Rockwell B-1 Lancer

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 440
18 134
113

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 255
35 398
113
A májusban civil repülőtéren kényszerleszállt B-1-est csak most repülték át egy katonai bázisra. Egy fizikailag hiányzó hajtóművel?


https://defpost.com/u-s-air-force-b...lHHdcpS_pw8TC3Y19DK9tQ_qp7JlAD94RPt8LWug1hB30


https://theaviationist.com/2018/10/...-tinker-by-reserve-aircrew-on-3-of-4-engines/
Ha nincs megtankolva gép, akkor teljesítményben bőven elég lenne még kettő is. Az asszimetriát meg a pilóta és vezérlés megoldja. Ehhez képest a '80-as években volt olyan Aeroflotos orosz pilóta, aki dupla kerekes féldefektes orrfutóval felszállt, mert úgy vezette a gépet ahogy, mert nem volt valuta cserére. Ez ehhez képest séta a parkban feladat.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 170
6 444
113
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 255
35 398
113
By Cifu:

2019 augusztásban a 62 aktív B-1B bombázóból mindössze 6 volt bevethető státuszban. A B-1B rossz hadrafoghatósági statisztikái régóta adnak puskaport az USAF-on csámcsogók számára, de tény, hogy a B-1A program eredetileg nagy magasságban repülő szuperszonikus bombázógépről szólt, a B-1B pedig kifejezetten alacsonyan repülő platformmá alakította át azt. A tervezők megtettek, ami tőlük telt, de ők arra készültek, hogy B-1B alapvetően egy nukleáris elrettentő feladatkörű eszköz lesz, a méretezést is ennek megfelelően végezték el. A Rockwell mérnökei aztán az 1990-es években negatívan nyilatkoztak arról, hogy az USAF pilótái touch-and-go manővereket gyakoroltak rendszeresen. A hatalmas és nehéz gép számára minden egyes ilyen egy előre nem kívánt extra terhelést okozott.

Ha ez még nem lett volna elég, a B-1B bombázó flottát átalakították hagyományos fegyverekkel hosszú ideig a levegőben köröző csapásmérő géppé. Ami aztán folyamatos járőrözéseket jelentett. A BOne flotta amúgy is komoly igénybevételnek kitett gépei még gyorsabban kezdtek el elhasználódni. A megoldás az lett, hogy 5 évente mindegy bombázó átesik egy kvázi nagyjavításon, Program Depot Maintenance-en (PDM). Ezek után a 2018-as eset hatalmas blama volt, egy Texas felett kiképző repülést végző, Hawk 91 hívójelű bombázó egyik hajtóműve kigyulladt, mire a parancsnok utasítást adott a katapultálásra. Ami sikertelen volt, egyszerűen nem működtek a katapultülések. A gép személyzete ezek után végül sikeresen letette a Midlandi reptéren a bombázót, ám három hétre a földre parancsolták az összes bombázót ezért.



A menet közben talált problémák miatt a PDM eredeti, 5000 munkaórás programját átdolgozták, és 14 000 órásra bővítették, tényleg teljesen szétszerelve és összeszerelve a gépeket. A Tinker légibázis karbantartó személyzetét emiatt másfélszeresére kell bővíteni. A cél azonban az, hogy valahogy repképes állapotban tartsák a B-1B flottát legalább a 2040-ig.

De ehhez további megszorítások kellenek. Többek között 2020-tól kezdve minden sárkány legfeljebb évi 300 órát repülhet, ha csak szükséghelyzet nem lép életbe. Ezen kívül javaslatot tettek arra, hogy a gépek innentől kezdve hagyják abba az alacsony magasságú gyakorlórepüléseket. A B-1B eredeti feladata pont ez lett volna, ám katonai bevetéseken sose használták ezt a küldetésprofilt. Mivel stratégiai feladatköre jelenleg nincs a bombázónak, így egyetlen értelmezhető oka maradt a nagy sebességű mélyrepülés gyakorlásának: élvezetes a pilótáknak (meg a spoterreknek)...



B-1B Bomber Low-Altitude Terrain Following at EAFB


Ez azt jelenti, hogy a B-1B-k esetében egy 5000 lábas (1500 méteres) "padlószintet" jelöltek meg, ez alá nem mehetnek a gépek, a le- és felszállást leszámítva természetesen. A TheDrive (TheWarZone) több mérnököt és katonatisztet is megkérdezett, és alapvetően mind egyetértettek abban, hogy a B-1 flotta már most is túlteljesítette azt, amire eredetileg szánták, és alapvetően az alulfinanszírozott és túlzottan sokat követelő elvárásokhoz képest ez a minimum, amit meg kell hozni. Mint egy mellékesen, az USAF a törvényhozásnak benyújtott költségvetési igénylistájában további 17 B-1B-t ki szeretne vonni az aktív szolgálatban, 45-re csökkentve az aktív Bone állományt..


------------------
Az én véleményem a következő:

Kabaré az a szint, amit az amerikai védelmi szféra kezd elérni.

Egy réskitöltőnek szánt gépet, aminek lényegében nem volt feladatköre és COIN (!) környezetben használtak csapásmérésre 2040-ig akarják reptetni ilyen feltételek mellett...? Spórolni akarnak? Öcsém, vágják ki az egész flottát a francba és csá. Ha ilyen kevés Bone repül, akkor támasszanak fel még 10 db B-52-est, ha van annyi. A B-1-re el nem baszott pénzből meg hajtóművezzék át már az ég szerelmére a B-52-eseket. Úgy 30 éve kellett volna már megtenni.

A B-1B-nek is semmi értelme nem volt. Minek kell low level penetration képesség, amikor 2000-2500 km-es hatótávolságú CM-et hordoz a gép? Csak a védelmi ipa felpörgetése és az agyatlan szinten is túlmenő fegyverkezési verseny eredménye volt a gép. Az én szememben midig is értelmetlen volt. Ha meg tömeges JDAM dobálás van, akkor arra a B-52 is elég. Az is pont olyan sebezhető, mint a B-1B, ha közel megy a célhoz. Ha annyira aggódnak, akkor tegyenek a B-52-re is vontatott csalit...


Az meg kemény, hogy egyetlen a katapultülés sem működött...?
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
2 401
7 582
113
Az meg kemény, hogy egyetlen a katapultülés sem működött...?

Ott nem reagáltál, akkor onnan:

Az egész ugye onnan indult, hogy fedélzeten három független tűzjelzés is történt, amiből az egyik hajtóműhöz köthetőt nem sikerült kezelni. Mivel a gép tele volt üzemanyaggal, féltek attól, hogy berobban esetleg. A WSO lett volna a katapultálási sorrendben az első, a katapultülés feletti panelt le is robbantotta a rendszer, de aztán nem történt semmi. A parancsnok ezt konstatálva úgy döntött (mindenkivel egyetértve), hogy megpróbálják letenni a gépet inkább, és nem folytatják a katapultálási kísérletet. A civil Midlandi reptér fele fordultak, és mivel nem tudták az üzemanyagot leengedni, ezért laposan, VFR-el szálltak le. A személyzet mind a négy tagja kitüntetést kapott a gép sikeres megmentéséért. Mondjuk sok választásuk nem volt (ha csak nem hagyják hátra a WSO-t...).