Tornado (Panavia)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 448
113
Ki mondta, hogy csak azzal lehetséges...de az EF-re még semmi ilyesmi nincsen integrálva...és a Spear-EW is egyelőre a holdban van még...
:D
Akkor térjünk vissza az eredeti cikkre. Mikorra is kell a Tornado upgrade-nek elkészülni? 2025? Valami ilyen dereng... :oops:
Egy 40 éves gépre. Most kezdték el. Miközben minden a fentebb általam felsorolt fegyver integrációja vagy már lezajlott, vagy már minimum 2 éve fut.

megjegyzem ám nem véletlen a dolog...ugyanis egy 500km hatótávú, de méretre elég nagy standoff fegyver hordozó platformnak a Tornado sokkal alkalmasabb
Miközben a repülési teszteket elvégezték az EF-re, és két olyan nehézbombázóra integrálták, mint a Gripen, meg az EF-18. :rolleyes:
A spanyolok 2 év alatt elvégezték az F-18-asaikra az integrációt. Nyilván a Luftwaffe még 2040-ig sem boldogulna vele.

Tehát maradjunk annyiban, hogy teljesen jó ötlet egy 40 éves mostanra 0 támogatással rendelkező gépet tovább húzatni újabb 10 évig mialatt elégetnek rá nagyjából 9Mrd euro összeget. Miközben a jelenlegi állapotában még 1-2 évet kihúzná, miközben rendelkezésre áll az utódja, és minimális idő alatt tökéletes helyettesítője lehet.
Szerintem is jó ötlet. :cool:
Megint megkérdezem: te ugye jobban tisztában vagy azzal, mint a Luftwaffe, hogy az új Tranche 4 EF-k és F18E/G-k érkezése, valamint azok tényleges hadrendbe állítása a szükséges képességekkel az mikorra kivitelezhető....
Háát még az is hamarabb meg kell legyen, mint Tornado upgrade.
Nekünk 5 év alatt sikerült orosz technikáról (!) a Gripenre átállni gyakorlatilag 0 repülhető idővel. Szerintem lehet, hogy a Luftwaffe is megoldaná.
Ez a Tornado upgrade nem szól másról, mint az időhúzásról, de ezt már leírtam neked.
 
S

speziale

Guest
:D
Akkor térjünk vissza az eredeti cikkre. Mikorra is kell a Tornado upgrade-nek elkészülni? 2025? Valami ilyen dereng... :oops:
Egy 40 éves gépre. Most kezdték el. Miközben minden a fentebb általam felsorolt fegyver integrációja vagy már lezajlott, vagy már minimum 2 éve fut.


Miközben a repülési teszteket elvégezték az EF-re, és két olyan nehézbombázóra integrálták, mint a Gripen, meg az EF-18. :rolleyes:
A spanyolok 2 év alatt elvégezték az F-18-asaikra az integrációt. Nyilván a Luftwaffe még 2040-ig sem boldogulna vele.

Tehát maradjunk annyiban, hogy teljesen jó ötlet egy 40 éves mostanra 0 támogatással rendelkező gépet tovább húzatni újabb 10 évig mialatt elégetnek rá nagyjából 9Mrd euro összeget. Miközben a jelenlegi állapotában még 1-2 évet kihúzná, miközben rendelkezésre áll az utódja, és minimális idő alatt tökéletes helyettesítője lehet.
Szerintem is jó ötlet. :cool:

Háát még az is hamarabb meg kell legyen, mint Tornado upgrade.
Nekünk 5 év alatt sikerült orosz technikáról (!) a Gripenre átállni gyakorlatilag 0 repülhető idővel. Szerintem lehet, hogy a Luftwaffe is megoldaná.
Ez a Tornado upgrade nem szól másról, mint az időhúzásról, de ezt már leírtam neked.
kérlek lépj ki a read only módból...

olvasd el amit beraktam (mellesleg innen van: Department of Defense, Military Aviation Strategy)

világosan le van írva, hogy a Tornado-ra SEAD és Taurus hordozó platfromként számítanak
 
S

speziale

Guest
Miközben a repülési teszteket elvégezték az EF-re, és két olyan nehézbombázóra integrálták, mint a Gripen, meg az EF-18.

a Gripen-en sincs integrálva...mond már meg nekem hol van Gripenen Taurus?
A spanyoloknak meg nincs más hordozó platformjuk hozzá...mi olyan meglepő ezen

A spanyolok 2 év alatt elvégezték az F-18-asaikra az integrációt. Nyilván a Luftwaffe még 2040-ig sem boldogulna vele.

te mit nem értesz azon, hogy a németeknek ott a Tornado, ami egy sokkal alkalmasabb platform a Taurus hordozására?

ezen kívül a k*rva egyszerű kérdésre még mindig nem tudsz választ adni, hogy gondolom szerinted a Tranche 4 EF-k meg az F18G-k időugrást végrehajtva hip-hopp itt lesznek....nem lesznek...ezért kell 2030-ig rendszerben tartani a Tornado-t...ami mellesleg arra a 2 feladatra amire szánják tökéletesen megfelel....
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 448
113
Ez kezd kabaréba fulladni:
a Gripen-en sincs integrálva...mond már meg nekem hol van Gripenen Taurus?

Hát ööö...
nagyon kedves tőled, hogy a google első képtalálatát a "Taurus on Eurofighter" keresésre beraktad ide...csak nem ártott volna kicsit utána is olvasni a dolognak...
a helyzet ugyanis az, hogy ugyan tesztelték az EF-n a Taurust (mint ahogy a Gripen-en is), de nincsen hozzá integrálva...
elég felmenni csak a wiki-re ott is ez van: Integrated on F18, F15k, Tornadó, Tested on EF and Gripen... (a német wiki szerint sincs a német EF-n Taurus)
:cool:
te mit nem értesz azon, hogy a németeknek ott a Tornado, ami egy sokkal alkalmasabb platform a Taurus hordozására?
A 40 éves Tornádó, amit a támogatás hiánya miatt vont ki a RAF. Értem.? Lapozzunk!
Hát a Tranche 4 2024-től szállítódik a németeknek, de csak azért, mert tavaly megrendelték őket...
Az F-18 pedig pont a gyors elérhetőség miatt kellett volna AKK-nak. Miközben a kiképzéshez kaptak volna gépeket az amerikaiaktól, illetve a pilóták a flotta képzésében részt vehetnek.
 

nanemaa

Member
2020. május 8.
49
62
18
Ja sorry, làtom màr vitàztatok a kèpeken. De, integràlva van.

"As of 2005, the Taurus missile was validated for release from the Tornado, Typhoon, F/A-18, Gripen, F-16, P-3C and F-111 aircraft."

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
Ezeket a függesztményes képeket a Luftwaffe esetében nem szabad komolyan venni.
Az, hogy Laage-ban felszáll egy gyakorló PGM-ekkel repülő Eurofighter és erről kép készül, még nem jelenti azt, hogy az eszköz rendszerben van.
Sokan itt a HTKA-n az oroszokkal kapcsolatban is gyakran keverik a tesztelést, az integrációt és a rendszeresítést.
Hogy értsük jól, az USAF Eglin-i tesztalakulata anno tesztelte és integrálta is a Maverick-et az F-15E-re, de nem rendszeresítette.
Nem kellett neki.
A Luftwaffe tesztelte és integrálta a Taurus-t, vásárolt is belőle, de csak a Tornado-ra rendszeresítette. A Luftwaffe Eurofighter gépeire integrálták a Taurus-t, de egyelőre nem rendszeresítették.
A svédeknél az integráció megtörtént, a promóciós munkának hála, meg az Emil Gripen-en is mutogatják, de a svéd légierőnél a fegyver egyelőre nincs rendszerben.
 
S

speziale

Guest
Ja sorry, làtom màr vitàztatok a kèpeken. De, integràlva van.

"As of 2005, the Taurus missile was validated for release from the Tornado, Typhoon, F/A-18, Gripen, F-16, P-3C and F-111 aircraft."


1) javaslom neked is a Google kereső hazsnálatával kapcsolatos javaslatom megfogadását

2) a "validated" nem egyenlő "integrated"....hol repül szerinted P3c vagy F111 taurus-al?

a tény az, hogy a taurus a következő légierőknél a következő gépeken áll szolgálatban. spanyolok: F18, Dél-Korea: F15k,németek: Torandó...ennyi..

ezek a tények
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
S

speziale

Guest
Ez kezd kabaréba fulladni:

:cool:

A 40 éves Tornádó, amit a támogatás hiánya miatt vont ki a RAF. Értem.? Lapozzunk!
Hát a Tranche 4 2024-től szállítódik a németeknek, de csak azért, mert tavaly megrendelték őket...
Az F-18 pedig pont a gyors elérhetőség miatt kellett volna AKK-nak. Miközben a kiképzéshez kaptak volna gépeket az amerikaiaktól, illetve a pilóták a flotta képzésében részt vehetnek.

1) a szintén 40 éves B1b is kiváló LRSAM hordozó platform...:eek:

2) kevered a szezont a fazonnal...ugyanis az a 93 EF+45 F18 rendelés az rohadtul nem ugyanannak a package-nek a része...

ebből ugyanis 38 darab az a project Quadriga keretében jön...ami nem más a gyakorlatban, mint a korábban Tranche 3b-nek is hívott széria megrendelése (és ezekkel a gépekkel a Tranche 1 gépek leváltása), illetve a Tranche1-en felüli gépeken az AESA radar beszerzése...na ez az ami már ténylegesen megrendelt dolog...ez az ami 2024-től jön majd

a rendelés másik része (55 EF+45 Hornet) az a Tornado leváltására jönne...ez viszont egy egyáltalán nem végelegezett, eldöntött dolog...így arról értekezni, hogy ezek majd mikorra is érkeznek elég nagy marhaság....de gondolhatod, ha a Tornado-k leváltására jönnek, akkor majd csak akkor jönnek, amikor a Tornado kivonása elkezdődik....

másrészről a németek a repülései teszteket az eF-n a Taurus-al 2013/14-ben elvégezték, de végül nem integrálták, 2016/17 környékén az Airbus nagy erőkkel ajánlgatta a németeknek az EF ECR változatát, de a németek nem kérték...nem lehet esetleg tán-tán azért, mert azzal számoltak, hogy ezeket a feladatokat egy ideig még a Tornado-val fogják vinni? Lehet a mostani modernizációt is ennek fényében kellene értelmezni?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 448
113
ebből ugyanis 38 darab az a project Quadriga keretében jön...ami nem más a gyakorlatban, mint a korábban Tranche 3b-nek is hívott széria megrendelése (és ezekkel a gépekkel a Tranche 1 gépek leváltása), illetve a Tranche1-en felüli gépeken az AESA radar beszerzése...na ez az ami már ténylegesen megrendelt dolog...ez az ami 2024-től jön majd
És mi is a különbség? :)

másrészről a németek a repülései teszteket az eF-n a Taurus-al 2013/14-ben elvégezték, de végül nem integrálták, 2016/17 környékén az Airbus nagy erőkkel ajánlgatta a németeknek az EF ECR változatát, de a németek nem kérték...nem lehet esetleg tán-tán azért, mert azzal számoltak, hogy ezeket a feladatokat egy ideig még a Tornado-val fogják vinni? Lehet a mostani modernizációt is ennek fényében kellene értelmezni?
Az a gond, hogy te kevered az integrációt a megrendeléssel, pláne a rendszerbe állítással.
Az integráció azt jelenti, hogy fizikailag, és szoftveresen alkalmassá teszik a gépet a fegyver fogadására, nem azt, hogy rendszerbe is állítják.
3-mal feljebb ott van @Allesmor Obranna hozzászólása. Tanulmányozd!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
S

speziale

Guest
És mi is a különbség? :)

te most komolyan megkérdezed azt, hogy mi a különbség egy már bejelentett/elindított program meg egy szándék között?
szerinted ha az 55 EF+45 F18 a Tornado leváltására érkezik (megjegyzem még az sincs eldöntve, hogy valóban lesz-e F18 ), akkor az nincsen összekötve a Tornadok kivezetésével???

Az a gond, hogy te kevered az integrációt a megrendeléssel, pláne a rendszerbe állítással.
Az integráció azt jelenti, hogy fizikailag, és szoftveresen alkalmassá teszik a gépet a fegyver fogadására, nem azt, hogy rendszerbe is állítják.
3-mal feljebb ott van @Allesmor Obranna hozzászólása. Tanulmányozd!

az, hogy repülési teszteket végeztek az nem azt jelenti, hogy elvégezték az integrációt...nem tudom ennél világosabban leírni a tested/validated az k*rvára nem egyenlő azzal, hogy integrated....sehol nincs olyan forrás, hogy a Luftwaffe az EF-ken használná a Taurust...nem véletlen
 
S

speziale

Guest
3-mal feljebb ott van @Allesmor Obranna hozzászólása. Tanulmányozd!

igen én is javaslom:

"Az, hogy Laage-ban felszáll egy gyakorló PGM-ekkel repülő Eurofighter és erről kép készül, még nem jelenti azt, hogy az eszköz rendszerben van.
Sokan itt a HTKA-n az oroszokkal kapcsolatban is gyakran keverik a tesztelést, az integrációt és a rendszeresítést."

a Gripen Taurus "integrációjával" is ugyanez a helyzet...csináltak tesztrepüléseket, hogy utána promózhassák azzal a gépet, hogy az is integrálható hozzá...

azért arra meg tényleg érdekelne forrás, hogy az EF-n megtörtént a tényleges integráció, nemcsak hordozási tesztek voltak
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 448
113
te most komolyan megkérdezed azt, hogy mi a különbség egy már bejelentett/elindított program meg egy szándék között?
Megkérdezted, hogy hol van még a tranche 4.
Én leírtam, hogy mikor érkeznek.
Ha szükség - és főleg a politikai akarat - úgy akarja, akkor ezeket fogják végre a Tornado-k leváltására használni.

a Gripen Taurus "integrációjával" is ugyanez a helyzet...csináltak tesztrepüléseket, hogy utána promózhassák azzal a gépet, hogy az is integrálható hozzá...
Az MS20-ban már biztosan benne van.
De gondolod, hogy a Saab, ami a Taurus konzorciumában benne van, nem fogja integrálni bármelyik gépébe alapból?
A H145M HForce alapintegrációjának befejezése nálunk történt a Bakonyban. Mielőtt barki is megrendelte, és méginkább rendszerbe állította volna. Az integrációnak nem feltétele a rendszerbe állítás.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
249985468_2675428829420428_3952083945630519969_n.jpg
 

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
751
2 016
93
Mindennap van szerencsém megcsodálni testközelből a munkahelyemen ezt a dögöt. Kár, hogy lassan nyugdíjba vonulnak.