Román haderőfejlesztési program és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 814
5 897
113
Alálőttem. A portugál gépek súrolják a 30-at, a norvég a 40-et.
Az A/B változatoknak mennyi az engedélyezett repülési óraszáma? A C/D esetében ez most 12 ezer óra, és még lehet hogy emelik. Ha a románok gépeiben is van még 4-5 ezer óra, akkor nem számít hogy hány évesek.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az A/B változatoknak mennyi az engedélyezett repülési óraszáma? A C/D esetében ez most 12 ezer óra, és még lehet hogy emelik. Ha a románok gépeiben is van még 4-5 ezer óra, akkor nem számít hogy hány évesek.
Persze, hogy nem! :)
És emiatt hajigálják sorba kifelé az európai országok, mert annyira nem számít.
Vagy azt gondolod, a románok majd mind a 48db-ot azért vették, hogy kirepüljék az összesből az óraszámot?
Ne legyél meglepve, ha 5 éven belül a fele sem lesz már egészben!
Persze a 48-as számot majd jól bele lehet írni a NATO statisztikákba, pont mint a C-130-asaikat, amelyeket már évekkel ezelőtt leállítottak a reptér hátsó sarkába.
 
  • Tetszik
Reactions: Star Trek86

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 814
5 897
113
Persze, hogy nem! :)
És emiatt hajigálják sorba kifelé az európai országok, mert annyira nem számít.
Vagy azt gondolod, a románok majd mind a 48db-ot azért vették, hogy kirepüljék az összesből az óraszámot?
Ne legyél meglepve, ha 5 éven belül a fele sem lesz már egészben!
Persze a 48-as számot majd jól bele lehet írni a NATO statisztikákba, pont mint a C-130-asaikat, amelyeket már évekkel ezelőtt leállítottak a reptér hátsó sarkába.
A gazdag országok cserélik le az F16-ot F35-re. De ez nem jelenti azt, hogy muszály lecserélni. A románok a mig21-et is elég sokáig használták. Ahhoz képest elég komoly előrelépés.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A gazdag országok cserélik le az F16-ot F35-re. De ez nem jelenti azt, hogy muszály lecserélni. A románok a mig21-et is elég sokáig használták. Ahhoz képest elég komoly előrelépés.
A gazdag országok megtehetnék, hogy az F-16-ost is megtartsák. Volt is rá terv pl. a norvégoknál, mert olyan rohadt drága az F-35 reptetése, hogy ők a berendelt tetemes mennyiség felét egyből tárolni akarták.
Az ilyen idős gépek esetén folyamatosak a meghibásodások, és az idő előrehaladtával egyre több gond van velük.
A B1-es esetén ez a hatás a több mint 100%-os költségnövekedést adott 15-17 éves intervallumra. 30 év felett pedig a hatás még inkább felerősödik.
Emiatt mondtak le ezekről a gépekről végül is tehetősebb az országok. Az USAF is igen komolyan küzd az elöregedő flottával.
Most meg ugye arról tréfálkoznak a románok, hogy a beérkezett öreg F-16-osok mellett (48db) majd jól berendelnek valami 32db F-35-öst is.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Rferi66

nizdam

Well-Known Member
2021. december 14.
233
825
93
A gazdag országok megtehetnék, hogy az F-16-ost is megtartsák. Volt is rá terv pl. a norvégoknál, mert olyan rohadt drága az F-35 reptetése, hogy ők a berendelt tetemes mennyiség felét egyből tárolni akarták.
Az ilyen idős gépek esetén folyamatosak a meghibásodások, és az idő előrehaladtával egyre több gond van velük.
A B1-es esetén ez a hatás a több mint 100%-os költségnövekedést adott 15-17 éves intervallumra. 30 év felett pedig a hatás még inkább felerősödik.
Emiatt mondtak le ezekről a gépekről végül is tehetősebb az országok. Az USAF is igen komolyan küzd az elöregedő flottával.
Most meg ugye arról tréfálkoznak a románok, hogy a beérkezett öreg F-16-osok mellett (48db) majd jól berendelnek valami 32db F-35-öst is.
Trefa, nem trefa, holnap megy Ciolacu es a hadugyminiszter amerikaba, hogy talalkozzanak tobbek kozt a Lockheed kepviseloivel.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 814
5 897
113
A gazdag országok megtehetnék, hogy az F-16-ost is megtartsák. Volt is rá terv pl. a norvégoknál, mert olyan rohadt drága az F-35 reptetése, hogy ők a berendelt tetemes mennyiség felét egyből tárolni akarták.
Az ilyen idős gépek esetén folyamatosak a meghibásodások, és az idő előrehaladtával egyre több gond van velük.
A B1-es esetén ez a hatás a több mint 100%-os költségnövekedést adott 15-17 éves intervallumra. 30 év felett pedig a hatás még inkább felerősödik.
Emiatt mondtak le ezekről a gépekről végül is tehetősebb az országok. Az USAF is igen komolyan küzd az elöregedő flottával.
Most meg ugye arról tréfálkoznak a románok, hogy a beérkezett öreg F-16-osok mellett (48db) majd jól berendelnek valami 32db F-35-öst is.
Romániában jóval alacsonyabb az átlagbér mint nyugaton, vagyis az üzemeltetési költség alacsonyabb lesz. Az új beszerzés viszont ugyanannyiba kerülne, mint nyugaton. Az a kérdés, hogy még mennyi repülési óra van a gépekben.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 987
113
Romániában jóval alacsonyabb az átlagbér mint nyugaton, vagyis az üzemeltetési költség alacsonyabb lesz. Az új beszerzés viszont ugyanannyiba kerülne, mint nyugaton. Az a kérdés, hogy még mennyi repülési óra van a gépekben.
Ja, hat persze. :D Meg tele van kepzett F-16 szerelokkel is. :D Az hagyjan, de az egesz ipari meg szolgaltato kultura olyan fejlett, hogy ezt siman atveszik. :D :D :D

Lassan te is ilyen igazi hithu ellendrukker vagy mar, mindenaron mindig valaki masnak szurkolva kinodban akkorakat tudsz irni, hogy neha hangosan felnyeritek.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 987
113
Norvég bérekkel az sem kevés szerintem.
Ha még csak az lenne, de a Lockheed amerikai oraberek alapján számláz. Csak hogy képben legyél, főállásban a sok hely közül válogató cloud architektek, devops fejlesztők stb átlaga ma Amerikaban $70-150/óra, amire még rájöhet a fejvadász 5-10 dollarja egy évig stb.
Egy olyan sokkal kisebb, zárt, kontrollált munkaerőpiacon, mint mondjuk egy weapon systems engineer, electronic warfare systems engineer stb, ezek már nem freelancerek, nincs piaci verseny, hanem szigorúan főállásban vannak, azaz a LM annyit számláz, amennyit csak akar, mert nem mehetsz mashoz.
Ha tippelnem kellene, akkor biztosan van $500-800 per óra bármilyen karbantartás ára...
 
  • Hűha
Reactions: Torgamba

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 814
5 897
113
Ha még csak az lenne, de a Lockheed amerikai oraberek alapján számláz. Csak hogy képben legyél, főállásban a sok hely közül válogató cloud architektek, devops fejlesztők stb átlaga ma Amerikaban $70-150/óra, amire még rájöhet a fejvadász 5-10 dollarja egy évig stb.
Egy olyan sokkal kisebb, zárt, kontrollált munkaerőpiacon, mint mondjuk egy weapon systems engineer, electronic warfare systems engineer stb, ezek már nem freelancerek, nincs piaci verseny, hanem szigorúan főállásban vannak, azaz a LM annyit számláz, amennyit csak akar, mert nem mehetsz mashoz.
Ha tippelnem kellene, akkor biztosan van $500-800 per óra bármilyen karbantartás ára...
Ezek a díjak gondolom az F35 esetén sem alacsonyabbak. Új gép esetén a bevezetés/oktatás miatt kell sok órát fizetni, régi gépnél meg a javítás kerül többe.

Te szereted lenézni a románokat, pedig nekik a 70-es 80-as években komoly repülőgép és helikopter gyártásuk volt. És az akkor gyártott helikopterek még ma is repülnek. A mig21 -esekbe meg kb. az engedélyezett repült óraszám dupláját repülték. Persze ezek régebbi típusok, egyszerűbbek, de a régi technikához sokszor nagyobb szakértelem kell mint az újhoz. Ezekre még nem lehetett rádugni a szervíz kompjútert. :)
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Juvi and Nemerson

nizdam

Well-Known Member
2021. december 14.
233
825
93
A karbantartast az Aerostar Bacau vegzi, 17 november 2023 - ban alairtak a szerzodest D szintu karbantartasra, barmit jelentsen is az.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 260
93
alairtak a szerzodest D szintu karbantartasra, barmit jelentsen is az.

A repülőgépek és a helikopterek, valamint azok komponenseinek karbantartási ciklusai és élettartama repült óra, ciklus (leszállásszám vagy indításszám) és/vagy naptári időtartam alapján van meghatározva.

Kisgépek esetében általában 50, 100, 200, stb órás ápolások vannak, és az Éves/100 órás ápolást minden évben végre kell hajtani, bármilyen keveset is repült a gép.

Nagygépek esetén mivel jóval többet repülnek (akár 1000+ órát is évente), így ott A, B, C, D szintű ápolási mélységek vannak, de ezek intervalluma is repült óra és naptári időszak alapján kerül meghatározásra, bár mértéke gyártónként eltérhet.
Akit részletesebben érdekel és ánglisul ért, itt ki van fejtve:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 209
113
Román katonai felvonulás

407434273_1222326708683997_5079811705106483172_n.jpg
407780500_1222329042017097_3374629294242033187_n.jpg
407438244_1222330068683661_5610372708004730824_n.jpg
407455497_1222327692017232_7763124093565662702_n.jpg
407408399_1222328635350471_6162482070620625207_n.jpg
 

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
229
2 401
93
Azt mondja a srác, dupla áron adnák az amcsik a tankokat a románoknak mint amennyiért veszik a következő koreait lengyelek.
Szabad röhögni vagy minket is lehúztak a németek?

Mondjuk azt megint elfelejtik hozzátenni, hogy a lengyelek több mint 800-ot, egyesek szerint 1000 db-ot akarnak venni a K2-es tankból! Plusz közel 700db-ot a K9-esből!
Szóval a kettőt ne hasonlítsuk már össze! Az belátható, hogy ilyen mennyiséghez nagyon komoly kedvezmény jár!