Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
Én is ezzel értek egyet. Bár magában az úgynevezett "logisztikai rémálom" hangzatos frázisban nem hiszek, a hazai igények esetén ha egy olyan "multirole" taktikai szállítógép típussal rendelkezünk, mint a KC390-es, tényleg nincs szükség a Spartanokra. Amíg nem létezett KC390-es egyátalán, addig a Spartan volt nálam a favorit (a két CASA típus akármelyikét, mint ötletet az An-26-osok váltótípusaként soha nem értettem), de mostanra már nem kell más merevszárnyú, csak még további 2-4 KC. Egyszerűen a kétgépes flotta repüzemtanilag értelmezhetetlen. Itt valakik csak és kizárólag a nettó árcédulát nézték, nem pedig a fekadatköröket és a repüzemi sajátossàgokat.
A magyar KC flottának legalább 4-6 gépesnek kell lennie, saját kis-közepes szintű ipari karbantartói bázissal.
Ne feledjük, az Embraer egy másik kontinensen van, de hamarosan a szomszédok is rendelnek a típusból!

És igen, kell még az a Chinook is.
A használt, de modernizált Chinookokat én már régen emlegetem, de kisebb CASA is jöhetnek HA NEM VESZNEK masik 3 Milleniumot. Egyet mindenképpen kell, összesen 5 meg már idealis lenne, de ha nem lesz 3 mellé még kettő, akkor 3-4 kisebb, hasznalt, de refurbished CASA legalább csökkentene a harom Millenium minden szarra való használatát.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 845
67 328
113
akkor 3-4 kisebb, hasznalt, de refurbished CASA legalább csökkentene a harom Millenium minden szarra való használatát.
Ez egy érdekes dilemma. Ugyanis, ha minden szarra Milleniumot használunk, akkor hamar elfogy az üzemidő, ha meg nem, akkor fajlagosan lesz drága az üzem a rendszer kiterheletlensége miatt.
Mert az állásidőben is ketyeg a naptári idő, a személyzet jártassága csorbul és gyérülni kezd a rutin, ami az üzembiztossági - üzembiztonsági mutatókra van nagy hatással.
Mindent egybevetve én a mérleg nyelvét inkább a több Millenium nagyobb kiterhelésében és a költségek szélesebb eloszlatása fele tolnám el és nem pedig a réskitöltő feladatokra hoznék be egy újabb típust. Még akkor se, ha azok a feladatok kisebb presztízsűek, míg azok a gépek önmagukban olcsóbbak.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
Ez egy érdekes dilemma. Ugyanis, ha minden szarra Milleniumot használunk, akkor hamar elfogy az üzemidő, ha meg nem, akkor fajlagosan lesz drága az üzem a rendszer kiterheletlensége miatt.
Mert az állásidőben is ketyeg a naptári idő, a személyzet jártassága csorbul és gyérülni kezd a rutin, ami az üzembiztossági - üzembiztonsági mutatókra van nagy hatással.
Mindent egybevetve én a mérleg nyelvét inkább a több Millenium nagyobb kiterhelésében és a költségek szélesebb eloszlatása fele tolnám el és nem pedig a réskitöltő feladatokra hoznék be egy újabb típust. Még akkor se, ha azok a feladatok kisebb presztízsűek, míg azok a gépek önmagukban olcsóbbak.
Persze, ha van beloluk, akkor igen, ez nem is kerdes.
Az en felvetesem a kisebb CASA gepek arra az esetre szolvak, ha mindossze 3 Millenium lesz es annyi, es azokat mindenre is hasznaljak majd. Akkor ugyanis legkesobb 8-10 even belul mar suru lesz a karbantartasi igeny mindharomnal, kozben raadasul teljesen raszoktak a hasznalatukra, jonnek majd az utemezesi problemak, "nem eleg harom", ugye. A szaldo pozitiv oldala viszont a rendkivul magabiztos uzemeltetes es karbantartas, meg a mindenfele legi celra is allandoan azonnal lesz eszkoz, akar uj metodikat is ki lehet ra dolgozni stb stb.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 068
82 911
113
Ő a falconnal járkál.
Tegnap az ENSZ-klímacsúcson volt Azerbajdzsánban, a facebookja alapján az egyik A319-essel ment.
Hétfőn viszont Budapestről Pozsonyba és vissza ment valaki Falconnal... a gép előtte szombaton ért vissza Argentínából Szíjjártóval, aki ott magyar–argentin űripari együttműködésről tárgyalt.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 693
17 345
113
Ez kemény, mint a kád széle.
Csak megjegzem, hogy Argentína rendelkezik ám űriparral..
Az egyik komolyabb kereskedelmi cég a Satellogic (Argentin-Uruguay) Föld megfigyelő optikai műholdas konstellációt épit. Van saját tervezésű -építésű műholdjuk, 0.7m GSD felbontással. - eladó is.
Satellogic_satellites-1024x768.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 068
82 911
113
Áhh, kérem!
Pedig megmondták, hogy ezt rajtunk, balek magyarokon és a portugálokon kívül senki nem fogja megvenni, a brazilok is csak muszájból!

Ha jól számolom, 44 gépre van megrendelés, plusz a svéd, ahol nem találtam darabszámot. Üzbegisztánnal együtt 10 megrendelő.
Ki gondolta hogy nagyobb export sikere lesz, egy olyan új repülőgépnek amihez hasonlót sem gyártott még az Embraer, mint a nagy múltú Airbus H-Force-os H145M vagy H225M fejlesztésének vagy akár a Rheinmetall Lynxnek... úgy tűnik hogy itt eddig bejött a rulett. De még csak 9 átadott gépnél és 15500 repült óránál jár a flotta. Remélhetőleg később sem jön elő semmilyen anyagfáradási probléma, mint más repülőgépeknél.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 312
14 639
113
Ki gondolta hogy nagyobb export sikere lesz, egy olyan új repülőgépnek amihez hasonlót sem gyártott még az Embraer, mint a nagy múltú Airbus H-Force-os H145M vagy H225M fejlesztésének vagy akár a Rheinmetall Lynxnek... úgy tűnik hogy itt eddig bejött a rulett. De még csak 9 átadott gépnél és 15500 repült óránál jár a flotta. Remélhetőleg később sem jön elő semmilyen anyagfáradási probléma, mint más repülőgépeknél.

H145m-nel is szerintem bejött mert érdeklődnek iranta valamint azert a nemetek is szep szammal veszik, szerbia pletykak szerint duplazna a mostani flottat is.
 

dzsoniboj

Active Member
2011. július 14.
68
172
33
Ki gondolta hogy nagyobb export sikere lesz, egy olyan új repülőgépnek amihez hasonlót sem gyártott még az Embraer, mint a nagy múltú Airbus H-Force-os H145M vagy H225M fejlesztéséneknek vagy akár a Rheinmetall Lynxnek... úgy tűnik hogy itt eddig bejött a rulett. De még csak 9 átadott gépnél és 15500 repült óránál jár a flotta. Remélhetőleg később sem jön elő semmilyen anyagfáradási probléma, mint más repülőgépeknél.
Azért ne feledjük kiváló üzleti érzékkel (bár szerintem az export siker előtti időkben volt ám aggódás jelentősen a déli féltekén) egy niche terméket készítettek - csak japán kategória társa van az meg nem nagyon export képes. És remélem nem lesznek súlyos gyermek betegségek. A BOEING-nál meg szívhatják a fogukat...