Román haderőfejlesztési program és hadiipar

Ez nekem is nagy tanulság, hogy mindig leírjuk és lenézzük a román gépeket, miközben újra és újra bizonyítják, hogy ők élni akarnak és itt vannak Románia szolgálatában.


Hanyadik alkalommal áll rendszerbe ez a MIG-21?
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and kamm
Ez nekem is nagy tanulság, hogy mindig leírjuk és lenézzük a román gépeket, miközben újra és újra bizonyítják, hogy ők élni akarnak és itt vannak Románia szolgálatában.


Hanyadik alkalommal áll rendszerbe ez a MIG-21?
giphy.gif
 
Ez nekem is nagy tanulság, hogy mindig leírjuk és lenézzük a román gépeket, miközben újra és újra bizonyítják, hogy ők élni akarnak és itt vannak Románia szolgálatában.


Hanyadik alkalommal áll rendszerbe ez a MIG-21?
Mi az hogy èlni akar?

Az f-16-osok nem tudjàk ellàtni még mindig a légtér védelmét ezért nem engedhetik meg maguknak, hogy letámasszàk ezeket a vén csatalovakat. A probléma az, hogy mindegyik időzített bomba ...
 
Ez nekem is nagy tanulság, hogy mindig leírjuk és lenézzük a román gépeket, miközben újra és újra bizonyítják, hogy ők élni akarnak és itt vannak Románia szolgálatában.


Hanyadik alkalommal áll rendszerbe ez a MIG-21?
ezt nem gondoltad át szerintem eléggé :confused:
:D :D
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
Mi az hogy èlni akar?

Az f-16-osok nem tudjàk ellàtni még mindig a légtér védelmét ezért nem engedhetik meg maguknak, hogy letámasszàk ezeket a vén csatalovakat. A probléma az, hogy mindegyik időzített bomba ...

Olyan ünneprontó vagy. Nincs semmi romantikus érzésed a T-55-sel vagy a MIG-21-essel kapcsolatban. Ezek a gépek... amúgy igen, mozgó koporsók.
 
Azt hiszem, a román hadseregnek van egy pályázata könnyű osztályú páncélozott járművek vásárlására. Ha jól értem, ez az oka annak, hogy a JLTV is jelen van a vásáron. Mivel nincs sok jármű ebben az osztályban a piacon, és a román vásár közel van, azt hiszem, Nurol részt vett a vásáron ezzel a járművel, de a románok soha nem vásárolnak semmit a törököktől.
Az a helyzet hogy van több évszázados történelmi előzménye hogy miért.
Most is konkurensek a térségben /fekete tenger.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Olyan ünneprontó vagy. Nincs semmi romantikus érzésed a T-55-sel vagy a MIG-21-essel kapcsolatban. Ezek a gépek... amúgy igen, mozgó koporsók.
Talán kuvait von ki alig használt f-18akat jó állapotban lévőket /f-18 témában volt róla szó. Tolong értük vagy a navy vagy a marines meg tán a indonézek is...
De az hogy pl. románoknak /esetleg ukránoknak/ adjanak megfizethető áron e gépekből /ország területe fenyegetettsége indokolná.
De nem.
/nem érv hogy a új f-18 e/f gépek árát lenyomná mert e két ország mikor venne ilyet??/
 

A következő, a román fegyveres erőkkel felszerelt Piranha V páncélosszállító sorozat az Elbit Systems Cardom Spear típusú, 120 mm-es kaliberű aknavetőivel lesz felszerelve, amelyeket hazánkban gyártanak majd.
 
Mint ismeretes, Románia Portugáliától vásárolt 17 használt, de felújított amerikai gyártmányú F-16-ost, és most éppen arra készül, hogy Norvégiától vásároljon 32 F-16-ost.

Jelenleg ugyanis nincs elég, az amerikai gépek irányítására kiképzett pilóta.

És mire az újabb vadászgépkontingens megérkezik, nem is nagyon lesz több.

Az ok egyszerű: a jelenlegi F-16-os flottában csupán négy olyan kétüléses gép van, amely alkalmas arra, hogy kiképezzék rajtuk a leendő légi ászokat.

Igaz, megvan a lehetőség, hogy Portugáliába és az Egyesült Államokba küldjenek pilótákat kiképzésre, csakhogy a helyek korlátozottak, ezért nem lesz idő kiképezni a megfelelő számú pilótát addig, amíg az új gépek megérkeznek.


Amellett, hogy a nulláról képeznek ki pilótákat, a MiG-ek pilótáit is átképzik majd, ami kevesebb időbe telik majd, hiszen annak ellenére, hogy az egykori szovjet, de izraeli segítséggel felújított és az amerikai gépek között jelentősek a különbségek, a tapasztalat mégiscsak megvan.

Csakhogy az ő esetükben is fennáll, hogy egyszerűen nincs elegendő kapacitás arra, hogy a rendelkezésre álló idő alatt átképezzék őket.
 

Van pár kérdésem.

1, Nem francia mintára kerekes IFV-t akartak, mert óccó?
2, A 200-as mennyiség az nem 1 NATO dd? Nem úgy volt, hogy van nekik 4 zl hk-juk (fele T55, fele TR-85)? Vagy nem akarnak páncélgránátos egységet, hanem 2 NATO dd-ben 2 hk zl és 2 lövész zl?
3, Ugyan abban a gyárban akarnak APC, IFV és valszeg későbbiekben MBT-t. Mikor lesz vége a gyártásnak?

Ez most ha jól értem, inkább csak pletyka a kiállítás kapcsán, de furcsa az, hogy a többi gyártó be sem próbálkozott.
 
Romania intends to acquire 27 SHORAD / VSHORAD anti-aircraft systems, a program estimated at over 2.7 billion euros.
Románia pályázatot készül kiírni rövid hatótávolságú légvédelmi (SHORAD) és nagyon rövid hatótávolságú légvédelmi (VSHORAD) rendszerek beszerzésére, egy eredetileg 2017-ben indított program keretében, amelynek keretében összesen 21 ütegre van szükség.

Az MBDA a VL MICA és a Mistral 3 rendszereket ajánlja fel a SHORAD, illetve a VSHORAD komponensnek - mondta Julien Watelet, az MBDA médiacsoportjának vezetője a bukaresti BSDA 2022 kiállításon. A bemutatott Mistral-konfiguráció a járműalapú Mistral ATLAS volt, a Mistral 3 rakétával felfegyverkezve. Watelet és az MBDA más képviselői kifejtették, hogy a vállalat javaslata szerint mindkét rendszer képes integrált kétrétegű légvédelmi rendszerként, vagy önálló rendszerként működni a taktikai forgatókönyv követelményeitől függően. Az MBDA képviselői hozzátették, hogy a két rendszer parancsnoki és irányítási (C2) rendszere - a VL MICA esetében a Tactial Operation Centre (TOC), a Mistral esetében pedig a Licorne - nagyon hasonló szoftvert használ a személyzetek közötti átjárhatóság egyszerűsítése érdekében.
 
  • Tetszik
Reactions: AndreiCT and Vogon
Románia 2022 május 31-én nemzetközi pályázatot hirdetett legfeljebb hat többcélú szállítóhelikopter beszerzésére...

A szerződés tárgyának leírása szerint három-hat többcélú szállítóhelikoptert szeretnének vásárolni, amelyek fő feladata a terrorelhárító műveletek támogatása lesz - a közzétett dokumentáció szerint négy gép kerülne a alaprendelés, valamint további kettő a szerződéses opcióban az alapszerződés megkötésétől számított három éven belül igénybe vehető. Az ajánlatkérő legfeljebb 176,6 millió USD áfa nélküli keretösszeget vállal.

Ez az elmúlt évek újabb pályázata új, közepes kategóriás többcélú helikopterek beszerzésére a román rendészeti szolgálatok igényeire. 2021 decemberében az ország belügyminisztériuma megrendelte az első, hat darab S-70M Black Hawkot, amelyet a Lockheed Martin Polskie Zakłady Lotnicze Sp. Mielec szállít. A szerződés emellett további hat ilyen típusú példányra is opciót tartalmaz. A szolgáltató létesítmények bővítése és az ipari együttműködés kialakítása iránti elkötelezettség miatt az S-70M Black Hawk új pályázaton is esélyes lehet. A fő riválisok között vannak olyan európai gyártók, mint a Leonardo és az Airbus.
 
On 31 May 2022, Romania announced an international tender for the purchase of up to six multi-purpose transport helicopters ...

According to the description of the contract, they want to buy three or six multi-purpose helicopters, the main task of which will be to support counter-terrorism operations - according to the published documentation, four planes would be the basic order and two more within three years of the basic contract. The contracting authority will provide a maximum VAT-free limit of USD 176.6 million.

This is another tender in recent years to procure new mid-range multi-purpose helicopters for the needs of the Romanian law enforcement services. In December 2021, the country’s Ministry of the Interior ordered the first six S-70M Black Hawks to be delivered by Lockheed Martin Polskie Zakłady Lotnicze Sp. Mielec . The contract also includes options for six additional copies of this type. Due to its commitment to expanding its service facilities and building industrial collaboration, the S-70M Black Hawk may also have a chance at a new tender. Major rivals include European manufacturers such as Leonardo and Airbus.
This is for SRI, not for the Armed Forces.
 
Egy kis érdekesség.


Találtam egy cikket egy román tábornok visszaemlékezéséről, hogy annak idején a típusváltásról szóló vitában melyik két gép volt a favorit és milyen érveket sorakoztattak a két legesélyesebb mellett és ellen. Egyik sem volt hiba nélkül.