T-90

Nem akkora ász, mint innen látszik. 22 év alatt nem tudott rendet csinálni.

Putyin bevallotta: nem sietünk sehova Ukrajnában


Avagy villámháború / érdemi harcok helyett neki megfelel ez a bénázás, és szánt szándékkal elhúzza a dolgokat, a gáz és a nyersanyagok neki a fegyvere, nem a légierő meg a harckocsik.

Putyint nem érdekli, hogy hány ember hal meg, és már az sem, hogy mi lesz Oroszországgal és Ukrajnával, a saját seregének leamortizálódása és megszégyenülése az lap széli mellékjegyzet neki.
 
8iuTX4LlGZO.png
Szerző
Philippines Defense Forces Forum
A Russian tank crew taken POW was asked why they abandon their tanks even if these are still operational, he answered "We are afraid of their Javelins, we have better chances of surviving on a truck than in our tanks".
 
Putyin bevallotta: nem sietünk sehova Ukrajnában


Avagy villámháború / érdemi harcok helyett neki megfelel ez a bénázás, és szánt szándékkal elhúzza a dolgokat, a gáz és a nyersanyagok neki a fegyvere, nem a légierő meg a harckocsik.

Putyint nem érdekli, hogy hány ember hal meg, és már az sem, hogy mi lesz Oroszországgal és Ukrajnával, a saját seregének leamortizálódása és megszégyenülése az lap széli mellékjegyzet neki.
Nem is tudnának.
 
8iuTX4LlGZO.png
Szerző
Philippines Defense Forces Forum
A Russian tank crew taken POW was asked why they abandon their tanks even if these are still operational, he answered "We are afraid of their Javelins, we have better chances of surviving on a truck than in our tanks".

Ez ugyanaz a szindróma, amikor az Amerikai katonák minden bokorban Tigriseket képzelt, és kiderült a légicsapás után, hogy azok csak Pz III-asok, kötényezéssel felerősítve. Most meg minden bokorba Javelineket képzelnek. Én személy szerint jobban félnék a TOW-2 / Stugna / Kornettől, de arra lenne való az APS, meg a legújabb ERA kazetta. És mégis spórolnak ezen.

Típusrelevánsan az Ős - T-90-es is egy igényes harckocsi volt, és velük szöges ellentétben a mostani Oroszok mindent megtesznek, hogy a T-90M is minél rosszabb minőségben gördüljön ki, és a személyzet is minél rosszabb morálú.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat
.
.
Ez igaz, de azert az elitebbnek nevezebb alakulatok kapnak jobb, ujabb technikat, jobb ellatast, es lehet, ujoncokbol is jobban valogatottak kerulnek oda.
.
.
Igen ez lehet, talan mert erdemben keves az uj technika, ami van, gyakran az is megy a "kikepzö alakulatokhoz", azaz szerintem megy tovabb a be nem fejezett fejlesztes, mint pl Szu-57 elvileg "szeriapeldanyai" eseten is.
Azert regebben jobban kijött, hogy a dragabb T-64-eket a jobb alakulatok kaptak.
 
  • Tetszik
Reactions: Mark1993
140 oldalt sajnos még nem volt kapacitásom átlapozni, de gyorskeresve azt látom, nem született sok ismertető a T-90-es fejlesztéséről. Ha igen, akkor elnézést a duplázásért, de kiposztolom, hogy mire jutottam.



A T-90-es az valóban T-72-es alapú, de teljesen új harckocsi.

A cél a T-72B-nek a T-80U szintjére, vagy még erősebbre is felhozás volt, ideiglenes típusként, az Ős-Armatáig. A programot útjára indító utasítást 1986. június 19-én adták ki.

Az Objekt 187 volt az eredeti cél, egyszerűsítése lett az Objekt 188, amit T-90-es néven rendszeresítettek, de a gyakorlatban új típus, és sikerült is eleget tenni az eredeti követelmények jó részének. Teljesen új tervezésű harckocsi, mindent, amit lehetett, újra terveztek, páncéltest, páncélzat, ERA kazetták, löveg, autotöltő, lőszerek, műszerezettség, és a túlélőképesség is

A klasszikus Szovjet harckocsiknak gyenge pontja a sofőr portja, ezt a harckocsi "orr-részének" hosszításával, és az optikák újrapozícionálásával, a teknő tetejére, megszüntették ezt a problémát.

A harckocsi újonnan tervezett, hegesztett, szögletes tornyot kapott, és a régi öntött serpenyőt elhagyták, mert elavultnak találták. A hegesztett szögletes tornyot az Objekt 186-oson tesztelték, ami egy teljesen hagyományos T-72B.

Három védelmi vonalú a harckocsi: a védelem első vonalát az aktív védelmi rendszer adja. A második vonalát az ERA kazetta. És a harmadik, és végső vonalát az alappáncélzat, ami természetesen többrétegű, kompozit páncélzat. A páncélzati felépítésen és összetételen is változtattak, a 3BM42-es Mangó nyíllövedék és a születő tandemes páncéltörő rakéták, mint az RPG-29-es Vampir elviselése volt a követelmény, azonban a pontos leírás ismeretlen, csak tesztlövészetek eredményei és adatai ismertek. ERA kazettája Malakhit néven futott, a Relikt prototípusának tekinthető. APS-nek a Stora-1-est vették.

Új erőátvitelt és motort kapott, a gázturbinával is kísérleteztek, végülis a dízel mellett döntöttek.

A prototípusok a 125 milis 2A46M-et kapták, amit a T-80B használt, de a véglegesíthető prototípusok a 2A66-os (D-91T) simacsövű löveget kapták. A leglátványosabb különbség az új csőszájfék, azért tervezték, hogy csökkentse a sokkalta erősebb löveg visszarúgását, és mellette a rakéta rávezető rendszernek is tiszta képet biztosítson. A T-80B (1978) és T-64B (1979) óta a Szovjet harckocsik jó része ismeri és tudja a lövegből indítható PCT rakétát, a hagyományos 2A46-os lövegével, de pár másodperc kell, mire a hajtótöltet füstje elszáll. Új és finomhangolt tűzvezető rendszert is fejlesztettek hozzá.

A löveg üzemi nyomását is növelték az új lőszerekhez. Az új lövedékek Anker-1 / 2 neveken szerepeltek, szegényített urános és wolfrámos kivitelben. Új HEAT lőszert, és új páncéltörő rakétát is terveztek, de azok "ismeretlenek". Osztott lőszeresek, és karusszelt használnak. A megnövekedett méretű lőszer és az új karusszeles autotöltő olyan átalakításokat igényelt a teknőben, ami miatt szinte újjá kellett volna építeni a gépet, szélesebb lett a teknő, mégis vállalták. Összehasonlításképp a T-72-es teknő szélessége 3.59 m, addig a T-90-es teknő szélessége: 3.78 m.

Komoly erőforrásokat fektettek a projektbe, a tesztek sikeresen és eredményesen lezajlottak, elfogadták, de módosítani kell a részegységeken, mint a lövegen, mert az új 2A66-os löveg nem tudta fogadni a meglevő nagymennyiségű 2A46-os lőszerkészletet, emiatt maradtak a 2A46-osnál. 2A46M jelzésű erősítgetett löveget kapott az alapmodellű T-90-es. Az Objekt 187-est szögletes, hegesztett toronnyal képzelték, és költséghatékonysági okból lett öntött serpenyő tornyos. A Malakhit ERA kazetta helyett megállapodtak a Kontakt-5-ösnél is. A 2004-ben debütált T-90A kapta a tornyot, amit eredetileg terveztek, és 2A46M-2 jelzésű löveggel lett felszerelve. A fejlesztése határait a T-90M-el érték el. A T-90M-et 2A82-essel tervezték, de a meglevő karusszel nem tudja fogadni a Vákum-1/2-est, és problémát ismételve új karusszelt, szélesebb, újtervezésű és gyártású teknőt igényelne, maradtak a 2A46M-5-ösnél. Továbbiakban egy korlátozott méretű toronyhátulos dobozt terveztek a tartaléklőszernek, és Relikt ERA kazettákkal szerelték fel, végre. Afganit APS-el tervezték, megállapodtak Aréna-M-ben, és a kész példányok APS nélkül gördültek ki a gyárkapun.





Az egyetlen "ismert" példány az UVZ telephelyén van, meglehetősen rossz állapotban. Folyamatosan kérvényeket írnak nekik a kubinkai múzeumban való kiállításról, de elutasítják.

B10n9gj.jpg