Román haderőfejlesztési program és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
Csökkenő román hadiipari export:
2020: 116M Euro
2019: 143M Euro
2018: 196M Euro
Lassan leépül ez is. Az állam tartja mesterségesen életben a Craiova-i repülőgépgyárat 95% -os állami tulajdon, most a franciákat hozták helyzetbe a Konstancai hajógyárral ami kiderült, hogy nem is alkalmas a francia korvettek legyártására, a holland tulajdonú galaci hajógyártól vették el az üzletet ami viszont képes lenne, hisz Pakisztánnak szállítottak is két őrhajót, de ... a francia nagyobb lobbierő ... Áll a vidombáki helikoptergyár is 49%-os állami tulajdonnal, innen az Airbus kivonul ha nem lesz megrendelés, márpedig nincs hír róla, csak karbantartanak. A ROMARM megy jobban főként lőszer gyártással, bár itt sokmindennel foglalkoznak emellett, illetve az izraeli alkatrészbeszállítás jelentős az Elbitnek. Lassan simán összemérhető lesz a magyar hadiipar és pláne az export a románnal ami elképzelhetetlen volt a Monarchia óta (!), náluk még állnak a gyárak falai, de megrendelés nincsen elég a saját hadseregtől sem a TR85-ök javítgatásán a IAR93-ak, IAR330-ak üzembentartásán szervizelésén kívül, nálunk meg épülnek a csarnokok, a gyárak biztos megrendelésekkel a románt jócskán meghaladni képes export esélyekkel.
A kézifegyver export az amerikai törvényi szigorítások (assault rifle ban) miatt csökken.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
Google fordítóval...

Five years since the official entry of the F-16 MLU aircraft in the service of the Romanian Air Force

A military ceremony took place today at the 86th Air Base "Lieutenant Gheorghe Mociorniţă", on the occasion of the fifth anniversary of the operation of the F-16 Fighting Falcon in the service of the Romanian Air Force, with the participation of a delegation led by the Chief of Defense , Lieutenant-General Daniel Petrescu. The guests were able to find out details about the use of F-16 aircraft and the significance of this anniversary, from the commander of the 86th Air Base and the pilots of the 53rd Fighter Squadron.

The event also included an aerial exercise and a static display with F-16 MLU aircraft and service equipment. The development of the activity was adapted to the current pandemic context, respecting all measures of distancing and health protection.

The Romanian Air Force owns a fleet of 17 F-16 MLU aircraft, and their acquisition and the related package of goods and services ensure the increase of Romania's security by permanently executing the defense of the national / NATO airspace, in time of peace and in crisis situations, through the Permanent Combat Service - Air Police (SLP-PA), under the command of NATO, in accordance with the commitments assumed.

The aircraft were delivered in the period 2016-2017 - six on 29.09.2016, three on 15.11.2016 and three on 28.09.2017. The acquisition of the last lot, consisting of five aircraft, the last being the one that arrived in Romania on March 25, 2021, was made according to Law 237/2019.

The modernization to the M6.XR configuration is planned to be executed in the period 2023-2025, together with the supply, by the American partner, of the equipment and software package dedicated to the F-16 aircraft purchased by Romania. Currently, possible solutions for the continuation of the "Air Force Multirole Aircraft" program are being analyzed, according to the Concept of gradual achievement of air defense capability, for the establishment of the second squadron equipped with F-16 aircraft.

243359004_2106994509449924_440506048693172868_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
Veszélyben a Piranha V. romániai gyártása.
A deal része volt, hogy a General Dinamics és a Romarm vegyesvállalatot alapít - ez kötelező eleme volt az üzletnek, ez utóbbi bedobta a közösbe a Uzina Mecanica Bucuresti gyárat, a terv az hogy itt készülnének a 227 db első etap azon járművei amik nem a svájci gyártótól érkeznek. De a céggel gond van, mert folyamatosan veszteséges és tartozásokat halmozott fel, ami miatt banki felügyelet alá vonták, a GD pedig ilyen feltételekkel nem vállalja és felfüggesztette az együttműködést. Az indok, hogy nem látja biztosítottnak a technológiai transfer és a beruházás biztonságát egy olyan vállalatnál ami bármikor végrehajtás alá kerülhet, de kész együttműködni bármely más vállalattal a gyártásban. A kezdeti álmok 600 db 8×8 gyártásáról szóltak, köztük úszóképes járművekkel. A védelmi tárca (az állami Romarm) tárgyalásokat kezd a GD-vel, hogy vásárolja fel a veszteséges gyárat, de ezt az üzletet erős kétségek terhelik. Egyrészt minek a GD-nek még egy európai gyár, másrészt szükséges lenne garancia román részről a gyártás folytatására, azon kívül a gyár a Romarm portfólióban végzi a hadsereg járműveinek a javítását (életben tartását) is, így a tevékenységek egy részét ki kellene szervezni. Az elemzők azt is felvetették, hogy könnyen előfordulhat patthelyzet ami azt jelentené, hogy vagy marad a jelenlegi Pianha mennyiség, vagy az üzletből fennmaradó darabokat is külföldről kell beszerezni.

Egy következő óriásvállalat amit a románok megszivatnak ... azaz fordítva mert a nagyvállalatok nem omlanak össze egy Agilis, egy Bell Cobra, egy Damen hajógyár (holland), most egy Piranha V miatt, az csak egy sor az üzleti tervekben, de Románia a sokadik életképes üzletét veszíti el amivel fennmaradhatna a hadiipar palettáján, vagy épp képes lenne ütőképes haderőt építeni.
 

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
Románia az Oshkosh JLTV járművét választotta a különleges műveleti erői részére az üzlet értéke 227,77 millió lej, áfával, körülbelül 54,62 millió USD. Ez mindössze 130 4×4 járművet jelent.
A választás annak ellenére esett az amerikai járműre, hogy a franciák a Sherpa 4×4 összeszerelést is felajánlották.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
Veszélyben a Piranha V. romániai gyártása.
A deal része volt, hogy a General Dinamics és a Romarm vegyesvállalatot alapít - ez kötelező eleme volt az üzletnek, ez utóbbi bedobta a közösbe a Uzina Mecanica Bucuresti gyárat, a terv az hogy itt készülnének a 227 db első etap azon járművei amik nem a svájci gyártótól érkeznek. De a céggel gond van, mert folyamatosan veszteséges és tartozásokat halmozott fel, ami miatt banki felügyelet alá vonták, a GD pedig ilyen feltételekkel nem vállalja és felfüggesztette az együttműködést. Az indok, hogy nem látja biztosítottnak a technológiai transfer és a beruházás biztonságát egy olyan vállalatnál ami bármikor végrehajtás alá kerülhet, de kész együttműködni bármely más vállalattal a gyártásban. A kezdeti álmok 600 db 8×8 gyártásáról szóltak, köztük úszóképes járművekkel. A védelmi tárca (az állami Romarm) tárgyalásokat kezd a GD-vel, hogy vásárolja fel a veszteséges gyárat, de ezt az üzletet erős kétségek terhelik. Egyrészt minek a GD-nek még egy európai gyár, másrészt szükséges lenne garancia román részről a gyártás folytatására, azon kívül a gyár a Romarm portfólióban végzi a hadsereg járműveinek a javítását (életben tartását) is, így a tevékenységek egy részét ki kellene szervezni. Az elemzők azt is felvetették, hogy könnyen előfordulhat patthelyzet ami azt jelentené, hogy vagy marad a jelenlegi Pianha mennyiség, vagy az üzletből fennmaradó darabokat is külföldről kell beszerezni.

Egy következő óriásvállalat amit a románok megszivatnak ... azaz fordítva mert a nagyvállalatok nem omlanak össze egy Agilis, egy Bell Cobra, egy Damen hajógyár (holland), most egy Piranha V miatt, az csak egy sor az üzleti tervekben, de Románia a sokadik életképes üzletét veszíti el amivel fennmaradhatna a hadiipar palettáján, vagy épp képes lenne ütőképes haderőt építeni.
Ez komy?? Elbasszák a Piranha üzletet..... Vegyenek használt amcsi cuccot, aztán majd Moldovában elvéreznek.
 
K

kamm

Guest
Románia az Oshkosh JLTV járművét választotta a különleges műveleti erői részére az üzlet értéke 227,77 millió lej, áfával, körülbelül 54,62 millió USD. Ez mindössze 130 4×4 járművet jelent.
A választás annak ellenére esett az amerikai járműre, hogy a franciák a Sherpa 4×4 összeszerelést is felajánlották.
Gyanúsan olcsó a cirka $425k darabaraval, ez még a hivatalos darabar alatt is lehet... melyiket vették a sok közül?


Ez szerintem gazdagon elmaradhat nemcsak a Gidrantol, de az NMSben, fegyverzetben is, ha ennyi lesz a vége árban.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
K

kamm

Guest
Veszélyben a Piranha V. romániai gyártása.
A deal része volt, hogy a General Dinamics és a Romarm vegyesvállalatot alapít - ez kötelező eleme volt az üzletnek, ez utóbbi bedobta a közösbe a Uzina Mecanica Bucuresti gyárat, a terv az hogy itt készülnének a 227 db első etap azon járművei amik nem a svájci gyártótól érkeznek. De a céggel gond van, mert folyamatosan veszteséges és tartozásokat halmozott fel, ami miatt banki felügyelet alá vonták, a GD pedig ilyen feltételekkel nem vállalja és felfüggesztette az együttműködést. Az indok, hogy nem látja biztosítottnak a technológiai transfer és a beruházás biztonságát egy olyan vállalatnál ami bármikor végrehajtás alá kerülhet, de kész együttműködni bármely más vállalattal a gyártásban. A kezdeti álmok 600 db 8×8 gyártásáról szóltak, köztük úszóképes járművekkel. A védelmi tárca (az állami Romarm) tárgyalásokat kezd a GD-vel, hogy vásárolja fel a veszteséges gyárat, de ezt az üzletet erős kétségek terhelik. Egyrészt minek a GD-nek még egy európai gyár, másrészt szükséges lenne garancia román részről a gyártás folytatására, azon kívül a gyár a Romarm portfólióban végzi a hadsereg járműveinek a javítását (életben tartását) is, így a tevékenységek egy részét ki kellene szervezni. Az elemzők azt is felvetették, hogy könnyen előfordulhat patthelyzet ami azt jelentené, hogy vagy marad a jelenlegi Pianha mennyiség, vagy az üzletből fennmaradó darabokat is külföldről kell beszerezni.

Egy következő óriásvállalat amit a románok megszivatnak ... azaz fordítva mert a nagyvállalatok nem omlanak össze egy Agilis, egy Bell Cobra, egy Damen hajógyár (holland), most egy Piranha V miatt, az csak egy sor az üzleti tervekben, de Románia a sokadik életképes üzletét veszíti el amivel fennmaradhatna a hadiipar palettáján, vagy épp képes lenne ütőképes haderőt építeni.
Hat, ez van, amikor szetlopjak az országot (beleértve a röhejesen tulfizetett allami szektort.) Nincs pénz semmire.
 

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
Gyanúsan olcsó a cirka $425k darabaraval, ez még a hivatalos darabar alatt is lehet... melyiket vették a sok közül?


Ez szerintem gazdagon elmaradhat nemcsak a Gidrantol, de az NMSben, fegyverzetben is, ha ennyi lesz a vége árban.
A Gidrán kb 5 tonnával nehezebb és nagyobb is mint ez jóval.
Államközi szerződést kötöttek, de gyanús hogy csupasz járművek, felépítmény vagy fegyverzet nélkül. Nem találtam info-t sehol a típusokról. Korábban 150db-ról szóltak a hírek, ebből lett 130 db.
 
K

kamm

Guest
Google fordítóval...

Five years since the official entry of the F-16 MLU aircraft in the service of the Romanian Air Force

A military ceremony took place today at the 86th Air Base "Lieutenant Gheorghe Mociorniţă", on the occasion of the fifth anniversary of the operation of the F-16 Fighting Falcon in the service of the Romanian Air Force, with the participation of a delegation led by the Chief of Defense , Lieutenant-General Daniel Petrescu. The guests were able to find out details about the use of F-16 aircraft and the significance of this anniversary, from the commander of the 86th Air Base and the pilots of the 53rd Fighter Squadron.

The event also included an aerial exercise and a static display with F-16 MLU aircraft and service equipment. The development of the activity was adapted to the current pandemic context, respecting all measures of distancing and health protection.

The Romanian Air Force owns a fleet of 17 F-16 MLU aircraft, and their acquisition and the related package of goods and services ensure the increase of Romania's security by permanently executing the defense of the national / NATO airspace, in time of peace and in crisis situations, through the Permanent Combat Service - Air Police (SLP-PA), under the command of NATO, in accordance with the commitments assumed.

The aircraft were delivered in the period 2016-2017 - six on 29.09.2016, three on 15.11.2016 and three on 28.09.2017. The acquisition of the last lot, consisting of five aircraft, the last being the one that arrived in Romania on March 25, 2021, was made according to Law 237/2019.

The modernization to the M6.XR configuration is planned to be executed in the period 2023-2025, together with the supply, by the American partner, of the equipment and software package dedicated to the F-16 aircraft purchased by Romania. Currently, possible solutions for the continuation of the "Air Force Multirole Aircraft" program are being analyzed, according to the Concept of gradual achievement of air defense capability, for the establishment of the second squadron equipped with F-16 aircraft.

243359004_2106994509449924_440506048693172868_n.jpg
Fordítás: fizetni kell az M6.XR custom sw upgrade előtt, addig hozzá sem kezd az amerikai beszállító (amúgy max egy év alatt kesz lenne, hiaba custom upgrade), penz ilyesmire meg most nincs, repüljenek ezzel, majd 2023-25 tájékán újra ránézünk, hol all a magyar stb légierő, addig meg a masodik szazad fontosabb, azt mrgint lehet majd vizitelni, mutogatni.
 

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
Hat, ez van, amikor szetlopjak az országot (beleértve a röhejesen tulfizetett allami szektort.) Nincs pénz semmire.
A Biztpol Románia topicba raktam egy listát az állami hadiipari cégekről meg a tartozásaikról. Csak a Romaero 45Mrd Ft tartozást görget maga előtt. 2-3 év és be kell zárni az összeset, addigra meg beindulnak nálunk a gyárak és a magyar hadianyag export 6-10 szeresen felülmúlja a románt (jelenlegi számok vs tervek) ... na ilyen 1918 óta nem volt ...
 
K

kamm

Guest
A Biztpol Románia topicba raktam egy listát az állami hadiipari cégekről meg a tartozásaikról. Csak a Romaero 45Mrd Ft tartozást görget maga előtt. 2-3 év és be kell zárni az összeset, addigra meg beindulnak nálunk a gyárak és a magyar hadianyag export 6-10 szeresen felülmúlja a románt (jelenlegi számok vs tervek) ... na ilyen 1918 óta nem volt ...
En az autógyártás számait szoktam nezni, mindent osszevetve a vilag legdurvabb eve a 2017 volt, csaknem 100 millió uj autó készült a vilagon, Magyarország akkor mar csaknem a duplajat gyartotta a romanokhoz képest es raadasul exportra - ugyan 2020 mindenkinek betett, de a romanok joval alacsonyabb outputja kevésbé esett térdre, mert egyrészt a legalja arkategoriaba megy nyugatra, masreszt eros hazai piacra, lejben adtak el őket.
 

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
Fordítás: fizetni kell az M6.XR custom sw upgrade előtt, addig hozzá sem kezd az amerikai beszállító (amúgy max egy év alatt kesz lenne, hiaba custom upgrade), penz ilyesmire meg most nincs, repüljenek ezzel, majd 2023-25 tájékán újra ránézünk, hol all a magyar stb légierő, addig meg a masodik szazad fontosabb, azt mrgint lehet majd vizitelni, mutogatni.
OFF topic de ... eh ez annyira Románia.
A vizitről azt harsogta a sajtó, hogy az a vírushelyzet meg szabályok betartásával történt , én a képen egy maszkot és egy távolságtartást sem látok ... jakérem biztos mindegyikük benne van az országos 29%-ban aki hajlandó volt (részben hamisan) oltást felvenni ...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
Fordítás: fizetni kell az M6.XR custom sw upgrade előtt, addig hozzá sem kezd az amerikai beszállító (amúgy max egy év alatt kesz lenne, hiaba custom upgrade), penz ilyesmire meg most nincs, repüljenek ezzel, majd 2023-25 tájékán újra ránézünk, hol all a magyar stb légierő, addig meg a masodik szazad fontosabb, azt mrgint lehet majd vizitelni, mutogatni.

Ez nekik már van 2021-ben is:
243495360_2106993836116658_5979734628297460173_n.jpg

243501783_2106993912783317_2409136438318928667_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
A Biztpol Románia topicba raktam egy listát az állami hadiipari cégekről meg a tartozásaikról. Csak a Romaero 45Mrd Ft tartozást görget maga előtt. 2-3 év és be kell zárni az összeset, addigra meg beindulnak nálunk a gyárak és a magyar hadianyag export 6-10 szeresen felülmúlja a románt (jelenlegi számok vs tervek) ... na ilyen 1918 óta nem volt ...
Ez legyen meg itt is...

Romániában hajdanán kettő lőporgyár is üzemelt, ma egyik sem képes ellátni a Román igényeket, a Romarm lőszergyár Bulgáriából és Szerbiából importál lőport a lőszergyártáshoz, az elemzők ezt kockázatosnak látják ami érthető is, a válság hatására minden ország amit csak tud igyekszik maga előállítani, kiváltképp igaz ez a hadianyagokra az egyre bizonytalanabbá váló politikai környezetben. Az fogarasi lőporgyár rendbetétele 22M Eurot igényel amit már az előző kormány is beígért.
A román hátország potenciáljára olyan nagyon nem kell hagyni, nincs már életképes román hadiipar. A várpalotai lőszergyárnak évi 1 Mrd Euro exportot jósoltak valahol, ez egymagában a jelenlegi román hadianyag export hatszorosa.

Lenne kapacitás a román hadiiparban bármit gyártani, az alábbi állami vállalatok veszteségesek, jelentős tartozásokat felhalmozva. Az állam időnként egyszerűen leírja a tartozásaikat különösebb következmények nélkül. Több a saját eszközei, ingatlanai eladásából él, vagy rozsdaboglyákat javítgat (IAR-ok, TR85), többnyire tétlen munkaerővel, az állam köldökzsinórján lógva mint stratégiai vállalat. Az UMB van bevonva a Piranha gyártásba a General Dinamics-al, de az nem ad át technológiát egy olyan vállalatnak ami negatív vagyonnal bír és banki felügyelet alatt áll.

Băiţa SA
Uzina Mecanică Plopeni gépgyár
- 85M lej adósság
Uzina Mecanică Bucureşti, - GD-nek felajánlva megvételre (Piranha gyártás), de a vállalatnak több az adóssága mint az eszközparkja, idén +6.7M Lej veszteség
Tohan SA - 30M Lej tartozás + 3-4M Lej veszteség/év
Carfil SA - 15M Lej tartozás + 11M Lej veszteség/év
Uzina Mecanică Cugir
Fabrica de Arme Cugir
Uzina Automecanica Moreni
+7-8M Lej veszteség/év
Romaero - 600M Lej adósság
 
K

kamm

Guest
En próbáltam keresni ezt a befuccsolni látszó Piranha gyártást roman oldalakon, de nem találtam. Hatalmas blama lenne...
Mert egy honapos lassan:

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
Mert egy honapos lassan:

Akkor ezért nem volt a friss hírek közt.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
En próbáltam keresni ezt a befuccsolni látszó Piranha gyártást roman oldalakon, de nem találtam. Hatalmas blama lenne...
Tessék:
Szept 13-án a megoldásokról írnak, meg kell(ene) oldani a P5-ök romániai gyártását:

Szept 17-én már a GD kommentjéről hogy nem kívánnak vegyesvállalatra lépni egy csődközeli vállalattal és más megoldásokat kell találni ha a P5-öket Romániában akarják gyártani:

Most ott tart a történet, hogy a románok mindenáron el akarják adni a Bukaresti Gépgyárat a GD-nek, de az nem csak veszteséges hanem jelentős tartozása is van. A románok mást nem tudnak a kalapba rakni mint a saját rendelésüket.
 
K

kamm

Guest
Tessék:
Szept 13-án a megoldásokról írnak, meg kell(ene) oldani a P5-ök romániai gyártását:

Szept 17-én már a GD kommentjéről hogy nem kívánnak vegyesvállalatra lépni egy csődközeli vállalattal és más megoldásokat kell találni ha a P5-öket Romániában akarják gyártani:

Most ott tart a történet, hogy a románok mindenáron el akarják adni a Bukaresti Gépgyárat a GD-nek, de az nem csak veszteséges hanem jelentős tartozása is van. A románok mást nem tudnak a kalapba rakni mint a saját rendelésüket.
... amiről meg mindenki tudja, mennyit ér Európa Indiajanak az ígérete, sőt, aláírt szerződése akár.