Szu-24 / Su-24 Fencer (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 694
28 707
113
283923.jpg
 

MCsabi

New Member
2013. szeptember 4.
4
9
3
Végigolvasva a Szu-24 fórumot egy dologra lennék kíváncsi, ennél a típusnál hogyan is működnek a szárnyak? Kézi vezérlésű, részlegesen automatizált? Esetleg együtt működik a terepkövető rendszerrel? Le tudná ezt írni valaki bővebben? Továbbá hogyan is állítják a pilótafülkéből.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 384
113
Végigolvasva a Szu-24 fórumot egy dologra lennék kíváncsi, ennél a típusnál hogyan is működnek a szárnyak? Kézi vezérlésű, részlegesen automatizált? Esetleg együtt működik a terepkövető rendszerrel? Le tudná ezt írni valaki bővebben? Továbbá hogyan is állítják a pilótafülkéből.
Kézi vezérlésű, a pilóta oldalán van egy kezelőszerv, azzal állítja. Ellentétben az F-14-essel, itt nincs kimondottan szükség a kifinomult nyilazás optimalizációsra repülés közben.
A három fő nyilazási szög lefedi az összes, repülés során felmerülő szárnyállás igényt.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 390
36 372
113
Kézi vezérlésű, a pilóta oldalán van egy kezelőszerv, azzal állítja. Ellentétben az F-14-essel, itt nincs kimondottan szükség a kifinomult nyilazás optimalizációsra repülés közben.
A három fő nyilazási szög lefedi az összes, repülés során felmerülő szárnyállás igényt.

Érdekes, az F-111-esnél is kézi vezérlésű, de folyamatosan állítható.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Gondolom valami légbeömlő valaminek a hűtéséhet és/vagy APU légbeömlője. Nézd meg Su-57 nek is ott vannak.
Igazságod vagyon. Valmiféle hűtőlevegő-felvevő lesz az. Vagy elektronikus / rádiós cucc, vagy esetleg még a hajtóművekhez tartozhat, bár szinte minden segber alul van...

zárójel: [[ Érdekesség, hogy a Szu-24-esnek nincsen kalsszikus APU-ja. AZ AL-21-eseknek vannak indítógázturbinái, un. turbosztartyer-ek. Ezek, ha minden igaz, ugyanolyan TSz-21-es indítógázturbinák, mint ami nálunk a MiG-23-ason (ésa Szu-22-esen) volt található az R-29-eseken. Az AL-21-esnek is az alján vannak felépítve ezek az indítógázturbinák, akárcsak a MiG-23-nál.

A TSz-21-estől sem sűrített levegőt, sem áramot nem lehet elvenni. Egyetlen funkciója van: A nagy hajtómű (nagynyomású forgórészének) megforgatása indításkor. Ennek megfelelően kevesebb, mint 40 másodperc egy működési ciklusa. Legfeljebb 6 sec alatt be kell indulnia és ezután rögtön elkezdi forgatni egy bolygóművön keresztül a nagy hajtómű forgórészét, majd kb. 30 sec után már nincs rá szükség tovább.
96038_original.jpg

https://staryiy.livejournal.com/453248.html
A TSz-21-es a repülőgép hasa alól szippantja a levegőt és kb. fél méterrel arrébb van a gázelvezetője. Ha nem működik a TSz-21, akkor levegő belépő nyílását egy ajtó zárja le.
%D0%A1%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%B9_%D0%A1%D1%83-24_%2C_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B5%D0%B5_-_%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D1%8F_-RP6494.jpg

A fenti képen a stabilizátorok orrpontját összekötő vonal környékén a két fekete folt a hajtóművek alatt az indítógázturbinák gázelvezetői (úgy hiszem), előttük pedig kivehető két ajtó. Azoknak kell lennie a levegőbeömlők zárófedeleinek... ( sajnos túl kevés Szu-24-est láttam élőben, hogy biztosra mondjam :( ) ]]
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Most egy Szu-24 az áldozat, nagyon nem akaródzik ez az augusztus az oroszoknak
Más helyeken egy ilyen eseménysorozat után operációs szünetet szoktak elrendelni és megfelelő repbiztonsági, karbantartási felülvizsgálatok és ismeret felújító képzések után engedik újra elkezdeni az üzemet.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 390
36 372
113
Más helyeken egy ilyen eseménysorozat után operációs szünetet szoktak elrendelni és megfelelő repbiztonsági, karbantartási felülvizsgálatok és ismeret felújító képzések után engedik újra elkezdeni az üzemet.

Nem egy típusról vagy helyszínről van szó, kivéve a két 29-est, de ott is az egyik a földön gyulladt ki feltehetően a karbantartók hibájából (gondolom a 29-eseket letiltották, úgysem repül sok). Szóval itt más lehet a háttérben, fatális véletlen vagy hirtelen felfokozott repülési tevékenység vagy szabotázs (a Gazda idején már vernék a talpakat a Lubjankában a beismerő vallomásokat kihúzandó).
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
T

Törölt tag 2361

Guest
Nem egy típusról vagy helyszínről van szó, kivéve a két 29-est, de ott is az egyik a földön gyulladt ki feltehetően a karbantartók hibájából (gondolom a 29-eseket letiltották, úgysem repül sok). Szóval itt más lehet a háttérben, fatális véletlen vagy hirtelen felfokozott repülési tevékenység vagy szabotázs (a Gazda idején már vernék a talpakat a Lubjankában a beismerő vallomásokat kihúzandó).
nyar van, az emberek mennenek szabira stb, nem figyelnek annyira oda ( total kedvetlenul befejezem meg a mai melott es aztan 2 het szabi, tokom kivan mar mindennel).
nem csak a ruszkiknal van ilyen, olvastam regen hogy anno a volt jugoba is csinaltak vmi felmereseket errol, vhogy ebbe a nyari idoben, tobb volt a balaset, vagy vmi ilyesmi. nem emlekszem mar.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: formosa1 and enzo

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113
Nem vagyok benne biztos, hogy az ukrán SZU-24-eseket ide kell berakni, de az őszi légi edzésen képek készültek levegő-föld rakéták indításáról.


Inkább ide.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 994
31 043
113
Szír Szu-24M2 és a pilótafülke
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 209
57 517
113
Szír Szu-24M2 és a pilótafülke



Láthatott már ezt, azt ez a szekér.