Az oldalirányú vektorálásnak nem sok tere van:

Hőálló vasAz oldalirányú vektorálásnak nem sok tere van:
![]()
Akkor lehet,hogy visszatérnek a Szu-37-nél alkalmazott csak fel és lefelé kitérő GSF-hez? Talán az még kisebb karbantartás igényű lenne. Erős a gyanúm,hogy a teljesen 3D "tengelyszimettrikus" TVC rendszerek, mint amilyen például a Klimov Klivt rendszere volt, vagy az amit talán a Szaljut fejlesztett és tesztelték is egy Szu-30-ason, pont a rendkívül nagy karbantartás igény miatt nem terjedt el. Nyugaton sem terjedtek el ilyen megoldást használó rendszerek. Valószínűleg jóval bonyolultabbak minden szempontból, mint például a Szaturn-féle döntött beépítésű rendszer.Az oldalirányú vektorálásnak nem sok tere van:
![]()
A Szu-37-esen alkalmazott útkereső, prototípus megoldás pont semmi lényegesben nem különbözött attól, amit a Szu-30-asoktól kezdve a Szaturn/UMPO a gépeken alkalmaz. Ugyanaz a megoldás, csak egy oroszosan zseniális lépéssel egyszerűen csak ferdén építették be.Akkor lehet,hogy visszatérnek a Szu-37-nél alkalmazott csak fel és lefelé kitérő GSF-hez? Talán az még kisebb karbantartás igényű lenne. Erős a gyanúm,hogy a teljesen 3D "tengelyszimettrikus" TVC rendszerek, mint amilyen például a Klimov Klivt rendszere volt, vagy az amit talán a Szaljut fejlesztett és tesztelték is egy Szu-30-ason, pont a rendkívül nagy karbantartás igény miatt nem terjedt el. Nyugaton sem terjedtek el ilyen megoldást használó rendszerek. Valószínűleg jóval bonyolultabbak minden szempontból, mint például a Szaturn-féle döntött beépítésű rendszer.
Nem mertem benyögni, de korábban én is ezen gondolkoztam...csakhát hol van ehhez merszem ..Nem lehet hogy az nem is vezésík hanem a primer levegő kivezető, így segít a manőverezésben?
Tolósugár terelő valóban lehetne. Az oroszok mindig a találékonyságukkal/egyszerűmegoldásaikkal tűntek ki.Egyébként egyáltalán nem látszik vezérsíknak, lehet hogy valami egészen más célra szolgál.
Ööö, nem.Tolósugár terelő valóban lehetne. Az oroszok mindig a találékonyságukkal/egyszerűmegoldásaikkal tűntek ki.
Tolósugár terelő valóban lehetne. Az oroszok mindig a találékonyságukkal/egyszerűmegoldásaikkal tűntek ki.
Szerintem minden, gépgyártásban, fejlesztésben megemlíteni érdemes náció tervezett, készített, meg gyártott már egyszerű és bevált,működő, megbízható és egyszerű és nem bevált, nem működő,... meg bonyolult és bevált,működő, megbízható és bonyolult nem bevált, nem működő,... szerkentyűket.Ööö, nem.
A Sidewinder koppintásuk előtt olyan eszementen bonyás sok giroszkópos rakétában gondolkodtak, hogy amikor megláttál az AIM-9B-t, egyszerűségével földöntúli csodának tűnt. Le is másolták azonnal, a saját megoldást meg dobták a kukába. Úgy fogalmaztak, hogy az volt nekik kb. a rakéta tervező egyetemük.
Erről szólt a kommentem...Csábító a a sematikus gondolkodás csapdájába esni.
Persze. Csakhogy arra utalnék, hogy:Szerintem minden, gépgyártásban, fejlesztésben megemlíteni érdemes náció tervezett, készített, meg gyártott már egyszerű és bevált,működő, megbízható és egyszerű és nem bevált, nem működő,... meg bonyolult és bevált,működő, megbízható és bonyolult nem bevált, nem működő,... szerkentyűket.
A Trabant meg a Wartburg motorja egyszerű volt, s mégsem a "kilométerek húszezrein hozzá sem kell nyúlni" szerkezet volt.
De Robotron elektromos írógépet még tíz éve is láttam napi szinten gyepálni úgy, hogy szerelő soha nem látta ( a diri titkárnője ragaszkodott hozzá)
A Mercedes 3000-es soros benzines hathengerese meg az NDK kétüteműek ellentéte volt - mindenben.
Csábító a a sematikus gondolkodás csapdájába esni.
Biztos ismerős az, hogy az akkora kamu / UL, mint ide Lacháza kétszer...Persze. Csakhogy arra utalnék, hogy:
Ha nincs végtelen pénzed, muszály találékonynak lenned. Biztos ismerős az űrben használható golyóstoll és a grafitceruza esete.
Ööö, nem.
A Sidewinder koppintásuk előtt olyan eszementen bonyás sok giroszkópos rakétában gondolkodtak, hogy amikor megláttál az AIM-9B-t, egyszerűségével földöntúli csodának tűnt. Le is másolták azonnal, a saját megoldást meg dobták a kukába. Úgy fogalmaztak, hogy az volt nekik kb. a rakéta tervező egyetemük.
Igen, a Falcon akkora szutyok volt, hogy névnek sem engedték az F-15-nek.Mondjuk ebben nem voltak egyedül, a Sidewinder egy mérnök magánakciója volt, a Falcon bonyi szerkezet volt.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..