Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 325
113
Igen, ez még csak feltételezés, de nekem egyre gyanúsabb. A linkelt cikk címe nem egyértelmű. Ha a portugálokat akarták volna irni, miért ilyen furánn fogalmaztak a címben?? Valszeg az indokaid a gyorsabb portugál cserére megalapozottak. Ők 5 gépet kapnak első körben. Egyet már átvettek. Sztem a második lesz a miénk.

Bár ezt egy minisztériumi oldalon írták, ott is médiamunkások dolgoznak, lehet hogy ott is úgy van mint a sajtóban/médiában: megírja az újságíró a cikket, ad neki egy jó címet, a főszerkesztő meg belejavít és átírja a címét ahogy neki jobban tetszik.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A portugálok?

Erről adjatok már egy linket, mert ez nekem valahogy akkor kimaradt. :eek:

Szerintem jelenleg még csak a 2 gyári prototípus repül és 3 gép lett átadva a brazil légierőnek.
Pontosan. A portugálok fejlesztésben résztvevőként nem hülyék, hogy első szériás - tehát kiforratlan - gépeket vegyenek, így csak 2023-tól kezdik az átvételt... :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 571
97 683
113
T

Törölt tag 1586

Guest
Így viszont portugál gépet nem kaphatunk hamarosan, max. brazilt.
Ha meg egyik sem, akkor miről beszéltek az Ancsa kivonásakor hogy hamarosan. 2023 az nem hamarosan.
Mondjuk azt sem mondták hogy ez a gép lesz....
Ha beindul az A400 bérlés akkor a vásárlás minden további nélkül kitolható.
A párhuzamos C-17, A400 bérléssel a szállítási igények bőven lefedhetőek.
Onnantól kezdve legfeljebb szuverenitási szempontok miatt kell vásárolni saját gépet, de az meg várhat.
Reméljük hogy a saját gépek beszerzéséig nem lesz semmilyen komolyabb felfordulás a világban (háború, járvány) mert akkor jó eséllyel nem fogunk hozzáférni semmilyen bérelt technikához...
 
K

kamm

Guest
Pontosan. A portugálok fejlesztésben résztvevőként nem hülyék, hogy első szériás - tehát kiforratlan - gépeket vegyenek, így csak 2023-tól kezdik az átvételt... :)

Ugyan, lefogadom, hogy orommel vennek at. Inkabb a braziloknak maguknak nagyon hianyoznak a gepek, nem veletlenul eloszor maguknak gyartanak le joparat, utana keszdik el szorni.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ugyan, lefogadom, hogy orommel vennek at. Inkabb a braziloknak maguknak nagyon hianyoznak a gepek, nem veletlenul eloszor maguknak gyartanak le joparat, utana keszdik el szorni.
Mondjuk Herkik birtokában a portugálok nincsenek rákényszerülve első szériás gépek vásárlására. De "szórásra" ne számíts, mert a Boeing lelépésével nem sokan fognak brazil csodát venni... :(
 
K

kamm

Guest
Mondjuk Herkik birtokában a portugálok nincsenek rákényszerülve első szériás gépek vásárlására.

Lefogadom, meg egy 8x8 sem kepes elvinni nekik - Pandurjuk van, ugye? -, amire a C-390 pedig tokeletesen alkalmas.

De "szórásra" ne számíts, mert a Boeing lelépésével nem sokan fognak brazil csodát venni... :(

Az valoszinu, de nem fogjak ezt a projektet elengedni a brazilok, ez sajat maguknak is fontos, azaz ha valamikor kaphatsz toluk jo arat, az most van... en ezert az egyert nem zarom ki teljesen a mi opcioink kozul, mert ha eleg olcson adjak, akkor csaknem ket C-390 jon ki egyetlen Atlas arabol, de minimum 4 gep 3 Atlas helyett, akkor meg mar megerheti esetleg a vadiuj gep rizikoja. :)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Hadd abba ezt a kiforratlan dolgot...
Egy gyöngyszem:
8ef799b022c3d2918bf80a264033eb68.jpg
Ne hamisíts, mert én ilyet SOHA NEM ÍRTAM...!!!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 780
113
Ne hamisíts, mert én ilyet SOHA NEM ÍRTAM...!!!
Nem képre gondoltam...félreérthető voltam bocsi, azt a gyöngyszemet csak egy hasonszőrű példának tettem be.
Ha nem szereted a KC-t szived joga,...de követnéd a portugál nyelvezetű - főleg brazil médiát láthatnád, hogy mennyire szépen muzsikál ez az általad "kiforratlannak" tartott típus. A Lynx pl. a KC-hoz képest nem is létezik ennyi erővel.
Kb. ezt a demagóg felfogást (is) szerettem volna prezentálni a berakott képpel ;)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Lefogadom, meg egy 8x8 sem kepes elvinni nekik - Pandurjuk van, ugye? -, amire a C-390 pedig tokeletesen alkalmas.

Az valoszinu, de nem fogjak ezt a projektet elengedni a brazilok, ez sajat maguknak is fontos, azaz ha valamikor kaphatsz toluk jo arat, az most van... en ezert az egyert nem zarom ki teljesen a mi opcioink kozul, mert ha eleg olcson adjak, akkor csaknem ket C-390 jon ki egyetlen Atlas arabol, de minimum 4 gep 3 Atlas helyett, akkor meg mar megerheti esetleg a vadiuj gep rizikoja. :)
A portugáloknak eddig elég volt a Herky, azt váltják KC-390-re...! :)

Ha a brazilok olcsón adják a KC-t, az színtiszta ráfizetés lesz, mert a Boeing kiszállásával nehezen fognak tisztességes mennyiséget eladni. - Az alacsony darabszám meg csillagászati árat eredményez...!!! :(:(:(
 
W

Wilson

Guest
Nem képre gondoltam...félreérthető voltam bocsi, azt a gyöngyszemet csak egy hasonszőrű példának tettem be.
Ha nem szereted a KC-t szived joga,...de követnéd a portugál nyelvezetű - főleg brazil médiát láthatnád, hogy mennyire szépen muzsikál ez az általad "kiforratlannak" tartott típus. A Lynx pl. a KC-hoz képest nem is létezik ennyi erővel.
Kb. ezt a demagóg felfogást (is) szerettem volna prezentálni a berakott képpel ;)

Ha a KC390 ötször oda vissza elrepülne az Androméda galaxisba az sem győzné meg:)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha nem szereted a KC-t szived joga,...de követnéd a portugál nyelvezetű - főleg brazil médiát láthatnád, hogy mennyire szépen muzsikál ez az általad "kiforratlannak" tartott típus
Egy olyan típusról ami 10 nél kevesebb példányban létezik és a berepülési programmal együtt a teljes repült óraszám valószínűleg nem haladja meg a 10 ezret kijelenteni hogy kiforrott azért elég bátor dolog...
Lehet hogy strabíró és kònnyen (olcsón) üzemeltethető gép lesz, de ehhez még nagyon, nagyon,....nagyon sokat kell repülni a géppel.
Ha egy vadonat új géppel bajok vannak az már régen rossz. Az már A400-as...
Azt egyenlőre csak remélni lehet hogy a KC390 sel nem lesznek gondok, de ezt most garantálni senki nem tudja...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nem képre gondoltam...félreérthető voltam bocsi, azt a gyöngyszemet csak egy hasonszőrű példának tettem be.
Ha nem szereted a KC-t szived joga,...de követnéd a portugál nyelvezetű - főleg brazil médiát láthatnád, hogy mennyire szépen muzsikál ez az általad "kiforratlannak" tartott típus. A Lynx pl. a KC-hoz képest nem is létezik ennyi erővel.
Kb. ezt a demagóg felfogást (is) szerettem volna prezentálni a berakott képpel ;)
Tévedsz, én REALISTA vagyok, melyhez nem lázas brazil demagógiát kell olvasni. Elég ha józan paraszti ésszel végiggondolod a brazilok helyzetét a Boeing lelépésétől addig, hogy miként jutottak Covid-19-cel a "világ élvonalába"... :(:(:(
 
K

kamm

Guest
A portugáloknak eddig elég volt a Herky, azt váltják KC-390-re...! :)

huh? Pont nem eleg, azert valtjak.

Ha a brazilok olcsón adják a KC-t, az színtiszta ráfizetés lesz, mert a Boeing kiszállásával nehezen fognak tisztességes mennyiséget eladni. - Az alacsony darabszám meg csillagászati árat eredményez...!!! :(:(:(

Utoljara: nekik strategiai fontossagu a program. Mindenkeppen megfinanszirozza az allam, a darabszam teljesen mindegy - a kerdes csak az, mennyit tudnak belole a piacon majd visszahozni azaz akarmennyiert adjak a gyartasi ktg felett, az is plusz a semmihez kepest.
A piac bearazza majd az Atlashoz kepest - realisan akkor tudjak sebesen eladni, ha okosan peldaul $80-100M kozott adjak, ha veszel mondjuk negyet (az Atlas ugye kb $150M-$160M korul van); a portugaloknak meg bedobnak valami extrat ugyanazert az osszegert.
Ez a post-Covid world mar egy teljesen mas helyzet, mint tavaly, minden ment ki az ablakon, mindent ujra kell kalkulalnia mindenkinek.
 
K

kamm

Guest
Tévedsz, én REALISTA vagyok, melyhez nem lázas brazil demagógiát kell olvasni. Elég ha józan paraszti ésszel végiggondolod a brazilok helyzetét a Boeing lelépésétől addig, hogy miként jutottak Covid-19-cel a "világ élvonalába"... :(:(:(

Ez ures demagogianak remek, amugy nem jelent semmit.
 
K

kamm

Guest
Egy olyan típusról ami 10 nél kevesebb példányban létezik és a berepülési programmal együtt a teljes repült óraszám valószínűleg nem haladja meg a 10 ezret kijelenteni hogy kiforrott azért elég bátor dolog...
Lehet hogy strabíró és kònnyen (olcsón) üzemeltethető gép lesz, de ehhez még nagyon, nagyon,....nagyon sokat kell repülni a géppel.
Ha egy vadonat új géppel bajok vannak az már régen rossz. Az már A400-as...
Azt egyenlőre csak remélni lehet hogy a KC390 sel nem lesznek gondok, de ezt most garantálni senki nem tudja...

Micsoda hulyeseg - konkretan minden geppel rengeteg hasfajas volt es lesz is az elejen.

Ha barmit tudnal a temarol pontosan tudnad, hogy a C-17, az F-15E stb mind-mind iszonyu nehezkesen lett azza, amive - a botranyosan amator Air Force fejlesztesek kapcsan szoktak emlegetni a Newsweek 1980-as cikket, America’s Jinxed Warplanes cimmel jelent meg es leszedte a keresztvizet az F-15 ill F-16-rol.


content


A C-17 programjat 1982-ben inditottak el, 1993-ban (!!!) gyakorlatilag ultimatumot kapott a McDonnell Douglas a DoD-tol, hogy ha nem hozza azonnal helyre a katasztrofat, leallitjak a fenebe. 1995-re szinte mindenki leirta, hogy felmilliardos katasztrofa az egesz... mara gyakorlatilag a gerince az amerikai szallitasi kepessegnek.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
huh? Pont nem eleg, azert valtjak.

Utoljara: nekik strategiai fontossagu a program. Mindenkeppen megfinanszirozza az allam, a darabszam teljesen mindegy - a kerdes csak az, mennyit tudnak belole a piacon majd visszahozni azaz akarmennyiert adjak a gyartasi ktg felett, az is plusz a semmihez kepest.
A piac bearazza majd az Atlashoz kepest - realisan akkor tudjak sebesen eladni, ha okosan peldaul $80-100M kozott adjak, ha veszel mondjuk negyet (az Atlas ugye kb $150M-$160M korul van); a portugaloknak meg bedobnak valami extrat ugyanazert az osszegert.
Ez a post-Covid world mar egy teljesen mas helyzet, mint tavaly, minden ment ki az ablakon, mindent ujra kell kalkulalnia mindenkinek.
"Eddig elég volt", ám a NATO kötelezettségekkel ma már nem elég. - De hozzánk hasonlóan pár évet még ők is ki fognak bírni... :) - Miközben más kelet-európai NATO országok fütyülnek az egészre... :(

"Ez a post-Covid world - without Boeing - már egy teljesen más helyzet", mert 1 kis darabszámban készült gépet kb. lehetetlen lesz a gyártási ktsg. fölött eladni...
Micsoda hulyeseg - konkretan minden geppel rengeteg hasfajas volt es lesz is az elején.
"Minden géppel rengeteg hasfájás volt és lesz is az elején" mely hatalmas +kiadást jelent a gyártóknak. Ezt a pluszkiadást az USA gyártók /az LM, a Boeing valamint az MD/ és az EU-s országok /az Airbus A400M-nél/ simán kifizették. És komolyabb hasfájással kifizeti majd brazil állam is, mely nem tesz jót a vírussal küzdő ország gazdaságnak... :(:(:(
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ha a KC390 ötször oda vissza elrepülne az Androméda galaxisba az sem győzné meg:)
Az Androméda galaxisba...?!? - Na ne röhögtess, 20 tonna fölötti rakománnyal már az óceánt se tudja átrepülni...!!! :):):)

minden géppel rengeteg hasfájás volt és lesz az elején.
Milyen igaz...!!! - Kár, hogy ezt az egyszerű tényt az A400M és a KC-390 "szerelmesei" nem hajlandók tudomásul venni... :(:(:(
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az Androméda galaxisba...?!? - Na ne röhögtess, 20 tonna fölötti rakománnyal már az óceánt se tudja átrepülni...!!! :):):)


Milyen igaz...!!! - Kár, hogy ezt az egyszerű tényt az A400M és a KC-390 "szerelmesei" nem hajlandók tudomásul venni... :(:(:(
Nagyon gyanítom, hogy nekünk nem is óceán-átrepülési célra kell szállítógép ... :)