Rheinmetall 8x8 APC / HITRON

Imádom, hogy ha valaki kiemeli, hogy hagymázas faszságokat hordasz össze hitből az egyből agitpropot nyom.
Amit pontosan te is nyomsz éppen úgy.
Miért is?
Hagymázas faszság az,hogy magyar termék lesz ez a még kitudja milyen 8x8.RM termék lesz.
Az,hogy mást látok problémának,mint te,az véleménykülönbség.Vita szolgálna a különböző álláspontok megismerésére és megértésére.Csakhogy ehez vitaképesnek is kéne lenni.Ha eleve elferditi valaki a másik mondókáját,vagy neg se érti,akkor az nem vitát,csak szócséplést és veszekedést eredményez.
Szervezetrendszeri változtatás meg folyamatos dolog.A szervezetekre is vonatkoznak a darwinizmus törvényei.Az állam pedig egy szervezet.Haladnia kell a korral,fejlődnie,alkalmazkodni a változó időkhöz.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor
Miért is?
Hagymázas faszság az,hogy magyar termék lesz ez a még kitudja milyen 8x8.RM termék lesz.
Az,hogy mást látok problémának,mint te,az véleménykülönbség.Vita szolgálna a különböző álláspontok megismerésére és megértésére.Csakhogy ehez vitaképesnek is kéne lenni.Ha eleve elferditi valaki a másik mondókáját,vagy neg se érti,akkor az nem vitát,csak szócséplést és veszekedést eredményez.
Szervezetrendszeri változtatás meg folyamatos dolog.A szervezetekre is vonatkoznak a darwinizmus törvényei.Az állam pedig egy szervezet.Haladnia kell a korral,fejlődnie,alkalmazkodni a változó időkhöz.
Szerintem a hagymázas f@szság esetén erre gondolt :rolleyes: :
mielőtt még habzó szájjal bepörögve értekeznél az általános szervezetváltásról, McNamaráról, meg libertáriánus hittéritő marhaságokkal.

Az meg, hogy mi "LESZ", azt ne te akard már megmondani! Így még a makett bemutatása előtt....minimum 2 évvel
De ez csak egy baráti jótanács.
 
Szerintem a hagymázas f@szság esetén erre gondolt :rolleyes: :


Az meg, hogy mi "LESZ", azt ne te akard már megmondani! Így még a makett bemutatása előtt....minimum 2 évvel
De ez csak egy baráti jótanács.
Te keztél el baszakodni,és ferditeni.Mert nem tetszet az a hsz,hogy minden tapasztalat és háttéripar nélkül kötve hiszem,hogy ez a még kitudja milyen 8x8 magyar terméknek nevezhető lesz......Simán trollkodsz.
 
Az a cél, hogy az egész 100%-osan magyar tervezésű, magyar fejlesztésű, magyar sorozatgyártású jármű legyen.

Egyes modulok, alkatrészek, fegyverrendszerek tuti importálva lesznek, de én úgy értelmeztem ezt a dolgot, hogy az egész projekt, beleértve az IT-részt is, itthon fog zajlani.

Mint autóiparban dolgozó, ki merem jelenteni, azért az hosszú menet lesz még.
 
Mondjuk attol meg f@szsag ahogy le lett irva. Mintha mondjuk egy 10-15%-os magyar hozzaadott ertek szegyen lenne.

Az egész dolgot az alapoktól most kezdik majd el tanulni a mérnökeink, akik majd Zalaegerszegen és a német anyavállalatnál lesznek képezve. Először az összeszerelés folyamatát, munkamentét, stb., fogják megtanulni. Valamint még jó sok egyéb képzést fognak kapni. Ezek után, ha minden flottul megy, már a gyártás irányításába is lehet szavuk. Aztán néhány év múlva, elkezdődhet egy fejlesztési munka, német irányítással. Vagy, nem várunk évekig, de a fejlesztés és gyártás, teljes irányítása német kézben lesz. Mert ott van meg a szakmai tudás és kellő, több évtizedes, iparági tapasztalat. Kaposváron ugyan ez lesz. Sok éves dolog ez, ha a nulláról indulunk.
 
Az egész dolgot az alapoktól most kezdik majd el tanulni a mérnökeink, akik majd Zalaegerszegen és a német anyavállalatnál lesznek képezve. Először az összeszerelés folyamatát, munkamentét, stb., fogják megtanulni. Valamint még jó sok egyéb képzést fognak kapni. Ezek után, ha minden flottul megy, már a gyártás irányításába is lehet szavuk. Aztán néhány év múlva, elkezdődhet egy fejlesztési munka, német irányítással. Vagy, nem várunk évekig, de a fejlesztés és gyártás, teljes irányítása német kézben lesz. Mert ott van meg a szakmai tudás és kellő, több évtizedes, iparági tapasztalat. Kaposváron ugyan ez lesz. Sok éves dolog ez, ha a nulláról indulunk.
Hát,éppen ez az.Autóiparban nem látok semmiféle komoly hazai önállósodást.Fegyveriparban már van jele,de még kérdéses a dolog.Ha sikeres lesz a fegyverfejlesztés,a Bren liszenszgyártása megteremtette hozzá az ipari bázist.Viszont objektiven nézve,a hazai harcjármű gyártás csak összeszerelés,ahogy az egész járműipar az.90es években megszünt a hazai háttéripar hozzá,hogy valódi önálló harcjárműgyártásunk lehessen.
Hadiipart nem lehet önmagában fejleszteni,hátterében egy polgári ipari bázis kell,hogy legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa
Hát,éppen ez az.Autóiparban nem látok semmiféle komoly hazai önállósodást.Fegyveriparban már van jele,de még kérdéses a dolog.Ha sikeres lesz a fegyverfejlesztés,a Bren liszenszgyártása megteremtette hozzá az ipari bázist.Viszont objektiven nézve,a hazai harcjármű gyártás csak összeszerelés,ahogy az egész járműipar az.90es években megszünt a hazai háttéripar hozzá,hogy valódi önálló harcjárműgyártásunk lehessen.
Hadiipart nem lehet önmagában fejleszteni,hátterében egy polgári ipari bázis kell,hogy legyen.
lényegében legózás lessz főleg RM rendszerek fődarabok összeintegrálása. azok fejlesztése ha szükséges és minimális új dolog kifejlesztése.
ez nem újkeletű megoldás számos haditeknikai eszköz más termékek részegységeiből tevődik össze vagy nagymértékben tartalmazza azokat.(lásd pl albatrosz és mig21.) sok közös elemet tartalmaz de van egy csomó ami szinte csak legó... általába ezek soikeres termékek.
bevált részegységek tulajdonságai ismertek ahogy a fődaraboké is nem zsákbamacska a már gyártásba levőségük gyorsítja a folyamatot. a nagyobb gyártási mennyiíség árleszorító hatású. az ellátási lánc az előző termékek raktárkészlete miatt biztonságosabb.
 
Ez a 8x8-as már egy ideje gondolkoztat.
Érdekes, hogy mennyire nem gondolunk arra, hogy a RM mekkora istenkirály volt annak idején a kerekes platformon.
Igazság szerint nem is a RM, hanem a Merci. Ugyanis ők alkották meg a Fuchsot, illetve a Luchsot is. Utóbbi bár nem lövész jármű, de azért elképesztő dolgokra volt képes, még a mai szemmel is. 8 kerék kormányzott volt, illetve előre és hátra is azonos sebességre volt képes.
50 felett mondjuk a hátsókerék kormányzása kikapcsolódott.
De mondok ennél is komolyabbat.
Szemből elviselte a 20 mm-es lövedékeket, miközben nem kellett megfordulnia, ha beleütközött az ellenségbe és el kellett iszkolni (felderítő jármű volt! ) mivel hátrafelé is olyan gyors volt, mint előre.
A vicc az az egészben, hogy ahogy látom, Luchs és a Fuchs gyakorlatilag azonos alapra épült. A Luchs megkapta hátra is a Fuchs első két kormanyzott tengelyét, ugyan azokkal a merev hidakkal. Az hogy máshogy alakították ki a küzdőteret, és a hajtást máshova tették, lényegtelen. Az alapkonstrukció azonos.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy a Fuchs 3 esetleg a Luchs és a Fuchs 8x8 szerelemgyereke lehet.
Fuchs 8x8 alapokon, de a Luchs elejével (üvegezet kabin helyett zárttal)
 
Hát,éppen ez az.Autóiparban nem látok semmiféle komoly hazai önállósodást.Fegyveriparban már van jele,de még kérdéses a dolog.Ha sikeres lesz a fegyverfejlesztés,a Bren liszenszgyártása megteremtette hozzá az ipari bázist.Viszont objektiven nézve,a hazai harcjármű gyártás csak összeszerelés,ahogy az egész járműipar az.90es években megszünt a hazai háttéripar hozzá,hogy valódi önálló harcjárműgyártásunk lehessen.
Hadiipart nem lehet önmagában fejleszteni,hátterében egy polgári ipari bázis kell,hogy legyen.

Szentgotthárdon volt komoly fejlesztés, pld egy automata cvt sebváltó. 2 évig reszelték itt ki, aztán ment amerikába, amikor kész lett, gyártásra. egy cvt gyártó üzemet is felállítottak, 2 évig ment. A fejlesztés és a termék fejlesztési hibáinak kiküszöbölése, kb 2 évig tartott. USA piacra készült kizárólag. Pilot motorokat folyamatosan építettek. Ahol én most dolgozom, több terméket is fejlesztenek, a motorok gyártásához, valamint már az elektromos hajtásra is mennek fejlesztések. ( német cég ) stb. Az AUDI is csinál vmi fejlesztéseket már szerintem. A többit nem tudom, de évek mindenhol, ameddig a helyi leányvállalat eddig eljut. Általában mindenhol vannak fejlesztések is, csak egy időnek el kell telnie, ameddig a helyi szakembergárda képes rá elvárt színvonalon.
 
bevált részegységek tulajdonságai ismertek ahogy a fődaraboké is nem zsákbamacska a már gyártásba levőségük gyorsítja a folyamatot. a nagyobb gyártási mennyiíség árleszorító hatású. az ellátási lánc az előző termékek raktárkészlete miatt biztonságosabb.
az inegrációnál elkövetett tévedések hiányosságok könnyen pótólhatóak. a standardok miatt az integráció nem túlbonyolított fődarabok nem igényelnek túlzott átalakítást ahhoz hogy integrálhatóak legyenek egymáshoz.
 
Ez a 8x8-as már egy ideje gondolkoztat.
Érdekes, hogy mennyire nem gondolunk arra, hogy a RM mekkora istenkirály volt annak idején a kerekes platformon.
Igazság szerint nem is a RM, hanem a Merci. Ugyanis ők alkották meg a Fuchsot, illetve a Luchsot is. Utóbbi bár nem lövész jármű, de azért elképesztő dolgokra volt képes, még a mai szemmel is. 8 kerék kormányzott volt, illetve előre és hátra is azonos sebességre volt képes.
50 felett mondjuk a hátsókerék kormányzása kikapcsolódott.
De mondok ennél is komolyabbat.
Szemből elviselte a 20 mm-es lövedékeket, miközben nem kellett megfordulnia, ha beleütközött az ellenségbe és el kellett iszkolni (felderítő jármű volt! ) mivel hátrafelé is olyan gyors volt, mint előre.
A vicc az az egészben, hogy ahogy látom, Luchs és a Fuchs gyakorlatilag azonos alapra épült. A Luchs megkapta hátra is a Fuchs első két kormanyzott tengelyét, ugyan azokkal a merev hidakkal. Az hogy máshogy alakították ki a küzdőteret, és a hajtást máshova tették, lényegtelen. Az alapkonstrukció azonos.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy a Fuchs 3 esetleg a Luchs és a Fuchs 8x8 szerelemgyereke lehet.
Fuchs 8x8 alapokon, de a Luchs elejével (üvegezet kabin helyett zárttal)
nem jó az alapok amire épültek mecedes TGK már nincs gyártásba... (aminek elemeire épült a fuchs) egyébként az is egy nagymértékben lego jármű

Tgk elemeket ettől még tartalmazhat de az MAN lenne nagy valószínűséggel
 
lényegében legózás lessz főleg RM rendszerek fődarabok összeintegrálása. azok fejlesztése ha szükséges és minimális új dolog kifejlesztése.
ez nem újkeletű megoldás számos haditeknikai eszköz más termékek részegységeiből tevődik össze vagy nagymértékben tartalmazza azokat.(lásd pl albatrosz és mig21.) sok közös elemet tartalmaz de van egy csomó ami szinte csak legó... általába ezek soikeres termékek.
bevált részegységek tulajdonságai ismertek ahogy a fődaraboké is nem zsákbamacska a már gyártásba levőségük gyorsítja a folyamatot. a nagyobb gyártási mennyiíség árleszorító hatású. az ellátási lánc az előző termékek raktárkészlete miatt biztonságosabb.
Albának nem sok köze van a MiG21hez.
Nem tudjuk még,milyen lesz ez gép.Majd meglátjuk,ha legalább a makettet bemutatják.
 
Szentgotthárdon volt komoly fejlesztés, pld egy automata cvt sebváltó. 2 évig reszelték itt ki, aztán ment amerikába, amikor kész lett, gyártásra. egy cvt gyártó üzemet is felállítottak, 2 évig ment. A fejlesztés és a termék fejlesztési hibáinak kiküszöbölése, kb 2 évig tartott. USA piacra készült kizárólag. Pilot motorokat folyamatosan építettek. Ahol én most dolgozom, több terméket is fejlesztenek, a motorok gyártásához, valamint már az elektromos hajtásra is mennek fejlesztések. ( német cég ) stb. Az AUDI is csinál vmi fejlesztéseket már szerintem. A többit nem tudom, de évek mindenhol, ameddig a helyi leányvállalat eddig eljut. Általában mindenhol vannak fejlesztések is, csak egy időnek el kell telnie, ameddig a helyi szakembergárda képes rá elvárt színvonalon.
Sok időnek.
Rába meg fentartotta a futóműtervező/fejlesztő kapacitását,de a komplex járműfejlesztési kapacitásuk meg megszünt.
 
Ez a 8x8-as már egy ideje gondolkoztat.
Érdekes, hogy mennyire nem gondolunk arra, hogy a RM mekkora istenkirály volt annak idején a kerekes platformon.
Igazság szerint nem is a RM, hanem a Merci. Ugyanis ők alkották meg a Fuchsot, illetve a Luchsot is. Utóbbi bár nem lövész jármű, de azért elképesztő dolgokra volt képes, még a mai szemmel is. 8 kerék kormányzott volt, illetve előre és hátra is azonos sebességre volt képes.
50 felett mondjuk a hátsókerék kormányzása kikapcsolódott.
De mondok ennél is komolyabbat.
Szemből elviselte a 20 mm-es lövedékeket, miközben nem kellett megfordulnia, ha beleütközött az ellenségbe és el kellett iszkolni (felderítő jármű volt! ) mivel hátrafelé is olyan gyors volt, mint előre.
A vicc az az egészben, hogy ahogy látom, Luchs és a Fuchs gyakorlatilag azonos alapra épült. A Luchs megkapta hátra is a Fuchs első két kormanyzott tengelyét, ugyan azokkal a merev hidakkal. Az hogy máshogy alakították ki a küzdőteret, és a hajtást máshova tették, lényegtelen. Az alapkonstrukció azonos.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy a Fuchs 3 esetleg a Luchs és a Fuchs 8x8 szerelemgyereke lehet.
Fuchs 8x8 alapokon, de a Luchs elejével (üvegezet kabin helyett zárttal)
Az alkatrész bázis átfedés nem jelent konstrukciós azonosságot.