B-1 Lancer (Rockwell,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

B-1B bemutató videó, ami egyszer csak átvált Gripen bemutató videóvá, magyar Gripenekkel illusztrálva.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 067
1 711
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

B-1B bemutató videó, ami egyszer csak átvált Gripen bemutató videóvá, magyar Gripenekkel illusztrálva.
Erre a csatornára jellemző, hogy a címbéli mellett foglalkozik valami teljesen mással a videó közepétől.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
h267fvbz32761.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fip7

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 708
27 020
113
B-1 Lancer deployment to Europe

The United States Air Force is planning a Bomber Task Force (BTF) deployment with four Rockwell B-1B Lancers to Ørland (Norway) in February 2021.
The date of arrival is not clear yet, but is said to be somewhere in late week 7 or early week 8.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 801
26 384
113
Namármost ilyet a Tu-160-as nem tud. Vagy tud, de nem mutogatják:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Úgy borítanak le, mint két vadászgép.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Itt esetleg?
 
M

molnibalage

Guest
Namármost ilyet a Tu-160-as nem tud. Vagy tud, de nem mutogatják:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Úgy borítanak le, mint két vadászgép.


Természetesen ettől a B-1B nem egy vadászgép, bár azért a B-52-höz képest tud egy-két dolgot. Pl. lehet vele orsózni és ez nem öncélú. Adott esetben, ha szükség van erre, akkor a B-1B sokkal hamarabb képes elérni az alacsonyabb magassági tartományt, mert negatív túlterhelésű manőver helyett egy fél orsót bemutatva gyorsan süllyedhet. A gép maximálisan engedélyezett túlterhelési limitje +3G.


Ennél többet is tudna.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113

Természetesen ettől a B-1B nem egy vadászgép, bár azért a B-52-höz képest tud egy-két dolgot. Pl. lehet vele orsózni és ez nem öncélú. Adott esetben, ha szükség van erre, akkor a B-1B sokkal hamarabb képes elérni az alacsonyabb magassági tartományt, mert negatív túlterhelésű manőver helyett egy fél orsót bemutatva gyorsan süllyedhet. A gép maximálisan engedélyezett túlterhelési limitje +3G.

Ennél többet is tudna.
A videón a Tu-160-as kb 45-50 fokig van bedöntve, míg a két B-1B ferde leborítást végez. Tehát több, mint 90 fokra vannak bedöntve, ezzel szemben én idáig Tu-160-astól "csak" 45-60 fok körüli bedöntést láttam, amikor a szárny teljesen hátra van nyilazva.
A Tu-160-as maximális megengedett túlterhelési értéke 2.5g, hogy ebbe a pilóták mit tudnak belemanőverezni, az rajtuk múlik.
Mivel a Tu-160-as - a B-1B-vel ellentétben - szinte soha nem szerepel bemutatókon, egy-egy áthúzást leszámítva (Tambov, Kazany, ezek majdnem minden évben vannak), ami manőverezést látni lehet a típustól, az a maximális nyilazással, teljes utánégetéssel 60 fokra bedöntés és esetleg egy 90-fokos húzott forduló.

Mint itt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 708
27 020
113
A videón a Tu-160-as kb 45-50 fokig van bedöntve, míg a két B-1B ferde leborítást végez. Tehát több, mint 90 fokra vannak bedöntve, ezzel szemben én idáig Tu-160-astól "csak" 45-60 fok körüli bedöntést láttam, amikor a szárny teljesen hátra van nyilazva.
A Tu-160-as maximális megengedett túlterhelési értéke 2.5g, hogy ebbe a pilóták mit tudnak belemanőverezni, az rajtuk múlik.
Mivel a Tu-160-as - a B-1B-vel ellentétben - szinte soha nem szerepel bemutatókon, egy-egy áthúzást leszámítva (Tambov, Kazany, ezek majdnem minden évben vannak), ami manőverezést látni lehet a típustól, az a maximális nyilazással, teljes utánégetéssel 60 fokra bedöntés és esetleg egy 90-fokos húzott forduló.

Mint itt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez most miért is jó és mihez kell a B-1B-nek? Milyen körülmények között van szüksége erre?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
Ez most miért is jó és mihez kell a B-1B-nek? Milyen körülmények között van szüksége erre?
A B-1B kis magasságú, terepkövető behatolásra alkalmas manőverezőképességre lett felkészítve, aminek hozadéka ez a látványos ferde leborítás is, ahogy az is, hogy tudnak vele orsózni, ha akarnak.