Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

Szu-34 frontbombázó FAB-500M62 új UMPK-PD-vel (megnövelt hatótávolság)

5oZ0dCRcI0LZEyTGwWahkf46vF3XtgllgzpipaSze5vzxh8NoG7nPTrKQMMphDYIFsVbsi3byxPev7ZD2w2WVSIx.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mi szakadt le róla? Érdekes, hogy vagy a pilóta katapultálta a WSO-t vagy az önmagát. Az orosz légierő 3 éve harcol így nem elképzelhetetlen, hogy a pilótának kellett kijjebbrugdalni a WSO-t.
 
Mi szakadt le róla? Érdekes, hogy vagy a pilóta katapultálta a WSO-t vagy az önmagát. Az orosz légierő 3 éve harcol így nem elképzelhetetlen, hogy a pilótának kellett kijjebbrugdalni a WSO-t.
Ha jól látom, a jobboldali fúvócső szakad le a földetéréskor és gurul el a pálya mellett.
Mivel leszakadt, a GSF-et nyitó-záró hidraulika egyből tüzet fog.

Azt tudom, hogy a Szu-30SzM/Szu-35Sz/Szu-57, tehát a TVC-s gépek hidraulikája már a gép tüzelőanyagával működik (fueldraulic system-nek hívja az angol szaknyelv és az F-22-es és az F-35-ös, de már a B777-es utasgép hajtóműve is ilyen), de abban még nem vagyok biztos, hogy a Szu-34-esek nem TVC-s hajtóműve is így lenne-e megoldva.
Minden esetre a leszaladt fúvócső helyén lángok fújnak ki, de a leállóban levő hajtómű miatt ez már nem okoz akkora tüzet.
 
2025. április 19-én az orosz légierő megkapa az első adag Szu-34-es frontbombázókat, amelyeket a Novoszibirszki Repülési Üzemben gyártottak le. Szokás szerint az UAC-jelentésekben 2022-től nem hozzák nyilvánosságra a leszállított repülőgépek számát, a farokszámukat a kiosztott hivatalos fotó- és videóanyagok retusálják.

A rendelkezésre álló adatok szerint 2024 elejére a megépített Szu-34-es bombázók összlétszáma elérte a 178 darabot, köztük hét kísérleti és szériás előtti repülőgépet.
10941406_original.jpg

10941478_1000.jpg


10941931_1000.jpg

10942178_1000.jpg

10942671_1000.jpg
 
Mennyi marhaság van benne !
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mennyi marhaság van benne !
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Maradjunk annyiban, hogy fingja sincs az orosz gyártási kapacitásokról, darabszámokról. Csak mosolyogtam mikor évi 50-60 darab Szu-34NVO/M gyártásáról beszél 2025-ben és után. :)

2024-ben volt arról hírt, hogy növelik a legyártott gépek mennyiségét a Novoszibirszki Repülőgépgyárban (NAPO) a gyártás optimalizációja által. Na most mit jelent az optimalizáció?(van aki nem tudja) Újabb munkaerő felvétele és többmüszakos munkarend.

Jelenleg az orosz védelmi-ipari komplexum akút munkaerő hiánya 400 000 ember.
 
Maradjunk annyiban, hogy fingja sincs az orosz gyártási kapacitásokról, darabszámokról. Csak mosolyogtam mikor évi 50-60 darab Szu-34NVO/M gyártásáról beszél 2025-ben és után. :)

2024-ben volt arról hírt, hogy növelik a legyártott gépek mennyiségét a Novoszibirszki Repülőgépgyárban (NAPO) a gyártás optimalizációja által. Na most mit jelent az optimalizáció?(van aki nem tudja) Újabb munkaerő felvétele és többmüszakos munkarend.

Jelenleg az orosz védelmi-ipari komplexum akút munkaerő hiánya 400 000 ember.
Még nagyon az elején terveztem volna én kifejezetten a tüzérségi gyártókapacitásokra kihegyezve egy videót csinálni, de már akkor sem volt annyi időm meg idegzetem, hogy a szarásig megrakott elemzői piacon végigrágjam magam. Meg amúgy is, 90% random vaktában a levegőbe lő a számokat illetően. Én tudom saját oldalamról mik a határaim és meddig tudok/nem tudok elmenni, így olyanba fixen nem kezdek bele, ami vagy túlmutat rajtam, nem értek hozzá, vagy igazából érdemi, értékelhető és valós infó nem szerezhető róla
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
4 évvel a miniszteri rendelet után végre nekiálltak a nagyszabású vasbeton fedezék hangárak építésének az oroszok.
Mondjuk a ha a Tu-160-asoknak is hangárat építenek (mert készült már a részére könnyűszerkezetes, csak a drónok ellen védő hangár), az nagy valószínűséggel a START szerződések megszegése, de annyi baj legyen. Amilyen az a "Adjon Isten" volt nyugati részről egyéb szerződések területén, olyan ezek szerint olyan lesz a "Fogadj Isten" az oroszok részéről itt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
4 évvel a miniszteri rendelet után végre nekiálltak a nagyszabású vasbeton fedezék hangárak építésének az oroszok.
Mondjuk a ha a Tu-160-asoknak is hangárat építenek (mert készült már a részére könnyűszerkezetes, csak a drónok ellen védő hangár), az nagy valószínűséggel a START szerződések megszegése, de annyi baj legyen. Amilyen az a "Adjon Isten" volt nyugati részről egyéb szerződések területén, olyan ezek szerint olyan lesz a "Fogadj Isten" az oroszok részéről itt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Csak szolok,hogy Oo 2023 február 21.én felfüggesztette a SART szerződések hatályát,igy az jelen pillanatban nincs érvényben.....Már egy bő 2 éve nincs érvényben.
 
"Meglepetéés" (az ukránoknak, és nem kellemes)
Az SZVO zónában az orosz Szu-34-esek új siklóbomba típus alkalmazását kezdték meg. Az új fegyver az UMPB-5. Az UMPB-5-ös elődjéhez a korábban alkalmazott bombatípus D-30 SZN típusú harci részéhez képest mintegy 100kg-al több robbanóanyagot tartalmaz, 250kg-ot. Az eddig használt fejrészekben értelemszerűen 150kg TNT-nek megfelelő robbanóanyag volt. Az új bomba megnövelt hatótávolságú, indítása 12500 méteres magasságtól és ezen magasság fölött oldva 100-120km, ha a hordozó repülőgép 0,95 Mach-os sebességgel halad. Az új bomba jobb szárnymechanizációt, új irányítórendszert és új vezérlő algoritmusokat is kapott.