Török drónok

Új ANKA NG képeket találtam a TAI honlapján. Tetszik, mert jó a képminőség, ezért osztom meg. (Én is szívesen használom ezeket az egyszerű mondatokat.)

TUSA-1,2389.png

Hasznos teherként Wescam MX15 van.
TUSA8946a%20copy,2390.png
 
A piacon jelenleg elérhető azon török mikromuníciók és drónról alkalmazható páncéltörő fegyverek, amelyek beilleszthetőek egy közepes méretű magyar támadódrón fegyverzetébe:

ROKETSAN

LGMMS
LGMMS.jpg

típus: irányított rakéta
irányítás: lézer
hatótáv: 1km
átmérő: 40mm
hossz: 50cm
súly: 1,2kg
prospektus (.pdf)

CIRIT
CIRIT.jpg

típus: irányított rakéta
irányítás: lézer
hatótáv: 8km
átmérő: 70mm
hossz: 1,9m
súly: 15kg
prospektus (.pdf)

MAM-C
MAM-C.jpg

típus: szárnyasbomba
irányítás: lézer
hatótáv: 8km
átmérő: 70mm
hossz: 970mm
súly: 6,5kg
prospektus (.pdf)

MAM-L
MAM-L.jpg

típus: szárnyasbomba
irányítás: lézer
hatótáv: 15km
átmérő: 160mm
hossz: 1m
súly: 22kg
prospektus (.pdf)

MAM-T
MAM-T.jpg

típus: szárnyasbomba
irányítás: lézer
hatótáv: 30km
átmérő: 230mm
hossz: 1,4m
súly: 95kg
prospektus (.pdf)

L-UMTAS
L-UMTAS.jpg

típus: páncéltörő rakéta
irányítás: lézer
hatótáv: 8km
átmérő: 160mm
hossz: 1,8m
súly: 37,5kg
prospektus (.pdf)


SAGE-TÜBITAK

BOZOK
BOZOK.jpg

típus: szárnyasbomba
irányítás: lézer
hatótáv: 9km
átmérő: 120mm
hossz: 80cm
súly: 16kg
prospektus (.pdf)
 
Ha veszünk török drónokat akkor megvesszük a fegyverzetet is hozzá esetleg hazai gyártás itthon? Vagy integrálunk rá sajátot?! Hogy is fog ez kinézni?
 
Ha veszünk török drónokat akkor megvesszük a fegyverzetet is hozzá esetleg hazai gyártás itthon? Vagy integrálunk rá sajátot?! Hogy is fog ez kinézni?
Szerintem jobb lenne a faj Umtasához hasonló rakétát tervezni vagy a Spike család megfelelője (elfelejtettem melyiket) és általános célra használni, nem pedig egy speciális drónok készítésére fordítani az időt.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
"Törökország ukrán hajtóműveket vásárol UAV-jaihoz

Érdemes megjegyezni, hogy a török fél már korábban jelezte, hogy kész hazai PD-222-es hajtóműveket beépíteni az új Akynsi UAV-okba. Az ukrán hajtóművek megrendeléséből ítélve azonban Törökország még mindig nem tudta véglegesíteni a hajtóműrendszereket.

Az AI-450T motor 450 lóerős felszállóteljesítménnyel rendelkezik. Korábban a Motor Sich már 20 meghajtórendszert szállított Törökországba a török Akinsi UAV-k felszerelésére. Egyes források azonban azt állítják, hogy az ukrán motorokkal az Akynsi drón nem felel meg teljes mértékben az előírt jellemzőknek, és e motorok beszerzése inkább kényszerintézkedés Törökország számára, hogy az új UAV-kat sorozatgyártásba hozza."

 
A piacon jelenleg elérhető azon török mikromuníciók és drónról alkalmazható páncéltörő fegyverek, amelyek beilleszthetőek egy közepes méretű magyar támadódrón fegyverzetébe:

ROKETSAN

LGMMS
LGMMS.jpg

típus: irányított rakéta
irányítás: lézer
hatótáv: 1km
átmérő: 40mm
hossz: 50cm
súly: 1,2kg
prospektus (.pdf)

CIRIT
CIRIT.jpg

típus: irányított rakéta
irányítás: lézer
hatótáv: 8km
átmérő: 70mm
hossz: 1,9m
súly: 15kg
prospektus (.pdf)

MAM-C
MAM-C.jpg

típus: szárnyasbomba
irányítás: lézer
hatótáv: 8km
átmérő: 70mm
hossz: 970mm
súly: 6,5kg
prospektus (.pdf)

MAM-L
MAM-L.jpg

típus: szárnyasbomba
irányítás: lézer
hatótáv: 15km
átmérő: 160mm
hossz: 1m
súly: 22kg
prospektus (.pdf)

MAM-T
MAM-T.jpg

típus: szárnyasbomba
irányítás: lézer
hatótáv: 30km
átmérő: 230mm
hossz: 1,4m
súly: 95kg
prospektus (.pdf)

L-UMTAS
L-UMTAS.jpg

típus: páncéltörő rakéta
irányítás: lézer
hatótáv: 8km
átmérő: 160mm
hossz: 1,8m
súly: 37,5kg
prospektus (.pdf)


SAGE-TÜBITAK

BOZOK
BOZOK.jpg

típus: szárnyasbomba
irányítás: lézer
hatótáv: 9km
átmérő: 120mm
hossz: 80cm
súly: 16kg
prospektus (.pdf)

Mi ellen indíthatóak ezek az apróságok? A gyenge kis "Karaj" helyett valami jobban megpakolható drón kellene
 
Mi ellen indíthatóak ezek az apróságok? A gyenge kis "Karaj" helyett valami jobban megpakolható drón kellene
Nem kellene. Már ez is túl feltűnő a légvédelemnek. Ezek az eszközök pedig hatékonyan rombolják a gyalogság és tüzérség minden járművét és fegyverét. Mégha nem is semmisítik meg feltétlen, de harcképtelenné teszik a páncélozott járműveket is. Ez pedig éppen elég!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and ms07
Könnyű beállítás
Teljesen autonóm
Satcom
Függőleges felszállás (VTOL)
18 000 láb magasság
10 000 láb üzemi magasság
6 óra repülési idő

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az a rész, ahol Anka látható a videóban, valami vicc vagy ilyesmi?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A törökök tulajdonában lévő motorok ;

A modified version of a civilian engine specially developed for Herons : PG115

A TEI kétütemű benzines repülőmotorja. Kamikaze / anti-sugárzás, amely a Harop megfelelője lesz, a repülőgéphez kerül felhasználásra. A repülőgépet a Vestel Defense fejleszti : TEI-PG50

A 155 hp diesel aircraft engine for Anka, developed with the immediate modification of the Mercedes engine : PD155

A 170 hp teljesítményű dízel repülőgépmotor, amelyet teljesen a TEI fejlesztett. Ankában és Aksungurban használják. A jövőben a Bayraktar TB3 és annak módosított változata az Akıncı Light verziójában kerül felhasználásra. A fejlesztő szerint kategóriájában a legjobb a nagy magasságban termelt teljesítményhez képest, ami számomra elég reálisnak tűnik, figyelembe véve a cég éves bevételét : PD170

Könnyű dízel repülőgépmotor, amely felszálláskor 180 hp teljesítményre képes, nagyobb teljesítménnyel, mint a PD170. Mivel egyetlen turbót használ, kisebb teljesítményt ad nagy magasságban : PD180ST

A PD170 módosított változata, amely tengerszinten 225 hp ad le. Várhatóan az Akıncı C drónban fogják használni : PD222ST

2 változat létezik szimpla és dupla turbóval. Egyturbós változata ugyanannyit nyom, mint a PD170, és felszálláskor 222 hp tud produkálni, nagy magasságban viszont kevesebbet, mint a PD170.

Hamarosan megjelenik a PD222 duplaturbós változata, de nem tudom megosztani, mivel jelenleg nincs hivatalos kép.

Turboshaft típusú helikoptermotor, amelyet eredetileg a TAI új, T625-ös haszonhelikopteréhez fejlesztettek ki. Módosított változata a T129 és T629 modelleken használható. Drónokban is használható, ha a jövőben turbópropra alakítják át.

A TEI F16 és T70 (S70) motorokat is gyárt, amelyeket TAI licenc alapján gyártanak.

T700-TEI-701D

F110

Sugárhajtóművek cirkáló rakétákhoz és célrepülőgépekhez :

TEI-TJ35

TEI-TJ90

TEI-TJ300


- Törökországban egyetlen cégnek sincs 750 lóerős motorja, csak tudomásom szerint a Black Sea Shield, a Baykar és az Ivchenko-Progres vegyesvállalata gyártja majd az Akıncıban használt ukrán eredetű turbómotorokat. Egyes megbízható források azt is állítják, hogy ez a cég rendelkezik majd az Akıncıben használt motorok IP-jével.

"Törökország ukrán hajtóműveket vásárol UAV-jaihoz

Érdemes megjegyezni, hogy a török fél már korábban jelezte, hogy kész hazai PD-222-es hajtóműveket beépíteni az új Akynsi UAV-okba. Az ukrán hajtóművek megrendeléséből ítélve azonban Törökország még mindig nem tudta véglegesíteni a hajtóműrendszereket.

Az AI-450T motor 450 lóerős felszállóteljesítménnyel rendelkezik. Korábban a Motor Sich már 20 meghajtórendszert szállított Törökországba a török Akinsi UAV-k felszerelésére. Egyes források azonban azt állítják, hogy az ukrán motorokkal az Akynsi drón nem felel meg teljes mértékben az előírt jellemzőknek, és e motorok beszerzése inkább kényszerintézkedés Törökország számára, hogy az új UAV-kat sorozatgyártásba hozza."


Akkor nekifutok mégegyszer, hogy hol lehet, és milyen ukrán hajtőmű. Remélem ez már stimmel.

Jelenleg csak a Bayraktar Akindzsibe (magyarítom azértis :)) szállítanak az ukránok hajtőművet, mégpedig ezt:
https://ivchenko-progress.com/?portfolio=аи-450с&lang=en#prettyPhoto

Ennek a T verziója (Vajon miért éppen T? :D) idén augusztus 6.-án kapott tanúsítvány az ukrán hatóságtól. A kérelmet 2019. 12. 23-án már benyújtották.
https://ivchenko-progress.com/?p=7079&lang=en

Egy jóval erősebb változatot terveznek még az Akindzsibe, Ez a 750 lóerős, amiről én korábban azt hittem, valamilyen török motor lesz. Mostanában zajlanak élettartam tesztek vele. Akindzsi-B néven fut majd.
https://ivchenko-progress.com/?portfolio=ai-450с2&lang=en

https://ivchenko-progress.com/?p=7084&lang=en

Más török drónba nem kerül ukrán hajtómű, az Akindzsi az egyetlen török drón, aminek 2x 450-750 lóerő teljesítményre szüksége van, az ukránoknak meg tudomásom szerint nincs is 100 Le. körüli, drónba alkalmas repülőgépmotorjuk. (Ilyen kell a Bayraktar TB2-be, Karayelbe)
A törököknek az Aksungur az az UAV, ami méretben legközelebb áll, de az a saját 170 lovas hajtóműveiket kapja. (2 db)

+ Bejelentették, hogy lesz egy Akindzsi-C nevű verzió 2x220-lóerővel, török motorral. (Gondolom fegyvertelen?!)
https://www.savunmasanayist.com/akinci-c-ilk-ucus-tarihi-aciklandi/
 
A Baykar megállapodást írt alá az ivchenko-Progressszel az általa fejlesztett MIUS drón motorjának szállításáról.

thumbs_b_c_e82b472539bac9b260499ed1e1de485b.jpg
2021%2FKasim%2Fbbyrstf.jpg

Az alsó képen a török és az ukrán zászló mellett melyik az a harmadik?

Ez nem jelenti feltétlen a teljes szoftver kidobását. Egyszerűen kell a com portok elé berakni egy komoly kódoló rendszert. Ez még akkor is létfontosságú, ha emiatt a többlet energiafelhasználás miatt jelentősen csökken az repülési idő. Esetleg érdemes lenne a szárnyak felületére (esetleg a törzsre) napelemeket feltenni.

Ha egy rendszert feltörtek (ráadásul ilyen gyorsan), akkor nem érdemes semmivel javítani. Értsd: Ismerik a belső működést, teljesen mindegy, mivel próbálod leplezni és megtrükközni, onnan elvesztette a sw azt a fő előnyét, hogy kívülről kéne visszafejteni a belső algoritmusokat.
Sokkal olcsóbb ráprogramozni egy újat és küszködjenek azzal az EW egységek, mint amennyibe egy készletnyi UAV lezuhanása kerül. Igazából egynek az elvesztése is több zsozsó, mint néhány programozónak adni pár évet.)
 
Úgy tűnik, hogy a törökök új ukrán motor verzióval kísérleteznek az Akincibe.


Az új motor paraméterei, ha jól értem, 700 lóerő feletti a most importált ukrán 450 helyett. Hátránya, hogy valszeg kevesebb ideig fog tudni a levegőben maradni, pontos értéket ne kérdezzetek, ez ukrán találgatás eddig, de a nagyobb erő és nagyobb sebesség miatt még több fegyvert fog tudni elcipelni a küldetésre ez alatt az idő alatt. (Ezt abból is gondolják, hogy ez a motor már volt egy ukrán fejlesztésű drónban. Illetve a fizika alap természetéből is ez adódna.)