Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)


Ezek azok a hírek, amelyekben a meghivatkozott állítólagos "szakértők" egyszer állítanak valamit, másszor meg az ellenkezőjét. A lényeg, hogy van hír, van fecsegés. Közel húsz éve élvezzük a korlátlanná vált információ áradatot, de csak mostanság kezdenek(?) az emberek szűrni.
Ha megnézzük a két, kínai Szu-35-ösök ár/érték arányát feszegető kínai állításokat taglaló cikket... nos, pont nem szólnak semmiről. De tényleg nem derül ki belőlük semmi.
Ez ugyanolyan információhalom, mint az F-35-ösök médiában megfutott esete. Ott is mindenki szakértő volt, mindent állítottak, meg annak az ellenkezőjét is.

És ne feledjük, Kínában az oroszok gyártotta idegen gép rendszeresítése is erősen borzolhatta a hazai repülőgépgyártó ipar kedélyeit. Nem véletlen születnek a fenti nyilatkozatok ott se.
 
Ezek azok a hírek, amelyekben a meghivatkozott állítólagos "szakértők" egyszer állítanak valamit, másszor meg az ellenkezőjét. A lényeg, hogy van hír, van fecsegés. Közel húsz éve élvezzük a korlátlanná vált információ áradatot, de csak mostanság kezdenek(?) az emberek szűrni.
Ha megnézzük a két, kínai Szu-35-ösök ár/érték arányát feszegető kínai állításokat taglaló cikket... nos, pont nem szólnak semmiről. De tényleg nem derül ki belőlük semmi.
Ez ugyanolyan információhalom, mint az F-35-ösök médiában megfutott esete. Ott is mindenki szakértő volt, mindent állítottak, meg annak az ellenkezőjét is.

És ne feledjük, Kínában az oroszok gyártotta idegen gép rendszeresítése is erősen borzolhatta a hazai repülőgépgyártó ipar kedélyeit. Nem véletlen születnek a fenti nyilatkozatok ott se.
Így van, de nem azért osztottam meg, mert egyetértek vele. Nekem már pl. az is vicces volt, hogy a Szu-35Sz 10 év múlva korszerűtlen lesz. Igen, ha nem modernizálják, de ez igaz a J-20-ra is, csak az mondjuk 15 év múlva. Ilyen alapon nem érdemes új típust kihozni, mert idővel úgyis korszerűtlenné válik. :D:D
 
62147-qrvpfadmfr-1499081301.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: zotyek78 and Python
Kedves fórumtársak! Ne röhögjetek ki az amatőr kérdés miatt!
Egy repülő gépről készült képen, amikor nem vektorál a fúvócső, miről lehet megkülönböztetni a Szu-35Sz-t a Szu-27 modernizált verzióitól? Már a festésen kívül.
Azért kérdezem, mert mostanában a NET-et ellepték a 35Sz képek, ugyanakkor szinte eltűntek a korszerűsített 27-esekről készültek. Kezd olyan benyomásom lenni hogy:
- A: mindent 35Sz-nek néznek,
- B: esetleg a gyári javítás során a 27-esek is a 35Sz festését kapják,
- C: tényleg ennyi 35Sz készült, és kivonták a 27-es változatokat.
 
Kedves fórumtársak! Ne röhögjetek ki az amatőr kérdés miatt!
Egy repülő gépről készült képen, amikor nem vektorál a fúvócső, miről lehet megkülönböztetni a Szu-35Sz-t a Szu-27 modernizált verzióitól? Már a festésen kívül.
Azért kérdezem, mert mostanában a NET-et ellepték a 35Sz képek, ugyanakkor szinte eltűntek a korszerűsített 27-esekről készültek. Kezd olyan benyomásom lenni hogy:
- A: mindent 35Sz-nek néznek,
- B: esetleg a gyári javítás során a 27-esek is a 35Sz festését kapják,
- C: tényleg ennyi 35Sz készült, és kivonták a 27-es változatokat.

A SZU-35Sz-nek nincs pitotcsöve.
 
Egyszerű. Én ránézek és megmondom. Más az orrkúp, más a függőleges vezérsík teteje, más az oldalkormány felülete és más a festés. A 35Sz-en festetlen titánból van a vízszintes vezérsík első 2/3-a, egészen a tőtöl a törővégig. Más a hajtóműgondola. A 35Sz-en oxidkerámia a fúvócsövek belső bevonata, a Szu-27-esek egyeik példányán sincs ilyen. A Szu-27P/Sz/SzM és SzM3-asok egyikének sincs légiutántöltő csöve. A Szu-35Sz-en ott van a MAWS szenzora a kabin előtt, mögött és az orr alatt. A Szu-27-eseknek egykerekes az orrfutójuk, a Szu-35Sz-nek kétkerekes. A Szu-35Sz a földön jobban lógatja az orrát, kevésbé daliás, kissé elnehezült a tartása.

Itt vannak egymás mellett:

224251.jpg


Aki ezt elsőre, fél mikroszekundum alatt nem tudja észrevenni, az kap egy feketepontot.
 
Egyszerű. Én ránézek és megmondom. Más az orrkúp, más a függőleges vezérsík teteje, más az oldalkormány felülete és más a festés. A 35Sz-en festetlen titánból van a vízszintes vezérsík első 2/3-a, egészen a tőtöl a törővégig. Más a hajtóműgondola. A 35Sz-en oxidkerámia a fúvócsövek belső bevonata, a Szu-27-esek egyeik példányán sincs ilyen. A Szu-27P/Sz/SzM és SzM3-asok egyikének sincs légiutántöltő csöve. A Szu-35Sz-en ott van a MAWS szenzora a kabin előtt, mögött és az orr alatt. A Szu-27-eseknek egykerekes az orrfutójuk, a Szu-35Sz-nek kétkerekes. A Szu-35Sz a földön jobban lógatja az orrát, kevésbé daliás, kissé elnehezült a tartása.

Itt vannak egymás mellett:

224251.jpg


Aki ezt elsőre, fél mikroszekundum alatt nem tudja észrevenni, az kap egy feketepontot.


Kösz! Megint tanultam valamit.
 
Egyszerű. Én ránézek és megmondom. Más az orrkúp, más a függőleges vezérsík teteje, más az oldalkormány felülete és más a festés. A 35Sz-en festetlen titánból van a vízszintes vezérsík első 2/3-a, egészen a tőtöl a törővégig. Más a hajtóműgondola. A 35Sz-en oxidkerámia a fúvócsövek belső bevonata, a Szu-27-esek egyeik példányán sincs ilyen. A Szu-27P/Sz/SzM és SzM3-asok egyikének sincs légiutántöltő csöve. A Szu-35Sz-en ott van a MAWS szenzora a kabin előtt, mögött és az orr alatt. A Szu-27-eseknek egykerekes az orrfutójuk, a Szu-35Sz-nek kétkerekes. A Szu-35Sz a földön jobban lógatja az orrát, kevésbé daliás, kissé elnehezült a tartása.

Itt vannak egymás mellett:

224251.jpg


Aki ezt elsőre, fél mikroszekundum alatt nem tudja észrevenni, az kap egy feketepontot.
A kettő baloldali az újabb gép? Mert a leírásod nélkül és azért igen sokáig eltöprengtem volna és a kabin színe az, ami nekem elsőre feltűnő, aztán a futók. Levegőben még nehezebb a megkülönböztetés.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10
Nem, mind a három vadonat új. Bal kettő Szu-35Sz, a jobboldali az egy Szu-27SzM3. De komolyan mondom, nézd meg a vezérsíkot, orrfutót, töltőcsönkot, orrkúpot... bla-bla-bla le ne írjam már mégegyszer. :)
 
Ha jól látom,2:02 körül kezdi a manővert,felkapja az orrát a gépnek,csinál egy 360 fokos hátraszaltót,majd visszaáll vízszintbe,és repül tovább,az lenne a kérdésem,hogy ez csak látványos műrepülő elem,vagy van harcászati jelentősége,és ha van,akkor mi?
Kb milyen sebességnél lehet ilyet csinálni?


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: varga dima
Látványosság, de adott helyzetben akár még jól is jöhet. A gépet igazából bármilyen helyzetből ki lehet vezetni. Csak nem a föld felett egy méteren.