Teljesen megfelel a döntés a mára kialakult hozzáállásnak (szerintem).
Az LM Washington és a Pentagon egyöntetű undorát vívta ki az utóbbi években az F-35 programmal. Ahogy helyzetüknél fogva hívták le a pénzt folyamatosan és amit ezért nyújtottak. Az LM nagy katasztrófája immáron viszont az, hogy a többi cég ezt jórészt elkererülte.
Erre a legjobb példa a B-21. Az ugyanis költségeken és határidőkön belül szépen halad - és itt egy interkontinentális hadászati bombózóról beszélünk, szóval semmivel sem egyszerűbb szerkezet. Az NGAD/PCA pedig éppen emiatt erősen favorizált a Northrop csapatának, és ezért jöttek elő az LM-nél a halva született ötlettel, hogy a PCA helyett egy F-22/35 hibridet csinálnak. Hogy pozícióban tartsák magukat a vadászok piacán.
Az USA törvényhozása és fegyveres erői viszont rohadtul beleuntak az LM árképzés és problémamegoldás arányába felmutatott teljesítményébe, és igyekeznek más cégekre támaszkodni. az F-35 megmarad nekik a következő évtizedekre, de ahogy nézem, más pozíciókból túrják ki őket.
Az F-X eredménye pont ugyanezt követi, ez is egy jól futó program, ütközőkön belül.
Öööö, azért pislogok. A KC-X program hogyan is zajlik?
Már elnézést, de egy "tetves" tankert nem tud a Boeing határidőn belül megcsinálni. Még hír is volt róla, hogy többen nem értik*, hogy miért tart majdnem tovább egy tanker kifejlesztése és hadrendben állítása egy létező civil platformot felhasználva, mint amennyi idő alatt az USA a Kennedy féle bejelentéstől az USA eljutott a Holdra. Nem volt akkor semmiféle Saturn rakéta, meg holdkomp és semmi hardver, kvázi nulláról vágtak bele minimális alapokkal.
2011-ben lett kihirdetve a KC-X győztesr, 2018-ban még mindig nincs hadrendben a gép. Ez 7 év. Kennedy beszéde 1962 ősze és 1969 nyarán már a Holdon voltak, ez is hét év. Hát izé.
Nem érdekel, hogy sztereo 3D miatököm kamera van rajta meg új fedélzeti rendszerek és stb. Ez egy tanker és szállító. Semmi mást nem tud, mint amit az elődje, csak jobban és nagyobb a gép picivel. Ennyi. És nem elég rá 7 év....? Úgy, hogy a B767, mint platform 30+ éves...? Úgy, hogy a pályázathoz előtervek is kellenek és nem 0-ról indult a tervezés 2011-ben?
Ehhez képest az F-35 finoman szólva olyan forradalmi és komplex, hogy segget csókolhat neki a világ összes vadászgépe. Olyan érzékelő rendszerek és SW van mögötte, hogy kb. a C64 vs mai PC összehasonlítás kb. megállja a helyét. Azért számoljunk már el húszig és kapjunk már a fejünkhöz ilyen egyoldalú véleményalkotás előtt....
Vagy soroljam még az egyéb más cégek által elhúzódó és akár törölt programokat is? Ez nem LM sajátosság, csak valahogy divat őket ütni ma az F-35 miatt...
A B-21 meg egy ráncfellvart B-2 jelen állás szerint, alá Super Hornet. Érdekes módon akkor még ment a Boeingnek a felvarrás.
*Talán még Cifu linkelte.
Én arra gondoltam, hogy 10-15 múlva csak LM által gyártott vadászgépe lesz az USAF-nak és ez utána ki tudja még mennyi ideig lesz így. Logisztikai szempontból lehet kedvezőbb lett volna az USAF-nak. Persze az is lehet hogy csak a gyártónak lett volna az.
Ez 99%, hogy nem igaz. Ha nem ment el a józan eszük, akkor az F-15C Golden Eagle és az F-15E is fog repülni bőven 2030-on túl. A GE gépek kvázi strukturálisan újak 6-8 ezer óra mehet beléjük. Az évi 400 órával is 20 év.