Rheinmetall 8x8 APC / HITRON

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Az alkatrész bázis átfedés nem jelent konstrukciós azonosságot.
Nem arról beszélek, hogy ugyan azt a fényszórót, vagy visszapillantó kapták.
A Luchs nem csak alkatrész szinten azonos a Fuchs-szal, hanem komplett részegység szinten (futómű) is megegyezik. Tehát tengelytávokat, túlnyúlasokat változtattak, de még a test alapvető síkjai és szögei is megegyeztek.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 710
34 501
113
Nem arról beszélek, hogy ugyan azt a fényszórót, vagy visszapillantó kapták.
A Luchs nem csak alkatrész szinten azonos a Fuchs-szal, hanem komplett részegység szinten (futómű) is megegyezik. Tehát tengelytávokat, túlnyúlasokat változtattak, de még a test alapvető síkjai és szögei is megegyeztek.
Meg az alapvető konstrukciója is más.MTLB a PT76 alkatrészbázisára épült,PSZH-1 a Csepel D344 fődarabjaira,de attol még nagyon nem azonos konstrukciók.
RM Mercédesz fődarabokat használt fel a különböző konstrukcióihoz.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Szentgotthárdon volt komoly fejlesztés, pld egy automata cvt sebváltó. 2 évig reszelték itt ki, aztán ment amerikába, amikor kész lett, gyártásra. egy cvt gyártó üzemet is felállítottak, 2 évig ment. A fejlesztés és a termék fejlesztési hibáinak kiküszöbölése, kb 2 évig tartott. USA piacra készült kizárólag. Pilot motorokat folyamatosan építettek. Ahol én most dolgozom, több terméket is fejlesztenek, a motorok gyártásához, valamint már az elektromos hajtásra is mennek fejlesztések. ( német cég ) stb. Az AUDI is csinál vmi fejlesztéseket már szerintem. A többit nem tudom, de évek mindenhol, ameddig a helyi leányvállalat eddig eljut. Általában mindenhol vannak fejlesztések is, csak egy időnek el kell telnie, ameddig a helyi szakembergárda képes rá elvárt színvonalon.
Az audi hungáriánál van a második legnagyobb motorfejlesztő részlege az audinak.

Van szélcsatornája.

Van klímakamrája.

Vannak itteni fejlesztések.
De ne felejtsük el lassan 30 éves a cég.
És a fő fejlesztések azért nem itt, hanem németben zajlanak.

Itt legtöbbször a megvalósítás, mostmár közvetlen német jelenlét/kontrol nélkül.

A felsővezetés maradt német.

De a kitűzött határidők elég neccesek, hacsak tényleg nem egy meglévő jármű(boxer) az alap.

Az audinál is merülnek fel problémák gyártás közben.
Az igazi tudás, ha ezt már kútfőből meg tudjuk oldani.

Ja és nem magyarosan.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Meg az alapvető konstrukciója is más.MTLB a PT76 alkatrészbázisára épült,PSZH-1 a Csepel D344 fődarabjaira,de attol még nagyon nem azonos konstrukciók.
RM Mercédesz fődarabokat használt fel a különböző konstrukcióihoz.
Segítek, hogy megértsd:
ve_sct_luchs_p04.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 622
97 854
113
Szentgotthárdon volt komoly fejlesztés, pld egy automata cvt sebváltó. 2 évig reszelték itt ki, aztán ment amerikába, amikor kész lett, gyártásra. egy cvt gyártó üzemet is felállítottak, 2 évig ment. A fejlesztés és a termék fejlesztési hibáinak kiküszöbölése, kb 2 évig tartott. USA piacra készült kizárólag. Pilot motorokat folyamatosan építettek. Ahol én most dolgozom, több terméket is fejlesztenek, a motorok gyártásához, valamint már az elektromos hajtásra is mennek fejlesztések. ( német cég ) stb. Az AUDI is csinál vmi fejlesztéseket már szerintem.
Vmi.... o_O

Mondjuk az összes audi elektomos motor fejlesztése és a kísérleti motorfejlesztőközpont is itt van. Nem német, kínai, ukrán, hanem magyar mérnökökkel, technikusokkal.

De minden gyártás alapja a szerszámgyártás is jelentős. Komoly fejlesztő, tervező, robotprogramozási szimulációs csapat van. Présszszerzsámgyártástól kezdve a karosszériagyártó berendezésekig. Az exluzív szériagyártás, tehát a legnehezebb lemezmegmunkálást igénylő karosszériaelemek (acél, aluminium), RS Audi, Lambo, Bentley, tele markáns tornádó, designvonalakkal, egyedi formákkal mind itt készül, máshol meg összecsavarozzák.

Nem szeretem, amikor Negan lebecsüli a hazai ipar fejlesztési, tervezési képességet, kapacitásait. Tudom úgyse meggyőzhető, nem is célom vitatkozni vele, mert fölösleges, de qrvára zavar, ezért nem állom meg, hogy ne irjam le a valóságot.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Vmi.... o_O

Mondjuk az összes audi elektomos motor fejlesztése és a kísérleti motorfejlesztőközpont is itt van. Nem német, kínai, ukrán, hanem magyar mérnökökkel, technikusokkal.

De minden gyártás alapja a szerszámgyártás is jelentős. Komoly fejlesztő, tervező, robotprogramozási szimulációs csapat van. Présszszerzsámgyártástól kezdve a karosszériagyártó berendezésekig. Az exluzív szériagyártás, tehát a legnehezebb lemezmegmunkálást igénylő karosszériaelemek (acél, aluminium), RS Audi, Lambo, Bentley, tele markáns tornádó, designvonalakkal, egyedi formákkal mind itt készül, máshol meg összecsavarozzák.

Nem szeretem, amikor Negan lebecsüli a hazai ipar fejlesztési, tervezési képességet, kapacitásait. Tudom úgyse meggyőzhető, nem is célom vitatkozni vele, mert fölösleges, de qrvára zavar, ezért nem állom meg, hogy ne irjam le a valóságot.
Nem mind itt készül.
Huracan. Ajtó. Első/hátsó sárvédő. Csomagtartó ajtó.
Aventador. Ugyanez de ez a váltással lekorlátozódik az ajtóra.
Urus. Motorháztető, csomagtartó. Más nem.

R8. Ajtó/hátsó sárvédő/csomagtartó.
Rs 6. Hátsó ajtó. Oldalfal. Sárvéső.
Rs4. Szintén zenész
Rs5 talán csak oldalfal.

Bentley pontosan nem emlékszem de sok nem.

Etron gt. Na abból is nagyjából minden.


A minőség meg olyan őőőőő kisszériás. Mindenki értse ahogy akarja.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 622
97 854
113
Az audi hungáriánál van a második legnagyobb motorfejlesztő részlege az audinak.

Van szélcsatornája.

Van klímakamrája.

Vannak itteni fejlesztések.
De ne felejtsük el lassan 30 éves a cég.
És a fő fejlesztések azért nem itt, hanem németben zajlanak.

Itt legtöbbször a megvalósítás, mostmár közvetlen német jelenlét/kontrol nélkül.

A felsővezetés maradt német.

De a kitűzött határidők elég neccesek, hacsak tényleg nem egy meglévő jármű(boxer) az alap.

Az audinál is merülnek fel problémák gyártás közben.
Az igazi tudás, ha ezt már kútfőből meg tudjuk oldani.

Ja és nem magyarosan.
Annyi kieg, hogy a fejlesztés az autoiparban és sztem részben a hadiiparban is általában nemzetközi együttműködésen alapul. Az Audi fejlesztőközpontja persze Németország, de Torinoban is jelentős bázisa van. Magyarország erre nagyon jól rákapcsolódott és jelentős új, modern fejlesztési kapacitásokat épített ki.

Tehát olyan, hogy minden akár a fejlesztési szegmensben is 1 kézben, 1 ország határain belül zajlik már nincs, ilyen nem is lesz.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 622
97 854
113
Nem mind itt készül.
Huracan. Ajtó. Első/hátsó sárvédő. Csomagtartó ajtó.
Aventador. Ugyanez de ez a váltással lekorlátozódik az ajtóra.
Urus. Motorháztető, csomagtartó. Más nem.

R8. Ajtó/hátsó sárvédő/csomagtartó.
Rs 6. Hátsó ajtó. Oldalfal. Sárvéső.
Rs4. Szintén zenész
Rs5 talán csak oldalfal.

Bentley pontosan nem emlékszem de sok nem.

Etron gt. Na abból is nagyjából minden.


A minőség meg olyan őőőőő kisszériás. Mindenki értse ahogy akarja.
Igen, kicsit megszaladt az ujjam. ;)
Talán úgy igaz, hogy minden RS specifikus Audi karosszeriaelem.
Minőségben a hazai Audi, a német fölött van, de a többi külföldi telephely fölött is.

A kisszériás elemek meg azt tudják, ami az elvárás és amennyi pénzt szánnak a szerszámkorrekciókra.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 710
34 501
113
Segítek, hogy megértsd:
ve_sct_luchs_p04.jpg
A motor,váltó és a merev tengelyek a Mercédesz alkatrészbázisábol vannak.Ezek felhasznált részegységek.Ettől még a két jármű külön konstrukció.Ez kb olyan,mintha azt mondanád,hogy a MiG21,Szu15 és a Jak28 azonos konstrukciók lennének,mert ugyan azt a hajtóműtipust használják,sőt,vannak közös alrendszereik,meg még a lemezszegecsek is azonosak.A PSZH-1 konstrukciósan a FUGra épül,de a két RM járműnél csak alkatrészbázis közös,a konstrukció már különbözik.
De nehéz megérteni....
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Igen, kicsit megszaladt az ujjam. ;)
Talán úgy igaz, hogy minden RS specifikus Audi karosszeriaelem.
Minőségben a hazai Audi, a német fölött van, de a többi külföldi telephely fölött is.

A kisszériás elemek meg azt tudják, ami az elvárás és amennyi pénzt szánnak a szerszámkorrekciókra.
Igen megszaladt:D

Igen fölötte van. Az állam a földről szedtem össze A8 sor mellet németben.
Amikor téblábolás közepette szóltam a töröknek, nem baj azon az ajtón az a 3 hiba. Mert mi rs6-nál azt megcsináljuk. Mire ő csak megvonta a vállát. :rolleyes:

Sajnos igen. Csak döbbenetes az elvárás sokszor ha ez jó.
Bár nem tudom néha mit tudnak a németek. Mi fölött huny szemet böhö. o_O


De a kisszériánál nem csak a szerszámok miatt vannak bajok. Sajna ahol sok helyen nyúl bele ember, ott sok hiba keletkezhet.
 

szasa30

Well-Known Member
2013. augusztus 9.
245
868
93
Nem mind itt készül.
Huracan. Ajtó. Első/hátsó sárvédő. Csomagtartó ajtó.
Aventador. Ugyanez de ez a váltással lekorlátozódik az ajtóra.
Urus. Motorháztető, csomagtartó. Más nem.

R8. Ajtó/hátsó sárvédő/csomagtartó.
Rs 6. Hátsó ajtó. Oldalfal. Sárvéső.
Rs4. Szintén zenész
Rs5 talán csak oldalfal.

Bentley pontosan nem emlékszem de sok nem.

Etron gt. Na abból is nagyjából minden.


A minőség meg olyan őőőőő kisszériás. Mindenki értse ahogy akarja.
Mint bennfentes engedjétek meg, higy beleugassak:

az elektromos hajtások fejlesztése nem Győrben zajlik. Nálunk az E-tron (C-BEV) hajtasanak a széria támogatása zajlik a fejlesztésünk által. Az új platform elektromos hajtása (PPE) ingolstadti projekt - a gyártás viszont itt lesz! Itt is széria támogatás fog zajlani a fejlesztés részéről!
Ezen felül a fejlesztésünk megbízások alapján be dolgozik a konszern szinte összes fejlesztoreszlegenek! Legyen az belsőégésű vagy elektromos hajtás!
Es ez nagyszerű teljesítmény! Itt amit még érdemes látni az a fejlődés íve! 20 év alatt mennyi tudás épült itt ki. De lett beletolva pénz és ember is rendesen. Viszont mint egy kis cost center, bőven ki is termelik azt a pénzt.

a kis szériás üzem/ szerszámgyár az nagyjából azt csinálja amit Ocses leírt! Projektekre pályáznak és rendre el is hozzák!

a jármű gyár a konszernen belül is non plus ultra: a Q3 minőségben az első a konszern listán és a legkoltseghatekonyabb gyaregyseg. Es ez is a magyarok dicsősége: az ugyvezetoig szinte mindenki magyar!!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
A motor,váltó és a merev tengelyek a Mercédesz alkatrészbázisábol vannak.Ezek felhasznált részegységek.Ettől még a két jármű külön konstrukció.Ez kb olyan,mintha azt mondanád,hogy a MiG21,Szu15 és a Jak28 azonos konstrukciók lennének,mert ugyan azt a hajtóműtipust használják,sőt,vannak közös alrendszereik,meg még a lemezszegecsek is azonosak.A PSZH-1 konstrukciósan a FUGra épül,de a két RM járműnél csak alkatrészbázis közös,a konstrukció már különbözik.
De nehéz megérteni....
Most hirtelen nem találtam neked felborult Fuchsot, de nézd itt egy elég pontos makett:
u9La8nY.jpg

És akkor most gondosan nézd végig a felborult Luchs-ot:
ve_sct_luchs_p04.jpg

Hja és egészen véletlenül 2,98m minkét jármű szélessége. Nem 2centivel nagyobb, vagy kissebb, hanem pontosan annyi.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Szittya and Negan

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 393
113
Pirotechnika a biztonságos e-mobilitásért

A kompakt pyrofuse, egy pirotechnikai biztonsági kapcsolórendszer, amelyet a Rheinmetall Sensors and Actuators részlege fejlesztett ki, kiemelkedik versenytársai közül, és megnyeri a díjat az új energia területén.

A Rheinmetall nagyfeszültségű pirofuze eszköze biztosítja az akkumulátoros elektromos járművek (BEV), a plug-in hibrid elektromos járművek (PHEV) és az üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) biztonságos működését. A rendszer leválasztja az akkumulátort vagy az egyenáramú töltőt vészhelyzet esetén, például baleset, ütközés vagy rövidzárlat esetén, csökkentve ezzel az utasok, mentőcsapatok és elsősegélynyújtók lehetséges veszélyeit és kockázatait. Ultragyors válaszsebessége egy milliszekundum alatt van, és azonnal megszakítja az áramellátást.

A Rheinmetall innovációjának üzemi feszültsége 450 és 1000 VDC között mozog, és akár 30 kA-es nagy áramot is képes megszakítani, akár 120 °C hőmérsékleten is. A biztosítékrendszer kategóriájában a legalacsonyabb belső elektromos ellenállással rendelkezik (<30 μ ), és csökkenti az energiaveszteséget és a termikus önmelegedést.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Szittya

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 423
113
Amiben probléma lehetőségét látok szintén:

Bár mi adjuk a pénzt, nem vagyunk egy nagyságrendben az RM-el.
ilyen esetekben a kisebbik fél az esetek (döntő) többségében nem tudja érvényesíteni az érdekeit!
A létrehozott jövőbeni eredményről még csak érintőlegesen sem hangzott el eddig, hogy lesz valami jelentős valóban hazai technológiai fejlesztési gyártási eredménye!
A pénzt mi adjuk, a szürkeállományt/ingatlant/munkaerőt/energiát (döntően) mi adjuk, a bevitt "apporttal" járó kockázatot --az egész kockázat jelentős részét!!!- mi vállaljuk, és semmilyen önálló gyártási, értékesítési bármi az országban maradó értékről nem tudok/nem hangzott el, amivel a németek nélkül megyünk valamire!
...és kapjuk majd a németesen túlárazott/karbantartás/infrastruktúra igényű technikát --ezért szinte biztosan harmad-/negyed mennyiséget--: vagyis továbbra sem fogunk tudni magyar érdeket érvényesíteni, ahogy az Európának és annak közeljövőbeli Urának --Németországnak-- "kiváló"!!!

NE LEGYEN IGAZAM!!!
ÉN IS BENNE VAGYOK --bevallom-- A KÉT-HARMADBAN, DE AZT NEM EGY "NÉMET HELYTARTÓKNAK", és kihelyezett NÉMET TARTOMÁNYI STÁTUSZUNKNAK SZÁNTAM!!!


Nem a Papi-Pappenberger prémiumát és nyugodt nyugdíjas korát támogatnám, hanem MAGUNKAT!!!

Technikailag pedig döntően egyetértek az idézett hozzászólással, csak összefüggéseiben lehet értékelni egy ilyen összetett programot.
Erre az esetre is igaz a klasszikus: Olyan erős a programban az érdekérvényesítésünk, mint a leggyengébb láncszem!!!

Gyors összegzés:
  1. nincs számonkérhető --közelítőleg meghatározott--határidő,
  2. nincs meghatározva számonkérhető eredmény,
  3. sok-milllárdos beruházás részünkről,
  4. jelentős/döntő képzési gyártási hozzáadott arányunk!

Politikailag a modern kori történelmünk maximális felhatalmazását adtuk,ezért --szerintem-- ezzel arányos eredményt is kell elvárnunk!!!

.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
955
1 982
93
Az itthon nem innováció
Igen értelek, igazad van megvesszük. :cool:

- Ám én inkább diesel motorral hajtatnám a generátort, mivel a nyomatékot a diesel motor a motorfordulat elején adja le, ameddig a benzines a motorfordulat fölső tartományában.;)
- Induláskor csak kapaszkodnál a kormányba, ezért van a mozdonyoknál is diesel motor, ugye turbóval.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Lehetőség meg van hozzá, hogy segítség képen fegyverzetet küldjenek egy elzárt, nem bekerített csapatnak. Esetleg lőszer bevitel, utánpótlás a területre.

Azt nem értem, hogy ha Debalcevo rossz ötlet volt emberrel kivitelezni, akkor távirányítású géppel miért lesz jobb?
És azt, hogy ennek mennyiben van köze a Zrínyi8*8-hoz?