T-90

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 895
25 835
113
Nincs Burlak topic úgyhogy talán egyenlőre az a legjobb hely ehhez a hírhez...
167107920_3833658963380914_1117293226813378026_n-1068x696.jpg

Az új toronnyal eléggé kimaxolják a passzív védelmet.
A torony hátulján az vajon lőszer tároló?
Lehet hogy más lett a töltő automata és már hosszabb APFSDS lőszert is tudnak használni?
"A 2005-ben indult Burlak-program célja a korábban szolgálatba lépett T-72-es, T-80-as és T-90-es harckocsik modernizációja és felszereléseinek egységesítése volt, 2025-re tervezték rendszeresíteni az orosz haderőben a harcjárműveket. Nagyon úgy tűnt, hogy Oroszország a 2010-es évek elején leállt a Burlak-programmal és inkább a T-14 Armata platform fejlesztésére koncentráltak; ezt a harcjármű-családot bár 2014-ben bemutatták, a mai napig nem rendszeresítették széles körben műszaki és finanszírozási problémák miatt.
..
A Burlak-programot azért vehették elő, mert az orosz vezérkar úgy gondolhatta, hogy lényegesen olcsóbb modernizálni a szovjet-érában fejlesztett általános harckocsikat, mint lecserélni ezeket teljes egészében Armatákkal. Jó eséllyel tehát az orosz haderőben még sokáig szolgálatban maradnak a modernizált T-72, 80 és 90 harckocsik, valószínűleg hosszabb távon az Armatákkal együtt.
..
A legfeltűnőbb része az állítólagos prototípusnak a torony, melyet egy T-80-as harckocsialvázra építettek. Kifejezetten hosszúkás kialakítású, melynek oka, hogy egy újfajta automata töltőberendezéssel szerelték fel a harcjárművet, amely – állítólag – rendkívül gyorsan képes különféle lőszertípusok közt váltani, manuális beavatkozás nélkül. Ezen kívül ERA védelmi rendszert is kapott a torony, amely a Defence Blog szerint az Objekt 640-es prototípuson is található Kaktusz védelmi rendszer továbbfejlesztett változata lehet. A projekt egyik kiemelt célja lehet, hogy reprodukálják az Armata védettségét és tűzerejét régebbi harckocsitípusok modernizációja mellett.
..
Bár több komolyabb nyugati portálon is megjelentek a Burlakról szóló hírek, mint a Popular Mechanics vagy a Yahoo Finance, egyelőre érdemes a dolgot fenntartásokkal kezelni. A harcjárműről készült állítólagos képek egy orosz magánszemély Facebook-oldalára kerültek fel (aki egyébként rengeteg haditechnikai témával foglalkozik), a Defence Blog cikke pedig április elsején jelent meg. Maga a forrás egyébként március 31-ei, így nem biztos, hogy tréfáról van szó, a képek pedig nem tűnnek manipuláltnak. Mindenesetre, fontos észben tartani azt, hogy az orosz haderőfejlesztési programokról általánosságban rengeteg a (szándékos) dezinformáció a közösségi médiában."
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 116
113
A löveg körüli rész elég gyenge pontnak tűnik...
Én se'tom miért van az a nagy V alakú "kivágás", ágyúval a közepén! :eek: ???
A torony front felületének --ami a legveszélyeztettebb zóna-- kb. harmada harmat-gyenge, a többihez képest, ami nyilván nem véletlenül van más típusokéhoz hasonló mértékben megerősítve.

Ha ez esetleg egy "megtévesztgető" anyag lenne, ahol sok a páncélzat, az reálisan sok.
Ahol pedig kevés, az --nekem-- nem látható/nem indokolható ok miatt kevés.
Talán valaki tudja...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 738
72 156
113
Én se'tom miért van az a nagy V alakú "kivágás", ágyúval a közepén! :eek: ???
A torony front felületének --ami a legveszélyeztettebb zóna-- kb. harmada harmat-gyenge, a többihez képest, ami nyilván nem véletlenül van más típusokéhoz hasonló mértékben megerősítve.

Ha ez esetleg egy "megtévesztgető" anyag lenne, ahol sok a páncélzat, az reálisan sok.
Ahol pedig kevés, az --nekem-- nem látható/nem indokolható ok miatt kevés.
Talán valaki tudja...
Nagyon egyszerű az oka. Kell a hely a sofőrnek, hogy be-ki tudjon szállni. Még így is emelni kell a löveget, hogy meg tudja tenni. Persze így gyenge pnt, de eltalálni azt a pontot úgy, hogy csont nélkül beszálljon a résen sem a páncélba, sem a lövegcsőbe nem ütközve, elég jó szögben elindított lövést igényel.
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Ez eddig is így volt a T-72/80 család tornyain, ha mégnézed erre a területre régebben sem raktak ERA -t.
Itt is ezt a dizájnt követik, csak a jóval hosszabb kiegészítő páncélzat és fénykép szöge miatt nagyobbnak tűnik a rés.
T-72B3:
1280px-T-72B3.jpg


T-80UM:
T-80_tank%2C_Engineering_Technologies_2010.jpg
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 809
17 619
113
Ez eddig is így volt a T-72/80 család tornyain, ha mégnézed erre a területre régebben sem raktak ERA -t.
Itt is ezt a dizájnt követik, csak a jóval hosszabb kiegészítő páncélzat és fénykép szöge miatt nagyobbnak tűnik a rés.
T-72B3:
1280px-T-72B3.jpg


T-80UM:
T-80_tank%2C_Engineering_Technologies_2010.jpg

Van olyan verzió, ahol valahogy megoldották. Elég visszamenni az előző oldalra, és megnézni az új T90-eseket, de pl. a PT-16-nál és a Degman-nál is.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 116
113
Nagyon egyszerű az oka. Kell a hely a sofőrnek, hogy be-ki tudjon szállni. Még így is emelni kell a löveget, hogy meg tudja tenni. Persze így gyenge pnt, de eltalálni azt a pontot úgy, hogy csont nélkül beszálljon a résen sem a páncélba, sem a lövegcsőbe nem ütközve, elég jó szögben elindított lövést igényel.


Ha valóban ez lenne az oka, akkor nálam átkerül a dezinformáció rovatba --legfeljebb tévedek--, mert ha a 90-es években Irak meg tudta csinálni az Enigmánál, hogy felhajtják a páncélt, hogy ne kelljen a kiemelt zónába gyengíteni a védelmet, akkor az oroszoknál ez Gulág-szintű tervezői hiba lenne, annak következményeivel.
...valódi fejlesztésnél!
Szerintem.

A T-55 Enigma felhajtott torony páncélzattal:

iu
iu




Mondjuk itt is jelentős ( de kisebb) felületnél marad meg hibaként csak az eredeti T-55 torony-páncél, ami nekem itt is hiba, bár a mintha az iraki megoldásnál érzékelők és torony-géppuska lenne útban és ezért nem teljes a torony kiegészítő páncélja (ami elég jól teljesített: 3 Milán ATGM-et fogott meg az egyik tankon):

iu
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
T-90MS-en megoldották már:
58c5357ac36188d6538b4634.jpg
Méghozzá perzsaszőnyegen :D

Amúgy szerintem a T-90 esetében a hegesztett torony miatt könnyebb volt ERA blokkot odapakolni, míg a 72-80 vonalon nem tartották fontosnak. Ahogy a B3 esetében ott vannak a Kontakt-5 közti rések a hiányzó löveg melletti ERA blokk hasonló módon keletkezhetett, egyszerűen nem tartották fontosnak.
Mondjuk a kisebb Kontakt-1-et könnyebb volt pakolni, ki is töltötték vele az űrt.
t-72b.jpg

A későbbi Kontakt-5-ös T-72B obr. 1989-ről aztán lehagyták, valszeg a fentebb említett ok miatt. T-90 pedig új tervezésként máshogyan is indult.

Burlak esetében pedig résről nincsen szó, egyszerűen optikailag megtévesztőek az ERA lapok szögei
1327009507_06.jpg
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Béke van és macerás beülnie a vezetőnek ha ott van az ERA.Pusztán ennyi oka van neki.Ha nézel tank biatlonos képeket akkor ott nem ritka,hogy nem is csak a közvetlenül a cső nelletttit hanem az amellettit is leveszik.

tankbiathlon778511565852416-15-5928-1114-1565876740-680x0.jpg
A Leó-A7+.nál ugyan mi lehet a helyzet a pilóta buksijával?