Román haderőfejlesztési program és hadiipar

Jó kérédés...
49 db F-16 - esetleg mind M6.XX konfgra korszerűsítve - az sok...
Sok múlik persze azon hogy a Románok mennyit fognak költeni / tudnak költeni fegyverzetre, repült órákra.
Valamelyik szakértő nyilatkozta a múltkor, hogy a románok mindig úgy számolnak, hogy legyen háromszor annyi mint nekünk... 49 db / 3 = 16,3 db. Akkor ezzel megtudtuk a a várható magyar gépek számát? Azaz lehet hogy csak +2 db JAS-39D lesz a bővítés?
 
Nem ez a lényeg. Ha megveszik, akkor azt jelenti, hogy még van bennük minimum 10 év. Namármost, ha 2030-ra megkapják a 24 db f-35-ös gépet, akkor lesz kb. 56 db aránylag korszerű harci gépjük, plusz az F-35-ös gépek, azaz 80 gép. Nekünk meg jó esetben lesz 26 db Gripenünk.
Érződik a különbség, nem?
És még mondja valaki, hogy nincs fegyverkezési verseny...
 
Valamelyik szakértő nyilatkozta a múltkor, hogy a románok mindig úgy számolnak, hogy legyen háromszor annyi mint nekünk... 49 db / 3 = 16,3 db. Akkor ezzel megtudtuk a a várható magyar gépek számát? Azaz lehet hogy csak +2 db JAS-39D lesz a bővítés?

Beleszámoltad az F-35-ket is?

Nem ez a lényeg. Ha megveszik, akkor azt jelenti, hogy még van bennük minimum 10 év. Namármost, ha 2030-ra megkapják a 24 db f-35-ös gépet, akkor lesz kb. 56 db aránylag korszerű harci gépjük, plusz az F-35-ös gépek, azaz 80 gép. Nekünk meg jó esetben lesz 26 db Gripenünk.
Érződik a különbség, nem?

Mert 80/3= ~27 gép :)
 
A SLEP programor a C/D verzióra rendelte meg az USA. Kérdés hogy az A/B verzióra meg lehet rendelni, vagy sem. Ők a Mig21-et is tovább üzemeltették, mint a megengedett maximális óraszám.

"Following F-16 Service Life Extension Program (SLEP) structural modifications, the U.S. Air Force could safely operate Block 40-52 aircraft"

Szerkezeti megerősítésekről van szó, és tudtommal minden Norvég F-16 már áteset egy MLU korszerűsítésen.
Ez már jelentett egyszer egy szerkezeti megerősítést (PACER SLIP)
Szerintem némi további munkával símán mehet a 12-13000 óra
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Nem ez a lényeg. Ha megveszik, akkor azt jelenti, hogy még van bennük minimum 10 év. Namármost, ha 2030-ra megkapják a 24 db f-35-ös gépet, akkor lesz kb. 56 db aránylag korszerű harci gépjük, plusz az F-35-ös gépek, azaz 80 gép. Nekünk meg jó esetben lesz 26 db Gripenünk.
Érződik a különbség, nem?
És mi ebben az újdonság?Trianon óta folyamatosan nagyobb az oláh haderő,mint a magyar.És többnyire a felszerelés minősége is jobb,de legalábbis egyenrangú.
Az,hogy 2030ban meg milyük lesz,az majd akkor fog kiderülni.Ezek az öreg Falconok ugyan harcászatilag nem rosszabbak a mi Gripenjeinknél (sőt,inkább jobbak),de komoly upgrade nélkül csak amolyan békeidős kimélő használattal mennek el 10+ évet.Hogy aztán egy komoly upgradeval mit lehet még kihozni belőlük,és főleg mennyiért,azt nem tudom.És bar nagyon sokat fejlődtek,meg beelöztek minket az utóbbi 10 évben,de azért ott sincs kolbászbol a kerités-nem lesz mindenre pénz.
Nem szabad lebecsűlni egy potenciális ellent,de azért az égig sem kell emelni.Földig éra lábuk nekik is.
 
Szerkezeti megerősítésekről van szó, és tudtommal minden Norvég F-16 már áteset egy MLU korszerűsítésen.
Ez már jelentett egyszer egy szerkezeti megerősítést (PACER SLIP)
Szerintem némi további munkával símán mehet a 12-13000 óra
Az MLU és a szerkezeti megerősítés emelte 4000 óráról 8000 órára az élettartamot. De valószínűleg tovább is lehet emelni.
 
Az MLU és a szerkezeti megerősítés emelte 4000 óráról 8000 órára az élettartamot. De valószínűleg tovább is lehet emelni.
Bizonyosan lehet merthogy a Norvég gépekben 10000 óra körül van.

Szerintem ezeket az öregebb sárkányokat már leginkább állapot szerint üzemeltetik és ha indokolt akkor az egész flottán megcsinálják a SLEP programot.
Az tuti hogy még vagy 10 évig bizonyosan számolni lehet és kell ezekkel az ex. Norvég gépekkel.

Utána meg már belengették az F-35-öst...de addig még sok víz le fog folyni a Dunán.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Rferi66
Románia 32 F-16-ost vesz norvégiától:eek:


10 ezer órás (!) sárkányok, 1982 körüli gyártású Block 15 meg Block 20 MLU gépek, ez még rosszabb, mint ami a portugál üzlet vége lett... :D
 
Több mint 1000 darab 4x4-es páncélozott jármű beszerzésére készítenek pályázatot a román hadsereg számára

 
Úgy írják hogy :
32 használt F16 - elmúltak 40 évesek
Az ár: 354M Euro + 100M a felújítás és logisztikai felszerelések, ez utóbbi szám olyan kb-nak tűnik, megy ez még felfelé.
A gépek Block 1-5 szériásak, mind egységesítve lett Block 10-re, az összes gép átesett az MLU programon is, átlag 10.000 repült óra van bennük.

Sejthető volt hogy így fog történni, 49 F16-os az sok akárhonnan nézzük, a lengyel flottával egyenlő mennyiség (48db), kétségek azért felmerülnek:
  • Az nehezen elképzelhető, hogy hasonló szinvonalon képesek lesznek majd üzemeltetni is ezt a mennyiséget mint a lengyelek, a költségvetésük és gazdasági lehetőségeik 2,5-ször kisebbek körülbelül. Enyhe túlvállalásnak tűnik a mennyiség még ha az ár csekély is az üzemeltetés nem lesz olcsóbb ettől. A hollandok a 105-re csökkentett számú gépeikből 40 körül tudtak hadrendben tartani 2007 környékén üzemeltetési problémák miatt.
  • A másik a gépek kora, jelenleg 38-41 évesek lesznek a gépeik a portugál-norvég kombó, mire hadrendbe állnak a norvég gépek és lesz rá pilóta, felállnak a századok ez lesz 40-43. Kicsit korosak ....
 
Úgy írják hogy :
32 használt F16 - elmúltak 40 évesek
Az ár: 354M Euro + 100M a felújítás és logisztikai felszerelések, ez utóbbi szám olyan kb-nak tűnik, megy ez még felfelé.
A gépek Block 1-5 szériásak, mind egységesítve lett Block 10-re, az összes gép átesett az MLU programon is, átlag 10.000 repült óra van bennük.

Sejthető volt hogy így fog történni, 49 F16-os az sok akárhonnan nézzük, a lengyel flottával egyenlő mennyiség (48db), kétségek azért felmerülnek:
  • Az nehezen elképzelhető, hogy hasonló szinvonalon képesek lesznek majd üzemeltetni is ezt a mennyiséget mint a lengyelek, a költségvetésük és gazdasági lehetőségeik 2,5-ször kisebbek körülbelül. Enyhe túlvállalásnak tűnik a mennyiség még ha az ár csekély is az üzemeltetés nem lesz olcsóbb ettől. A hollandok a 105-re csökkentett számú gépeikből 40 körül tudtak hadrendben tartani 2007 környékén üzemeltetési problémák miatt.
  • A másik a gépek kora, jelenleg 38-41 évesek lesznek a gépeik a portugál-norvég kombó, mire hadrendbe állnak a norvég gépek és lesz rá pilóta, felállnak a századok ez lesz 40-43. Kicsit korosak ....
A repülőknek nem koruk van, hanem repült óraszámuk, mely alapján bőven lehet még repülni velük. Ellenkező esetben a Falconokhoz értő Draken nem vett volna belőlük...!!!
 
Mert a használt repülőgép egész szerkezete öreg - és meg kell érteni, hogy egy repülőgép maintenance költsége az idő előrehaladtával nem linerálisan növekszik, hanem sokkal csúnyábban. Csak pár példa a teljesség igénye nélkül:
  • Egyrészt bejönnek olyan dolgok, amik eleinte nem kellettek - elsősorban itt a fáradásos dolgokra kell gondolni, de megjelenik a belső festés/korrózióvédő pótlása és hasonlók...
  • Aztán emellé a ciklikusan (naptári üzemidővel) kikopó eszközök folytonos cseréje bejön - amit viszont nehezít, hogy ha a gyártása az adott változatnak már leállt időközben, innentől az alkatrészbeszerzés és a műhelyköltség elindul az egekbe.
  • Meg persze ott az élettartam folyamán bejövő egyre újabb nyavaják, pl. a sérülések miatti egyre újabb dentek (dent and buckle chart összegzi ezeket) - na ezek limtációkat és pótlólagos ellenőrzéseket jelentenek.
Pont ezért vesznek a fapadosok is vadi új gépeket, van nekik a világon a legfiatalabb flottájuk és adják el őket 10 éves koruk előtt, mielőtt a fáradtság kezd előjönni és kezdeni kell mélyen költeni rájuk. Ugyan ez az ok.
Összességében ezek miatt a régebbi gép simán nem éri meg - katonáéknál meg főleg nem, hiszen ott a toppon lenni ha lehet, még fontosabb.Hiába a rohadt magas vételi ár, évek alatt attól többet kifizetnél egy régi szar levegőben tartására...




Music for my ears....
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Úgy írják hogy :
32 használt F16 - elmúltak 40 évesek
Az ár: 354M Euro + 100M a felújítás és logisztikai felszerelések, ez utóbbi szám olyan kb-nak tűnik, megy ez még felfelé.
A gépek Block 1-5 szériásak, mind egységesítve lett Block 10-re, az összes gép átesett az MLU programon is, átlag 10.000 repült óra van bennük.

Sejthető volt hogy így fog történni, 49 F16-os az sok akárhonnan nézzük, a lengyel flottával egyenlő mennyiség (48db), kétségek azért felmerülnek:
  • Az nehezen elképzelhető, hogy hasonló szinvonalon képesek lesznek majd üzemeltetni is ezt a mennyiséget mint a lengyelek, a költségvetésük és gazdasági lehetőségeik 2,5-ször kisebbek körülbelül. Enyhe túlvállalásnak tűnik a mennyiség még ha az ár csekély is az üzemeltetés nem lesz olcsóbb ettől. A hollandok a 105-re csökkentett számú gépeikből 40 körül tudtak hadrendben tartani 2007 környékén üzemeltetési problémák miatt.
  • A másik a gépek kora, jelenleg 38-41 évesek lesznek a gépeik a portugál-norvég kombó, mire hadrendbe állnak a norvég gépek és lesz rá pilóta, felállnak a századok ez lesz 40-43. Kicsit korosak ....
Korosak, de egy évtizedre megoldják, hogy 49 db F-16-tal a román légierő lesz messze a legpotensebb a környéken. Ezt csak úgy tudjuk ellensúlyozni ha a csehekhez hasonlóan váltunk a Gripenről az F-35-re. 2 század F-35-t tudnánk lízingelni, azzal visszaszereznénk a légifölényt.
 
Korosak, de egy évtizedre megoldják, hogy 49 db F-16-tal a román légierő lesz messze a legpotensebb a környéken. Ezt csak úgy tudjuk ellensúlyozni ha a csehekhez hasonlóan váltunk a Gripenről az F-35-re. 2 század F-35-t tudnánk lízingelni, azzal visszaszereznénk a légifölényt.
:rolleyes:
1. 40 eves F-16A Block 20 MLU-nal a mostani Gripenjeink is joval "potensebbek", ez nem is kerdeses.
2. Ha es amikor valoban megkotik a rumanok a szerzodest, akkor pont raerunk ket szazad E-t megrendelni es boven folenyben maradunk...
3. ti. kizart, hogy mindegyiket repkepes allapotban tudnak egyaltalan tartani, nagy valoszinuseggel 3 szazadot birnak majd kiallitani, a tobbit kannibalizaljak majd szepen (es akkor nagy joindulattal alltam a jovobeni ruman legierohoz.)

Az egyetlen esetben kellene vakarozni, ha valahogyan F-35-ot rendelnenek a kovetkezo 4-5 evben - en erre nemigen latok sanszot.
 
Korosak, de egy évtizedre megoldják, hogy 49 db F-16-tal a román légierő lesz messze a legpotensebb a környéken. Ezt csak úgy tudjuk ellensúlyozni ha a csehekhez hasonlóan váltunk a Gripenről az F-35-re. 2 század F-35-t tudnánk lízingelni, azzal visszaszereznénk a légifölényt.
A cseheknél jelenleg nincs tervben az F-35.
 
Onnan, ahonnan az oroszoknak, szerbeknek, görögöknek és általában a bizánci/ortodox államoknak. Náluk a honvédelem nem pénzkérdés.
Ennél jobban megfogalmazni a lényeget, nem lehet.
Nagyon nagyon így van.
Annyira nem lehetnek szegények, hogy a hadseregre ne költsenek (lásd, Görögország). Inkább nem esznek, de akkor is megfizetik az erőszakszerveket!
 
Dîncu használt F-16-os repülőgépek vásárlásáról: Románia jelenleg nem engedheti meg magának az F-35-ös repülőgépeket

Maradjon is így még vagy 100 évig....