Szu-9 / Su-9 Fishpot (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 797
8 447
113
Szu-9_Fishpot_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Hopp, itt van egy kis hiba a rajzon.
Az RSz-2USz (K-5) rakéta (a két példányban is ábrázolt, kisebbik r.) nem a rajzolt módon működik. A fúvócső nem a rakétatest tengelyében van, hanem kétoldalt a szárnyak között van 1-1 fúvócső, így nem dobja le a hátsó, kúpos részt. Nem is dobhatja le, mert abban van az indító gép lokátorának vezetősugarát érzékelő antenna, aminek alapján működik a rakéta vezérlése, a célra való rávezetése. Ráadásul a belső sínről indítva a ledobott kúp komolyan veszélyeztetné a stabilizátor/vizszintes vezérsík épségét, az meg elég fontos egy repülőgépen!
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Mint a fenti képen látható, a rakéta szárnyai között a barnás színű csonkakúp az a rakéta-hajtómű egyik fúvócsöve, aminek a párja a másik oldalon van.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 797
8 447
113
Az általad linkelt képen a rajzon lévő elődje van. A rajzon lévő a nagyszerű szovjet ipar által épített űrben is használható rakéta van, ezért a védőkupak a hajtóművön. X-szárnyúak ellen tökéletes fegyver :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Az általad linkelt képen a rajzon lévő elődje van. A rajzon lévő a nagyszerű szovjet ipar által épített űrben is használható rakéta van, ezért a védőkupak a hajtóművön. X-szárnyúak ellen tökéletes fegyver :)

Yes-yes, csakhogy az ellenség azóta már az Y-szárnyúaknál tart! :)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 419
11 254
113
Kedvenc kályhacsövem:)

Különösen ez a tesztverzió tetszik:
http://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/p-o-suchoj/a100l/

Ez meg elég meghökkentő:
http://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/p-o-suchoj/l-02-10/
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 797
8 447
113
Ez a függőleges kacsaszárny elég elborult, a pilóta nagyon örülhetett, amikor mozgott.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Ez a függőleges kacsaszárny elég elborult, a pilóta nagyon örülhetett, amikor mozgott.

Hát igen, akkoriban még nem voltak olyan számítógépek és áramlásmodellezési szootverek, mint manapság. Éppen ezért minden, akár elborultnak tűnő ötletet élőben is kipróbáltak, sokszor a tesztpilóta életét is kockára téve. Sok berepülő-pilóta bele is halt az "ötletelésbe"!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 419
11 254
113
Nekem ez a "bonyolult formájú" gép az egyik kedvencem.

Régóta kerestem olyan képet a két hajtóműves kísérleti átalakításáról; a T-5-ről, ahol oldalról/hátulról is lehet látni - valamennyire.
Már azt hittem, hogy ilyen egyáltalán nincs a neten.
DE van!
Egy másik típusra; a Jak-28 első prototípusának, a Jak-129-re kerestem sokadszorra, s ezúttal a legnagyobb meglepetésemre jutottam erre az oldalra.
Jak-129: Ez az a repülőgép, aminek ha nem tudnánk, hogy nyilazottak a szárnyai és az irányító felületei, a felső kép alapján azt hihetnénk, hogy egy légcsavartollait vesztett II. Világháborús repülőgép :)
http://www.boxartden.com/gallery/index.php/Profiles/Aerofax/Aerofax/Yakolev-Yak-25-series-Firebar/Aerofax-Yakovlev-Yak-25-series_Page_048-960
Első repülése pár hónappal előzte meg 1958-ban a North American A-5 Vigilante repülését. ...hát nem egy aerodinamikai iskola.

De jöjjön az ominózus T-5!
http://www.boxartden.com/gallery/index.php/Profiles/Aerofax/Aerofax/OKB-Sukhoi/Aerofax-OKB-Sukhoi_Page_114-960

Pedig mennyi pénzt elkölthettem volna eddig! Kár, hogy eddig sohase bukkantam erre az oldalra :-(
http://www.boxartden.com/gallery/index.php/Profiles/Aerofax/Aerofax
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Szerintem grafika, de valóban jó téma.

Ha grafika, akkor nagyon ügyes. Mindenesetre nekem kissé gyanús volt a kabintető nagysága (mintha kicsit túlméretes lenne), a szívócsatorna elejének alakja és a függőleges vezérsík elejének törzshöz simuló része is túl hosszúnak és egyenesnek tűnik, így azt hittem, valami kísérleti, egyedi változat. Ráadásul van a képen egypár olyan jel, ami kimondottan régi, itt-ott összekarcolódott negatív filmre utal.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 419
11 254
113
Elképzelhető, hogy a Szu-9 100L jelű tesztváltozata tudott hangsebesség felett repülni utánégető nélkül?
Nyilván nem 2 Machra gondolok, hanem mondjuk 1.2-re.
A képen látható szárnyverziónak - remélem jól fejezem ki magam - hosszabb a belépőél húrhossza, mint az alatt levő rajzon látható verzióé!
100L-2M_01.jpg

100L_1+3.wing_01.jpg

De volt ilyen verzió is:
6-1.jpg

6-2.jpg

Linkek:
http://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/p-o-suchoj/a100l/
http://suchoj.com/Index/index.htm
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20798.htm

Kiváló fotók egy emlékmű Szu-9-esről itt:
http://ikanashev.livejournal.com/22605.html
Például:
0_a70be_bc73c41a_orig.jpg

0_a70c0_5315be02_orig.jpg

0_a70cf_5c7cc4a4_orig.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Hoppá, itt van egy ki bibi! A műszerfal-fotó (legalul) biztos, hogy nem a deltaszárnyú Szu-9 gépé!! Volt a 40-es évek vége táján egy másik Szu-9 is, egyenes szárnyú és két hajtóművel a szárnyak alatt (hasonló a Me-262-höz csak nem nyilazott szárnyú), szerintem ha ez tényleg Szu-9 műszerfal, akkor ez a fotó a régebbi Szuhoj-típusé!! Nincs radar-szkóp a műszerfalon és a szélvédő-keret se íves, hanem egyenes, és nincs benne hermetizáló tömlő, pedig az nélkülözhetetlen egy magassági vadászgépnél. Az egész műszerfal is legalább két évtizeddel korábbi stílusú mint a delta-Szuhoj.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 218
25 949
113
Hoppá, itt van egy ki bibi! A műszerfal-fotó (legalul) biztos, hogy nem a deltaszárnyú Szu-9 gépé!! Volt a 40-es évek vége táján egy másik Szu-9 is, egyenes szárnyú és két hajtóművel a szárnyak alatt (hasonló a Me-262-höz csak nem nyilazott szárnyú), szerintem ha ez tényleg Szu-9 műszerfal, akkor ez a fotó a régebbi Szuhoj-típusé!! Nincs radar-szkóp a műszerfalon és a szélvédő-keret se íves, hanem egyenes, és nincs benne hermetizáló tömlő, pedig az nélkülözhetetlen egy magassági vadászgépnél. Az egész műszerfal is legalább két évtizeddel korábbi stílusú mint a delta-Szuhoj.
Igazad lehet, nem igazán van kép a Szu-9 kabinról, de ez még akár valami proto változaté is lehetett a legelejéről, amikor a MiG-21F gépen sem volt lokátor beépítve.
Ezen az oldalon találtam.
en.avia.pro/blog/su-9
Itt egy kicsit többet látni, ez már a szolgálatban lévő repülőgépé.
20.jpg

A 3D képen már van radar-szkóp.
su9cockpittitle.jpgb2094e61-33c9-4d0c-94cc-c9102eaa1b51Original.jpg

sukhoisu9fishpotbrigato.jpg

Arányok, Szu-9 vs. MiG-21
a7505202-94-Su-9%20Fishpot%20vs%20Mig-21%20Fishbed.jpg

Itt egy leírás (sajnos oroszul) a Szu-7 vadászbombázótól a Szu-15 elfogóig.
airwar.ru/other/shawrov/htmls/glava07.html
airwar.ru/other/shawrov/htmls/tables07.html
 
  • Tetszik
Reactions: BJani