egy másik ország lobbiérdekeinek.
A Komondor megalkotásáról végül 2010-ben döntöttek és 2011-ben már első próbaútján gurult a gép. Egy ilyen ötlet nyomán a legnagyobb nehézség, persze a pénz mellett, egy kisvállalkozás számára, a fejlesztés végigmenedzselése, ugyanis 40 éve nincs hasonló komplexitású harcijármű-fejlesztés itthon. A projektben végül 70 magyar beszállító vett részt, és mint láthattuk, a kész mű igen meggyőzőre sikerült. A sötétzöld monstrumot egy reklámfilm forgatásán nézhettük meg. A Komondornak technikai hátterét illetően nem kell szégyenkeznie. Alapfelszereltséggel a gép önsúlya 13,4 tonna a négykerék-meghajtású kocsit egy 280 lóerős turbófeltöltésű motor viszi meggyőző tempóval, ha kell. Mint láthattuk egy Volvo XC90-essel nem nagyon lehet elmenekülni előle. Normál úton a maximális sebessége 90 km/h, míg nehéz terepen 40 km/h. Földúton viszont simán tiport 60 km/h felett. Fontos paraméter még a túlélőképességét illetően, hogy a négyfős személyzet szűrt légterű kabinban ül és a kocsi keréktöltő rendszert kapott, éjjellátó rendszerrel is kérhető opcionálisan. Forgalomban a "P"-s rendszámmal mozgott, külön útvonalengedély nélkül."
Az elkövető bizonyos Di Galhi. A profilja szerint a ORFK Köztársasági Őrezred nyugdíjas tagja őrnagyi fokozattal, tagja és általános gépészmérnők a Bánkin végzet 1981-ben.
Nem hiszem, hogy ilyen idiótákkal kéne nekünk itt foglalkozni...Az elkövető bizonyos Di Galhi. A profilja szerint a ORFK Köztársasági Őrezred nyugdíjas tagja őrnagyi fokozattal, tagja és általános gépészmérnők a Bánkin végzet 1981-ben.
Azta picsa a bácsinak lenni speciális fogyatékEgy egy hozzászólás ugyanattól:
"Törökországtól a városban is bevethető Ejder Yalcin (Gidran)4x4 típusú páncélozott harci járművek( amelyek szó szerint ”leégtek” Szíriában) vásárlása a magyar fejlesztésű, GAMMA által tervezett , teljesen azonos feladatkörű, RDO "Komondor" jármű-család helyett, a török Ördögán-diktátor seggének politikai kinyalására...az RDO "komondor" fejlesztése megérne egy misét, hiszen a fejlesztést nagyon nem támogatták, ennek ellenére megalkottak egy olyan MWRAP-családot, ami a tesztek során kiválóan megfelelt a NATO-EU szabványoknak(lásd "Haditechnika" c. folyóirat cikkét) és mégsem támogatták a további innovációt továbbfejlesztést és/vagy a hazai gyártást, ami az önköltségek jelentős csökkenését hozta volna, ehelyett az ördögán leszopásának jeleként megvették az "Ejder Yalcin" szériát, ami csúfosan leszerepelt Szíriában...A török Nurol Makina cégegyébként nagyon fiatal, csak 2006 óta gyártanak páncélosokat és eddig csak a török és a tunéziai hadsereg rendelt e járművekből, megközelítőleg 450 darabot. Ezek mindegyike Ejder Yalçın típus, amelyek közül néhány tucat Szíriában már átesett tűzkeresztségen, rossz eredménnyel. Mind az ISIS, mind a kurd lázadók kilőttek néhány darabot. Így az Ejder Yalçın-okat ki is vonták a háborús övezetből, ugyanis a Nurol Makina átépíti őket, hogy legközelebb jobban bírják majd a harci bevetéseket. Hogy mennyibe kerül a magyar adófizetőknek ez a 250 darab török harcjármű, azt nem kötik a honpolgárok orrára, ugyanis a keretszerződés részleteit a magyar kormány 30 évre titkosította. Becslésünk szerint egy ilyen jármű, fegyverzettel együtt, nagyjából 200-250 millió forint lehet. Így, ha a honvédség lehívja a teljes kontingenst, akkor ez az üzlet nagyjából 60-70 milliárd forintba kerül majd az adófizetőknek. Épp, ezért jó lenne tudni, hogy vajon milyen szakmai szempontok szerint választották ki ezeket a török harcjárműveket? Ugyanis ilyen, vagy legalábbis nagyon hasonló, harcjárműveket a hazai ipar is elő tudna állítani, hiszen a Gamma 2012-re kifejlesztette a az általunk is próbált Komondor harcjármű családot, amelyek tudásukat tekintve teljesen ugyanolyanok, mint a most törököktől vásárolt MRAP-ok. Ebből a 60-70 milliárdból bizonyára kitelt volna 250 Komondor is, ami nagy lökést adhatott volna a hazai hadiiparnak ahhoz, hogy megcélozhassa az exportpiacokat is, ezzel új munkahelyeket is teremtve."
"Alig másfél év alatt fejlesztette ki egy magyar cég lényegében a semmiből a könnyű páncélvédettségű RDO-3221 Komondort.
A Komondor a páncélozott terepjáró harcjárművek legújabb generációjának, az MRAP-eknek a magyar verziója lehet, bár vegyvédelmi felderítő járműként kezdték meg kifejlesztését. Az MRAP lényege az aknák, pokolgépek és rajtaütésszerű támadások elleni fokozott védelem. Ezek a terepjárók az afganisztáni és iraki háborúk tömeges robbantásai miatt terjedtek el a hadseregekben.
Magyarországnak afganisztáni szerepvállalása ellenére sem voltak ilyen járművei, miközben a Néphadsereg-érából örökölt könnyű páncélozott járműveket a rendszerváltás után nagyrészt leselejtezték.A közép-európai régió országai közül a lengyelek már több saját MRAP-verziót is kifejlesztettek, hasonlóval rendelkezik Németország is, illetve az olasz Ivecónak is van páncélozott terepjárója.
A Gamma Műszaki Zrt., amely a Komondor fejlesztését jegyzi, korábban vegyi felderítő műszerek gyártása révén szerzett magának nevet. Gyakorlatilag a gombhoz varrta a kabátot, ugyanis műszereikre megvolt az igény, azonban hazai bázisjármű hiányában nem tudtak elindulni nemzetközi tendereken. A piaci rés lényegében abból adódott, hogy valamelyest hasonlóan az autógyártáshoz, van néhány nagy szereplő, amelyek ontják a járműveket, azonban nagyon drágán vállalják egyedi igények kiszolgálását. (Az autóipartól eltérően azért nem jellemző a robotizálás a harci járművek továbbra is emberi munkaerő-igényes szerkezetek.) A nagyobb piacokat persze a nagy gyárak igyekeznek maradéktalanul kiszolgálni, ám a kisebb országoknak - mint hazánk is - úgy tűnik, érdemes saját fejlesztésben gondolkodni. Egy gyorsan és rugalmasan, és nem drágábban működő gyártó pedig piacokat szerezhet. Kellett tehát egy hivatalosan könnyű-páncélvédettségű bázis jármű. A magyarok a teljesen független utat választották, szemben azzal, hogy elkötelezik magukat egy nagy külföldi vázgyártónak, hiszen ezzel lényegében kiszolgáltatnák magukat egy másik ország lobbiérdekeinek.
A Komondor megalkotásáról végül 2010-ben döntöttek és 2011-ben már első próbaútján gurult a gép. Egy ilyen ötlet nyomán a legnagyobb nehézség, persze a pénz mellett, egy kisvállalkozás számára, a fejlesztés végigmenedzselése, ugyanis 40 éve nincs hasonló komplexitású harcijármű-fejlesztés itthon. A projektben végül 70 magyar beszállító vett részt, és mint láthattuk, a kész mű igen meggyőzőre sikerült. A sötétzöld monstrumot egy reklámfilm forgatásán nézhettük meg. A Komondornak technikai hátterét illetően nem kell szégyenkeznie. Alapfelszereltséggel a gép önsúlya 13,4 tonna a négykerék-meghajtású kocsit egy 280 lóerős turbófeltöltésű motor viszi meggyőző tempóval, ha kell. Mint láthattuk egy Volvo XC90-essel nem nagyon lehet elmenekülni előle. Normál úton a maximális sebessége 90 km/h, míg nehéz terepen 40 km/h. Földúton viszont simán tiport 60 km/h felett. Fontos paraméter még a túlélőképességét illetően, hogy a négyfős személyzet szűrt légterű kabinban ül és a kocsi keréktöltő rendszert kapott, éjjellátó rendszerrel is kérhető opcionálisan. Forgalomban a "P"-s rendszámmal mozgott, külön útvonalengedély nélkül."
Az elkövető bizonyos Di Galhi. A profilja szerint a ORFK Köztársasági Őrezred nyugdíjas tagja őrnagyi fokozattal, tagja és általános gépészmérnők a Bánkin végzet 1981-ben.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..