Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 203
113
:)

1382135_781205101918413_6933366604966714749_n.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 360
77 040
113
Eddig csak nyugati gépeken láttam de ma feltűnt,hogy a SZU-35 hajtóművének gázsebesség fokozóinak belső felülete fehér.Mire való az a réteg?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 360
77 040
113
A leggyakoribb oxidkerámia megoldás (hogy így szépen, modernül fogalmazzak) az itrium-oxid stabilizált cirkónium-oxid kerámia. De itt van a legtöbb, amit az ipar alkalmaz:

http://www.thomas-sourmail.net/coatings/tbc_materials.html

http://www.ultramet.com/ceramic_protective_coatings.html

https://sites.google.com/site/vannilughi/research-thinfilmsandcoatings2

A kérdésedre válaszoolva, ez egy hővédő réteg, ami a magas hő hatására növeli a hőszigetelő képességét.

Maga a fém nem viselné el a hőterhelést?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
Ezeknél a hajtóműveknél komoly élettartam növekedést lehet elérni ezzel a bevonattal, nem beszélve arról, hogy már az oroszoknál is vándorol szépen felfelé nemcsak a turbina előtti, de az utánéegtés hőmérséklete is. De érdemes megfigyelni, hogy az EF Typhoon EJ200-asnánál, a Rafale M88-asánál, vagy a korai F414GE400-as hajtóműveknél nem volt ilyen bevonat. Másképp fogalmazva, nem ilyen világos színű bevonat volt. A GE hajtóműnél ráadásul az előd F404-es-nél még alkalmazták is a bevonatot,
402nozzle.jpg


majd a 414-esnél nem (ezt),

09.jpg


végül újabban itt is megjelent:

751029.jpg
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 140
113
Maga a fém nem viselné el a hőterhelést?

Hosszabb távon nem. Korrodálódna-erodálódna. A magas hőmérséklet (és nyomás/áramlási sebesség) és az oxigén+egyéb korrozív (nitrogén-oxidok, kén-oxidok, amik az üzemanyagban jelen lévő elemekből képződnek) anyagok miatt. Kerámiabevonattal sokszorosára lehet növelni az élettartamát.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed