Szu-15 / Su-15 Flagon (Szuhoj)

Sajnos nem találtam meg:-(
-Most vagy ez a példány nincs már meg /árvíz/
-Vagy máshol van /más újságok között, stb./
-Vagy átsiklottam felette a tartalomjegyzékek átnézése közben
-Vagy nem is Haditechnikában olvastam:-(
Mindenesetre bosszant.
 
De, a HT-ben volt az egyiptomi kitelepülés. Olyan 2-3 éve olvashattam, de lehet, hogy csak 1. Lényeg a lényeg, nem túl rég volt és igencsak fennakadt a szemem, mert példátlan eset.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Akkor megnyugodtam, hogy nem hallucináltam:-)
Viszont akkor meg is kell lennie az újságnak. Jövő héten még egyszer nekiveselkedek.
Akkor Neked megvan? Nagyjából jól emlékeztem a cikk egyes momentumaira?

Molnibalage írta: Mai napig nem vágom, hogy miért. /...voltak pont a Szu-15-ök Egyiptomban./

Gondolom gyakorlatilag ez volt az egyetlen potens légvédelmi komplexum /merthogy ugye a PVO-nál maga a repülőgép csak egy része volt az adott rendszernek/, ami nagyjából egy súlycsoportban volt az F-4 gépekkel, Mirage-okkal.
A MiG-25 nem arra a magasságtartományra volt "optimalizálva", ahol az izraeliekre számítani lehetett volna, a Tu-128 meg életszerűtlen túlzással hosszabb volt, mint Izrael keresztben:-)
A kályhacsövek; Szu-9, MiG-21 elavultak, túl rövid akcióidejűek voltak, a Jak-28P meg a szubszonikus bombázók ellen volt jó maximum.
Kihagytam valamit?
 
A Sainz cikke, a 2006-os utolsó két HT számból, Operacija Kavkaz címen

Más:
A Jak-28P ugyanúgy két Mach feletti elfogó vadász volt, mint a kortársai. Stb, stb, stb…
 
A Top Gunban is volt részletes cikk a felőrlő háborúról, benne a szovjet kitelepülésről, de erről a gépről nem volt szó.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Találtam egy kis videót a típussal kapcsolatban...
 
Ezen a videón meg a T-58D2-es prototípus leszállása látható 3:21-től!
http://www.youtube.com/watch?v=EdmFLtWfcUc

Moninoban látható a T-58D-2/T-58L prototípus. Ezen jól latható a "kitüremkedő" szívócsatorna illetve a törzshátsórész T-58-as szerű szélesedése.
Ezt a gépet használták többek között a későbbi TM verzió orrfutójának kísérleteihez, azért áll ilyen peckesen.
http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-15T/1202315/L/&sid=76de9a1286c87c793c3e9ceaff722fc9
http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-15T/0791457/L/&sid=76de9a1286c87c793c3e9ceaff722fc9
http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-15/1812323/L/&sid=76de9a1286c87c793c3e9ceaff722fc9
http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-15T/1770608/L/&sid=76de9a1286c87c793c3e9ceaff722fc9

Még pár képről link. Az elsőn kiválóan látszik a még eredeti szívócsatorna/tözs kialakítás:
http://russianplanes.net/id11189
Aztán elővették a vonalzót:-)
Sajnos csak makett, de a rögzítés szöge gyakorlatilag stimmel:
http://www.google.hu/imgres?start=516&client=firefox-a&hs=ww1&sa=X&rls=org.mozilla:hu:official&channel=np&biw=1440&bih=768&tbm=isch&tbnid=XCQBI5l8tLpxwM:&imgrefurl=http://www.h4.dion.ne.jp/~lonestar/GALLERY/Su-15TM.htm&docid=qjXA8UqNBb4k9M&imgurl=http://www.h4.dion.ne.jp/~lonestar/GALLERY/Su15TM02.jpg&w=700&h=380&ei=YViSUvDhNsfsswadpIB4&zoom=1&ved=1t:3588,r:17,s:500,i:55&iact=rc&page=25&tbnh=165&tbnw=281&ndsp=25&tx=214&ty=102

http://www.panoramio.com/photo/59809955
Kontra:
http://www.google.hu/imgres?start=387&client=firefox-a&hs=ONh&sa=X&rls=org.mozilla:hu:official&channel=np&biw=1440&bih=768&tbm=isch&tbnid=3fOS3bppC4n_zM:&imgrefurl=http://aviamuseum.com.ua/ekspozitsiya/kb-suhogo/istrebitel-pvo-su-15tm-t-58tm.html&docid=3ZQ1k1ja0mZjuM&imgurl=http://aviamuseum.com.ua/images/stories/expo/suhoy1.jpg&w=740&h=555&ei=xlmSUpi2CcTHsgad14DgCA&zoom=1&ved=1t:3588,r:99,s:300,i:301&iact=rc&page=19&tbnh=185&tbnw=259&ndsp=20&tx=75&ty=114

Szemből fentről fényképezve, ez is látványosan mutatja az eltérést a sorozat gyártotthoz képest.
http://aviarestorer.ru/wp-content/uploads/gallery/outdoor-exhibition/img_1132.jpg
Kontra:
http://www.google.hu/imgres?start=228&client=firefox-a&hs=vaM&sa=X&rls=org.mozilla:hu:official&channel=np&biw=1440&bih=768&tbm=isch&tbnid=z0FkFyDCfFH2xM:&imgrefurl=http://forums.ubi.com/showthread.php/511085-Early-Jets-Forums/page28&docid=Es7jUk6AWanntM&imgurl=http://www.milavia.net/aircraft/su-15/gallery/su-15_26.jpg&w=425&h=342&ei=CliSUu7OBISytAbWoYDICg&zoom=1&ved=1t:3588,r:40,s:200,i:124&iact=rc&page=12&tbnh=189&tbnw=242&ndsp=21&tx=128&ty=82

Ja!
S ezen link közepére görgetve van egy pazar felvétel a kiállított szériagép szívócsatornájáról.
Most mondjátok azt, hogy nem törekedtek arra a 60-as évek elején, hogy alig látszódjanak a kompresszorlapátok:-)
http://dn66.ru/Nevyansk/id/538-Zabyityiy-geroy.html


Ha valaki a Tisztelt Fórumtársak közül ezeket a linkeket összefűzné galériába, azt előre is hálásan köszönném!
 
Szu-15_Flagon_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Attól még jó kép. Az ukránok üzemeltették legtovább a típust. A Krímben 1996-ben vonták ki.
 
Azt tudtátok, hogy a Wikipédia az F-5-el egyetemben második generációsnak írja a típust?
 
Az F-5 2. generációságga eléggé vitatható, mert olyan aerodinamikai megoldások vannak rajta, ami a '70-es években jelent meg csak sok helyen, pl. a LERX. Ez legkorábban az MiG-23 és F-14-en jelent meg, de az is inkább a wing glove rész, ami nem tisztán LERX, mert annyira nem nyúlik előre, a variaszárny gépészeti szükséglete valójában.

A gép repteljesítménye abszolút értékben elmaradt a MiG-21F-13-tól is, BVR képessége nincs, viszont annyira jó volt manőverező légiharcban, hogy még a MiG-21bisz-szel szemben fölényben volt az emelkedő képességét kivéve. Ez az oroszok saját elemzése hozta ki a zsákmányolt vietnámi gépekkel, ami nem F-5E volt. Pislogtak is rendesen. A hajtóműve viszont tényleg ősrégi és faék egyszerűségű, lásd az F-15 írás hajtóműves részét.

A Szu-15 BVR képességel mindig bír, de a gép legtöbb alapvető megoldása az 50-es éveket idézi és bár helyenként tényleg sokáig szolgált, a '80-as években nagyon kevés alakulat használta még a MiG-25P változatokkal vagy a MiG-31-gyel összemérve. A gép aerodinamikája tényleg 50-es évek végi, maximális sebessége a korszakra jellemző, de más téren repteljesítménye nem túl acélos. a hajtóműve is ősrégi, az F-5-höz mérve. Még a legutolsó változata is csak igen korlátozottan volt alkalmas földháttérben repülő célok ellen.