T-90

Még add hozzá a legrégibb T-55 söket és 2023-ban megvolt a bejeentett 1500 darab. Egyes típusok más darabszámban. (pl. kevesebb T-90M,de több T-72B/M, több T-80BVM)
Így már kijön a matek, de az azért figyelemre méltó, hogy az évi átlag 1500 harckocsinak a fele T-55 és T-62...

2022-ben az invázió kezdetekor volt minimum 3100db harckocsijuk. Ehhez hozzájött még 2024 végéig kb 4500db harckocsi. Ez összesen kb 7600db harckocsi 2024 végéig (mára biztosan több van, hisz 8 hónap eltelt 2025-ből).
Nem olvastam sem nyugati sem keleti forrásokból azt hogy az oroszoknak több harckocsijuk lenne, mint 4000db. Az Oryx szerint az ukránok 2025. 07.01-ig 4088db harckocsit lőttek ki...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
T-90 Bhishma drónok elleni védelemmel

nxiHfjILNXJ47G2GdC-xHtJGeykf9hHeuijoWvgKzeoi9KBDRCv-nf-EL0Mm8wKJ3vACG7h3znqHMQvbN794FYF3.jpg
sbfPPxBBY8CblkgBcts9ELqiiVI_t0-KC67pMM7xiTXPTvWmfpHwQDM1fd3uwnzVby3ji8Pn8WO8oe2qgVUFxpIJ.jpg

tfut7w09FwFlMd-Vu8KbozvL5W0cfjGLykc92lFlecGOqrhTh6d_CXpHoqPMwzTB_LxR1iiHMeiFNopQLcUw4pGt.jpg
6kuqjkKn3MMyobAghhkr1pG2K9hdvaeyhwCUmRUcmXXZT8gN52A1umfmLgSUf7mmPChszDVOJ0pCoteISulSdRkH.jpg
 

UVZ: A T-90MS tankot azonnal elküldték az SVO-nak az Abu Dhabiban megrendezett IDEX kiállításon való bemutatás után​

Mielőtt a frontra küldték volna, a harcjárművet "homok" álcázásról standard zöldre festették át - jelentette az Uralvagonzavod konszern sajtószolgálata.


modernizirovannyi-obt-t-90ms-stal-centralnym-eksponatom-rossiiskoi-ekspozicii-n-y6yn868l-1740460861.t.jpg
 
G2-qizxbIAAqL_o


Oroszország T-90-es tankjainak gyártása 2024-ben elérte a körülbelül 240 darabot, beleértve az új és a modernizált haeckocsikat is. A Frontelligence Insight által elemzett belső tervezési dokumentumok azonban azt mutatják, hogy Moszkva 80%-os termelésnövelési és egy új T90-es változat gyártásának megkezdésére irányuló tervet mutat. Különjelentésünk:

A vizsgálatunk egy látszólag rutinszerű dokumentummal kezdődött: az Uralvagonzavod „IS-445” motorfordulatszám-érzékelőket kért a Zagorszki Optikai-Mechanikai Gyártól (ZOMZ) egy „188M2 termék” néven jegyzett projekthez. Ez az egyetlen sor egy nagyobb felfedezés kiindulópontjává vált.

Mélyebbre ásva a „188M2 termék”-et T-90M2-ként azonosítottuk, a T-90M (188M termék) legújabb változataként. Egy orosz mérnök gondatlan online életrajza, amelyet az Orosz Tudományos és Mérnöki Unión tettek közzé, feltárta a nevét: „Ryvok-1”, ami nagyjából Vágta-1-nek fordítható.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A beszerzési nyilvántartások további elemzése kimutatta, hogy az Uralvagonzavod IS-445 érzékelőket rendelt a T-90M, a T-90M2 és a BMPT „Terminator” gyártásához – a 2026–2036 közötti évekre vonatkozóan. Minden harckocsihoz csak 1 érzékelő illik, ami lehetővé teszi számunkra a termelési célok becslését (műszaki kézikönyv képernyőképe)

Egy másik dokumentum is döntőnek bizonyult: az Uralvagonzavod kereskedelmi igazgatójának a ZOMZ-nak írt levele, amelyben felvázolta a 2026 és 2036 közötti termelési terveket, részletezve az új harckocsik, a nagyjavítások (CO) és a modernizáció (M) éves előrejelzéseit.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Legalább 10 új T-90M2 harckocsi gyártását tervezik 2026-ra, de a gyártás 2027-től megugrik, és 2028-ban éri el a csúcspontját 428 T-90M és T-90M2 egységgel, ami közel 80%-os ugrást jelent 2024-hez képest. 2027–2029 között Oroszország 1118 T-90M és T-90M2 harckocsi gyártását, felújítását és modernizálását tervezi.

G2-uC5qaQAA8gw0


Még ha Moszkva 30%-kal el is marad a célkitűzésétől, az összesített mennyiség akkor is meghaladja a 780 modern harckocsit mindössze három év alatt. A teljes évtizedben a T-90M és T-90M2 modellek tervezett gyártása eléri a legalább 1783 darabot.

2030 egyáltalán nem szerepel a gyártási ütemtervben.

2029 az utolsó „P” jelölésű év a gyártás tekintetében. Csapatunk feltételezése szerint 2030-at a gyár átszervezésére, bővítésére vagy modernizációjára lehet fenntartani, ami magyarázhatja a hiányzó évet.

Egy szakértő, aki konzultált velünk, azt javasolta, hogy az új gyártási (P) adatok hiánya 2029 után tükrözheti egy újabb harckocsiváltozat bevezetésének terveit abban az időben, így szükségtelenné válik a gyártási kapacitás ilyen korai lefoglalása.

Párhuzamos dokumentumok azt mutatják, hogy 2036-ra Oroszország 828 harckocsit tervez felújítani vagy korszerűsíteni T-72B3M konfigurációra. A modernizáció csúcsa is 2028-ban lesz, csak 2027 és 2029 között közel 500 T-72B3M egység várható.

G2-wud1bwAsOrU2


Ennek ellenére a T-72-esekre vonatkozó adatokat óvatosan kezeljük. Bár a modernizációs alkatrészeket a T-90-eshez hasonlóan 1:1 arányban szállítjuk, előfordulhat, hogy néhányuk pótalkatrész. Ezen bizonytalanság miatt a T-72-eseket nem foglaljuk bele a végleges gyártási becsléseinkbe, így a magabiztosságunk alacsonyabb, mint a T-90-esek esetében.

G2-wxXJawAAzv09


A T-90M, T-90M2 és még a T-72B3M összes ismert adatát összevonva, Oroszország páncélozott modernizációs célja 2611 tankot tartalmaz 2026 és 2036 között, a 2024-ben és 2025-ben már legyártott járműveken felül. Ez elég ahhoz, hogy teljesen felfrissítse tankflottáját egy újabb nagyszabású háborúra.

Egy másik figyelemre méltó és némileg váratlan felfedezés a BMPT „Terminator” volt. A T-90M-mel ellentétben a gyártása továbbra is korlátozott, mindössze 86 járművet terveznek nagyjavításra vagy összeszerelésre 2027 és 2036 között. Úgy tűnik, hogy a jármű némileg háttérbe szorult.

G2-yflXbwAoMA0_



Oroszország hosszú távú tankgyártási terve ambiciózus: 2026 és 2036 között Moszkva célja, hogy teljes mértékben ellátja működőképes flottáját a háborús hadsereg létszámleépítése nélkül. Ezen tankok többségének gyártása 2029-re, jóval az évtized vége előtt várható.

Köszönjük, hogy elolvasta. Ha hasznosnak találta ezt a cikket, de további kérdései vannak, tekintse meg ingyenes teljes jelentésünket az alábbi linken. A fizetős előfizetők letölthetik az eredeti dokumentumokat, hogy saját elemzést végezzenek Oroszország modernizációs terveiről:

 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: endre and Roni
Korábban téma volt, hogy hogyan is néz ki a T-90M belülről és pontosan milyen rendszerek vannak benne. Hát én hülye elfelejtettem, hogy Krupnokalibernij Perepoloh kolléga már 1,5 éve végigszemlézte a tankot
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A minket érintő belső részek 14:08-17:31 közt vannak
 
Korábban téma volt, hogy hogyan is néz ki a T-90M belülről és pontosan milyen rendszerek vannak benne. Hát én hülye elfelejtettem, hogy Krupnokalibernij Perepoloh kolléga már 1,5 éve végigszemlézte a tankot
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A minket érintő belső részek 14:08-17:31 közt vannak
Ránézésre ez az eddig is ismert SOSNA U és a szuicid hajlamú barátunk is azt mondja, hogy 2.generációs hőkamera van az irányzékban.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Ránézésre ez az eddig is ismert SOSNA U
14:27-nél mondja, hogy PNM-T van benne. Kezelőszervek érthetően hasonlóak és ugyanúgy bal alsó sarokban ott van egy plakett, amit ebben a videóban nem látni rendesen
AVvXsEgz50spLiMKI5AJeaX52CcEyAdRkfTJACy3-2iNFSpFpwrG7Fn-jgDapMDEErnx1fCwoLf62Kucnm8up8hDEzyHfWhJYMVs3qFTPUaFNQ2hHlwTJnciDg4vPR0yB2C2aS5gTNnRPWiRqLV6

Cserébe egy újabb kiadásban 9:50-től pár másodpercre kivehetően ott van a PNM-T felirat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
y5DpUy0.jpeg

11:13-nál szintén
VzqyrTA.jpeg

szuicid hajlamú barátunk is azt mondja, hogy 2.generációs hőkamera van az irányzékban
Ezt mondjuk pont rosszul tudja (nem az első), mert a TPK-K az 3. genként van kategorizálva. Illetve rossz adatlapot olvasott fel, mert a gyártói lap szerint a FEM-18-03 3,5-5 mikrométeres és nem 8-12 mikrométeres sávban üzemel. Utóbbi a Catherine-FC-re volt igaz
u6spnhU.jpeg

Még amit az Armata topikban beszéltünk mátrix felbontás témában azzal jelentkezek majd, csak ott kicsit bonyolultabb a helyzet. Mert a video output felbontása az nem ugyanaz, mint a mátrixé, az sem mindegy milyen elrendezésben vannak az érzékelők a mátrixban, meg maga a szkennelés működése is eltér típusról-típusra (mechanikus vagy digitális ésatöbbi). Jobban bele kell majd ássam magam, főleg miután az infók jórésze 5+ éves orosz fórum meg Livejournal posztokban van elrejtve.

Viszont előbb végzek a videómmal, mert még mindig vágnom kell, utána nyugalmasabb lesz a helyzet
 
A T-90M2 harckocsi és a harckocsigyártás valamint a modernizációs tervek az UVZ-nél:

Az Uralvagonzavod (UVZ, a Rostec Állami Vállalat része) áttekintést nyújt az UVZ termelési terveiről az orosz védelmi minisztérium számára gyártott tankok gyártására, javítására és modernizációjára vonatkozóan a 2026 és 2036 közötti időszakra. Ezek a tervek magukban foglalják új T-90M2 tankok gyártását (188M2 objektum, "Ryvok-1" K+F projekt), valamint a T-90M és T-72B3M tankok javítását és modernizációját (a forrás által közzétett dokumentumok nagy része csak előfizetők számára érhető el). Természetesen a forrás által közzétett információkat nagy fenntartással kell kezelni.

A Fronttelligence Insight forrás anyagai az UVZ és az alvállalkozók közötti levelezésen alapulnak, amely az UVZ-nek bizonyos tanktípusok gyártásához vagy modernizációjához használt számos alkatrész, különösen a JSC Zagorsk Optical and Mechanical Plant (ZOMZ) által gyártott motorfordulatszám-érzékelők és hidegfúrású célzócsövek szállítására vonatkozó tervekről szól.

Különösen érdekes az UVZ azon terveiről szóló információ, hogy 2026-ban megkezdi a T-90M harckocsi új módosításának, a T-90M2-nek („Objekt 188M2”) a sorozatgyártását, amelyet az UVZ leányvállalata, az Urál Közlekedési Gépgyártó Tervezőiroda (UKBTM) fejleszt a „Ryvok-1” K+F projekt keretében. Az UVZ levelezése szerint 2025 májusában a végső jóváhagyási szakaszban volt egy állami szerződés 188M2 harckocsi szállítására 2026-2027-ben. A megadott adatok szerint ez a szerződés az első 41 ilyen típusú harckocsi leszállítását irányozza elő a Védelmi Minisztériumnak.

A közösségi médiában közzétett információk szerint a „Ryvok-1” K+F projekt keretében a továbbfejlesztett T-90M2 harckocsin végzett munka fő hangsúlya a harckocsi mobilitásának javítása, mivel a nem megfelelő mobilitás a T-90M egyik fő hiányossága. Konkrétan a sebességváltót módosítják, és hátrameneti fokozatot szerelnek be. A modernizáció magában foglalja a harckocsi harcterének módosítását is, beleértve a legalább 38 cm átlójú videomegfigyelő eszközök telepítését a magas szintű helyzetfelismerés biztosítása érdekében.

A Fronttelligence Insight szerint, az UVZ megfeleltetések vizsgálata alapján az első 10 sorozatgyártású T-90M2 harckocsi gyártását 2026-ra tervezik. Továbbá a jövőbeli tervek nemcsak új T-90M2 harckocsik gyártását foglalják magukban, hanem a T-90A, T-72B/B1 és T-72B3/B3M harckocsik modernizálását is T-90M2 változattá. A hazai harckocsigyártás legjobb hagyományaihoz híven a T-90M harckocsik (188M objektum, Proryv-3 K+F projekt) gyártása párhuzamosan folytatódik, nemcsak az új T-90M harckocsik gyártása, hanem azok T-90A harckocsikból történő átalakítása is.

A jövőre vonatkozóan a következő gyártási terveket tervezik:

2027 – 31 új T-90M2 harckocsi, 201 új T-90M harckocsi és 58 más típusból modernizált T-90M harckocsi gyártása (összesen 290 darab)

2028 – 280 új T-90M és T-90M2 harckocsi, valamint 138 más típusból modernizált T-90M és T-90M2 harckocsi gyártása (összesen 418 darab)

2029 – 253 új T-90M és T-90M2 harckocsi, valamint 147 más típusból modernizált T-90M és T-90M2 harckocsi gyártása (összesen 400 darab)

A T-90M és T-90M2 harckocsik gyártásának típusonkénti lebontása nem áll rendelkezésre a 2028-2029-es időszakra vonatkozóan, és feltételezhető, hogy ez a lebontás (a 2026-2027-es állami szerződésen kívül) jelenleg még maga az UVZ számára sem ismert.

2030-ra vonatkozóan nem állnak rendelkezésre tervadatok. 2031-től nem terveznek új T-90M és T-90M2 tankok gyártását, csak nagyobb átalakításokat és modernizációval járó nagyobb átalakításokat:

2031 - 117 darab
2032 - 134 darab
2033 - 105 darab
2034 - 95 darab
2035 - 102 darab
2036 - 102 darab

Feltételezhető, hogy az UVZ a 2030-2031 közötti időszakban végre áttér a szerencsétlen sorsú T-14 tankok módosított változatának sorozatgyártására az Armata K+F projekt keretében, azonban a közzétett dokumentumok gyakorlatilag nem tartalmaznak adatokat erről a platformról. Egy forrás szerint ez a harckocsi 2024. március 5-én még részlegközi tesztelés alatt állt.

Így arra lehet következtetni, hogy az UVZ-ben az új harckocsik (T-90M és T-90M2) gyártási mennyisége 2027-2029-ben nagyjából a jelenlegi szinten marad, amelyet a legtöbb megfigyelő (beleértve a CAST-ot is) 2024-2025-ben körülbelül évi 200-250 darab (T-90M) lesz. A CAST becslései a T-90M harckocsik gyártására (mind az új, mind a kis számú modernizált T-90-es változatok esetében) a következők: 70 darab 2022-ben, 140-150 darab 2023-ban, 200 darab 2024-ben, 240-250 darab 2025-ben, és valószínűleg ezen a szinten marad 2026-ban is.

A más harckocsitípusokból modernizált T-90M és T-90M2 harckocsik számának növekedése 2027-2029-ben egyértelműen összefügg az UVZ-ben a T-72B3M harckocsik modernizálására irányuló munkálatok egyidejű csökkentésére vonatkozó tervekkel, amelyeket a közzétett dokumentáció szerint T-72A, BK, B1, B1K és BA harckocsikból alakítottak át. Eddig azonban a T-72B3M harckocsikat csak a T-72B különböző változataiból alakították át. A CAST becslései szerint 2023-ban az UVZ (az anyavállalat) körülbelül 150 tonna harckocsit modernizált a T-72B3M szabványnak megfelelően.

Harckocsik, és 2024-ben és 2025-ben modernizációs mennyiségüket az UVZ-nél évi 300-350 darabra növelték. Azonban amennyire megítélhető, a raktárban lévő, különböző változatú T-72B harckocsik száma, amelyek alkalmasak a T-72B3M szintre való modernizációra, fogy, ami az utóbbiak gyártásának csökkenésének kilátásba helyezi a hatását. A Fronttelligence Insight által közzétett adatok szerint ennek leküzdésére az UVZ azt tervezi, hogy 2026-2027-től kezdődően még a régebbi T-72A harckocsik modernizálását is megkezdi a raktárból a T-72B3M változatra. Ezen harckocsik közül azonban csak valamivel több mint 300 darab átalakítását tervezik.

A Fronttelligence Insight által közzétett anyagok szerint az UVZ-ben a T-72B3M harckocsik felújítási és modernizációs tervei a következők:

2027 - 255 harckocsi (köztük 200 T-72A)
2028 - 172 harckocsi (köztük 100 T-72A)
2029 - 71 harckocsi (köztük két T-72A)
2030 - nincs adat (azonban két T-72A harckocsit említenek)
2031 - 60 harckocsi (köztük három T-72A)
2032 - 57 harckocsi (köztük két T-72A)
2033 - 53 harckocsi
2034 - 54 harckocsi
2035 - 53 harckocsi
2036 - 53 harckocsi

Megjegyzendő, hogy a modernizált T-72B3M harckocsik tényleges termelése alacsonyabb lehet, mivel az adatok a korábban modernizált járművek felújítását is tartalmazzák. (ugyanez vonatkozik a T-90M harckocsikra is). Feltételezhető, hogy 2030-2032 között elsősorban a T-72B3M-en fognak felújításokat végezni.


A Frontelligence Insight a BMPT harckocsi-támogató harcjárművek felújítására és új gyártására vonatkozó terveket is említi az UVZ-ben 2027-2036 között. Azonban nem világos, hogy ezek az adatok csak a jelenleg kis volumenű, T-90 alvázon gyártott BMPT "Object 199"-re (Ramka K+F projekt) vonatkoznak-e, vagy más BMPT-változatokra is (például azokra, amelyeket állítólag régebbi T-72A harckocsik alvázán terveznek gyártani). Mindazonáltal a megadott tervezett adatok azt mutatják, hogy az UVZ-ben a BMPT-gyártás alacsony szinten marad. Megjegyzendő, hogy ezek az adatok nemcsak az új gyártásra, hanem a nagyobb felújításokra is vonatkoznak:

2027 - 10 egység
2028 - 10 egység
2029 - 10 egység
2030 - nincs adat
2031 - 6 egység
2032 - 5 egység
2033 - 6 egység
2034 - 8 egység
2035 - 13 egység
2036 - 18 egység

Feltételezhető, hogy a 2035-2036-os tervek elsősorban a korábban gyártott BMPT-k nagyobb felújítására összpontosítanak.

Emlékezzünk vissza, hogy 2025 október elején az UVZ leszállította az új gyártású „Objekt 199” BMPT első tételét (körülbelül 10 egység) három év alatt.
 
itt nem lesz véletlenül valami félreértés?
Erről akartam én is írni, amikor megjelent a bejegyzés eredetije Frontline Intelligence Twitter oldalán, hogy ezzel van egy eléggé nagy gixer. Még a T-72A-t sem lehet T-72B3M-re modernizálni az eltérő páncélzat miatt (torony és teknő egyaránt), ahogy a T-72B-ket sem lehet mágikusan T-90M2-vé változtatni. Persze bele lehet rakni az univerzális Proriv tornyot, mert belefér, de attól még a hajtáslánc cserére szorul, illetve változattól függően a teknő páncélzata sem fog stimmelni. Ha meg már a toronycsere+hajtáslánc mellett a teknőt is mókolni kell, akkor hülyeség lenne nem ganz neu-ként legyártani egy T-90M2-t. Más is jelezte amúgy a problémát, de kielégító válasz erre még nem érkezett.

Plusz az orosz nomenklatúrát ismerve még ha fel is hoznák a B3M-t valahogy az M2 szintjére, akkor sem hívnák azt T-90M2-nek. A T-72B3(M) lényege is az volt, hogy akkor a T-90A szintjére hozzák fel a T-72B állományt, aztán mégse T-90A-nak nevezték el őket. Előbb lesz T-72B4 vagy tudomisén T-72B3M2, minthogy a T-90M2 plecsnit rádobják. A GRAU nomenklatúra sosem így működött

Vszeg a régi T-72A teknők mennek majd BMPT Terminatornak, míg a T-72B-k B3M vagy a már említett felturbózott szintre. De nem T-90M2-nek az egyszer hótzicher
 
14:27-nél mondja, hogy PNM-T van benne. Kezelőszervek érthetően hasonlóak és ugyanúgy bal alsó sarokban ott van egy plakett, amit ebben a videóban nem látni rendesen
AVvXsEgz50spLiMKI5AJeaX52CcEyAdRkfTJACy3-2iNFSpFpwrG7Fn-jgDapMDEErnx1fCwoLf62Kucnm8up8hDEzyHfWhJYMVs3qFTPUaFNQ2hHlwTJnciDg4vPR0yB2C2aS5gTNnRPWiRqLV6

Cserébe egy újabb kiadásban 9:50-től pár másodpercre kivehetően ott van a PNM-T felirat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
y5DpUy0.jpeg

11:13-nál szintén
VzqyrTA.jpeg


Ezt mondjuk pont rosszul tudja (nem az első), mert a TPK-K az 3. genként van kategorizálva. Illetve rossz adatlapot olvasott fel, mert a gyártói lap szerint a FEM-18-03 3,5-5 mikrométeres és nem 8-12 mikrométeres sávban üzemel. Utóbbi a Catherine-FC-re volt igaz
u6spnhU.jpeg

Még amit az Armata topikban beszéltünk mátrix felbontás témában azzal jelentkezek majd, csak ott kicsit bonyolultabb a helyzet. Mert a video output felbontása az nem ugyanaz, mint a mátrixé, az sem mindegy milyen elrendezésben vannak az érzékelők a mátrixban, meg maga a szkennelés működése is eltér típusról-típusra (mechanikus vagy digitális ésatöbbi). Jobban bele kell majd ássam magam, főleg miután az infók jórésze 5+ éves orosz fórum meg Livejournal posztokban van elrejtve.

Viszont előbb végzek a videómmal, mert még mindig vágnom kell, utána nyugalmasabb lesz a helyzet
Te most komolyan jobban hiszel a saját szemednek, mint dudinak? Hogy merészeled?:hadonaszos:
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0