Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 683
65 848
113

Ezek azok a hírek, amelyekben a meghivatkozott állítólagos "szakértők" egyszer állítanak valamit, másszor meg az ellenkezőjét. A lényeg, hogy van hír, van fecsegés. Közel húsz éve élvezzük a korlátlanná vált információ áradatot, de csak mostanság kezdenek(?) az emberek szűrni.
Ha megnézzük a két, kínai Szu-35-ösök ár/érték arányát feszegető kínai állításokat taglaló cikket... nos, pont nem szólnak semmiről. De tényleg nem derül ki belőlük semmi.
Ez ugyanolyan információhalom, mint az F-35-ösök médiában megfutott esete. Ott is mindenki szakértő volt, mindent állítottak, meg annak az ellenkezőjét is.

És ne feledjük, Kínában az oroszok gyártotta idegen gép rendszeresítése is erősen borzolhatta a hazai repülőgépgyártó ipar kedélyeit. Nem véletlen születnek a fenti nyilatkozatok ott se.
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
Ezek azok a hírek, amelyekben a meghivatkozott állítólagos "szakértők" egyszer állítanak valamit, másszor meg az ellenkezőjét. A lényeg, hogy van hír, van fecsegés. Közel húsz éve élvezzük a korlátlanná vált információ áradatot, de csak mostanság kezdenek(?) az emberek szűrni.
Ha megnézzük a két, kínai Szu-35-ösök ár/érték arányát feszegető kínai állításokat taglaló cikket... nos, pont nem szólnak semmiről. De tényleg nem derül ki belőlük semmi.
Ez ugyanolyan információhalom, mint az F-35-ösök médiában megfutott esete. Ott is mindenki szakértő volt, mindent állítottak, meg annak az ellenkezőjét is.

És ne feledjük, Kínában az oroszok gyártotta idegen gép rendszeresítése is erősen borzolhatta a hazai repülőgépgyártó ipar kedélyeit. Nem véletlen születnek a fenti nyilatkozatok ott se.
Így van, de nem azért osztottam meg, mert egyetértek vele. Nekem már pl. az is vicces volt, hogy a Szu-35Sz 10 év múlva korszerűtlen lesz. Igen, ha nem modernizálják, de ez igaz a J-20-ra is, csak az mondjuk 15 év múlva. Ilyen alapon nem érdemes új típust kihozni, mert idővel úgyis korszerűtlenné válik. :D:D
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
62147-qrvpfadmfr-1499081301.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: zotyek78 and Python

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
485
2 005
93
Kedves fórumtársak! Ne röhögjetek ki az amatőr kérdés miatt!
Egy repülő gépről készült képen, amikor nem vektorál a fúvócső, miről lehet megkülönböztetni a Szu-35Sz-t a Szu-27 modernizált verzióitól? Már a festésen kívül.
Azért kérdezem, mert mostanában a NET-et ellepték a 35Sz képek, ugyanakkor szinte eltűntek a korszerűsített 27-esekről készültek. Kezd olyan benyomásom lenni hogy:
- A: mindent 35Sz-nek néznek,
- B: esetleg a gyári javítás során a 27-esek is a 35Sz festését kapják,
- C: tényleg ennyi 35Sz készült, és kivonták a 27-es változatokat.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 205
83 833
113
Kedves fórumtársak! Ne röhögjetek ki az amatőr kérdés miatt!
Egy repülő gépről készült képen, amikor nem vektorál a fúvócső, miről lehet megkülönböztetni a Szu-35Sz-t a Szu-27 modernizált verzióitól? Már a festésen kívül.
Azért kérdezem, mert mostanában a NET-et ellepték a 35Sz képek, ugyanakkor szinte eltűntek a korszerűsített 27-esekről készültek. Kezd olyan benyomásom lenni hogy:
- A: mindent 35Sz-nek néznek,
- B: esetleg a gyári javítás során a 27-esek is a 35Sz festését kapják,
- C: tényleg ennyi 35Sz készült, és kivonták a 27-es változatokat.

A SZU-35Sz-nek nincs pitotcsöve.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 683
65 848
113
Egyszerű. Én ránézek és megmondom. Más az orrkúp, más a függőleges vezérsík teteje, más az oldalkormány felülete és más a festés. A 35Sz-en festetlen titánból van a vízszintes vezérsík első 2/3-a, egészen a tőtöl a törővégig. Más a hajtóműgondola. A 35Sz-en oxidkerámia a fúvócsövek belső bevonata, a Szu-27-esek egyeik példányán sincs ilyen. A Szu-27P/Sz/SzM és SzM3-asok egyikének sincs légiutántöltő csöve. A Szu-35Sz-en ott van a MAWS szenzora a kabin előtt, mögött és az orr alatt. A Szu-27-eseknek egykerekes az orrfutójuk, a Szu-35Sz-nek kétkerekes. A Szu-35Sz a földön jobban lógatja az orrát, kevésbé daliás, kissé elnehezült a tartása.

Itt vannak egymás mellett:

224251.jpg


Aki ezt elsőre, fél mikroszekundum alatt nem tudja észrevenni, az kap egy feketepontot.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
485
2 005
93
Egyszerű. Én ránézek és megmondom. Más az orrkúp, más a függőleges vezérsík teteje, más az oldalkormány felülete és más a festés. A 35Sz-en festetlen titánból van a vízszintes vezérsík első 2/3-a, egészen a tőtöl a törővégig. Más a hajtóműgondola. A 35Sz-en oxidkerámia a fúvócsövek belső bevonata, a Szu-27-esek egyeik példányán sincs ilyen. A Szu-27P/Sz/SzM és SzM3-asok egyikének sincs légiutántöltő csöve. A Szu-35Sz-en ott van a MAWS szenzora a kabin előtt, mögött és az orr alatt. A Szu-27-eseknek egykerekes az orrfutójuk, a Szu-35Sz-nek kétkerekes. A Szu-35Sz a földön jobban lógatja az orrát, kevésbé daliás, kissé elnehezült a tartása.

Itt vannak egymás mellett:

224251.jpg


Aki ezt elsőre, fél mikroszekundum alatt nem tudja észrevenni, az kap egy feketepontot.


Kösz! Megint tanultam valamit.
 
M

molnibalage

Guest
Egyszerű. Én ránézek és megmondom. Más az orrkúp, más a függőleges vezérsík teteje, más az oldalkormány felülete és más a festés. A 35Sz-en festetlen titánból van a vízszintes vezérsík első 2/3-a, egészen a tőtöl a törővégig. Más a hajtóműgondola. A 35Sz-en oxidkerámia a fúvócsövek belső bevonata, a Szu-27-esek egyeik példányán sincs ilyen. A Szu-27P/Sz/SzM és SzM3-asok egyikének sincs légiutántöltő csöve. A Szu-35Sz-en ott van a MAWS szenzora a kabin előtt, mögött és az orr alatt. A Szu-27-eseknek egykerekes az orrfutójuk, a Szu-35Sz-nek kétkerekes. A Szu-35Sz a földön jobban lógatja az orrát, kevésbé daliás, kissé elnehezült a tartása.

Itt vannak egymás mellett:

224251.jpg


Aki ezt elsőre, fél mikroszekundum alatt nem tudja észrevenni, az kap egy feketepontot.
A kettő baloldali az újabb gép? Mert a leírásod nélkül és azért igen sokáig eltöprengtem volna és a kabin színe az, ami nekem elsőre feltűnő, aztán a futók. Levegőben még nehezebb a megkülönböztetés.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 683
65 848
113
Nem, mind a három vadonat új. Bal kettő Szu-35Sz, a jobboldali az egy Szu-27SzM3. De komolyan mondom, nézd meg a vezérsíkot, orrfutót, töltőcsönkot, orrkúpot... bla-bla-bla le ne írjam már mégegyszer. :)
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 146
57 215
113
Ha jól látom,2:02 körül kezdi a manővert,felkapja az orrát a gépnek,csinál egy 360 fokos hátraszaltót,majd visszaáll vízszintbe,és repül tovább,az lenne a kérdésem,hogy ez csak látványos műrepülő elem,vagy van harcászati jelentősége,és ha van,akkor mi?
Kb milyen sebességnél lehet ilyet csinálni?


 
  • Tetszik
Reactions: varga dima

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 683
65 848
113
Látványosság, de adott helyzetben akár még jól is jöhet. A gépet igazából bármilyen helyzetből ki lehet vezetni. Csak nem a föld felett egy méteren.