Szu-24 / Su-24 Fencer (Szuhoj, Szovjetunió)

283923.jpg
 
Végigolvasva a Szu-24 fórumot egy dologra lennék kíváncsi, ennél a típusnál hogyan is működnek a szárnyak? Kézi vezérlésű, részlegesen automatizált? Esetleg együtt működik a terepkövető rendszerrel? Le tudná ezt írni valaki bővebben? Továbbá hogyan is állítják a pilótafülkéből.
 
Végigolvasva a Szu-24 fórumot egy dologra lennék kíváncsi, ennél a típusnál hogyan is működnek a szárnyak? Kézi vezérlésű, részlegesen automatizált? Esetleg együtt működik a terepkövető rendszerrel? Le tudná ezt írni valaki bővebben? Továbbá hogyan is állítják a pilótafülkéből.
Kézi vezérlésű, a pilóta oldalán van egy kezelőszerv, azzal állítja. Ellentétben az F-14-essel, itt nincs kimondottan szükség a kifinomult nyilazás optimalizációsra repülés közben.
A három fő nyilazási szög lefedi az összes, repülés során felmerülő szárnyállás igényt.
 
Kézi vezérlésű, a pilóta oldalán van egy kezelőszerv, azzal állítja. Ellentétben az F-14-essel, itt nincs kimondottan szükség a kifinomult nyilazás optimalizációsra repülés közben.
A három fő nyilazási szög lefedi az összes, repülés során felmerülő szárnyállás igényt.

Érdekes, az F-111-esnél is kézi vezérlésű, de folyamatosan állítható.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Gondolom valami légbeömlő valaminek a hűtéséhet és/vagy APU légbeömlője. Nézd meg Su-57 nek is ott vannak.
Igazságod vagyon. Valmiféle hűtőlevegő-felvevő lesz az. Vagy elektronikus / rádiós cucc, vagy esetleg még a hajtóművekhez tartozhat, bár szinte minden segber alul van...

zárójel: [[ Érdekesség, hogy a Szu-24-esnek nincsen kalsszikus APU-ja. AZ AL-21-eseknek vannak indítógázturbinái, un. turbosztartyer-ek. Ezek, ha minden igaz, ugyanolyan TSz-21-es indítógázturbinák, mint ami nálunk a MiG-23-ason (ésa Szu-22-esen) volt található az R-29-eseken. Az AL-21-esnek is az alján vannak felépítve ezek az indítógázturbinák, akárcsak a MiG-23-nál.

A TSz-21-estől sem sűrített levegőt, sem áramot nem lehet elvenni. Egyetlen funkciója van: A nagy hajtómű (nagynyomású forgórészének) megforgatása indításkor. Ennek megfelelően kevesebb, mint 40 másodperc egy működési ciklusa. Legfeljebb 6 sec alatt be kell indulnia és ezután rögtön elkezdi forgatni egy bolygóművön keresztül a nagy hajtómű forgórészét, majd kb. 30 sec után már nincs rá szükség tovább.
96038_original.jpg

https://staryiy.livejournal.com/453248.html
A TSz-21-es a repülőgép hasa alól szippantja a levegőt és kb. fél méterrel arrébb van a gázelvezetője. Ha nem működik a TSz-21, akkor levegő belépő nyílását egy ajtó zárja le.
%D0%A1%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%B9_%D0%A1%D1%83-24_%2C_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B5%D0%B5_-_%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D1%8F_-RP6494.jpg

A fenti képen a stabilizátorok orrpontját összekötő vonal környékén a két fekete folt a hajtóművek alatt az indítógázturbinák gázelvezetői (úgy hiszem), előttük pedig kivehető két ajtó. Azoknak kell lennie a levegőbeömlők zárófedeleinek... ( sajnos túl kevés Szu-24-est láttam élőben, hogy biztosra mondjam :( ) ]]
 
Most egy Szu-24 az áldozat, nagyon nem akaródzik ez az augusztus az oroszoknak
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Most egy Szu-24 az áldozat, nagyon nem akaródzik ez az augusztus az oroszoknak
Más helyeken egy ilyen eseménysorozat után operációs szünetet szoktak elrendelni és megfelelő repbiztonsági, karbantartási felülvizsgálatok és ismeret felújító képzések után engedik újra elkezdeni az üzemet.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Más helyeken egy ilyen eseménysorozat után operációs szünetet szoktak elrendelni és megfelelő repbiztonsági, karbantartási felülvizsgálatok és ismeret felújító képzések után engedik újra elkezdeni az üzemet.

Nem egy típusról vagy helyszínről van szó, kivéve a két 29-est, de ott is az egyik a földön gyulladt ki feltehetően a karbantartók hibájából (gondolom a 29-eseket letiltották, úgysem repül sok). Szóval itt más lehet a háttérben, fatális véletlen vagy hirtelen felfokozott repülési tevékenység vagy szabotázs (a Gazda idején már vernék a talpakat a Lubjankában a beismerő vallomásokat kihúzandó).
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
Nem egy típusról vagy helyszínről van szó, kivéve a két 29-est, de ott is az egyik a földön gyulladt ki feltehetően a karbantartók hibájából (gondolom a 29-eseket letiltották, úgysem repül sok). Szóval itt más lehet a háttérben, fatális véletlen vagy hirtelen felfokozott repülési tevékenység vagy szabotázs (a Gazda idején már vernék a talpakat a Lubjankában a beismerő vallomásokat kihúzandó).
nyar van, az emberek mennenek szabira stb, nem figyelnek annyira oda ( total kedvetlenul befejezem meg a mai melott es aztan 2 het szabi, tokom kivan mar mindennel).
nem csak a ruszkiknal van ilyen, olvastam regen hogy anno a volt jugoba is csinaltak vmi felmereseket errol, vhogy ebbe a nyari idoben, tobb volt a balaset, vagy vmi ilyesmi. nem emlekszem mar.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: formosa1 and enzo
Nem vagyok benne biztos, hogy az ukrán SZU-24-eseket ide kell berakni, de az őszi légi edzésen képek készültek levegő-föld rakéták indításáról.


Inkább ide.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Szír Szu-24M2 és a pilótafülke
 
Szír Szu-24M2 és a pilótafülke



Láthatott már ezt, azt ez a szekér.