Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

Volt már arról hír hogy j-10 szu-30sm gépet meg szu-35 + még szu-57 is kellett volna nekik! A gyorsan elérhető szu-30 gép vásárlása sem jött össze!
Itt meg egy oylan gépről beszélünk ami lehet akkora lesz kiforrott mire kész lesz a 2-dik type 003 vagy még akkor sem !
Viszont ez egy modern, olcsó gép-ha tudják tartani a beígért 30 millás árát.
 
Viszont ez egy modern, olcsó gép-ha tudják tartani a beígért 30 millás árát.
Kvázi lehetetlen egy 30 milliós ár. Legyünk pozitívak és mondjuk eladnak belőle 300 darabot. Ha 5 mld dollárt beleraknak a fejlesztésbe, akkor a gépenkénti fejlesztési költség 16,7 millió, ha csak 200-at adnak el, akkor gépenként 25 millió a fejlesztés része per gép. Ha elszállnak a fejlesztési költségek, akkor meg arányosan ez növekedni fog. Emellett van a gépeknek gyártási költsége és a Szuhoj meg pénzt akar csinálni, így profitosan kell kiszálljon ebből a projektből. Az nem jó válasz, hogy már minden ki van fejlesztve az Szu-57-esnél, mert elsősorban ez nem igaz, másodsorban meg ami ki van fejlesztve annak nem nyeletheted le a teljes fejlesztési költségét a Szu-57 projekttel, mert nem csak ők profitálnak belőle, így kell osztani az új kisebb gépre is ezekből a költségekből. Ha 60-80 millióból tudnak szállítani gépeket, akkor még mindíg versenyképesek lehetnek és talán profitosak is.
 
Kvázi lehetetlen egy 30 milliós ár. Legyünk pozitívak és mondjuk eladnak belőle 300 darabot. Ha 5 mld dollárt beleraknak a fejlesztésbe, akkor a gépenkénti fejlesztési költség 16,7 millió, ha csak 200-at adnak el, akkor gépenként 25 millió a fejlesztés része per gép. Ha elszállnak a fejlesztési költségek, akkor meg arányosan ez növekedni fog. Emellett van a gépeknek gyártási költsége és a Szuhoj meg pénzt akar csinálni, így profitosan kell kiszálljon ebből a projektből. Az nem jó válasz, hogy már minden ki van fejlesztve az Szu-57-esnél, mert elsősorban ez nem igaz, másodsorban meg ami ki van fejlesztve annak nem nyeletheted le a teljes fejlesztési költségét a Szu-57 projekttel, mert nem csak ők profitálnak belőle, így kell osztani az új kisebb gépre is ezekből a költségekből. Ha 60-80 millióból tudnak szállítani gépeket, akkor még mindíg versenyképesek lehetnek és talán profitosak is.
Szerintem ha az ember józanul átgondolja a dolgokat akkor egy percig sem hiszi el ezt a 30 millió dolláros árat feltételezve,hogy a bemutatón hivatalosan elhangzott műszaki tartalmat belerakják a gépbe az én véleményem is az,hogy a realitás az a 60 millió dolláros ár lesz,ami még így is versenyképes ár szerintem.
 
Kvázi lehetetlen egy 30 milliós ár. Legyünk pozitívak és mondjuk eladnak belőle 300 darabot. Ha 5 mld dollárt beleraknak a fejlesztésbe, akkor a gépenkénti fejlesztési költség 16,7 millió, ha csak 200-at adnak el, akkor gépenként 25 millió a fejlesztés része per gép. Ha elszállnak a fejlesztési költségek, akkor meg arányosan ez növekedni fog. Emellett van a gépeknek gyártási költsége és a Szuhoj meg pénzt akar csinálni, így profitosan kell kiszálljon ebből a projektből. Az nem jó válasz, hogy már minden ki van fejlesztve az Szu-57-esnél, mert elsősorban ez nem igaz, másodsorban meg ami ki van fejlesztve annak nem nyeletheted le a teljes fejlesztési költségét a Szu-57 projekttel, mert nem csak ők profitálnak belőle, így kell osztani az új kisebb gépre is ezekből a költségekből. Ha 60-80 millióból tudnak szállítani gépeket, akkor még mindíg versenyképesek lehetnek és talán profitosak is.
Hajtómű és radar nélkül lehet a gép ára 30 millió dollár. Minden mást majd külön számláznak majd ők is, mint a kedves nyugati kolegáik :)
Bizonyára lesz több opció amiből a potenciális vevők választhatnak. Lesz egy alapverzió, ami a legolcsóbb lesz, természetesen kül. csomagokkal az ára növekszik. Másik dolog, hogy a gép fejleztési és gyártási árát nem dollárban kell számolni, hanem Rubelben. 1 darab legyártott Szu-57 ára 4 milliárd Rubel, ami aktuális árfolyamon 54 millió USD (export ára 100 millió).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Bizonyára lesz több opció amiből a potenciális vevők választhatnak. Lesz egy alapverzió, ami a legolcsóbb lesz, természetesen kül. csomagokkal az ára növekszik. Másik dolog, hogy a gép fejleztési és gyártási árát nem dollárban kell számolni, hanem Rubelben. 1 darab legyártott Szu-57 ára 4 milliárd Rubel, ami aktuális árfolyamon 54 millió USD (export ára 100 millió).
Ahoz, hogy 30 millióban legyen fejlesztési költség, gyártási költség meg profit is, akkor abban az alapcsomagban nem lesz se hajtómű, se radar, se gumi a kerekeken, se hidrauliukaolaj a rendszerekben, de a rézkábel is vasra ki lesz cserélve. Komolyra fordítva, lehet addig csűrni csavarni, amíg valahogy kijön ez az ár, de azzal a géppel nem fogsz te légteret védeni se Szíriában kecskeb*szót bombázni. Meg az sem szerencsés szerintem, amit az autógyártók csinálnak, hogy itt a kocsi, de ha nem akarod az ablakot kézzel le-fel tekerni, és a csláddal az úton közösen énekelni rádió hiányában, miközben a kocsiban 50 fok van légkondi hiányában, akkor rakj még hozza 2000 eurót a 7000 eurós Daciához, ami nem annyira sok, de mégiscsak 30%-kal dobta meg a kocsi árát úgy, hogy teljesen alap dolgoknak számítottak 10 évvel ezelőtt is.
A gyártási és fejlesztési árát nem tudod teljesen rubelesíteni, mert biztosan van külföldi eszköz is ami a fejlesztés meg a gyártás során használva volt. De ha mégis rubelesíted, akkor egyik nap enny a gép ára, másik nap annyi, és ha nagyon meggyengűl a rubel úgyis dollárban fogják majd adni, mert azzal rubelben kurvajól fognak keresni. Az export cégeknek mindíg jó a gyenge hazai pénznem.
A Szu-57-nél ez nem lehet a valós ár. 78 vagy mennyit akarnak belőle rendelni, az 4,2 mld dollár, szerintem fejlesztési költségeknél ezen rég túlvannak, és akkor még sehol nincs a gyártási költség meg a profit. Vagy állambácsi kifizette az egész fejlesztést a Szuhojnak, azok meg legyártanak egy darabot 10-20 millióért, a maradék meg 54 millióig a profitjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7
Bizonyára lesz több opció amiből a potenciális vevők választhatnak. Lesz egy alapverzió, ami a legolcsóbb lesz, természetesen kül. csomagokkal az ára növekszik. Másik dolog, hogy a gép fejleztési és gyártási árát nem dollárban kell számolni, hanem Rubelben. 1 darab legyártott Szu-57 ára 4 milliárd Rubel, ami aktuális árfolyamon 54 millió USD (export ára 100 millió).
Ez az, amiért gyártják már és kifizetik? Ez a flyaway cost?
 
Kvázi lehetetlen egy 30 milliós ár. Legyünk pozitívak és mondjuk eladnak belőle 300 darabot. Ha 5 mld dollárt beleraknak a fejlesztésbe, akkor a gépenkénti fejlesztési költség 16,7 millió, ha csak 200-at adnak el, akkor gépenként 25 millió a fejlesztés része per gép. Ha elszállnak a fejlesztési költségek, akkor meg arányosan ez növekedni fog. Emellett van a gépeknek gyártási költsége és a Szuhoj meg pénzt akar csinálni, így profitosan kell kiszálljon ebből a projektből. Az nem jó válasz, hogy már minden ki van fejlesztve az Szu-57-esnél, mert elsősorban ez nem igaz, másodsorban meg ami ki van fejlesztve annak nem nyeletheted le a teljes fejlesztési költségét a Szu-57 projekttel, mert nem csak ők profitálnak belőle, így kell osztani az új kisebb gépre is ezekből a költségekből. Ha 60-80 millióból tudnak szállítani gépeket, akkor még mindíg versenyképesek lehetnek és talán profitosak is.
30 millat mondtak putinak amikor mutattak be neki a gepet. meghoza az igazgato ur, mondta ezt.
ha meg akarjak tartani a regi vasarlokat, hogy a csajnizok el ne lopjak oket, akor occo kell hogy legyen a gep.

na most, ha nem szamolom a szokasos ruszki tulzasokat, ha tenyleg 30 milla lesz, akor vagy vmi tenyleg fapados lesz, vagy az ar csak a kasznira lesz, a hajtomu, radar meg a tobbi szepseg meg majd kulon biznyisz lesz (baris szerintem, mert mashogy nem fog menni).

amugy, a radar, amit a su57-re fejlesztenek, az egyaltalan belefer ennek a szepsegnek abba a keskeny oraba?
 
30 millat mondtak putinak amikor mutattak be neki a gepet. meghoza az igazgato ur, mondta ezt.
ha meg akarjak tartani a regi vasarlokat, hogy a csajnizok el ne lopjak oket, akor occo kell hogy legyen a gep.

na most, ha nem szamolom a szokasos ruszki tulzasokat, ha tenyleg 30 milla lesz, akor vagy vmi tenyleg fapados lesz, vagy az ar csak a kasznira lesz, a hajtomu, radar meg a tobbi szepseg meg majd kulon biznyisz lesz (baris szerintem, mert mashogy nem fog menni).

amugy, a radar, amit a su57-re fejlesztenek, az egyaltalan belefer ennek a szepsegnek abba a keskeny oraba?
Azt nézve, hogy mennyiért adták a Szu-30 modifikációt, aki ezt az árat komolyan veszi, az nincs magánál szerintem.
 
Azt nézve, hogy mennyiért adták a Szu-30 modifikációt, aki ezt az árat komolyan veszi, az nincs magánál szerintem.
Ha tényleg csak maga a gép legyártása ennyi akkor nem hazudott. Na persze ennyiért a kutya sem fogja megkapni, de elképzelhető, hogy csak maga a "vas", profit, fejlesztési költség stb nélkül ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ez az, amiért gyártják már és kifizetik? Ez a flyaway cost?
Kéne ismerni Rubelben egy legyártott gép árát, amiről nincs semmi infó.Még a 30-as hajtómü sem készült el. Nem tudni mennyibe fog kerülni. Kb 1700-1800rubel/darab áron kéne gyártani, hogy kijöjjön a beharangozott 30 millás export ára. 30 millát nem szeretnék túl lépni ezt a gép főtervezője nyilatkozta, hogy versenyezni tudjanak a kínai gépekkel. Még annyit kell tudni, hogy a gép teljesen orosz alkatrészekből lesz összerakva mivel az embargó miatt nem vehetnek nyugati alkatrészeket/elektronikát, de, ha a vásárló úgy kívánja integrálhatnak hozzá nyugati rendszereket/elektronikát.
Szóval ez a 30 milla csak kiindulási ár(becsült). Többet lehet majd tudni, ha elkészül az első repülési proto.

p.s. A belarusz, kazah és örmény Szu-30SzME gépekbe francia Thales HUD van szerelve.(külföldi szállításnál meg lehet kerülni az embargót)
 
Kéne ismerni Rubelben egy legyártott gép árát, amiről nincs semmi infó.Még a 30-as hajtómü sem készült el. Nem tudni mennyibe fog kerülni. Kb 1700-1800rubel/darab áron kéne gyártani, hogy kijöjjön a beharangozott 30 millás export ára. 30 millát nem szeretnék túl lépni ezt a gép főtervezője nyilatkozta, hogy versenyezni tudjanak a kínai gépekkel. Még annyit kell tudni, hogy a gép teljesen orosz alkatrészekből lesz összerakva mivel az embargó miatt nem vehetnek nyugati alkatrészeket/elektronikát, de, ha a vásárló úgy kívánja integrálhatnak hozzá nyugati rendszereket/elektronikát.
Szóval ez a 30 milla csak kiindulási ár(becsült). Többet lehet majd tudni, ha elkészül az első repülési proto.

p.s. A belarusz, kazah és örmény Szu-30SzME gépekbe francia Thales HUD van szerelve.(külföldi szállításnál meg lehet kerülni az embargót)
Pontosan.
30 millió dollár oroszföldön nem annyi mint az EU-ban.( Záhony-tól keletre értelmetlen a GDP, és egyéb mutatók nézegetése, mert más az egész gazdaság szerkezete.)
Mivel a gyárak már készen vannak, akár ennyiből is kihozhatják haszonnal.
A hozzávaló nyersanyagok gyakorlatilag ingyen vannak, korlátlan mennyiségben, és a kitermeléstől a végszerelésig állami cégek csinálnak mindent.
 
Te miről mesélsz már itt megint?
Ki és mit állított?
Olvasd már vissza, mit írtam. Thx.

"Tehát ezeknek már állami mani sem kell ahhoz, hogy összedobjanak valami használható cuccot"

Ezt írtad.

Ha arra gondolsz, hogy a Raptoron is csak fel és lefelé tér ki a két fúvócső, akkor azt ne feledd, hogy mód van a differenciált tolóerővel kismértékű oldalkormány nyomatékot is generálni.
Szerintem az oroszok egyhajtóműves gépbe csak egy síkban dolgozó TVC-t nem raknak bele.

Szerintem három lehetőség van.

1; Kamuztak és nem lesz TVC ezen a gépen.
2; Kicsit meghackelik a(-z elvileg ebbe a gépbe is kerülő) 30-as hajtóművön lévő 2D-s TVC kitérési irányát és úgy kerül a gépbe.
3; Kap 3D TVC-t a 30-as hajtómű kifejezetten ehhez a géphez.

Az első lehetőség kicsit erős lenne, bár talán nem szokatlan.

A második lehetőség szerintem viszonylag egyszerűen megoldható, mivel a 2D-s TVC rendelkezésre áll ahhoz a hajtóműhöz. Kérdés, hogy így, egyhajtóművesként mennyi pluszt adna a gépnek... Viszont a marketingértéke attól még meglehet, hiszen így rá lehet írni, hogy van TVC és ez dobhat az eladásokon.

A harmadik, ha amúgy nem volt tervben 3D-s TVC a 30-ashoz, akkor azért jóval költségesebb mulatság. De ebben te jobban képben vagy. Mintha lett volna nekik az AL-31-eshez is valami 3D-s TVC-s fejlesztésük, ugye? De ha abból is akarnák a 30-ashoz faragni, az azért komolyabb meló lenne, úgy vélem.

Szóval nekem a második lehetőség tűnik a legesélyesebbnek. Aztán majd meglátjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: endre