1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-9 "Fishpot"

Diskurzus a(z) '2. generációs típusok' témában - weasel007 által indítva @ 2014. december 17..

  1. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  3. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  4. misinator

    misinator Well-Known Member

    Ritka szereplő a felvételen 19 másodpercig látható Szu-9U kiképzővariáns!
    Ha jól látom, akkor utánégető és fékszárny használata nélkül száll fel:



    De a videóban még látható kiképző Szu-15 variáns leszállása, ill. La-17 célrepülő indítása is, stb.
     
    fishbed, ghostrider, migfun and 2 others like this.
  5. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Azt írják, nem mozgott.
     
  6. misinator

    misinator Well-Known Member

    Tegnap este böngészgettem a neten - s előre megérezve a témát:D - találtam egy érdekes cikkrészletet egy kedvenc repülőgép modifikációm kapcsán, s ez a Szu-9 "100L" nevű tesztverziója volt.

    El is képedtem, mert ugye a részlet ezt írja:
    "...
    Часть из этих предложений уже была в той или иной степени апробирована либо в трубных испытаниях, либо даже в летном эксперименте, и механизм их воздействия на улучшение аэродинамики был частично изучен. К примеру, корневой наплыв и острый профиль крыла, а также отгиб носков крыла были испытаны в ЛИИ на ЛЛ «100Л» (на базе Су-9) в рамках работ по теме Т-4. Выяснилось, что острый профиль вкупе с наплывом и отгибом носков крыла существенно улучшает характеристики обтекания на больших углах атаки, обеспечивая затягивание срыва до больших углов атаки.

    Но в целом, следует оговориться, что многие из найденных в ОКБ решений были выбраны на этом этапе работ чисто интуитивно, и не имели под собой серьезного теоретического обоснования. Это относилось, в первую очередь, к корневому наплыву, роль и значение которого в аэродинамической компоновке истребителя, на тот момент были не совсем ясны. К примеру, на самолете Т-4 он внедрялся лишь как средство для компенсации смещения фокуса при переходе через сверхзвук, при этом считалось, что влияние наплыва на повышение подъемной силы крыла «чисто механическое», т.е. предполагалось, что подъемная сила повышается только за счет увеличения суммарной площади несущей поверхности крыла. На практике же оказалось, что наиболее существенный вклад наплыва – из-за осуществления вихревого обтекания крыла. Конечно, в ходе исследований на ЛЛ «100Л» было выявлено существенное улучшение несущих свойств крыла, оснащенного наплывом, на больших углах атаки, но, во-первых, наплыв на «100Л» был слишком мал по «удельным» показателям (по площади в соотношении с базовым крылом, по углу «перелома» стреловидности), а во вторых, сама программа испытаний носила довольно ограниченный характер и не выявила всех особенностей новой компоновки..."
    [​IMG]
    [​IMG]
    https://coollib.com/b/253184/read

    Google fordítóval:
    "...Ezen javaslatok egy részét már megvizsgálták-e egy vagy több mértékben csőtesztekkel vagy akár repülési kísérletekkel, és részben megvizsgálták azok aerodinamikai tulajdonságok javítására gyakorolt hatását. Például a gyökér beáramlását és a szárny éles profilját, valamint a szárnyasok végtagját az LII-ban tesztelték az LL “100L” (a Su-9 alapján) a T-4 témájú munka részeként. Kiderült, hogy az éles profil, a szárnyasok beáramlásával és hajlításával párhuzamosan, jelentősen javítja az áramlási tulajdonságokat nagy támadási szögeknél, biztosítva azt, hogy az elakadás később nagy támadási szöget zárjon be.

    De általánosságban meg kell jegyezni, hogy a tervezőirodában talált számos megoldást tisztán intuitív módon választottak a munka ebben a szakaszában, és nem voltak komoly elméleti indokolással. Ez elsősorban a gyökérbeáramláshoz kapcsolódott, amelynek szerepe és jelentősége a vadászgép aerodinamikai elrendezésében abban az időben nem volt teljesen egyértelmű. Például egy T-4 repülőgépen csak a fókusz eltolódásának kompenzálására szolgálták, amikor a szuperszonikus hangon áthaladtak, miközben azt hitték, hogy a beáramlás hatása a szárny emelésére "tisztán mechanikus", azaz Feltételezték, hogy az emelőerőt csak a szárny teherfelületének teljes területének növelésével lehet növelni. A gyakorlatban kiderült, hogy a beáramlás legjelentősebb hozzájárulása a szárny körüli örvényáram megvalósulásának köszönhető. Természetesen a „100L” LL kutatása során a beáramlással felszerelt szárny teherhordó tulajdonságainak jelentős javulását mutatták nagy támadási szögekben, de először is, a „100L” beáramlása a „specifikus” mutatók szempontjából (terület szempontjából) túl kicsi volt. egy alapszárnyal (a söpörés "söpörésének" szögében), és másodszor, maga a tesztprogram meglehetősen korlátozott volt, és nem fedte fel az új elrendezés összes tulajdonságát..."

    Tehát ha jól értem, akkor úgy kezdtek bele a 3 Mach sebességtartományú T-4 aerodinamikai fejlesztésébe a Szuhojnál - mi több a TSAGI-nál -, hogy nem ütött szöget a fejükbe, hogy valami oka csak volt annak, hogy olyan trükkös lett a formája az évekkel korábban elkészült A-12/SR-71-nek!
    [​IMG]

    Elképesztő, hogy mennyire konzervatívak voltak ekkor még a szovjet aerodinamikusok!
    (Ha jól értelmezem)
     
    fip7 likes this.

Ezen oldal megosztása