Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

A Szu-57 program is csak akadozik, ennek mi értelme van?

Mert jelenleg nem teljes az állami paletta harci gép fronton, ezt akarják kijavítani.

Az RuAF egyik fura problemája, hogy a Szu-27 lett a fő típus - egy nehézvadász, annak minden gondjával: kéthajtóműves és így drága repülni. Míg az USAFnak ott az F-16/F-15 kombó a könnyű-nehéz elosztásra, náluk a MiG-29 kihalásával egy típus marad - pont a nehéz gép, ami egy pénzszűke légierőnek azért nem a legoptimálisabb (de a képességek döntöttek).
A következő generációban ezt javítani akarják, hiszen a Szu-57 az F-22 megfelelője, és az F-22/F-35 mix ellen nekik megint csak a nehéz pólus maradt meg.

Az a gyanúm, az S-70 volt a terv erre, hogy kiváltja az emberes könnyű gépet, de ahogy az USAF is esélytelennek tartja a full autonómdrón vonalat még a 6.th genben is (köztes a Loyal Wingman, vagyis a légi emberfelügyelet), úgy kénytelenek ők is egy emberes gépet a könnyű vadászbombázó feladatra megalkotni.

Emellett a Szu-57 nehézvadász, drága lándzsahegy gép (minden ízében légifölény szerintem, ahogy az F-22 is), a többségnek meg erre nincs pénze/igénye, ergo ha csak azt gyártanák, kiesnének a következő 30 évre az exportpiacról.
 
Mert jelenleg nem teljes az állami paletta harci gép fronton, ezt akarják kijavítani.

Az RuAF egyik fura problemája, hogy a Szu-27 lett a fő típus - egy nehézvadász, annak minden gondjával: kéthajtóműves és így drága repülni. Míg az USAFnak ott az F-16/F-15 kombó a könnyű-nehéz elosztásra, náluk a MiG-29 kihalásával egy típus marad - pont a nehéz gép, ami egy pénzszűke légierőnek azért nem a legoptimálisabb (de a képességek döntöttek).
A következő generációban ezt javítani akarják, hiszen a Szu-57 az F-22 megfelelője, és az F-22/F-35 mix ellen nekik megint csak a nehéz pólus maradt meg.

Az a gyanúm, az S-70 volt a terv erre, hogy kiváltja az emberes könnyű gépet, de ahogy az USAF is esélytelennek tartja a full autonómdrón vonalat még a 6.th genben is (köztes a Loyal Wingman, vagyis a légi emberfelügyelet), úgy kénytelenek ők is egy emberes gépet a könnyű vadászbombázó feladatra megalkotni.

Emellett a Szu-57 nehézvadász, drága lándzsahegy gép (minden ízében légifölény szerintem, ahogy az F-22 is), a többségnek meg erre nincs pénze/igénye, ergo ha csak azt gyártanák, kiesnének a következő 30 évre az exportpiacról.
Namost a MiG-29-es fokozatos kihalása pont, hogy amiatt eshetett meg, hogy a nagy országban a kis hatótávú gépre nem volt már igény, mióta a szovjetek kivonultak a kis légterű ex-VSz államokból.

Ugyanakkor azt viszont ne feledjük, hogy az orosz légierőnek továbbra is szüksége van az olcsóbb üzemű típusra.
Vagyis, a 29-esekkel nem az volt a baj, hogy olcsóbb volt, mint a Szu-27-es család gépei, hanem, hogy túl rövid a lábuk.
Értsd jól: a szintén nagy légterekben operáló USAF azért tartja fenn az F-16-ost az F-15-ös mellett, mert jóval olcsóbb, de kb ugyanaz a harci hatósugara, illetve hatótávja. Ebben természetesen a légi utántölthetőség is nagyban szerepet játszik.
 
Namost a MiG-29-es fokozatos kihalása pont, hogy amiatt eshetett meg, hogy a nagy országban a kis hatótávú gépre nem volt már igény, mióta a szovjetek kivonultak a kis légterű ex-VSz államokból.

Ugyanakkor azt viszont ne feledjük, hogy az orosz légierőnek továbbra is szüksége van az olcsóbb üzemű típusra.
Vagyis, a 29-esekkel nem az volt a baj, hogy olcsóbb volt, mint a Szu-27-es család gépei, hanem, hogy túl rövid a lábuk.
Értsd jól: a szintén nagy légterekben operáló USAF azért tartja fenn az F-16-ost az F-15-ös mellett, mert jóval olcsóbb, de kb ugyanaz a harci hatósugara, illetve hatótávja. Ebben természetesen a légi utántölthetőség is nagyban szerepet játszik.

Igen, a 29-es ellen a kis hatótávolság volt a lefőbb érv, a frontvadász alapelv ezt magában hordozta - meg a csodás gondolat, hogy csak két hajtóműves lehet egy harci gép (kis hatótávolságú kéthajtóműves - epic fail). Vagyis fokozatosan rájöttek, hogy nekik is kellett volna egy F-16 kategória, de a fejlesztési irány nem ezt szolgálta. Ezért írtam, hogy kihalt, mert nem maradt értelme szolgálatban tartani azt a típust - csak aztán nem volt pénz váltótítpusra, a légierő meg letette a voksát a nagyvas mellett.

Most pótolnak, ezzel a géppel. Kíváncsi vagyok, ez a Monica design valahol az X-32 (csak megálmodott) szériaverziójára emlékeztet.
 
E6X0cUcUYAA02cz
 
Végre!
Legfőbb ideje volt, hogy lépjenek valamit. Szerintem nagy hiányossága az orosz harci repülőgép iparnak, hogy nincsenek egyhajtóműves típusaik.
 
Akkor ez most MiG lesz, MiG tervezés?
Nem hivatalos infók szerint korábbi MiG fejlesztés upgrade-olva. Először az RSzK MiG kezdte fejlesztenei a gépet, majd miután a Rostec átvette az UAC-t a két tervezőiroda "egyesült" és a Szuhoj is csatlakozott a gép fejlesztéséhez. Kedden kiderül milyen projekt vagy márka néven fut a program. MiG vagy Szuhoj. :)
 
Azt is sejteni vélem, hogy ez is balansz vezérsíkos lesz, mint a Szu-57-es (YF-23-as), azaz az egész pillangó vezérsík mozog, mivel külön vízszintes vezérsíkja nincs a gépnek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A MiG-29 bukásához nem inkább annak volt leginkább köze, hogy az árulás következtében szinte mindent tudtak róla és fel is készültek teljes váll szélességgel ellene? Különben én inkább arra lennék kíváncsi, ami belül van, pl. hajtómű, lokátor, a szenzor fúzió elemei?