1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-25/-28/-39 "Frogfoot"

Diskurzus a(z) 'Közepes és könnyű csapásmérők, csatarepülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Python

    Python Well-Known Member

  2. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    A szárnyak végében a lámpákat most látom először.
    [​IMG]
     
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Pedig az ott volt elejétől fogva, csak nappal ritkán használják.
     
  4. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  5. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  6. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Szu-25 Gracs "Су-25 Грач" fegyverzete
    [​IMG]
     
    Python, fip7 and fishbed like this.
  7. Python

    Python Well-Known Member

  8. boki

    boki Well-Known Member

    A videon SzM3 van írva, de ezek csak SzM gépek.
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Megy a versengés, megy a versengés, ki tud alacsonyabban késben elköszönni, de az utolsó afrikai Szu-25-ös pilóta bizony majdnem bezúg a fák közé...

     
    wolfram, vilmoci, fishbed and 3 others like this.
  10. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    A látogatás miatt frissített kép, hátha a HTKA-t olvassa a repülőgépen :)
     
  11. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az oroszok ezennel befejezték a Szu-25 gyártását
    http://defence-blog.com/news/russia-stops-mass-production-of-su-25-ground-attack-aircraft.html
    [​IMG]
    A jövőben a tovább fejlesztett Yak-130-asokkal akarják váltani a Szu-25-öt.:eek:
    A Yak-130-ba valamilyen fejlett radart és avionikát akarnak építeni.
    Saját vélemény: szerintem ez egy érdekes koncepcióváltás az oroszok részéről. Kicsit hajaz az amik könnyű támadógép elképzelésére.
    Talán ők is arra az álláspontra helyezkedtek hogy a klasszikus csatagépeknek nincs jövője egy intenzív harci környezetben, gerillák ellen meg jó a Jak-130-is.
    Kicsit furcsa ez a váltás mert az oroszoknál igazából eddig még nem volt amerikai standardok szerinti CAS. Ennek a váltásnak akkor van értelme ha a tényleg megelégednek kevesebb fegyverzettel (4 tonna vs. 3 tonna) vagy a kevesebb mennyiséget ők is precíziós fegyvereket alkalmazásával tervezik kompenzálni.
     
    neptun892 likes this.
  13. szegcsab

    szegcsab Well-Known Member

    Az utolsó újonnan gyártott példány mikor került le vajon a gyártósorról ? Azt gondoltam, az újpéldány-gyártás már rég befejeződött.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Dettó.
     
  15. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Szu-28 Only FullHD
    Amennyiben van még használható minőségű képetek a Szu-28-ról, és bekülditek, akkor azt is beépíteném az összeállításba, mivel hely az van bőven :)
     
    fishbed likes this.
  16. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Természetesen 1990-ben állt le a gyártás. :) Ha leszámítjuk a pár tíz darabos grúz utángyártást.
     
    fishbed likes this.
  17. gioo

    gioo Well-Known Member

    fishbed likes this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát, elég véleményes dolgokat látok az írásban itt-ott.
    • A négyszeres árkülönbség elég hihetetlen. A 3 milliós Szu-25 egyszerűen városi legendának tűnik. A lézeres célmegjelölő és egyéb rendszerek a gépen önmagába többe kerülnek. Egy radarért kértek néha ennyi Ivánék a '90-se évekbe a 29-esehez. A két hajtómű kerül ennyibe kb. Jó lenne forrás arról, hogy ki és hol vett ennyiért Szu-25 alap változatot...
    • A fegyvereknél a '80-as évek beli állapotot is teljesen elhanyagolja. Az AGM-65D fire and forget volt - a Szu-25-on az összes rakéta SACLOS volt, tehát becsapódásig cél felé kellett repülni - sé semmiféle képalkotós redszer nem volt. Mai szemmel pocsék miősége van az AGM-65D-nek, de akkori szemmel borzalmasan erős fegyver volt. Lásd a lenti videón szutyok VHS-re rögzítve. Nagyon erőltetve korlátozott éjszakai képessége is volt ezzel a gépnek olyan környezeteben, ahol nincs vagy gyeneg a légvédelem. Éjszaka MANPAD is zizis, mert látni kell a célt a célzáshoz.
    • Az A-10A-n is ott volt a Pave Penny laser spot tracker. Tehát bármilyen más lézeres célmegjelölőre rá tudott állni és indítani arra lézeres rakétát az A-10. Ilyesmi nem tudom, hogy van-e az Szu-25-ön az írásban első átfutásra nem találtam ilyet.
    • A gépágyús résznél elfelejti azt, hogy az átlagos szovjet gl,. alakulatban az APC/IFV és hk. közötti arány 4:1 táján volt. Tehát, ha a légvédelem már kihalt - tartalék zl.-nak nem is volt AAA és SHORAD sem, csak MANPAD - akkor a gépágyúva lehetett aratni ezeket. Az AGM-65 a volt a hk ellen. Az más kérdés, hogy nappal gépágyúzgatni a Szrelák (2/3) ellen még ment, de Igla-1 ellen már inkább ne, Igla esetén a dual seeker miatt a "nagy ne" kategóriába esik.

     
    fishbed and Roni like this.
  19. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    SzU-25SzM
    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  20. notaricon

    notaricon Well-Known Member

Ezen oldal megosztása