Román haderőfejlesztési program és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ugyan mar a romanok a wc papirbol a gurigat is kisporoljak/kilopjak....de aqvadjuk vagy mi fszomfol aradoznak...mikozbem a perforacio es a tepes konnyites is alom szakad ahogy szakad a sima papir. Aki jart mar romaniaba az tudja. Ha wc papirt nem tudnak gyartani normalisat mit tudnanak...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 828
82 350
113
Az volt az Airbus romániai közleménye, amit különböző módon értelmeztek az újságok:

”Airbus Helicopters and IAR signed an Industrial Cooperation Agreement in order to customize the H145M helicopter for attack missions for the Romanian armed forces, in the presence of Claudiu Năsui, Minister of Economy, Entrepreneurship and Tourism and Bruno Even, CEO of Airbus Helicopters.

The proposed cooperation program includes the transfer of high-tech technology and know-how from Airbus Helicopters to the Romanian Defense Industry, with the aim of ensuring the continuous technical availability of the H145M helicopter fleet.which would be operated by the Romanian Ministry of Defense. This new agreement is in addition to the exclusive Industrial Cooperation exclusive agreement, under which IAR has become the main contractor for H215M for any future order from the Romanian Ministry of Defense to replace the aging helicopter fleet.

"We are ready to set up industrial defense capabilities in Romania to ensure the country's full autonomy in the production, operations, services, maintenance and repair of H215M multi-role helicopters and H145M multi-role light helicopters .Said Bruno Even, CEO of Airbus Helicopters. „The signing of this Industrial Cooperation agreement is the next step in our collaboration with IAR and is based on 50 years of active contribution to the aeronautical industry in Romania. We have a strong collaboration with our partner IAR and other important players in the aeronautical industry, and over the years we have made significant investments in our units, in the specialization of our employees and also in education ", he added.

"We have proven experience in providing quality and reliability and now we are ready for development through innovation. We can only do this through a very strong and consistent partnership. IAR Brașov and Airbus have a long history together and we have the opportunity to increase our commitment to offer, in the near future, the best products for our customers ", said Laurian Anastasof, General Manager of IAR.

In order to expand its presence on the Romanian market, IAR would be responsible for the production and customization of H215M and H145M helicopters in Brașov, respectively . These two projects would bring substantial benefits to Romania, such as employment, the acquisition of high-level professional skills, greater contributions to the local budget, investments in education, andwould allow Romania to join the exclusive club of countries capable of producing H215 / H215M helicopters . "


"Az Airbus Helicopters és az IAR Brasov közötti partnerség aláírása a hazánk által megvásárolható H145M helikopterek személyre szabásával kapcsolatban kissebb zavart okozott. Egy sor nehezen értelmezhető megjegyzést illesztettek be a hivatalos közleménybe, például: „Az IAR felelős lenne a H215M, illetve a H145M helikopterek gyártásáért és testreszabásáért”, vagy „készen állunk ipari védelmi képességek felállítására Romániában a az ország a H215M többfunkciós helikopterek és a H145M könnyű többfunkciós helikopterek gyártásában, üzemeltetésében, szolgáltatásaiban, karbantartásában és javításában ”, ezért felvettük a kapcsolatot az Airbus helikoptersszel, és megkértük őket, hogy tisztázzák javaslatuk. Az Airbus Helicopters válasza:

"A H145M végszerelő gyártósor romániai megnyitását jelenleg nem tervezzük. Az Airbus Helikopters standard H145M típusú helikoptereket szállítana az IAR-hoz, amely érzékeny termékekkel és missziós rendszerekkel egyedi testreszabásokat hajt végre, minősít és tanúsít a román operatív igények kielégítése érdekében, mielőtt a "testreszabott román H145M" -et a román hadügyminisztériumhoz szállítaná. Természetesen a karbantartást, a javításokat és a felújítást is Brassóban végeznék. ”

Azaz nincs szó a H145M romániai gyártásáról csak a testreszabásáról, a gyártósor indítása csak a H215M-re vonatkozik, és csak akkor, ha Románia megvásárolja ezeket a helikoptereket."


(Az Airbus megpróbálja elhitetni a románokkal is, hogy a H145M a képes kiváltani a harci helikoptereket.)
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Pogány

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 828
82 350
113
Úgy tűnik 61 helikopter beszerzéséért megy a verseny...

"The Ministry of Defense says that it is considering a possible purchase of new helicopters for the Romanian Air Force only after 2030.
The contracts for the 61 attack and multi-role helicopters target the Land Forces.

There are now 58 IAR-330 Puma helicopters in the service of the Romanian Air Force, 22 of them being the SOCAT variant, adapted for attack, and 8 IAR-316 Alouette III aircraft, used for training.

"At present, the helicopters equipped by the Romanian Air Force ensure the fulfillment of specific missions, respectively pilot training, ensuring the extended air-combat police service and ensuring deployable detachments for NATO and UN missions according to Romania's commitments. The decision to equip the Romanian Air Force with helicopters will be based primarily on the results of a thorough analysis that will have as object criteria and operational requirements in relation to the needs for fulfilling the entrusted missions ", the ministry also claims."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 828
82 350
113
A repülőgépek javításával és karbantartásával foglalkozó IAR Braşov (IARV) társaság 2021. április 28-án hívta össze a részvényeseket, hogy a 2020-as 34 millió lej nettó nyereségéből 7,7 millió lej osztalékot osszanak ki, ami 0,4226195 lej bruttó osztalék részvényenként - derül ki a tőzsdén közzétett jelentésből. A 24,9 millió lejes összeget saját finanszírozási forrásként tartalékba helyezik. Az elmúlt évben 1,3 millió lejt fektettek be.

34 millió RON = 2,55 milliárd HUF = 7,1 millió EUR

The company IAR Braşov (IARV), with activity in the repair and maintenance of aircraft, convened the shareholders on April 28, 2021 to distribute dividends of 7.7 million lei from the net profit of 34 million lei for 2020, respectively a gross dividend of 0.4226195 lei per share, according to a report published on the stock exchange. The amount of 24.9 million lei is proposed for distribution to other reserves as own sources of financing, while 1.3 million lei were invested last year.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 828
82 350
113
Airbus RACER: A világ leggyorsabb helikopterét Románia segítségével tervezték...

"The project is called Airbus RACER and is a hybrid between helicopter and airplane. It has the speed of the plane but the maneuverability of the helicopter. The fuselage for prototype was launched today. Romaero builds part of the fuselage, made mainly of composite materials, with high added value. The credit goes to Romaero's team of specialists, engineers and technicians, who have proven that they can get involved at European level successfully."

160901984_3722194534536674_1305196141069737206_o.jpg



Kép


racer-cleansky2-pressrelease-200617-06.jpg
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Airbus RACER: A világ leggyorsabb helikopterét Románia segítségével tervezték...

"The project is called Airbus RACER and is a hybrid between helicopter and airplane. It has the speed of the plane but the maneuverability of the helicopter. The fuselage for prototype was launched today. Romaero builds part of the fuselage, made mainly of composite materials, with high added value. The credit goes to Romaero's team of specialists, engineers and technicians, who have proven that they can get involved at European level successfully."

160901984_3722194534536674_1305196141069737206_o.jpg



Kép


racer-cleansky2-pressrelease-200617-06.jpg
Én ezidáig azt gondoltam, hogy a szovjet elvtársak tervezték mindenből a legjobbat, de ezek szerint tévedtem.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 347
8 440
113
Na állj, Kun Béla parancsára feladták az addigi védvonalakat a vörös hadsereg katonái, mivel ez volt a feltétele, hogy legitim kormányként tekintsenek a tanácskormányra....
"Clemenceau francia miniszterelnök június közepén jegyzéket intézett a Kormányzótanácshoz, amelyben közölte Magyarország északi és keleti határait, és követelte, hogy a Vörös Hadsereget északon vonják vissza e határok mögé. Cserében a románok ki fogják üríteni a Tiszántúlt. A proletárdiktatúra vezetői – hosszas vita után – elfogadták a javaslatot."
Az tény, hogy szépen bedőltek a franciáknak (nem olvasták A háború művészetét, mert nem Marx vagy Engels írta). Lemondott Stromfeld is, ezzel vége lett mindennek. A szöveged második része urban legendnek tűnik.

Adalék https://24.hu/kozelet/2021/03/20/ha...agforradalma-feherterror-vorosterror-interju/:
"Érte bármilyen meglepetés az anyaggyűjtés során? Találkozott olyan sztorival, amely váratlanul érte?
Sok ilyen volt. Az egyik például az, hogy korábban Kun Bélát egy megveszekedett internacionalistának könyveltem el, akinek egyetlen célja volt, mégpedig a világforradalom kiterjesztése, és soha nem vezették a lépéseit nemzeti megfontolások. Ehhez képest rábukkantam olyan forrásokra, amelyek azt bizonyítják, hogy Kun Bélának erős érzelmi kötődése volt Kolozsvárhoz, sőt egész Erdélyhez. A saját – egyébként felvett – urizáló, dzsentris és viszolyogtatóan ellenszenves stílusában többször is megjegyezte, hogy dicsőségesen fog majd bevonulni Kolozsvárra. Vagy 1919 nyarán, amikor kiderült, hogy a győztes államok Burgenlandot Ausztriához kívánják csatolni, a hivatalos sajtó útján kinyilvánította, hogy ez elfogadhatatlan, erre soha nem kerülhet sor. Megdöbbentő volt azzal szembesülnöm, hogy a mai Burgenland ügyében egyazon platformon volt például Prónay Pállal, a fehérterrorista különítményvezérből lett későbbi „Lajtabánnal”: összekötötte őket a Nyugat-Magyarországért érzett aggodalom."
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 347
8 440
113
Ez igaz.De a békét nem volt hajlandó aláirni.Az ott lévő csapatok meg azt a nyilt határt amúgy sem tudták volna védeni.Taktikai visszavonulás.
De ami azt illeti,nincs pontos kép az akkor történtekröl.Legalábbis nékem nincs.Zavaros volt minden.Rendes tárgyilagos (had)történészi feldolgozása meg nincs az akkori dolgokrol.Az én meglátásom szerint Károlyi naivul bizott a wilsoni rendezésben-de abbol nem lett semmi.Kun egy idióta komcsi volt,ki meg a világforradalomba bizott-de abbol se lett semmi.Horthy meg egy opportunista patkány,aki lecsapott az odavetett koncra.Egyik kutya,másik eb.
Amiben biztos vagyok,hogy a háborúban kivérzett,félig-meddig összeomlott közigazgatású ország nem tudta volna külső támogatás nélkül katonai erővel megakadályozni Trianont.Ahogy valójában a törökök sem akadályozták meg,csak részben.Massziv szovjet támogatással tudták a magterületeiket megvédeni.Anélkül ők is ugyanúgy elvesztenek ők is töröklakta területeket is,ahogy mi magyarlakta részeket.
A baj az volt - és ez úgy látszik, örökös magyar probléma -, hogy a politikusok belepofáztak a szakmai (értsd most: hadi) kérdésekbe. Stromfeld megmondta a szűkagyúaknak, hogy mi a terve, de nem hallgattak rá. Ahogy cserbenhagyták, lemondott.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 828
82 350
113
"Nicolae-Ionel Ciucă nemzetvédelmi miniszter március 22-én, hétfőn fogadta a Nemzetvédelmi Minisztérium székházában Zákonyi Botond romániai magyar nagykövetet.

A Nemzetvédelmi Minisztériumnak a Románia Védelmi Minisztériumának kiadott közleménye szerint a találkozó a nagyköveti szintű rendszeres megbeszélések sorozatának része, amelyet a minisztérium vezetése folytat. A találkozó napirendje olyan témákra összpontosított, mint a védelmi együttműködés fejlesztése kétoldalú formátumban, regionális kontextusban, valamint az Észak-atlanti Szövetségen és az Európai Unión belül.

Ciucă miniszter köszönetet mondott a magyar partnernek az országa hozzájárulásáért a keleti szárny biztonságának megszilárdításában azáltal, hogy részt vett a romániai szövetséges parancsnoki és ellenőrzési struktúrákban.

A honvédelmi miniszter üdvözölte a két ország együttműködését a román-magyar közös békefenntartó zászlóalj keretein belül, valamint a TISA Multinacionális Zászlóalj égisze alatt. Az EU összefüggésében megbeszéléseket folytattak a strukturált állandó együttműködés / PESCO keretein belüli együttműködési lehetőségekről.

A két tisztviselő hangsúlyozta a politikai-katonai párbeszéd hasznosságát és a két hadsereg közötti folytatódó gyakorlati együttműködés fontosságát, ideértve a kétoldalú és multinacionális formában folytatott gyakorlatok folytatását."
 
G

Galthran

Guest
Ugyan mar a romanok a wc papirbol a gurigat is kisporoljak/kilopjak....de aqvadjuk vagy mi fszomfol aradoznak...mikozbem a perforacio es a tepes konnyites is alom szakad ahogy szakad a sima papir. Aki jart mar romaniaba az tudja. Ha wc papirt nem tudnak gyartani normalisat mit tudnanak...
a made in usa termékek is a szarrakás kategória nagy általánosságban, mégis tudnak lopakodó repülőket gyártani :D persze nem arra célzok hogy a román hadiipar mennyire menő, csak azt szeretném mondani hogy a kettő nem feltétlenül függ össze
 

Nero von Schwartz

Well-Known Member
2020. december 16.
445
1 469
93
"Nicolae-Ionel Ciucă nemzetvédelmi miniszter március 22-én, hétfőn fogadta a Nemzetvédelmi Minisztérium székházában Zákonyi Botond romániai magyar nagykövetet.

A Nemzetvédelmi Minisztériumnak a Románia Védelmi Minisztériumának kiadott közleménye szerint a találkozó a nagyköveti szintű rendszeres megbeszélések sorozatának része, amelyet a minisztérium vezetése folytat. A találkozó napirendje olyan témákra összpontosított, mint a védelmi együttműködés fejlesztése kétoldalú formátumban, regionális kontextusban, valamint az Észak-atlanti Szövetségen és az Európai Unión belül.

Ciucă miniszter köszönetet mondott a magyar partnernek az országa hozzájárulásáért a keleti szárny biztonságának megszilárdításában azáltal, hogy részt vett a romániai szövetséges parancsnoki és ellenőrzési struktúrákban.

A honvédelmi miniszter üdvözölte a két ország együttműködését a román-magyar közös békefenntartó zászlóalj keretein belül, valamint a TISA Multinacionális Zászlóalj égisze alatt. Az EU összefüggésében megbeszéléseket folytattak a strukturált állandó együttműködés / PESCO keretein belüli együttműködési lehetőségekről.

A két tisztviselő hangsúlyozta a politikai-katonai párbeszéd hasznosságát és a két hadsereg közötti folytatódó gyakorlati együttműködés fontosságát, ideértve a kétoldalú és multinacionális formában folytatott gyakorlatok folytatását."
De hiszen akkor minden rendben. Éljen a megbonthatatlan román-magyar barátság! Egy a jelszónk, tartós béke, állj közénk és harcolj érte!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
K

kamm

Guest
a made in usa termékek is a szarrakás kategória nagy általánosságban, mégis tudnak lopakodó repülőket gyártani :D persze nem arra célzok hogy a román hadiipar mennyire menő, csak azt szeretném mondani hogy a kettő nem feltétlenül függ össze
Huh? Amit itt gyartottak, azzal nekem nem volt sosem problemam (max csunya volt, de mas tortenet.)
A baj az, hogy ma mar autokon meg katonai cuccokon kivul nem sok mindent gyartanak helyben ideat.

A stealth gepeket viszont inkabb ne hozzuk fel a minosegre ill a tudasukra, mert rohogogorcsot kapok... :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 828
82 350
113
Már gyártják a helikoptereinket a franciában.....

Tudom. Nagyobb ipari javításokról beszélek (1600 óránál jön majd az első, ha jól emlékszem). De ne vedd komolyan. Nyilván sosem fogjuk javításra Romániába küldeni a helikoptereinket, mégha Brassó olcsóbb is lenne és fele olyan távolságban van mint Marignane. Csak ha kihagyod a topik témájához nem kapcsolódó hozzászólásokat és csak azt olvasod el, amit én linkeltem be, abból most az jön le, hogy az Airbus több cégen keresztül is kapcsolódik Romániához és úgy tűnik nem nagyon akarja elengedni őket, mert nagy piac, ezért ígér nekik mindent is. Most éppen H145M-et harci helikopternek, ipari háttérrel. Nálunk meg nem nagyon akar összejönni a javító központ a 45 Airbus (20 H145 + 16 H225+ 7 EC135 mentő + 2 Mókus) helikopterre... amíg a románokak nem engedik el, addig lehet hogy nem is lesz? Remélem, azért sikerül itthon összehozni valamit akkor is, ha románok végül rendelnek valamit. Szerintem a románok időhúzásnak még kb. 10 kisebb helikoptert simán berendelnek az Alouette helikoptereik váltására.