Saab 37 Viggen (Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 312
81 316
113
> Mach 2.2 még fegyverzettel is rutinszerű volt

Molni nem azt szokta ismételgetni hogy fegyverzettel nem tudnak a gépek hangsebesség felett repülni?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 485
84 567
113
Allesmor Obranna

Köszönöm!
A MIG-29 topicban is van pár kérdésem,ha van időd akkor nézd már meg őket légyszíves.

Terminator

Nagy magasságban értendő ez a sebesség,ne feledjük,hogy elfogóvadász is volt egyben.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 312
81 316
113
Terminator

Nagy magasságban értendő ez a sebesség,ne feledjük,hogy elfogóvadász is volt egyben.

Ja úgy ok, L-L fegyverzettel nagy magasságon.

Közben rájöttem hogy Molni azt szokta írni, hogy nem tudnak a gépek utánégető nélkül külső fegyverzettel tartósan hangsebesség felett repülni, illetve utánégetővel is csak rövid ideig, de földközelben még így sem. Vagy valami ilyesmi.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
A-A fegyverzettel lehet utánégető nélkül hangsebesség felett repülni kellő magassággal (nyilván adott géptől függ), a kulcskérdés itt az, hogy általánosan a fegyverzetben benne vannak a póttartályok. Akkor meg szinte tuti, hogy lőttek a fentieknek.
 
M

molnibalage

Guest
Molni nem azt szokta ismételgetni hogy fegyverzettel nem tudnak a gépek hangsebesség felett repülni?

Nem, nem szoktam.

Azt szoktam, hogy csapásmérő fegyverzettel és pótossal még nagy/közepes magasságban is M1.1-M1.2 a csúcs kb. az F-16C-nél és ehhez percekig kell gyorsítani, tehát jelentősége kb. semmi. Irgalmatlan tüzelőanyag pazarlás a nagy semmiért. Az F-15E azonos fegyverzettel pótos nélkül talán picit többet tud, ahogy az F-111F is közepes magasságban két nagy LGB-vel azér fel tudott menni ennél picit magasabb sebességre, de ezt is igen ritkán használták ki.

Az M1.7-1.8 feletti tartomány az, ami még légiharcfegyverzettel sem nagyon érhető el, vagy csak jelképes fegyverzettel. Szóval az M2.0 körüli "fegyverzetes" Viggen is kb. két Sidewindert takarhat és jónapot. Ennek haszna és értleme kb. 0. A harcászati hatósugara meg ugyanúgy borzalmas...

Az F-15A tudott teljes légiharcfegyverzettel M1.78-at és hatósugara 100 tengeri mérföld volt kb. így földről indított elfogáskor. Légiharcfegyverzet nélkül M2.4 is belefért elvileg, de ez már a tiltott tartomány volt. Tehát az F-15 is képes lehet M2.0 tájára légiharcfegyverzettel, de ezk kb. 2 db Sidewinder lehet oszt csókolom...

A teljes vagy ahhoz közeli légiharcfegyverzettel a MiG-25 tud M2.0 feletti sebességet és nagyon talán a MiG-31, de kételkedek benne, hogy a négy törzs alatti R-33-mal képes lenne rá...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 485
84 567
113
A MIG-31 hajtóműve,sárkánya a nagy magasságú,nagy sebességű repülésre lett optimalizálva ellentétben egy F-15-tel így szerintem nem elképzelhetetlen a dolog.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 485
84 567
113
blaze

Főleg,hogy félig be vannak süllyesztve ezért alig van légellenállásuk.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Azért 4xR-33 az eléggé beint a légellenállásnak :D

Beint?! Odamegy, agyonveri, betonba önti és még egy öbölbe is bedobja (főleg, hogy ha R-40-et is visz magával) :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 485
84 567
113
Akkor kezdődtek a bajok amikor a szárnyakra rakták a két R-40TD-t,na úgy már tényleg nagy volt a különbség.Nem véletlenül csak elméleti volt a 6db BVR rakéta,gyakorlatban 4 db
R-33(GrGLy az R-40TD-ket a szárny alá lehetett függeszteni,a törzs alatt R-33 rakéták vannak)és ugyan ennyi R-73-al repültek.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
F-111 és Mig-31 is tudott 1000m alatt hangsebesség felett repülni.

Lehet más is csak értelme nem volt ld molni f-15 100km hatótávas részét így nem is eröltették, nem volt értelme.
Ellenben a MIG-31, F-111be keró is fért bőven.
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
Akkor kezdődtek a bajok amikor a szárnyakra rakták a két R-40TD-t,na úgy már tényleg nagy volt a különbség.Nem véletlenül csak elméleti volt a 6db BVR rakéta,gyakorlatban 4 db
R-33(GrGLy az R-40TD-ket a szárny alá lehetett függeszteni,a törzs alatt R-33 rakéták vannak)és ugyan ennyi R-73-al repültek.
Az a 4 db R-73 valójában R-60 volt. A 73-as a BM-eken jelent meg.
Az R-33 rakétáknak van légellenállása, de attól még a Foxhound tud 2M+ sebességet, ráadásul elég jó (a sebességhez viszonyítva) hatósugárral.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
" Felhúztunk 16 000 méterre. Ezen a magasságon 2,3Mmel húztunk egy bal fordulót, és ráálltunk a bevetési irányra"
Mindezt (legalább) 4 r-33assal. Minek fordítgatok nektek? És miért itt tárgyaljátok, a Mig-31es topik helyett?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 760
66 620
113
Ne kételkedj. A vadász Viggen a Skyflash rakétáit is fel tudta cipelni 20 ezer méterre és úgy, hogy ugrás előtt a Mach 2 is rutinszerű volt, mindezt egy 1.4 es kétáramúsági fokú, utasszállító repülőkből eredő hajtóművel és nem szabályozható keresztmetszetű szívócsatornával.

A MiG-31-es a négy R-33-assal képes üzemszerűen elérni a Mach 2.2-t, talán a Mach 2.4-et is. A kulcs a négy R-33-as. Ezeknél a nagysebességű repüléseknél ugyanis a szárnyakra nem raktak függesztményt, de a pilonok fent voltak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 760
66 620
113
A Viggen esetében Mach 1.8-at találtam rakétákkal, magasságnak a 18 ezer méter a valószínű. De még keresgélek.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 618
12 793
113
Ne kételkedj. A vadász Viggen a Skyflash rakétáit is fel tudta cipelni 20 ezer méterre és úgy, hogy ugrás előtt a Mach 2 is rutinszerű volt, mindezt egy 1.4 es kétáramúsági fokú, utasszállító repülőkből eredő hajtóművel és nem szabályozható keresztmetszetű szívócsatornával.

Tisztelt Allesmor Obranna!

Ezek szerint lehetséges, hogy annak a Szu-15-nek, aminek szabályozható a szívócsatornája, egyáramú a gázturbinája, meg egyáltalán; inkább néz ki rakétának, mint repülőgépnek:), szóval annak reálisak azok az adatok, amik a következő linken vannak?

http://www.youtube.com/watch?v=w4Vq1kINiZE

Mégpedig 09:36'-tól 10:10'-ig.

Merthogy mindenhol máshol a 2.1 Mach max. sebességet írják, itt meg 2.5-öt.
E szerint a link szerint viszont a 2.1-et a két rakétával tudja.
/Most a kérdésem szempontjából az lényegtelen, hogy mennyi ideig képes erre./

Reális az itt írt adat az F-14, F-15-ről?
 
M

molnibalage

Guest
Akkor kezdődtek a bajok amikor a szárnyakra rakták a két R-40TD-t,na úgy már tényleg nagy volt a különbség.

Sok értelme nem volt, mert az R-40 használatához konténer kellett az egyik R-33 helyére... Azon fotók, ahol van két R-40, de nincs konténer, azok csak PR fotók. Nyugaton is vannak ilyen PR fotók, pl. négy kétezer fontos GBU-val reppenő F-16-ról...

R-33(GrGLy az R-40TD-ket a szárny alá lehetett függeszteni,a törzs alatt R-33 rakéták vannak)és ugyan ennyi R-73-al repültek.

A klasszikus hidegháborús MiG-31-hez nem volt R-73, csak R-60. Az R-73-at csak a korszerűsített példányok képesek hordozni és alkalmazni.