1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Sz-200 Angara/Vega/Dubna (SA-5 "Gammon")

Diskurzus a(z) 'Légvédelmi fegyverek, rendszerek' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 6..

  1. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Hasonló eset történhetett mint az MH17-el, megláttak egy jelet a korlátozott képességű radarjukon és egyből ellenségnek nézték, eszükbe sem jutott, hogy másféle gépek is repülhetnek ott nem csak ellenség. Szerintem eleve az orosz gépre indították a rakétát, az izraeli gépek már hazafele tarthattak, de ők azt hitték újabb gépek jönnek és lőttek.

    Igor Kamusenkov pedig megint egy rossz hazugsággal próbálkozik, ami az MH17 esetében még érthető volt, mert ott ők voltak az elkövetők és azért hazudtak, hogy megpróbálják másra kenni, de itt ők az áldozatok és mégis rossz hazugságokkal védik az elkövetőt.

    Hibásak az izraeliek is, mert ha nem támadnak ott akkor nem lőttek volna az orosz gépre sem a szírek, ha ezt mondták volna az oroszok igazuk lenne, de ők inkább kitalálták ezt a "mögé repült és átirányította rá a rakétát" verziót, ezért még az izraeliek se vállalhatják a felelősséget, mert ez egy nagy kamu.
     
    gacsat likes this.
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Köszönjük szépen.
     
    jani22, arcas and silurusglanis like this.
  3. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Szívesen.
     
  4. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Te Kamulippo jó volna ha benéznél a az ukrán hétköznapos topicba mert sokan várunk tőled egy hivatalos ukrán felhomályosítást Klimkim és a többi náci magyarok elleni keménykedéseiről.
     
    arcas likes this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Naszóval itt egy videó.


    Segítséget kérnék, hogy jól látom-e.
    • A 6:49-nél levő ábrán én azt látom, hogy a vízszintes vonalak a magassági léptékezése 5 km-es.
    • Ez alapján az F-16 a találat előtt nem sokkal kb. 8 km-en volt, az Il-20 meg nagyon picivel 5 km felett
    • Hogy a 150 km távolságban is csak 1,5 km széles nyalábban hogyan volt benne mindkettő ez alapján elég rejtélyes. 50 km esetén alig 650 méter széles a nyaláb. Csak éppen nyaláb közepével célozzák meg normál esetben a gépet, tehát még 150 km távolság esetén 1 km magasság difivel is régen kint van a nyalábból az F-16, nemhogy 3 km eltéréssel.
    • A 149-es gép volt közel az Il-20-hoz érzésre - erre bazírozik a videó - de a bemutatott radarkép alapján kívül volt a nyalábon, nem is vagyok benne, hogy egyáltalán azt célozták meg, mert a távolabb levő 3-as csoport esetén inkább áll az, hogy benne voltak az Il-20-szal azonos nyalábba. Csak akkor a rakéta pálya nem stimmel a loftolás magassága miatt. Hm...
    A 149-es jelű F-16 gép kívül repült a 0,7 fokos nyalábon, ha az az Il-20-at követte, ha meg az F-16-ot világította meg, akkor meg a matek szerint az Il-20 nem volt benne. A videó alapján én azt látom, hogy a rakéta a kezdetektől fogva az Il-20 felé haladt. Lehet, hogy magasság szerint a rossz célra álltak rá az alávilágítóval ők meg azt hitték a jóra? Ha nem volt magasságmérő radarjuk, akkor bizony...

    A videóban nem ejtenek szót az Sz-200 működési alapokról és vesztegetnek el iszonyatosan sok időt a videóban a nagy semmi magyarázásra. Mert én kb. nem értem, hogy miért, beszélnek mindenféle auto indexelésről és egy csomó minden másról. Még azt sem nagyon látom, hogy a diagramokon a haladási irányokat rendesen elmagyaráznák. A videón sajnos szinte minden szám homályos vagy még véletlenül sem mutatják a felül és alulnézetet egyszerre.

    Valami rosszul látok?
     
    Nagy Csaba likes this.
  6. tomippo

    tomippo Well-Known Member

    Teljesen mindegy hogy mit képzelődsz itt, az izraeliek indítottak újabb barbár támadást, 1 perccel a támadás előtt bekamuzták hogy "Észak Szíria" miközben Latakiát támadták, ezért nem tért ki a gép az útból, a többi csak köret és az oroszok mutatnak bizonyítékot míg a másik oldal: irán irán irán.
     
  7. arcas

    arcas Well-Known Member

    ...abba bíztam, hogy legalább kibogozol belőle valamit. Lehet hogy végig tévesen újabb támadó hullámnak nézték szegényt és szakszerűen le is kapták?
     
  8. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Nekem is az jön le a videóból, hogy a szír légvédelmi tüzérek eleve rossz célra álltak rá. Sem vízszintesen, sem függőlegesen nem volt annyira közel egymáshoz a mutogatott F-16-os és az Il-20M, hogy alátámassza azt a verziót, mely szerint az alávilágító radar nyalábjába "véletlenül" került bele az Il-20M...
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Dvina/Volhov és Nyeva esetén oldalszögben ráálltak a célra és aztán addig mozogtak fel-le az antennával, ameddig célt nem találtak. Lehet, hogy a Vegánál a fel-le vagy le-fel irány miatt nagy boldogon rááltak az elsőre amit találta és az a rossz cél volt?
     
    Nagy Csaba likes this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egész egyszerűen nem lehetett mindkét cél a nyalábban indításkor, hiszen még akkor sem voltak, amikor a találat megtörtént, csak akkor került közelebb az Il-20-hoz, amikor már kitért. Az IAF is azt hihette, hogy az F-16-ra megy a rakéta, azt mégsem. Az F-16 pilótának fogalma sincs, hogy a rakéta merre jár, hogy milyen más izraeli radar követte a célokat, arról nincs infó.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tehát nemhogy a szándékosság nem látszik, de még a véletlent sem lehet igazolni azok alapján, amit oroszok mutatnak...
     
    Nagy Csaba and Cifu like this.
  12. drqv

    drqv Well-Known Member

    Az a hármas csoport a radar alapján valahol Ciprus felett tartózkodott, bőven hatótávon kívül. Egyébként meg tudja a fene, mert az előző videóval összehasonlítva van egy bődületes nagy ellentmondás a három másik F-16 pozícióját illetően(Az Il-20 és az 149-es F-16 érdekes módon jó helyen van), képen szemléltetve:

    [​IMG]
     
  13. arcas

    arcas Well-Known Member

    Akkor kb. az van, hogy egy F-16 kiválva a kötelékből még is csak az orosz gép irányába ment, neki (F-16) tisztában kellett lennie azzal, hogy ki és mi jön gyakorlatilag vele szemben, igaz? Valószinű ez a lépés ad alapot az orosz nyilatkozatoknak, de azt nem tudni valójában miért is kellett oda mennie. Gondolom Moszkvában ezt előadták az izraeli delegáció tagjai. A szirek meg ahogyan fürkészték a légteret lehet tévesen a nagyobb gépet fogták meg, és kész is volt a baj.
     
    Kurfürst and superjet100 like this.
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ennél a rendszernél (S-200) pont az ilyen blue-blue helyzetek elkerülésére nem tartozik a felderítő vagy a célmegvilágító radarhoz egy IFF lekérdező egység?
    Vagy az Orosz IFF nem válaszol a Szír légvédelemnek?
     
  15. tomippo

    tomippo Well-Known Member

    Persze, mivel már iráni légtérben voltak mikor megtörtént a tragédia.
     
  16. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nézhette, gondolhatta szír gépnek az oroszt valami okból a kivált F-16?
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez nem derül ki. Az orosz prezentáció ott kezdődik, hogy az F-16 az Il-20 közelében van. Hogy hogyan került oda, arról nem esik szó. Biztos, ami biztos megint megnéztem. Nem esik róla szó.

    Hogy hol...? Most trollkodni tetszik...?
     
  18. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Az IFF-ek relatíve széles nyalábbal dolgoznak, tehát ha az IFF aktív lett volna (mind az Sz-200, mind az Il-20M esetében), akkor abba beleesett volna az F-16 és az Il-20M is. Az Sz-200 csak úgy indíthatott volna rakétát, hogy felülbírálják az erre vonatkozó tiltást.
     
    Nagy Csaba and fishbed like this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez a másik fele. Akárhogyan nézem egész egyszerűen nem jön ki az, amit az oroszok próbálnak bemesélni, a szírek ezt úgy tűnik csúnyán eltolták.

    A kérdés az, hogy hogyan és miért került közel egymáshoz a két gép. Ezen még lehet rugózni, de igazság szerint az alap felálláson ez vajmi keveset változtat.
     
    Nagy Csaba and arcas like this.
  20. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Ami nekem furcsa az az USA hallgatása az ügyben. Ok, hogy az S-300 szíriába telepítését elítélték, de nem látom a nagy szakértést, mint az MH-17 esetén. Pedig majdnem teljesen biztos, hogy vannak adataik az esetről.
     

Ezen oldal megosztása