Szintetikus üzemanyagok a repülésben

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 822
14 354
113
@Allesmor Obranna -hoz kérdésem van.
Most, hogy minden energiahordozó nagyon megdrágult, felmerül a szintetikus üzemanyagok előálításának lehetősége (mint például a német BUMA a 2. vh idején).
Találtam itt a wikipédián, hogy a szintetikus kerozin nagyobb energiatartalommal rendelkezik, mit a kőolajból előállított és alacsonyabb károsanyag-tartalma van.
Használtatok-e már ilyen, ha igen, milyen tapasztalat van vele.
Ha nem, akkor a magasabb energiatartalom miatt lehet-e járos a hajtómű máködésére a nagyobb hőtermelés miatt?
Mekkora plusz tolóerőt lehet vele elérni illetve ugyanannyi azonos energiatartalom felhasználásnál mekkora üzemanyag-megtakarítást lehet elérni?
https://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_fuel#Economics
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 682
65 822
113
@Allesmor Obranna -hoz kérdésem van.
Most, hogy minden energiahordozó nagyon megdrágult, felmerül a szintetikus üzemanyagok előálításának lehetősége (mint például a német BUMA a 2. vh idején).
Találtam itt a wikipédián, hogy a szintetikus kerozin nagyobb energiatartalommal rendelkezik, mit a kőolajból előállított és alacsonyabb károsanyag-tartalma van.
Használtatok-e már ilyen, ha igen, milyen tapasztalat van vele.
Ha nem, akkor a magasabb energiatartalom miatt lehet-e járos a hajtómű máködésére a nagyobb hőtermelés miatt?
Mekkora plusz tolóerőt lehet vele elérni illetve ugyanannyi azonos energiatartalom felhasználásnál mekkora üzemanyag-megtakarítást lehet elérni?
https://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_fuel#Economics
Ez olyan tudomány, amihez nem értek, mert nem tudom pontosan, hogy a szintetikus üzemanyagok fajhője, metántartalma hogyan alakul.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 822
14 354
113
@Allesmor Obranna -hoz kérdésem van.
Most, hogy minden energiahordozó nagyon megdrágult, felmerül a szintetikus üzemanyagok előálításának lehetősége (mint például a német BUMA a 2. vh idején).
Találtam itt a wikipédián, hogy a szintetikus kerozin nagyobb energiatartalommal rendelkezik, mit a kőolajból előállított és alacsonyabb károsanyag-tartalma van.
Használtatok-e már ilyen, ha igen, milyen tapasztalat van vele.
Ha nem, akkor a magasabb energiatartalom miatt lehet-e járos a hajtómű máködésére a nagyobb hőtermelés miatt?
Mekkora plusz tolóerőt lehet vele elérni illetve ugyanannyi azonos energiatartalom felhasználásnál mekkora üzemanyag-megtakarítást lehet elérni?
https://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_fuel#Economics

Vízből és szén-dioxidból állítanak elő üzemanyagot Szegeden: a Molt a szintetikus kerozin, az Audit az e-benzin érdekli​

Szegeden (...) Ugyancsak itt kezdte meg a tavasszal működését a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Energetikai Innovációs Tesztállomása is. Az objektum egyik célja, hogy a laboratóriumi méretekben bevált környezetkímélő energiatárolási és -átalakítási technológiákat tesztelje félüzemi környezetben.
...

Szintetikus kerozin és e-benzin​

...
Az SZTE már szerződött az Audival és a Mollal is.

A Molt elsősorban a szintetikus repülőgép-üzemanyag, a kerozin érdekli
– árulta el Janáky Csaba, hozzátéve: a kezdeti szakaszban a 6 százaléknyi fenntartható komponensnek kell lennie, ebből minimum 1,2 százaléknak szén-dioxidból kell előállnia. „2050-re 35 százalékra megy föl a szén-dioxid-alapú szintetikus kerozin bekeverendő mennyisége” – tette hozzá az elektrokémikus."
https://index.hu/belfold/2024/06/22...ce-park-greennovation-center-mol-rheinmetall/