Szlovákia leszereli a szállító repülőgépeket, és újakat vásárol
Slovenské vzdušné sily sa zbavia väčšiny doterajších transportných lietadiel a namiesto nich obstarajú nové. Obmenu dopravného letectva ozbrojených síl dnes
www.futurearmy.sk
A szlovák légierő a meglévő szállítógépek nagy részétől megszabadul, és újakra cseréli. Stratégiai beruházásnak minősítette ma a kormány a fegyveres erők közlekedési repülésének átalakítását.
A szlovák légierő jelenleg két C-27J Spartan kétmotoros turbopropan szállító repülőgéppel rendelkezik, amelyeket az olasz Leonardo (korábban Alenia Aermacchi) cég gyárt. Szlovákia 2014-ben írta alá megrendelésüket, és 2017-18-ban szállította ki. Az F-16-os vadászgépek mellett ezek a legújabb gépek arzenálunkban.
Szlovákiának hét cseh gyártású L-410-es könnyű repülőgépe is van. Már Csehszlovákia idejében gyártották őket, és fokozatosan több változatot is használtunk belőlük. A régebbieket azonban fokozatosan megszüntették. Jelenleg a légierőnek négy viszonylag új gépe van az L-410UVP-E20 változatban, amelyeket 2010-13-ban szereztek be. Az egyik megmaradt gép az L-410FG fotó-felderítő változatában található.
Ezeket a repülőgépeket most kivonjuk, és eladásra vagy cserére kínáljuk. Ennek oka az, hogy a jelentés benyújtója, Robert Kaliňák honvédelmi miniszter szerint ezek a gépek "a biztonsági helyzet alapvető megváltozására tekintettel a folyamatos katonai konfliktusokkal és válsághelyzetekkel kapcsolatban nem elégítik ki az operatív igényt".
Kaliňák szerint a jelenlegi technológia nem rendelkezik kellő szállítási kapacitással és működési hatótávolsággal, alacsony a jelenlegi rendelkezésre állása a szükséges feladatok ellátásához, és nem biztosítja kellőképpen a légi közlekedést a szlovák fegyveres erők és a szlovák védelmi minisztérium feladatainak ellátásához, konfliktusövezetekre, vagy a krízisövezetekből való evakuálásra.
Például a két C-27J Spartan repülőgép közül a jelen jelentés szerint a jelenlegi rendelkezésre állás egy üzemképes repülőgép szintjén van, az L-410-es könnyű szállító repülőgép esetében pedig két üzemképes repülőgép szintjén van. repülőgép.
Kaliňák ezért három új közepes méretű szállítórepülő beszerzését javasolja egy negyedik gépre vonatkozó opcióval. A Szlovák Köztársaság Honvédelmi Minisztériuma a jelenlegi C-27 J Spartan gépek üzemeltetését javasolja az új közepes szállítógépek átadásáig. Az új közepes szállítógépek beszerzését követően a Szlovák Köztársaság Honvédelmi Minisztériuma megszünteti a C-27 J Spartan repülőgépek üzemeltetését, amelyeket eladásra, cserére vagy ellenérték fejében bocsátanak rendelkezésre.
Ezzel egyidejűleg a Szlovák Köztársaság Védelmi Minisztériuma új típusú 2 kétmotoros sugárhajtású repülőgép beszerzését javasolja, elsősorban közepes távolságú, legfeljebb 15 férőhelyes utasszállítás új szállítási kapacitásának megszerzésére. szállított személyek. Ebből a leírásból az következik, hogy a business jet kategóriába tartozó kisebb utasszállító gépek lesznek.
A kétmotoros sugárhajtású repülőgépek vásárlásának pénzügyi fedezetét az L-410-es, leszerelt könnyű szállító repülőgép eladása, cseréje vagy ellenértéke biztosítja. A jelenlegi hét darab L-410-esből a Honvédelmi Minisztérium 2-3 gépet szeretne megtartani, melyeket elsősorban a személyi állomány kiképzésére használnak majd, így az üzemeltetésükhöz kellő tartalék alkatrész marad.
A javaslatban nincs konkrét szó a szlovák légierő lehetséges új típusairól. Joggal feltételezhető azonban, hogy a brazil Embraer C-390 jelentős versenyző lesz. Ez a kétmotoros sugárhajtómű teljesítménye megegyezik a négymotoros turbóprop C-130 Herculeséval. A C-390 maximális szállítóképessége 26 tonna, hatótávolsága 14 tonna, 5020 km. Szomszédaink – Magyarország és Csehország – kettő-két, Ausztria pedig négy gépet vásárolnak.
Összehasonlításképpen: a C-27J maximum 9 tonna rakományt szállít, hatótávolsága 5050 km, de ezen a távolságon csak 4 tonna rakományt szállít.
A beruházás még ebben az évben megvalósul, az új típusú repülőgépek szállításának tervezett időpontja pedig 2030.
Furcsa azonban, hogy ez a kezdeményezés akkor érkezik, amikor jelentős konszolidációs intézkedéseket jelentenek be. A szlovák kormány már jóváhagyta az izraeli Barak légvédelmi rendszerek és teherautók beszerzését Csehországból Kaliňák számára. A miniszter emellett új harckocsikat, további tarackokat és önjáró aknavetőket, további négy F-16-os vadászgépet vagy 4×4-es páncélozott járművet szeretne vásárolni a hazai gyártóktól. Most a kormány eleget tett és stratégiai beruházásnak nyilvánította a közlekedési légi közlekedés átalakítását.
***************
További információk:
- a két bizjet Bombardier lesz
- kozepesnek Embraer esélyes és cserébe tarackokat szeretne eladni Kaliňák Brazíliának
- tárgyalások folynak 2A8 harckocsikról, de azoknak 25M a darabáruk
- Kaliňák inkább a használt harckocsik és új konyú harckocsik (vélhetoen CV-90 120) kombinációját preferálja
- újra vannak tárgyalva a CV-90 és Patria szerzódések - ennek lezárása decemberben várható
- A Barakok már alá vannak írva, de még folynak némi tárgyalások
*****************
Pénteken Kaliňák Szerbiában tárgyalt hadiipari egyutmukodésról
Esélyes egy kozos drónellenes rendszer fejlesztése, emellet a szerb fél érdeklodik az automatiku aknavetó iránt, a szlovák fél pedig a szerb rákétatechnológia felé kacsingat.