SA 330 Puma / AS532 Cougar / EC225 Super Puma / EC725 Caracal / H225 (Aerospatiale,Eurocopter)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
Figyelmedbe ajánlom @Terminator a cikkben szereplő évszámokat. Ugye a mi gépeink 3 év alatt fognak ideérni. Namost a hollandok szállításai pedig csak 2028-ban kezdődnek meg. Nem gondolom, hogy az így adódott lyukba ne lenne megrendelésük. Ha mégis még az UAE megrendelését tartják ott etalonban - és végül tényleg nem maradnak -, akkor is 2028 körülig biztosított a gyártósor működése, ha előre hozzák a Holland gépek szállítását. Addig meg még máshonnan is beeshetnek hasonló megrendelések.
2 év alatt kellene (2023H2-2025H1) megérkezni a magyar gépeknek, ami átlagosan 16/2 = 8 átadott gép évente...
2018 decemberében rendeltük meg a gépeket, 2022 novemberében repült először az első, az majdnem pontosan 4 év. Maróth azt mondta, nem mi kértük így, ennek ennyi az átfutási ideje. Azaz a most megrendelt első holland gép kb 2027 közepére készül el, amit 2028-tól majd át lehet adni, ahogy a cikkben is írták. Függetlenül attól hogy közben van-e mit gyártani a gyártósornak, leghamarabb akkor készülhet el az átfutási/beszállítási idők miatt. Az utolsó magyar és az első holland gép közötti 2,5 évben elméletileg elkészülhetne még kb. 20 gép valakinek. A két rendelés között jelenleg van 6 db japán (1+2+1+2) és 5 db európai civil rendelés, de a távol-keleti rendeléseket általában Indonéziában szokták legyártani, mert ott készül a törzs és felesleges átszállítani Európába majd visszavinni a kész gépet, ha ott is össze tudják szerelni. Így jelenleg arra 2,5 évre a francia gyárnak 5 gépre van rendelése. Azt még el tudom képzelni, hogy lehet már egy francia ígéret egy kiegészítő megrendelésre erre az időszakra. Nem írja a cikk hogy a hollandok 2030-ra, a régi gépek kivonásáig megkapják-e az összes új gépet. A holland gépek gyártást leginkább úgy lehetne gyorsítani, ha az emirátusok gépeihez már megrendelt volna valamit a gyártó és az jó lenne a holland gépekhez.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
2 év alatt kellene (2023H2-2025H1) megérkezni a magyar gépeknek,
Na az ilyen kijelentések miatt érzed személyes sértésnek, ha éppen 2025 április 4-én érkezik meg az utolsó gép.
2018 decemberében rendeltük meg a gépeket, 2022 novemberében repült először az első, az majdnem pontosan 4 év.
Az fel sem merült benned, hogy nagyjából nincs egyenes arányosság aközött, hogy mikor rendeled meg a gépet, meg aközött, hogy mikor kapod meg? Ha előttünk 2 héttel megrendel a Francia Állam 200db H225M-et, akkor az nem azt jelenti, hogy mi 2 héttel az utolsó francia gép után már kapjuk is a saját gépeinket. Még kevésbé azt, hogy a megrendeléstől számított 4 év múlva kapjuk az első gépeket. Ha közben van előttünk 200 másik gép a gyártási sorban, akkor azzal nincs mit csinálni.
Azaz a most megrendelt első holland gép kb 2027 közepére készül el, amit 2028-tól majd át lehet adni, ahogy a cikkben is írták.
Nem mellesleg a mi gépeinket valamikor 2021 augusztusban/szeptemberben kezdték el. És 2023 tavaszán már nálunk teszteltek vele fegyvert. Ez nagyon nem 4 év - szerintem . Ha meg az első repülést nézed, akkor meg pláne nem.
üggetlenül attól hogy közben van-e mit gyártani a gyártósornak,
Na látod, ilyen nincs! 1-2 hétre, le lehet gyártó sorokat állítani, de nem hónapokra, vagy évekre nem...
 
  • Tetszik
Reactions: Ratamahata

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
Na az ilyen kijelentések miatt érzed személyes sértésnek, ha éppen 2025 április 4-én érkezik meg az utolsó gép.
2025.04.04. az még 2025H1. 2025.07.01. már nem az. De ezt te is tudod...
Az fel sem merült benned, hogy nagyjából nincs egyenes arányosság aközött, hogy mikor rendeled meg a gépet, meg aközött, hogy mikor kapod meg? Ha előttünk 2 héttel megrendel a Francia Állam 200db H225M-et, akkor az nem azt jelenti, hogy mi 2 héttel az utolsó francia gép után már kapjuk is a saját gépeinket. Még kevésbé azt, hogy a megrendeléstől számított 4 év múlva kapjuk az első gépeket. Ha közben van előttünk 200 másik gép a gyártási sorban, akkor azzal nincs mit csinálni.
Ez egy jó észrevétel lenne, ha lenne annyi megrendelés hogy párhuzamosan egymásra kellene szervezni őket, de a H225/EC725 Caracalból 23 év alatt összesen sem rendeltek olyan sokat. És 3 helyen van összeszerelősor. A magyar rendelést megelőző nagyobb megrendelés a 2016 végi szingapúri rendelés volt szintén 16 db, az első gépet 2021.03.29-én, 2022 júliusában 9 volt átadva, az utolsókat kb. mostanában kaphatták meg. Ha megnézed ez kb. ugyanaz az ütem, mint ahogy mi kapjuk a gépeket, és ugyanúgy kb. évi 8 átadott gép a kapacitás.
Dehogy. 2021 júliusában is voltak kinn újságírók gyárlátogatáson, akkor már legalább fél éve szerelték a gépeket, ha nem régebben. Előtte pedig a világ másik végén gyártották hozzá a törzskereteket és azt is áthozták valahogy.
És 2023 tavaszán már nálunk teszteltek vele fegyvert. Ez nagyon nem 4 év - szerintem . Ha meg az első repülést nézed, akkor meg pláne nem.
Írtam pontos dátumokat. A szerződés aláírása után valószínűleg nem ültek rajta 2 évig, hanem elkezdték az alapanyagok megrendelését és a alkatrészek legyártását... ha vártak volna 2 évet, akkor pont a Covid-ra esett volna és nagy késés lett volna belőle. De itt nincs késés.
Na látod, ilyen nincs! 1-2 hétre, le lehet gyártó sorokat állítani, de nem hónapokra, vagy évekre nem...
Ha megnézed a megrendelési számokat és a éves átadási kapacitást akkor kb. emirátusok 12 gépe hiányzik még a magyar és a holland rendelés közül. Valószínűleg váratlan volt ez a lemondás nekik. Vagy az emirátusok megrendelésében bíznak még mindig, vagy másban, meglátjuk 2025/2026/2027 évi gépek átadásából és a következő H225 megrendelés határidejéből. Ha leállítják a gyártósort vagy csökkentik a H225 gyártókapacitását, abból úgy is hír lesz a francia médiában.
 
K

kamm

Guest
De lett. ;)


A fordítás gagyi....de a lényeg átment.


Szép siker az Airbus Helicopters számára, amely 14 H225M Caracal helikoptert szállít majd a holland különleges erőknek, és folytatja azt a történetet, amely csaknem három évtizeddel ezelőtt kezdődött a Cougarral. A piac mennyiségét a Honvédelmi Minisztérium nem részletezte.


A jelenlegi ütemterv szerint ezek a helikopterek 2028 elejétől kerülnek átadásra. Ez az akvizíció hozzájárul a különleges alakulatok javára egy légierő-század átalakításához, a tavaly bemutatott kapacitáserősítési tervnek megfelelően.


A 27 éve a légierőnél szolgálatot teljesítő Cougarokat csapatok, felszerelések és sebesültek szállítására használják. Néhányan a Holland Királyi Haditengerészet hajóira szállnak. Másokat néha tűzoltásra használnak.


Ami a 12 nyugdíj előtt álló Cougart illeti, „ jelenleg egy fejlesztési projekt van folyamatban ” annak érdekében, hogy üzemidejüket 2030-ig meghosszabbítsák – húzza alá a holland védelem.


A holland hadsereg csatlakozik a Caracal mintegy tizenöt katonai használójához, köztük a Légi- és Űrerőhöz, és még néhány évre a különleges erők 4. helikopterezredéhez.

Hollan Űrerők? :D
Megalomania a kobon... mondjuk nem csodalom, annyi penzt nyultak ossze a kereskedelmi sapokbol meg a gyarmatokrol az elmult ~600 ev alatt, hogy az a mindossze 17M ember jodolgaban nem tudja mire kolteni, tobben meg mar nem fernek el azon a nem egesz szlovakianyi teruleten. :D
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 667
34 427
113
Valaki nézzen utána,hogy mikor elkezdték az SA330 Puma gyártását,évente hány db jött le a sorrol......
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
A Brazil Légierő átvette a 13. hazai összeszerelésű H-36 Caracal helikopterét a megrendelt 15-ből...

H-XBR projekt/program 50 helikopter hazai összeszerelésére, karbantartására, továbbfejlesztésére jött létre 2008-ban.

Local industry participation has been growing and so far several companies are providing sections or components for the H225M. These include Aernnova, which produces the metallic structure fir the tail boom, Inbra does the composite structure for the intermediate section and tail boom, Toymatic produces the main rotor sleeves, Turbomeca do Brasil assembles the Makila 2A1 engines, and Elbit’s Brazilian subsidiary Aeroeletronica (AEL) provides the avionics.

Wikipedia:
During September 2008, the Brazilian Government announced that Helibras' factory in Itajubá, Minas Gerais, would produce an initial 50 Eurocopter EC725s under a $1 billion order.[14][15] These 50 helicopters are to be used by the Brazilian Navy, the Brazilian Air Force (FAB) and Brazilian Army Aviation Command.[16] By December 2010, three helicopters were undergoing flight tests prior to entering military service. In 2012, Helibras begin assembly of the rest of the order.[17]
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
HU-2 Squadron and UMEM perform envelopment of H225M helicopter for nuclear disaster training...

HU-2_Envelopamento-UH-15-750x536.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 490
35 660
113

"A 16. IDEF 2023 Nemzetközi Védelmi Ipari Vásár keretében egyetértési nyilatkozatot írt alá az ASELSAN, az ASFAT és az AIRBUS a Cougar Modernizáció keretein belül a Nemzetvédelmi Minisztérium standján. Az ASELSAN vezérigazgatója, Ahmet Akyol, az ASFAT vezérigazgatója, Esad Akgün és az AIRBUS képviseletében Thomas Zeman írta alá a projektszerződést azon az ünnepségen, amelyen Celal Sami Tüfekci honvédelmi miniszter-helyettes is részt vett."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113