Társadalmi folyamatok

Hmmm...:D
Szerintem meg de,már csak a szerelgetős férfiember számára ma már elérhető eszközök miatt is.
Ma már egy jobb telóval fel lehet programozni egy írható motorvezérlőt pl,akkor még a motronik legelső generációja is űrsikló volt.
Monjuk ez szélsőséges példa,88-ban tanulóként még felért egy csöcsörészéssel a szovjet T130-on egy nagyjavítás a helyi termelőszövetkezetben,ahogy a mester elővette a mikrométert,átmérni a belsejét,megérteni az illesztéseket,miazmást,ma ásítozva programozok fel injektorokat a Cat motorba,vagy diagolok 3 éves teherautókat egyik kezemben a nejemmel csetelve a mai vacsiról.:)
A 7 éves skodrimon pár óra alatt cseréltem egr-t,majd diagoltam egy tenyérnyi bigyóval,89ben ez még a filmvásznon létezett.:p
Mondjuk tény,hogy ami érdekel,abban tájékozódok,használom,értem.
Egyébként köponti fűtés és csőhálózat szerelő vagyok :D ,annó a fater meggyőzött :rolleyes::D,hogy az akarok lenni...
89-ben meg félkézzel intézted az akkori technikát, mert ez a mostani még sehol sem volt, max valami nagyon elszállt helyen 1 db kísérleti példány. Korszak kérdése az egész. ;)
 
Hmmm...:D
Szerintem meg de,már csak a szerelgetős férfiember számára ma már elérhető eszközök miatt is.
Ma már egy jobb telóval fel lehet programozni egy írható motorvezérlőt pl,akkor még a motronik legelső generációja is űrsikló volt.
Monjuk ez szélsőséges példa,88-ban tanulóként még felért egy csöcsörészéssel a szovjet T130-on egy nagyjavítás a helyi termelőszövetkezetben,ahogy a mester elővette a mikrométert,átmérni a belsejét,megérteni az illesztéseket,miazmást,ma ásítozva programozok fel injektorokat a Cat motorba,vagy diagolok 3 éves teherautókat egyik kezemben a nejemmel csetelve a mai vacsiról.:)
A 7 éves skodrimon pár óra alatt cseréltem egr-t,majd diagoltam egy tenyérnyi bigyóval,89ben ez még a filmvásznon létezett.:p
Mondjuk tény,hogy ami érdekel,abban tájékozódok,használom,értem.
Egyébként köponti fűtés és csőhálózat szerelő vagyok :D ,annó a fater meggyőzött :rolleyes::D,hogy az akarok lenni...
Óóóó... elbeszéltünk egymás mellett.
Te a „tud annyit” alatt azt érted, hogy a készen kapott céleszközzel képes megoldani valamilyen feladatot.. Gondolom valamilyen magas szintű programnyelven össze kell huzalozni, oszt zsa (vagy írod be a sorokat, meg eljárások, függvények, ciklusok, minden sz@r? )...
Én úgy értettem a „tud annyit”, hogy tisztában van a berendezés felépítésével, meg, hogy mi miért történik... pl. 40 évvel ezelőtt a villamosmérnökök szerintem gépi kód szinten ismerték az akkori elektronikus eszközeiket, meg a „terméket”.
A T-130-nál meg az tudott igazán (ebben a kontextusban), aki megírta a technológiát (mert neki volt fogalma arról, hogy mi miért történik és mit miért kell csinálni), ami alapján a mester végrehajtotta a munkapontokat, „mert azt kötelező megcsinálni”. Persze a mester is pro volt (ha nem egy „aranykezű” gépész volt... mert sajnos ilyenből is akadt szépszámmal).. csak nem tudott annyit, mint egy mérnök. Mint ahogy egy mai szerelgetős ember sem tud annyit, mint 40 éve egy mérnök...
De ha a Te értelmezésedben nézzük, hogy mire képes a szerelgetős ember akkor persze úgy igazad van.
 
Óóóó... elbeszéltünk egymás mellett.
Te a „tud annyit” alatt azt érted, hogy a készen kapott céleszközzel képes megoldani valamilyen feladatot.. Gondolom valamilyen magas szintű programnyelven össze kell huzalozni, oszt zsa (vagy írod be a sorokat, meg eljárások, függvények, ciklusok, minden sz@r? )...
Én úgy értettem a „tud annyit”, hogy tisztában van a berendezés felépítésével, meg, hogy mi miért történik... pl. 40 évvel ezelőtt a villamosmérnökök szerintem gépi kód szinten ismerték az akkori elektronikus eszközeiket, meg a „terméket”.
A T-130-nál meg az tudott igazán (ebben a kontextusban), aki megírta a technológiát (mert neki volt fogalma arról, hogy mi miért történik és mit miért kell csinálni), ami alapján a mester végrehajtotta a munkapontokat, „mert azt kötelező megcsinálni”. Persze a mester is pro volt (ha nem egy „aranykezű” gépész volt... mert sajnos ilyenből is akadt szépszámmal).. csak nem tudott annyit, mint egy mérnök. Mint ahogy egy mai szerelgetős ember sem tud annyit, mint 40 éve egy mérnök...
De ha a Te értelmezésedben nézzük, hogy mire képes a szerelgetős ember akkor persze úgy igazad van.
A számítógépes képzésről csak annyit, hogy a mai mérnökök ha a daru nem emel, meg sem próbálkozni lejtővel vagy 3 soros dupla csigamű építésével, hogy egy szar löveget egy 6 méteres partfalon feljuttasson.
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon
.... pl. 40 évvel ezelőtt a villamosmérnökök szerintem gépi kód szinten ismerték az akkori elektronikus eszközeiket, .....

Hát nem éppen.
Pont azért találták ki a PLC " programnyelvet", hogy az akkori kéthuzalos, relés vezerléseket tervező villamosmernökök is tudjanak vezérlőprogramokat írni.
40 éve épp hogy csak elkezdett terjedni a mikroprocesszoros technika, az is inkább az ügyviteli alkalmazásokban kevésbé a termelésben, automatizálásban.
 
borisjohnsonx9.jpg

No comment