Sz-200 Angara,Vega,Dubna / S-200 / SA-5 Gammon (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1526

Guest
Hasonló eset történhetett mint az MH17-el, megláttak egy jelet a korlátozott képességű radarjukon és egyből ellenségnek nézték, eszükbe sem jutott, hogy másféle gépek is repülhetnek ott nem csak ellenség. Szerintem eleve az orosz gépre indították a rakétát, az izraeli gépek már hazafele tarthattak, de ők azt hitték újabb gépek jönnek és lőttek.

Igor Kamusenkov pedig megint egy rossz hazugsággal próbálkozik, ami az MH17 esetében még érthető volt, mert ott ők voltak az elkövetők és azért hazudtak, hogy megpróbálják másra kenni, de itt ők az áldozatok és mégis rossz hazugságokkal védik az elkövetőt.

Hibásak az izraeliek is, mert ha nem támadnak ott akkor nem lőttek volna az orosz gépre sem a szírek, ha ezt mondták volna az oroszok igazuk lenne, de ők inkább kitalálták ezt a "mögé repült és átirányította rá a rakétát" verziót, ezért még az izraeliek se vállalhatják a felelősséget, mert ez egy nagy kamu.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 404
113
Hasonló eset történhetett mint az MH17-el, megláttak egy jelet a korlátozott képességű radarjukon és egyből ellenségnek nézték, eszükbe sem jutott, hogy másféle gépek is repülhetnek ott nem csak ellenség. Szerintem eleve az orosz gépre indították a rakétát, az izraeli gépek már hazafele tarthattak, de ők azt hitték újabb gépek jönnek és lőttek.

Igor Kamusenkov pedig megint egy rossz hazugsággal próbálkozik, ami az MH17 esetében még érthető volt, mert ott ők voltak az elkövetők és azért hazudtak, hogy megpróbálják másra kenni, de itt ők az áldozatok és mégis rossz hazugságokkal védik az elkövetőt.

Hibásak az izraeliek is, mert ha nem támadnak ott akkor nem lőttek volna az orosz gépre sem a szírek, ha ezt mondták volna az oroszok igazuk lenne, de ők inkább kitalálták ezt a "mögé repült és átirányította rá a rakétát" verziót, ezért még az izraeliek se vállalhatják a felelősséget, mert ez egy nagy kamu.
Köszönjük szépen.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 914
113
Hasonló eset történhetett mint az MH17-el, megláttak egy jelet a korlátozott képességű radarjukon és egyből ellenségnek nézték, eszükbe sem jutott, hogy másféle gépek is repülhetnek ott nem csak ellenség. Szerintem eleve az orosz gépre indították a rakétát, az izraeli gépek már hazafele tarthattak, de ők azt hitték újabb gépek jönnek és lőttek.

Igor Kamusenkov pedig megint egy rossz hazugsággal próbálkozik, ami az MH17 esetében még érthető volt, mert ott ők voltak az elkövetők és azért hazudtak, hogy megpróbálják másra kenni, de itt ők az áldozatok és mégis rossz hazugságokkal védik az elkövetőt.

Hibásak az izraeliek is, mert ha nem támadnak ott akkor nem lőttek volna az orosz gépre sem a szírek, ha ezt mondták volna az oroszok igazuk lenne, de ők inkább kitalálták ezt a "mögé repült és átirányította rá a rakétát" verziót, ezért még az izraeliek se vállalhatják a felelősséget, mert ez egy nagy kamu.
Te Kamulippo jó volna ha benéznél a az ukrán hétköznapos topicba mert sokan várunk tőled egy hivatalos ukrán felhomályosítást Klimkim és a többi náci magyarok elleni keménykedéseiről.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
M

molnibalage

Guest
Naszóval itt egy videó.

Segítséget kérnék, hogy jól látom-e.
  • A 6:49-nél levő ábrán én azt látom, hogy a vízszintes vonalak a magassági léptékezése 5 km-es.
  • Ez alapján az F-16 a találat előtt nem sokkal kb. 8 km-en volt, az Il-20 meg nagyon picivel 5 km felett
  • Hogy a 150 km távolságban is csak 1,5 km széles nyalábban hogyan volt benne mindkettő ez alapján elég rejtélyes. 50 km esetén alig 650 méter széles a nyaláb. Csak éppen nyaláb közepével célozzák meg normál esetben a gépet, tehát még 150 km távolság esetén 1 km magasság difivel is régen kint van a nyalábból az F-16, nemhogy 3 km eltéréssel.
  • A 149-es gép volt közel az Il-20-hoz érzésre - erre bazírozik a videó - de a bemutatott radarkép alapján kívül volt a nyalábon, nem is vagyok benne, hogy egyáltalán azt célozták meg, mert a távolabb levő 3-as csoport esetén inkább áll az, hogy benne voltak az Il-20-szal azonos nyalábba. Csak akkor a rakéta pálya nem stimmel a loftolás magassága miatt. Hm...
A 149-es jelű F-16 gép kívül repült a 0,7 fokos nyalábon, ha az az Il-20-at követte, ha meg az F-16-ot világította meg, akkor meg a matek szerint az Il-20 nem volt benne. A videó alapján én azt látom, hogy a rakéta a kezdetektől fogva az Il-20 felé haladt. Lehet, hogy magasság szerint a rossz célra álltak rá az alávilágítóval ők meg azt hitték a jóra? Ha nem volt magasságmérő radarjuk, akkor bizony...

A videóban nem ejtenek szót az Sz-200 működési alapokról és vesztegetnek el iszonyatosan sok időt a videóban a nagy semmi magyarázásra. Mert én kb. nem értem, hogy miért, beszélnek mindenféle auto indexelésről és egy csomó minden másról. Még azt sem nagyon látom, hogy a diagramokon a haladási irányokat rendesen elmagyaráznák. A videón sajnos szinte minden szám homályos vagy még véletlenül sem mutatják a felül és alulnézetet egyszerre.

Valami rosszul látok?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

tomippo

Well-Known Member
2016. május 16.
3 340
10 546
113
Hasonló eset történhetett mint az MH17-el, megláttak egy jelet a korlátozott képességű radarjukon és egyből ellenségnek nézték, eszükbe sem jutott, hogy másféle gépek is repülhetnek ott nem csak ellenség. Szerintem eleve az orosz gépre indították a rakétát, az izraeli gépek már hazafele tarthattak, de ők azt hitték újabb gépek jönnek és lőttek.

Igor Kamusenkov pedig megint egy rossz hazugsággal próbálkozik, ami az MH17 esetében még érthető volt, mert ott ők voltak az elkövetők és azért hazudtak, hogy megpróbálják másra kenni, de itt ők az áldozatok és mégis rossz hazugságokkal védik az elkövetőt.

Hibásak az izraeliek is, mert ha nem támadnak ott akkor nem lőttek volna az orosz gépre sem a szírek, ha ezt mondták volna az oroszok igazuk lenne, de ők inkább kitalálták ezt a "mögé repült és átirányította rá a rakétát" verziót, ezért még az izraeliek se vállalhatják a felelősséget, mert ez egy nagy kamu.

Teljesen mindegy hogy mit képzelődsz itt, az izraeliek indítottak újabb barbár támadást, 1 perccel a támadás előtt bekamuzták hogy "Észak Szíria" miközben Latakiát támadták, ezért nem tért ki a gép az útból, a többi csak köret és az oroszok mutatnak bizonyítékot míg a másik oldal: irán irán irán.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 295
113
A videón sajnos szinte minden szám homályos vagy még véletlenül sem mutatják a felül és alulnézetet egyszerre.

...abba bíztam, hogy legalább kibogozol belőle valamit. Lehet hogy végig tévesen újabb támadó hullámnak nézték szegényt és szakszerűen le is kapták?
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
...abba bíztam, hogy legalább kibogozol belőle valamit. Lehet hogy végig tévesen újabb támadó hullámnak nézték szegényt és szakszerűen le is kapták?

Nekem is az jön le a videóból, hogy a szír légvédelmi tüzérek eleve rossz célra álltak rá. Sem vízszintesen, sem függőlegesen nem volt annyira közel egymáshoz a mutogatott F-16-os és az Il-20M, hogy alátámassza azt a verziót, mely szerint az alávilágító radar nyalábjába "véletlenül" került bele az Il-20M...
 
M

molnibalage

Guest
Nekem is az jön le a videóból, hogy a szír légvédelmi tüzérek eleve rossz célra álltak rá. Sem vízszintesen, sem függőlegesen nem volt annyira közel egymáshoz a mutogatott F-16-os és az Il-20M, hogy alátámassza azt a verziót, mely szerint az alávilágító radar nyalábjába "véletlenül" került bele az Il-20M...
A Dvina/Volhov és Nyeva esetén oldalszögben ráálltak a célra és aztán addig mozogtak fel-le az antennával, ameddig célt nem találtak. Lehet, hogy a Vegánál a fel-le vagy le-fel irány miatt nagy boldogon rááltak az elsőre amit találta és az a rossz cél volt?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
M

molnibalage

Guest
Nekem is az jön le a videóból, hogy a szír légvédelmi tüzérek eleve rossz célra álltak rá. Sem vízszintesen, sem függőlegesen nem volt annyira közel egymáshoz a mutogatott F-16-os és az Il-20M, hogy alátámassza azt a verziót, mely szerint az alávilágító radar nyalábjába "véletlenül" került bele az Il-20M...
A Dvina/Volhov és Nyeva esetén oldalszögben ráálltak a célra és aztán addig mozogtak fel-le az antennával, ameddig célt nem találtak. Lehet, hogy a Vegánál a fel-le vagy le-fel irány miatt nagy boldogon rááltak az elsőre amit találta és az a rossz cél volt?
Egész egyszerűen nem lehetett mindkét cél a nyalábban indításkor, hiszen még akkor sem voltak, amikor a találat megtörtént, csak akkor került közelebb az Il-20-hoz, amikor már kitért. Az IAF is azt hihette, hogy az F-16-ra megy a rakéta, azt mégsem. Az F-16 pilótának fogalma sincs, hogy a rakéta merre jár, hogy milyen más izraeli radar követte a célokat, arról nincs infó.
 
M

molnibalage

Guest
Egész egyszerűen nem lehetett mindkét cél a nyalábban indításkor, hiszen még akkor sem voltak, amikor a találat megtörtént, csak akkor került közelebb az Il-20-hoz, amikor már kitért. Az IAF is azt hihette, hogy az F-16-ra megy a rakéta, azt mégsem. Az F-16 pilótának fogalma sincs, hogy a rakéta merre jár, hogy milyen más izraeli radar követte a célokat, arról nincs infó.
Tehát nemhogy a szándékosság nem látszik, de még a véletlent sem lehet igazolni azok alapján, amit oroszok mutatnak...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and Cifu

drqv

Well-Known Member
2015. február 20.
722
1 144
93
  • A 149-es gép volt közel az Il-20-hoz érzésre - erre bazírozik a videó - de a bemutatott radarkép alapján kívül volt a nyalábon, nem is vagyok benne, hogy egyáltalán azt célozták meg, mert a távolabb levő 3-as csoport esetén inkább áll az, hogy benne voltak az Il-20-szal azonos nyalábba. Csak akkor a rakéta pálya nem stimmel a loftolás magassága miatt. Hm...

Az a hármas csoport a radar alapján valahol Ciprus felett tartózkodott, bőven hatótávon kívül. Egyébként meg tudja a fene, mert az előző videóval összehasonlítva van egy bődületes nagy ellentmondás a három másik F-16 pozícióját illetően(Az Il-20 és az 149-es F-16 érdekes módon jó helyen van), képen szemléltetve:

test2.jpg
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 295
113
Az a hármas csoport a radar alapján valahol Ciprus felett tartózkodott, bőven hatótávon kívül. Egyébként meg tudja a fene, mert az előző videóval összehasonlítva van egy bődületes nagy ellentmondás a három másik F-16 pozícióját illetően(Az Il-20 és az 149-es F-16 érdekes módon jó helyen van), képen szemléltetve:

test2.jpg

Akkor kb. az van, hogy egy F-16 kiválva a kötelékből még is csak az orosz gép irányába ment, neki (F-16) tisztában kellett lennie azzal, hogy ki és mi jön gyakorlatilag vele szemben, igaz? Valószinű ez a lépés ad alapot az orosz nyilatkozatoknak, de azt nem tudni valójában miért is kellett oda mennie. Gondolom Moszkvában ezt előadták az izraeli delegáció tagjai. A szirek meg ahogyan fürkészték a légteret lehet tévesen a nagyobb gépet fogták meg, és kész is volt a baj.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ennél a rendszernél (S-200) pont az ilyen blue-blue helyzetek elkerülésére nem tartozik a felderítő vagy a célmegvilágító radarhoz egy IFF lekérdező egység?
Vagy az Orosz IFF nem válaszol a Szír légvédelemnek?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 914
113
Akkor kb. az van, hogy egy F-16 kiválva a kötelékből még is csak az orosz gép irányába ment, neki (F-16) tisztában kellett lennie azzal, hogy ki és mi jön gyakorlatilag vele szemben, igaz? Valószinű ez a lépés ad alapot az orosz nyilatkozatoknak, de azt nem tudni valójában miért is kellett oda mennie. Gondolom Moszkvában ezt előadták az izraeli delegáció tagjai. A szirek meg ahogyan fürkészték a légteret lehet tévesen a nagyobb gépet fogták meg, és kész is volt a baj.
Nézhette, gondolhatta szír gépnek az oroszt valami okból a kivált F-16?
 
M

molnibalage

Guest
Akkor kb. az van, hogy egy F-16 kiválva a kötelékből még is csak az orosz gép irányába ment, neki (F-16) tisztában kellett lennie azzal, hogy ki és mi jön gyakorlatilag vele szemben, igaz? Valószinű ez a lépés ad alapot az orosz nyilatkozatoknak, de azt nem tudni valójában miért is kellett oda mennie. Gondolom Moszkvában ezt előadták az izraeli delegáció tagjai. A szirek meg ahogyan fürkészték a légteret lehet tévesen a nagyobb gépet fogták meg, és kész is volt a baj.
Ez nem derül ki. Az orosz prezentáció ott kezdődik, hogy az F-16 az Il-20 közelében van. Hogy hogyan került oda, arról nem esik szó. Biztos, ami biztos megint megnéztem. Nem esik róla szó.

Persze, mivel már iráni légtérben voltak mikor megtörtént a tragédia.
Hogy hol...? Most trollkodni tetszik...?
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Ennél a rendszernél (S-200) pont az ilyen blue-blue helyzetek elkerülésére nem tartozik a felderítő vagy a célmegvilágító radarhoz egy IFF lekérdező egység?
Vagy az Orosz IFF nem válaszol a Szír légvédelemnek?

Az IFF-ek relatíve széles nyalábbal dolgoznak, tehát ha az IFF aktív lett volna (mind az Sz-200, mind az Il-20M esetében), akkor abba beleesett volna az F-16 és az Il-20M is. Az Sz-200 csak úgy indíthatott volna rakétát, hogy felülbírálják az erre vonatkozó tiltást.
 
M

molnibalage

Guest
Az IFF-ek relatíve széles nyalábbal dolgoznak, tehát ha az IFF aktív lett volna (mind az Sz-200, mind az Il-20M esetében), akkor abba beleesett volna az F-16 és az Il-20M is. Az Sz-200 csak úgy indíthatott volna rakétát, hogy felülbírálják az erre vonatkozó tiltást.
Ez a másik fele. Akárhogyan nézem egész egyszerűen nem jön ki az, amit az oroszok próbálnak bemesélni, a szírek ezt úgy tűnik csúnyán eltolták.

A kérdés az, hogy hogyan és miért került közel egymáshoz a két gép. Ezen még lehet rugózni, de igazság szerint az alap felálláson ez vajmi keveset változtat.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Ami nekem furcsa az az USA hallgatása az ügyben. Ok, hogy az S-300 szíriába telepítését elítélték, de nem látom a nagy szakértést, mint az MH-17 esetén. Pedig majdnem teljesen biztos, hogy vannak adataik az esetről.