A Szu-57 program is csak akadozik, ennek mi értelme van?
Namost a MiG-29-es fokozatos kihalása pont, hogy amiatt eshetett meg, hogy a nagy országban a kis hatótávú gépre nem volt már igény, mióta a szovjetek kivonultak a kis légterű ex-VSz államokból.Mert jelenleg nem teljes az állami paletta harci gép fronton, ezt akarják kijavítani.
Az RuAF egyik fura problemája, hogy a Szu-27 lett a fő típus - egy nehézvadász, annak minden gondjával: kéthajtóműves és így drága repülni. Míg az USAFnak ott az F-16/F-15 kombó a könnyű-nehéz elosztásra, náluk a MiG-29 kihalásával egy típus marad - pont a nehéz gép, ami egy pénzszűke légierőnek azért nem a legoptimálisabb (de a képességek döntöttek).
A következő generációban ezt javítani akarják, hiszen a Szu-57 az F-22 megfelelője, és az F-22/F-35 mix ellen nekik megint csak a nehéz pólus maradt meg.
Az a gyanúm, az S-70 volt a terv erre, hogy kiváltja az emberes könnyű gépet, de ahogy az USAF is esélytelennek tartja a full autonómdrón vonalat még a 6.th genben is (köztes a Loyal Wingman, vagyis a légi emberfelügyelet), úgy kénytelenek ők is egy emberes gépet a könnyű vadászbombázó feladatra megalkotni.
Emellett a Szu-57 nehézvadász, drága lándzsahegy gép (minden ízében légifölény szerintem, ahogy az F-22 is), a többségnek meg erre nincs pénze/igénye, ergo ha csak azt gyártanák, kiesnének a következő 30 évre az exportpiacról.
Namost a MiG-29-es fokozatos kihalása pont, hogy amiatt eshetett meg, hogy a nagy országban a kis hatótávú gépre nem volt már igény, mióta a szovjetek kivonultak a kis légterű ex-VSz államokból.
Ugyanakkor azt viszont ne feledjük, hogy az orosz légierőnek továbbra is szüksége van az olcsóbb üzemű típusra.
Vagyis, a 29-esekkel nem az volt a baj, hogy olcsóbb volt, mint a Szu-27-es család gépei, hanem, hogy túl rövid a lábuk.
Értsd jól: a szintén nagy légterekben operáló USAF azért tartja fenn az F-16-ost az F-15-ös mellett, mert jóval olcsóbb, de kb ugyanaz a harci hatósugara, illetve hatótávja. Ebben természetesen a légi utántölthetőség is nagyban szerepet játszik.
Tudnám szeretni
Azért itt már elég jól látszik, hogy hol lesz a beömlő...
mar reg nem volt semmi media felhajtas az uj orosz csodafegyverrol.A Szu-57 program is csak akadozik, ennek mi értelme van?
Akkor ez most MiG lesz, MiG tervezés?
Ezen nagyon úgy néz ki, mintha olyan törzs melletti hajtómű beömlő nyílásai lennének, mint az F-35-nek...
Nem hivatalos infók szerint korábbi MiG fejlesztés upgrade-olva. Először az RSzK MiG kezdte fejlesztenei a gépet, majd miután a Rostec átvette az UAC-t a két tervezőiroda "egyesült" és a Szuhoj is csatlakozott a gép fejlesztéséhez. Kedden kiderül milyen projekt vagy márka néven fut a program. MiG vagy Szuhoj.Akkor ez most MiG lesz, MiG tervezés?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..