Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113

Ezek azok a hírek, amelyekben a meghivatkozott állítólagos "szakértők" egyszer állítanak valamit, másszor meg az ellenkezőjét. A lényeg, hogy van hír, van fecsegés. Közel húsz éve élvezzük a korlátlanná vált információ áradatot, de csak mostanság kezdenek(?) az emberek szűrni.
Ha megnézzük a két, kínai Szu-35-ösök ár/érték arányát feszegető kínai állításokat taglaló cikket... nos, pont nem szólnak semmiről. De tényleg nem derül ki belőlük semmi.
Ez ugyanolyan információhalom, mint az F-35-ösök médiában megfutott esete. Ott is mindenki szakértő volt, mindent állítottak, meg annak az ellenkezőjét is.

És ne feledjük, Kínában az oroszok gyártotta idegen gép rendszeresítése is erősen borzolhatta a hazai repülőgépgyártó ipar kedélyeit. Nem véletlen születnek a fenti nyilatkozatok ott se.
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 308
4 571
113
Ezek azok a hírek, amelyekben a meghivatkozott állítólagos "szakértők" egyszer állítanak valamit, másszor meg az ellenkezőjét. A lényeg, hogy van hír, van fecsegés. Közel húsz éve élvezzük a korlátlanná vált információ áradatot, de csak mostanság kezdenek(?) az emberek szűrni.
Ha megnézzük a két, kínai Szu-35-ösök ár/érték arányát feszegető kínai állításokat taglaló cikket... nos, pont nem szólnak semmiről. De tényleg nem derül ki belőlük semmi.
Ez ugyanolyan információhalom, mint az F-35-ösök médiában megfutott esete. Ott is mindenki szakértő volt, mindent állítottak, meg annak az ellenkezőjét is.

És ne feledjük, Kínában az oroszok gyártotta idegen gép rendszeresítése is erősen borzolhatta a hazai repülőgépgyártó ipar kedélyeit. Nem véletlen születnek a fenti nyilatkozatok ott se.
Így van, de nem azért osztottam meg, mert egyetértek vele. Nekem már pl. az is vicces volt, hogy a Szu-35Sz 10 év múlva korszerűtlen lesz. Igen, ha nem modernizálják, de ez igaz a J-20-ra is, csak az mondjuk 15 év múlva. Ilyen alapon nem érdemes új típust kihozni, mert idővel úgyis korszerűtlenné válik. :D:D
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
62147-qrvpfadmfr-1499081301.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: zotyek78 and Python

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Kedves fórumtársak! Ne röhögjetek ki az amatőr kérdés miatt!
Egy repülő gépről készült képen, amikor nem vektorál a fúvócső, miről lehet megkülönböztetni a Szu-35Sz-t a Szu-27 modernizált verzióitól? Már a festésen kívül.
Azért kérdezem, mert mostanában a NET-et ellepték a 35Sz képek, ugyanakkor szinte eltűntek a korszerűsített 27-esekről készültek. Kezd olyan benyomásom lenni hogy:
- A: mindent 35Sz-nek néznek,
- B: esetleg a gyári javítás során a 27-esek is a 35Sz festését kapják,
- C: tényleg ennyi 35Sz készült, és kivonták a 27-es változatokat.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 819
113
Kedves fórumtársak! Ne röhögjetek ki az amatőr kérdés miatt!
Egy repülő gépről készült képen, amikor nem vektorál a fúvócső, miről lehet megkülönböztetni a Szu-35Sz-t a Szu-27 modernizált verzióitól? Már a festésen kívül.
Azért kérdezem, mert mostanában a NET-et ellepték a 35Sz képek, ugyanakkor szinte eltűntek a korszerűsített 27-esekről készültek. Kezd olyan benyomásom lenni hogy:
- A: mindent 35Sz-nek néznek,
- B: esetleg a gyári javítás során a 27-esek is a 35Sz festését kapják,
- C: tényleg ennyi 35Sz készült, és kivonták a 27-es változatokat.

A SZU-35Sz-nek nincs pitotcsöve.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Egyszerű. Én ránézek és megmondom. Más az orrkúp, más a függőleges vezérsík teteje, más az oldalkormány felülete és más a festés. A 35Sz-en festetlen titánból van a vízszintes vezérsík első 2/3-a, egészen a tőtöl a törővégig. Más a hajtóműgondola. A 35Sz-en oxidkerámia a fúvócsövek belső bevonata, a Szu-27-esek egyeik példányán sincs ilyen. A Szu-27P/Sz/SzM és SzM3-asok egyikének sincs légiutántöltő csöve. A Szu-35Sz-en ott van a MAWS szenzora a kabin előtt, mögött és az orr alatt. A Szu-27-eseknek egykerekes az orrfutójuk, a Szu-35Sz-nek kétkerekes. A Szu-35Sz a földön jobban lógatja az orrát, kevésbé daliás, kissé elnehezült a tartása.

Itt vannak egymás mellett:

224251.jpg


Aki ezt elsőre, fél mikroszekundum alatt nem tudja észrevenni, az kap egy feketepontot.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Egyszerű. Én ránézek és megmondom. Más az orrkúp, más a függőleges vezérsík teteje, más az oldalkormány felülete és más a festés. A 35Sz-en festetlen titánból van a vízszintes vezérsík első 2/3-a, egészen a tőtöl a törővégig. Más a hajtóműgondola. A 35Sz-en oxidkerámia a fúvócsövek belső bevonata, a Szu-27-esek egyeik példányán sincs ilyen. A Szu-27P/Sz/SzM és SzM3-asok egyikének sincs légiutántöltő csöve. A Szu-35Sz-en ott van a MAWS szenzora a kabin előtt, mögött és az orr alatt. A Szu-27-eseknek egykerekes az orrfutójuk, a Szu-35Sz-nek kétkerekes. A Szu-35Sz a földön jobban lógatja az orrát, kevésbé daliás, kissé elnehezült a tartása.

Itt vannak egymás mellett:

224251.jpg


Aki ezt elsőre, fél mikroszekundum alatt nem tudja észrevenni, az kap egy feketepontot.


Kösz! Megint tanultam valamit.
 
M

molnibalage

Guest
Egyszerű. Én ránézek és megmondom. Más az orrkúp, más a függőleges vezérsík teteje, más az oldalkormány felülete és más a festés. A 35Sz-en festetlen titánból van a vízszintes vezérsík első 2/3-a, egészen a tőtöl a törővégig. Más a hajtóműgondola. A 35Sz-en oxidkerámia a fúvócsövek belső bevonata, a Szu-27-esek egyeik példányán sincs ilyen. A Szu-27P/Sz/SzM és SzM3-asok egyikének sincs légiutántöltő csöve. A Szu-35Sz-en ott van a MAWS szenzora a kabin előtt, mögött és az orr alatt. A Szu-27-eseknek egykerekes az orrfutójuk, a Szu-35Sz-nek kétkerekes. A Szu-35Sz a földön jobban lógatja az orrát, kevésbé daliás, kissé elnehezült a tartása.

Itt vannak egymás mellett:

224251.jpg


Aki ezt elsőre, fél mikroszekundum alatt nem tudja észrevenni, az kap egy feketepontot.
A kettő baloldali az újabb gép? Mert a leírásod nélkül és azért igen sokáig eltöprengtem volna és a kabin színe az, ami nekem elsőre feltűnő, aztán a futók. Levegőben még nehezebb a megkülönböztetés.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Nem, mind a három vadonat új. Bal kettő Szu-35Sz, a jobboldali az egy Szu-27SzM3. De komolyan mondom, nézd meg a vezérsíkot, orrfutót, töltőcsönkot, orrkúpot... bla-bla-bla le ne írjam már mégegyszer. :)
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 933
53 497
113
Ha jól látom,2:02 körül kezdi a manővert,felkapja az orrát a gépnek,csinál egy 360 fokos hátraszaltót,majd visszaáll vízszintbe,és repül tovább,az lenne a kérdésem,hogy ez csak látványos műrepülő elem,vagy van harcászati jelentősége,és ha van,akkor mi?
Kb milyen sebességnél lehet ilyet csinálni?


 
  • Tetszik
Reactions: varga dima

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Látványosság, de adott helyzetben akár még jól is jöhet. A gépet igazából bármilyen helyzetből ki lehet vezetni. Csak nem a föld felett egy méteren.
 
M

molnibalage

Guest
Ha jól látom,2:02 körül kezdi a manővert,felkapja az orrát a gépnek,csinál egy 360 fokos hátraszaltót,majd visszaáll vízszintbe,és repül tovább,az lenne a kérdésem,hogy ez csak látványos műrepülő elem,vagy van harcászati jelentősége,és ha van,akkor mi?
Kb milyen sebességnél lehet ilyet csinálni?


1v1 gépágyúharcban hasznos lehet. Csak 1v1 gépágyú légiharc nem tudom, hogy mikor volt utoljára...
Az esély erre a modern rakéták és egyebek miatt kb. 0.
Harcászati jelentősége olyan vonalvastagságnyi, hogy mikroszkóppal talán látni azt a vonalat.