Szárazföldi haditechnikai fejlesztések, beszerzések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 816
11 443
113
A Britek elkezdtek kacsingatni a Leopard 2 leváltását célzó egyenlőre csak Francia - Német Main Ground Combat System program felé.
Talán ez azt is jelenti hogy a Briteknél lekerült a napirendről a páncélos fegyvernem felszámolása?
A Britek egyenlőre "megfigyelői" státust kértek a programban.
Hogy ez pontosan mit takar az elég homályos, de a szándék világos...
https://www.defensenews.com/global/...e-eurotank-as-it-weighs-its-hardware-options/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
2 498
3 835
113
A Britek elkezdtek kacsingatni a Leopard 2 leváltását célzó egyenlőre csak Francia - Német Main Ground Combat System program felé.
Talán ez azt is jelenti hogy a Briteknél lekerült a napirendről a páncélos fegyvernem felszámolása?
A Britek egyenlőre "megfigyelői" státust kértek a programban.
Hogy ez pontosan mit takar az elég homályos, de a szándék világos...
https://www.defensenews.com/global/...e-eurotank-as-it-weighs-its-hardware-options/

"Elnézést", hogy pesszimista vagyok velük kapcsolatban, Pl: "Hurrá", akkor ettől kezdve majd az amcsik mindent tudnak, rajtuk keresztül részben befolyásolni is tudják, a brittek/bárki által ilyenkor logikus megrendelési szándékkal darabszámmal.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
8 030
15 371
113
Amint arról az Orosz Föderáció Védelmi Minisztériumának Információs és Tömegkommunikációs Osztálya 2021. január 22-én beszámolt , Oroszország megállapodást kötött Mianmarral Pantsir-S1 légvédelmi rendszerek, Orlan-10E pilóta nélküli repülőgépek és radarállomások Miammarba történő szállításáról.

EsU8h_LXAAEtD21
Orosz Föderáció védelmi minisztere, a mianmari hivatalos látogatáson tartózkodó Szergej Šoigu hadsereg-tábornok és a mianmari fegyveres erők főparancsnoka, Min Aung Hline

Az erről szóló dokumentumot az Orosz Föderáció védelmi miniszterének, Szergej Šoigu jelenlétében írták alá. Mianmar részéről, Min Aung Hline vezérőrnagy írta alá a megállapodást.
Az orosz fél nevében a megállapodást az orosz katonai főosztály helyettes vezetője, Alekszandr Fomin vezérezredes írta alá.

Referenciaként:

2001 óta Oroszország és Mianmar létrehozta a hatékony és kölcsönösen előnyös kétoldalú katonai-technikai együttműködés teljes jogi keretét, amely dinamikusan fejlődik. Oroszország szállította Mianmarnak 30 MiG-29 repülőgépet, 12 kiképző Yak-130-t, hat Su-30SME, 10 Mi-24 és Mi-35P helikoptert, 8 Pechora-2M légvédelmi rakétarendszert, valamint radarállomásokat , páncélozott járműveket és tüzérségi rendszereket. A berendezések karbantartását és korszerűsítését egy közös szolgáltató műszaki központban hajtják végre, amelyet Mianmarban hoztak létre minden típusú berendezés, mind a légi, mind a páncélozott járművek kiszolgálására.

Az elmúlt öt évben a két állam közötti katonai együttműködés intenzíven fejlődött. A mianmari fegyveres erők egységei rendszeresen részt vesznek a Nemzetközi Hadsereg Játékokon és a harci kiképző eseményeken, többek között a tavalyi évben részt vettek a Kaukázus-2020 stratégiai parancsnoki és állományi gyakorlaton.

Ezenkívül 2018-ban kormányközi megállapodást írtak alá a hadihajók orosz és mianmari kikötőkbe történő belépésének egyszerűsített eljárásáról.

A Mianmari Unió Köztársaságának fegyveres erői parancsnoksága más modern orosz fegyverrendszerek iránt is érdeklődést mutat
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
8 030
15 371
113
2021. január 22-én Hulusi Akar török nemzetvédelmi miniszter, a török fegyveres erők vezérkari főnökével, Yashar Güler tábornokkal, a török szárazföldi erők parancsnokával, Yumit Dundar tábornokkal és miniszterhelyettessel Muhsin Dere,-l meglátogatták az 1. központi páncélosjavító üzemet (1. Ana Bakım Merkezi) a török szárazföldi erőket Sakaryában, valamint a török haditengerészet Savunma vállalatának üzemét Ankara közelében, Arifiye-n, ahol néhány új fegyvert mutattak be nekik. .


28 (2)

A török Savunma Navy cég által bemutatott "hibrid" harckocsi prototípusa, amely a német Leopard 2A4 tank módosított alváza a török Altay tank tornyával. Az alvázat a török Roketsan cég által kifejlesztett további páncélzattal látták el, a toronyra az Aselsan aktív védelmi rendszerét telepítették. Arifiye, 2021.01.22. C) Török Nemzetvédelmi Minisztérium

Hulusi Akar miniszter arifiye-i látogatása során részt vett az első három korszerűsített T-155 Firtina 155 mm / 52 önjáró löveg (Yeni Nesil Firtina 2) török hadseregnek történő átadásának ünnepségén.

A prototípust a modernizált 155 mm-s / 52 önjáró löveget Fırtına (új generációs Fırtına) először az IDEF 2019 védelmi ipar kiállításon Isztambulban 2019 májusában került bemutatásra .

A T-155 Firtina önjáró löveg, amelyet 2004-n az 1. Ana Bakım Merkezi gyártott, a híres dél-koreai Thunder önjáró löveg török változata. A T-155 Firtina tüzérségi egységet a Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK) török állami vállalat gyártja. A török adatok szerint 2018 végéig mintegy 350 Firtina önjáró löveget gyártottak le a török hadsereg számára.

A modernizált új generációs Firtina önjáró löveget egy új, a török Aselsan vállalat által fejlesztett tűzvezető rendszerrel látták el, a rendszer tartalmaz egy érzékelőt is a lövedék kezdeti sebességének mérésére. Aselsan szerint az új MSA-t úgy fejlesztették ki, hogy figyelembe vették a Firtina önjáró löveg használatának tapasztalatait a kurdok elleni szíriai harcokban Szíriában.

Korábban a Firtina félautomata töltőrendszere teljesen gépesített volt, a lőszer típusát a parancsnok konzolján választhatták ki. A modernizált változatban az összes hidraulikus hajtást elektromos hajtással helyettesítik. Bevezettek egy rendszert a lőszerek és töltetek optimális hőmérsékletének fenntartására a lőszertárolóban.

Távvezérelt Aselsan SARP géppuska-modult helyeztek el a modernizált ACS tornyának tetején (ami a legszembetűnőbb külső különbség),a sofőr hőkamerát kapott. A modernizált Firtina új légkondicionáló rendszerrel és jobb szellőzéssel van ellátva. A modernizált Firtina legénysége négy ember, mindegyiknek saját kezelőpultja van kijelzőkkel.

2018-ban kezdték meg a modernizált Firtina prototípusának tesztelését, majd a török hadsereg aláírt egy szerződést egy meg nem nevezett mennyiségű új generációs Firtina leszállítására, amelynek első három példányát most adták át a török hadseregnek.

Az arifiye-i Savunma üzemében tett látogatása során Hulusi Akar miniszter megismerkedett a haditengerészet által létrehozott páncélozott járművek háromféle dízelmotorjának prototípusaival - a Vuran 400, az Azra 600 LE. és az Utku 1000 lóerős teljesítménnyel,rendelkezik és ez utóbbi motor célja a német MTU-881 KA 500 dízelmotorok cseréje a modernizált Firtinak-n (korábban Németország megtagadta Törökországtól az engedélyt a Firtina német motorokkal történő harmadik országokba történő exportjára) .

Szintén az arfiye-i Savunma Navy vállalkozásnál Hulusi Akar miniszternek bemutatták a vállalat által készített két páncélozott jármű prototipusát. Ezek közül az első a német Leopard 2A4 tank módosított alváza volt, amely a török Altay tank tornyával volt felszerelve. Az alváz a török Roketsan cég által kifejlesztett páncélzattal van felszerelve, a toronyra pedig az Aselsan aktív védelmi rendszerét telepítették.

Nyilvánvalóan ezt a hibridet azért hozták létre, mert az Altay tank a haditengerészet tömegtermelésébe került. A ВМС társaság 2018 áprilisában szerződést kapott 250 Altay tank sorozatgyártásához (amelynek fejlesztésében a vezető szerepet egy másik török cég az Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi vállalat játszotta, amelyet az isztambuli székhelyű Koç holding irányít), de eddig a gyártásukat (amelyet eredetileg 2020-tól tervezték) a török gyártmányú motor hiánya miatt nem indították el. Talán úgy döntöttek, hogy megkerülik ezt a problémát azzal, hogy felajánlják a török hadseregnek Leopard 2A4 tankok alvázának korszerűsítését, amelyek jelenlegi formájukban már nyilvánvalóan elavultak.

A haditengerészet megmutatta Hulusi Akar miniszternek egy kerekes páncélozott járművet is (páncélozott személyszállító), amelyet 8x8-as kerékelrendezéssel fejlesztett ki. Ez egy nagyon masszív páncélozott személyszállító jármű, amelyet a haditengerészet által kifejlesztett 600 lóerős Azra dízelmotorral szereltek fel. A jármű bemutatott prototípusa egy Aselsan Korhan harci modullal van felszerelve, benne egy 35 mm-es automata ágyúval (a modult az Aselsan által 2017-n először bemutatott, azonos nevű lánctalpas gyalogsági harcjármű-demonstrátoron használták). A jármű az Aselsan aktív védelmi rendszerével és a kézifegyverek tűzérzékelő rendszerével van felszerelve.

A BMC társaság, amely eredetileg 1964-ben alakult a British Motor Corporation török fióktelepeként, és 1989 óta hosszú idejig a Çukurova vállalat irányítása alatt áll, a 2010-es válság és csőd után újjáéledt, 2013-ban az ES Mali Yatirim ve Danismanlik group AS befolyásos török oligarcha, Edham Sandzak irányítása alá és ezzel , Erdogan török elnök köreibe került. 2015-n E. Sandzak a részvényeinek 49% -t mintegy 300 millió dollárért eladta a katari QAFIC állami befektetési alapnak (viszont a katari befektetők megérkezése egyértelműen a vállalat hatalom közeliségéhez kapcsolódott). Erdogan védnöksége lehetővé tette , hogy nagy kormányzati és exportrendeléseket vonzzon magához, ideértve az Altay tank sorozatgyártására vonatkozó szerződést is.

30 (3)



19

22 (2)

31

 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113


Evolution of Medium Calibre Land Systems
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
553
1 188
93

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
8 030
15 371
113
Scania R620 8×4 nyerges vontatók a dán hadsereg számára

2020 januárjában a svéd Scania cég csak három R620 8×4-es vontatót adott át az ügyfélnek nehéz páncélozott járművek, köztük Leopard 2A7M+DK szállításához. Az első három csak elő szériás modell. Velük együtt többféle, akár 86 tonnás teherbírású platform-utánfutót is szállítottak. Mindezeket a dolgokat tesztelésre szánták, hogy azonosítsák a hiányosságokat és meghatározzák a legjobb felhasználási lehetőségeket. És csak ezek befejezése után kell leszállítani a 40 járműből illetve a hozzájuk tartozó trailerekből álló beszerzést.


Szériagyártás előtti Scania R620 8×4 nyolctengelyes pótkocsis vontató egy Leopard 2A7M+DK harckocsival © Heri H. Niclasen IGR







Felülről lefelé: előszériás Scania R620 8×4 nyerges vontató két-, három- és nyolctengelyes platós pótkocsival © Forsvaret

A vizsgálatok eredményei alapján az átvételi bizottság a következő következtetésekre jutott:

1) a tehergépkocsik megfelelnek a taktikai-műszaki feladat fő követelményeinek

2) a rögzítési rendszerek típusait és készletét határozták meg

4) kidolgozták a jármű világítóberendezéseinek optimális elrendezését nappali és rossz látási viszonyok között.

3) a platós pótkocsik szükséges szerkezeti módosításait a biztonsági intézkedésekre tekintettel és a különböző típusú rakományok elhelyezésének sajátosságaival összhangban határozták meg.

- meg kell változtatni a háromtengelyes, alacsony alvázú pótkocsi RGN (levehető lengőnyak) kialakítását.
- a nyolctengelyes platformra hidraulikus kitámasztókat kell felszerelni.
- Minden rámpát módosítani kellett

Az új berendezések tesztelésével párhuzamosan az FMI (Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse) a Scaniával együttműködve megszervezte az IGR (Ingeniørregimentet) és a TRR (Trænregimentet) műszaki ezred járművezetőinek és vezetési oktatóinak képzését.

2021 januárjában az FMI megkapta az első öt vontatót, és az első kettőt az Ingeniørregimentetnek szállították le.


Az első sorozatgyártású R620 8×4-es tehergépkocsik © FMI.

Összesen 40 járművet fognak beszerezni, velük együtt 13 két-, három- és nyolctengelyes platós pótkocsit valamint öt tartalék generátort vásárolnak. Úgy vélik, hogy ez a szám teljes mértékben elegendő lesz a dán fegyveres erők igényeinek kielégítésére a katonai felszerelések minden típusának szállítására.

Minden megrendelt tételt legkésőbb 2021 augusztusáig kell leszállítani.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
6 083
13 368
113
Scania R620 8×4 nyerges vontatók a dán hadsereg számára

2020 januárjában a svéd Scania cég csak három R620 8×4-es vontatót adott át az ügyfélnek nehéz páncélozott járművek, köztük Leopard 2A7M+DK szállításához. Az első három csak elő szériás modell. Velük együtt többféle, akár 86 tonnás teherbírású platform-utánfutót is szállítottak. Mindezeket a dolgokat tesztelésre szánták, hogy azonosítsák a hiányosságokat és meghatározzák a legjobb felhasználási lehetőségeket. És csak ezek befejezése után kell leszállítani a 40 járműből illetve a hozzájuk tartozó trailerekből álló beszerzést.


Szériagyártás előtti Scania R620 8×4 nyolctengelyes pótkocsis vontató egy Leopard 2A7M+DK harckocsival © Heri H. Niclasen IGR







Felülről lefelé: előszériás Scania R620 8×4 nyerges vontató két-, három- és nyolctengelyes platós pótkocsival © Forsvaret

A vizsgálatok eredményei alapján az átvételi bizottság a következő következtetésekre jutott:

1) a tehergépkocsik megfelelnek a taktikai-műszaki feladat fő követelményeinek

2) a rögzítési rendszerek típusait és készletét határozták meg

4) kidolgozták a jármű világítóberendezéseinek optimális elrendezését nappali és rossz látási viszonyok között.

3) a platós pótkocsik szükséges szerkezeti módosításait a biztonsági intézkedésekre tekintettel és a különböző típusú rakományok elhelyezésének sajátosságaival összhangban határozták meg.

- meg kell változtatni a háromtengelyes, alacsony alvázú pótkocsi RGN (levehető lengőnyak) kialakítását.
- a nyolctengelyes platformra hidraulikus kitámasztókat kell felszerelni.
- Minden rámpát módosítani kellett

Az új berendezések tesztelésével párhuzamosan az FMI (Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse) a Scaniával együttműködve megszervezte az IGR (Ingeniørregimentet) és a TRR (Trænregimentet) műszaki ezred járművezetőinek és vezetési oktatóinak képzését.

2021 januárjában az FMI megkapta az első öt vontatót, és az első kettőt az Ingeniørregimentetnek szállították le.


Az első sorozatgyártású R620 8×4-es tehergépkocsik © FMI.

Összesen 40 járművet fognak beszerezni, velük együtt 13 két-, három- és nyolctengelyes platós pótkocsit valamint öt tartalék generátort vásárolnak. Úgy vélik, hogy ez a szám teljes mértékben elegendő lesz a dán fegyveres erők igényeinek kielégítésére a katonai felszerelések minden típusának szállítására.

Minden megrendelt tételt legkésőbb 2021 augusztusáig kell leszállítani.
Mondjuk ezek spec ránézésre 250 tonnás nehézvontatók. A nagy felépítmény a fülke mögött fullra felépített, üzemanyagtartály, hűtő a WSK-hoz, olajtartály. Egy 86 tonnás nem igényelné. Sorry, figyelmetlen voltam és a pót teherbírása.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
2 970
1 801
113
First command variant for ACV program delivered to Marines for testing (Army Recognition)

Itt azt is írják, hogy 29 db ACV-C-t szerez be a Tengerészgyalogság.
Mennyit terveznek?
Mert ugye azzal jönnek, hogy ők aztán most megint szuperpartraszállóerők leszenek a Csendesen... (Sok sikert, látok kb 15-20 szóba jöhető célpontot, piszkosul dolgozgatnak a pekingiek azok megerősítsésén, plusz szinte mind a kínai rakétaernyő alatt van vagy lesz.