Igazából, ezekbe a korábbi, F-16A/B gépekbe (az MLU programtól függetlenül) beépíthető a legutolsó szériás F100PW229-es hajtómű is.
Jó drága móka, de érdekesség, hogy ez a 229-es hajtómű anno, két évtizeddel ezelőtt azért lett kifejlesztve, mert a konkurens GE nemcsak, hogy piacot vett el a PW-től a valamivel alapból erősebb F110GE100-assal, hanem még azt jelentősen tovább fejlesztve, létrehozta akkor az F110GE129-et, ami még erősebb volt.
A PW úgy akarta visszaszerezni magának az USAF-ot, hogy a nevén anno csorbát ejtő F100PW100-asokat üzembiztosságban javító, de teljesítményben csak részlegesen (bizonyos repülési helyzetekben) felülmúló F100PW220-asok mellé a GE129-esével azonos teljesítményű verziót is alkotott.
Ez utóbbinak azonban külön előnye, hogy lényegében bármely, korábban F100-ast használó gépbe beépíthető, míg a GE hajtóműre utólagos átállás (lásd: szaúdi F-15SA-k) horribilis pénzekbe és munkába kerül.
Azonban ez a 220-as hajtóművek megbízhatósága miatt idáig csak egyetlen típusnál fordult elő, mégpedig az ANG egyik alakulatának block 42-es gépeinél cserélték le a 220-as hajtóműveket 229-esekre.
Már ez is jelentős teljesítmény ugrás volt, hiszen a C/D modellekből a korábbi block 30/32, 40/42-es könnyebb sárkány, mint a későbbi 50/52-esek, melyekhez a GE129-es és PW229-es kifejlesztve lett. De az A/B gépeknél ezek is nehezebbek.
-30/40: F110GE100, ~122kN
-50: F110GE129, ~131kN
-60: F110GE132 hajtóműves, ~145kN
-32/42: F100PW220, ~105kN
-52: F100PW229, ~130kN
-62:? - nincs, nem is lesz, bár tervben volt egy F100PW232-es mely fékpadon 150kN tolóerőt tudott, de a fejlesztést befejezték, a legtöbb embert a projektből vagy átirányították az F119/F135 programhoz, vagy nyugdíjazták.
Hogy milyen lenne egy román F-16A egy F100PW229-es hajtóművel? Nos, elsőre azt mondanám, hogy olyan, mint az Edwardson egykor repült együléses block 30-as tesztgép, melyen az UAE block 60-asaihoz fejlesztett F110GE132-est a levegőben kipróbálták. Brutális.
De ennél ha lehet, még egy kicsit több is, mivel az MLU program se növeli jelentősen egy "A" sárkány tömegét, pláne nem egy 52-es szintjére, így nem csak a tolóerő/tömeg arány lenne kemény, hanem a manőverezőképességet jelentősen befolyásoló felületi terhelés is, mely az MLU-nál még igencsak jó.
Azonban érdekes, hogy ilyen upgrade-et a nyilvánvaló előnyök ellenére boltoltak le még senkivel se és ennek oka az ár.
Aki MLU programot akar, vagy aki használt MLU-s gépet is csak másodkézből tud beszerezni, annál jóformán fel se merül, hogy az amúgy jól üzemelő 220-as hajtóműveket a jó drága 229-esekkel cserélje le, csak mert az korábban nem látott mesebeli teljesítményt ígér.