Stavatti Machete

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 186
35 204
113
nem fogalmaztam egyértelműen. A repóránkénti üzemeltetés összköltségnél a kérdés nem az, hogy a pilóta mennyit keres _miközben repül_. Az nyílván nem olyan nagyon sok. De a pilótát akkor is fizetni kell, amikor nem repül, és ez nem választható vagy megúszható. Tehát ez is üzemeltetési költség. Egy 50k-t kereső kezdő repül mondjuk 150 órát, ami gondolom nem rossz. Ez 333 dollár fajlagos pilóta bérköltséget jelent per rep óra.
Ez a számítás így szimplán nem igaz az én véleményem szerint. Mert a pilóta amikor nem repül a géppel, akkor is olyan tevékenységet végez, ami ahhoz szükséges. X évenkénti repórhoz Y pilóta kell, és azok éves bére a mérvadó a lehetségse repóráva. A te megközelítésed totálisan fals eredményt ad.
 

amanitin

Member
2011. május 18.
54
0
6
szerintem benne van a pilóta bére is

ennél jobb kérdés, hogy pl a gép értékvesztése benne van-e. Ha egy gép belekerült mondjuk (hasra ütök) 50 millióba, és van benne (hasra ütök) 10 ezer óra repülés élettartam, akkor az önmagában 5000 dollár óránként.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
ennél jobb kérdés, hogy pl a gép értékvesztése benne van-e. Ha egy gép belekerült mondjuk (hasra ütök) 50 millióba, és van benne (hasra ütök) 10 ezer óra repülés élettartam, akkor az önmagában 5000 dollár óránként.
Ehhez jobban értenek a pénzügyesek. De szerintem a gép pillanatnyi értéke addig nem sokat számít, míg esetleg el nem akarják adni, igazából csak akkor érdekes kiszámolni bekerülés/repóra alapján a maradék árat. Vagy amíg valami súlyosabb baleseti sérülés miatt ki kell kalkulálni, hogy érdemes-e még javítani vagy inkább kuka.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 186
35 204
113
ez nem megközelítés kérdése. Lehet máshogy is számolni, de annak nem fajlagos üzemeltetési költség lesz az eredménye.
A te költséged azért nem pontos, merz a évi 450 órát repül vele egy pilóta, akkor irreálisan magas költséget ad, holott valójában ezt egy is képes beletenni.
 

amanitin

Member
2011. május 18.
54
0
6
holott valójában ezt egy is képes beletenni

nem az számít, hogy mennyit képes. Az számít, hogy mennyi a valóság. USAF vadászpilóta átlag repóraszám mennyi? 100-150? Nyílván ennek van oka, és nem fog a triplájára nőni azért, mert a pilóták képesek lennének rá. Mint ahogy a fizetésük sem fog a felére csökkenni. Ezek adott dolgok, nem változnak drámaian évről évre, lehet velük számolni.
De az az egész fejtegetés igazából lényegtelen abban a tekintetben, hogy szemlátomást ezeknél a gépeknél az üzemeltetésnek csak egy elég apró töredéke a pilóta bérköltsége még akkor is, ha 1000 dollár per óra jön ki.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 186
35 204
113
nem az számít, hogy mennyit képes. Az számít, hogy mennyi a valóság. USAF vadászpilóta átlag repóraszám mennyi? 100-150? Nyílván ennek van oka, és nem fog a triplájára nőni azért, mert a pilóták képesek lennének rá. Mint ahogy a fizetésük sem fog a felére csökkenni. Ezek adott dolgok, nem változnak drámaian évről évre, lehet velük számolni.
De az az egész fejtegetés igazából lényegtelen abban a tekintetben, hogy szemlátomást ezeknél a gépeknél az üzemeltetésnek csak egy elég apró töredéke a pilóta bérköltsége még akkor is, ha 1000 dollár per óra jön ki.
Vadászpilóta vagy multirole? Az egyfeladatos F-15 és F-22 pilóták 120-140 órát tolnak, de az F-15 pilóták akár 180 órát is. Viszont ettől még nem változik meg a kalkulációd hiábja, borzalmasen felül becsüli ezt a költséget.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 068
3 308
113
Bocs, hogy belevau, de a dolog nem arról szó, mint a film remake-k esetében, hogy lehet az új nem lesz jobb, de akár sokkal rosszabb is lehet, de ad munkát producernek, forgatókönyvírónak, rendezőnek, sztárocskáknak, egyéb színészeknek, stb., stb.
Az A-10 elkavirnyászna még vígan 20-30 évig, de abban hol az üzlet!?
Az új gép meg adná a munkát; a szenátorok feszíthetnének, mint a decis üveg, a projekt meg nyelhetné a költségvetési pénzeket, mint kacsa a nokedlit.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
5 397
6 470
113
ennél jobb kérdés, hogy pl a gép értékvesztése benne van-e. Ha egy gép belekerült mondjuk (hasra ütök) 50 millióba, és van benne (hasra ütök) 10 ezer óra repülés élettartam, akkor az önmagában 5000 dollár óránként.
Controllerek előre....
A haderő nem egy gazdasàgi tàrsasàg, nem vonatkoznak râ a szàmviteli szabàlyok.:)
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
1 766
1 004
113
Mondjuk kíváncsi vagyok hányan nézték meg a cég honlapját. Egyszer már belinkeltem amikor az iráni fórumon megjelent. Érdekes módon utána jelent meg a sokat vitatott "lopakodó " gépük.