Török drónok

Befejeződtek a legújabb török drón tesztjei. A Turkish Aerospace Industries újdonsága az "Aksungur" 50h-t képes a levegőben tartózkodni, 12 km magasan, 12 irányított rakétát hordoz. Hamarosan rendszerbe állítják.
120735369_3594839373915175_8304129556095666299_n.jpg
.
.
Miután a Bayraktaros főember Erdogan veje, igy nehéz lesz bármivel is lenyomni hazai pályán....!
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Elég hosszú videó az Akinci teljes fejlesztési folyamatáról (Angol felirattal)
Azt hiszem a rohamtempó a jó kifejezés a fejlesztés ütemére.
Érdemes figyelni a csapatot...csajok jó része fejkendő nélkül, csak mérsékelt Allahozás...
Ha a főnök srác tényleg Kardigán sógora akkor gratula.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Elég hosszú videó az Akinci teljes fejlesztési folyamatáról (Angol felirattal)
Azt hiszem a rohamtempó a jó kifejezés a fejlesztés ütemére.
Érdemes figyelni a csapatot...csajok jó része fejkendő nélkül, csak mérsékelt Allahozás...
Ha a főnök srác tényleg Kardigán sógora akkor gratula.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
A főnök Erdogan veje, ez biztos.

https://www.dailysabah.com/politics...es-the-knot-with-selcuk-bayraktar-in-istanbul
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Bár a karabahi konfliktus jó PR biztosít a török drónok számára de a drónok magas ára miatt azokat nem minden ország engedheti meg magának,Tunézia a drónok magas árára hivatkozva(nem találtak fedezetet a vásárlásra) visszamondta azt a szerződés aminek keretében 217 millió dollár keretében szerzett volna be Anka-S drónokat a vételár 85% a Türk Eximbank finanszírozta volna és csak a török drónokhoz kifejlesztett MAM-L és MAM-c lézerirányítású fegyvereket szerzi be.Hosszas mérlegelés után Indonézia is csak a török lézervezérlésű MAM-L és MAM-C fegyvereket szerzi be és gőzerővel dolgozik a saját fejlesztésű és gyártású drónjai kifejlesztésén.
 
Nem hagyott nyugodni ez a saját fejlesztèsü PDS-170 repülögèp dizelmotor. Olyan nincs, hogy sajât török fejlesztésü motor. A motorokat mindig külföldi fejlesztök/ gyártók segitségével hozzâk létre, amelyek szinte kivétel nèlkül jelen vannak Törökországban. Igy az osztrâk AVL-List is, aki Grazban 4000 embert foglalkoztat ès Isztanbul mellett Tönnies mint 60 kutstómernökkel vannak jelen több mint 10 éve, hasonlóan a Bosch-hoz.
2015-ben egy török harckocsimotor fejlesztéséhez fogtak hozzá, de a politikai nyomás miatt elâlltak töle. Nehéz volt râfogni, hogy „Dual use“, tehât, hogy civil cèlokra is lehet hasznâlni. :)
Egy repülömotor azonban egyèrtelmüen dual use és a fejlesztès mâs mint a kèszáru szâllitâs. Râadâsul ezek a fejlesztési projektekez szigorú titoktartâs szokta körbevenni. Mellékesen Mercedes Benz,Bosch, akik a Diamond Aircrafttal együtt az Austro Engine dizelmotorokat gyártjâk repülögépek számára, szintèn jelen vannak Törökorszâgban, ahogy a General Electric is, akivel együtt sugârhajtómüveket fejlesztenek.
Tudom, hogy minden elég körülmènyes bizonyiték, de a törökök szerintem nem kèpesek maguk nulláról pl egy repülögèp dizelmotort, de mâs motort sem egyedül kifejleszteni. Hangsûly a nullárol kifejezéden van. A drónokat semmaguk fejlsztettèk a nulláról, megjegyzem.Erdogan veje sokmindent vitt magâval au US-Böller. :) Sokmindent össze is loptak, mint pl a mechanikát, amivel a rakèták fel vannak függesztve a drónra. ( az angoloktól, akik emiatt panaszkodtak is) Mi a véleményetek ?
 
Nem hagyott nyugodni ez a saját fejlesztèsü PDS-170 repülögèp dizelmotor. Olyan nincs, hogy sajât török fejlesztésü motor. A motorokat mindig külföldi fejlesztök/ gyártók segitségével hozzâk létre, amelyek szinte kivétel nèlkül jelen vannak Törökországban. Igy az osztrâk AVL-List is, aki Grazban 4000 embert foglalkoztat ès Isztanbul mellett Tönnies mint 60 kutstómernökkel vannak jelen több mint 10 éve, hasonlóan a Bosch-hoz.
2015-ben egy török harckocsimotor fejlesztéséhez fogtak hozzá, de a politikai nyomás miatt elâlltak töle. Nehéz volt râfogni, hogy „Dual use“, tehât, hogy civil cèlokra is lehet hasznâlni. :)
Egy repülömotor azonban egyèrtelmüen dual use és a fejlesztès mâs mint a kèszáru szâllitâs. Râadâsul ezek a fejlesztési projektekez szigorú titoktartâs szokta körbevenni. Mellékesen Mercedes Benz,Bosch, akik a Diamond Aircrafttal együtt az Austro Engine dizelmotorokat gyártjâk repülögépek számára, szintèn jelen vannak Törökorszâgban, ahogy a General Electric is, akivel együtt sugârhajtómüveket fejlesztenek.
Tudom, hogy minden elég körülmènyes bizonyiték, de a törökök szerintem nem kèpesek maguk nulláról pl egy repülögèp dizelmotort, de mâs motort sem egyedül kifejleszteni. Hangsûly a nullárol kifejezéden van. A drónokat semmaguk fejlsztettèk a nulláról, megjegyzem.Erdogan veje sokmindent vitt magâval au US-Böller. :) Sokmindent össze is loptak, mint pl a mechanikát, amivel a rakèták fel vannak függesztve a drónra. ( az angoloktól, akik emiatt panaszkodtak is) Mi a véleményetek ?


Jól beszélsz ! A török nagyon jól lop , csal , hazudik azaz kereskedik de gyalázatos a tudományokban ami alapja a fejlesztéseknek . Azt eltudom képzelni , hogy meglévő dolgokat reszelgetnek de szvsz képtelenek a komplex önálló fejlesztésekre !
 
  • Tetszik
Reactions: duckdodgers™
Nem hagyott nyugodni ez a saját fejlesztèsü PDS-170 repülögèp dizelmotor. Olyan nincs, hogy sajât török fejlesztésü motor. A motorokat mindig külföldi fejlesztök/ gyártók segitségével hozzâk létre, amelyek szinte kivétel nèlkül jelen vannak Törökországban. Igy az osztrâk AVL-List is, aki Grazban 4000 embert foglalkoztat ès Isztanbul mellett Tönnies mint 60 kutstómernökkel vannak jelen több mint 10 éve, hasonlóan a Bosch-hoz.
2015-ben egy török harckocsimotor fejlesztéséhez fogtak hozzá, de a politikai nyomás miatt elâlltak töle. Nehéz volt râfogni, hogy „Dual use“, tehât, hogy civil cèlokra is lehet hasznâlni. :)
Egy repülömotor azonban egyèrtelmüen dual use és a fejlesztès mâs mint a kèszáru szâllitâs. Râadâsul ezek a fejlesztési projektekez szigorú titoktartâs szokta körbevenni. Mellékesen Mercedes Benz,Bosch, akik a Diamond Aircrafttal együtt az Austro Engine dizelmotorokat gyártjâk repülögépek számára, szintèn jelen vannak Törökorszâgban, ahogy a General Electric is, akivel együtt sugârhajtómüveket fejlesztenek.
Tudom, hogy minden elég körülmènyes bizonyiték, de a törökök szerintem nem kèpesek maguk nulláról pl egy repülögèp dizelmotort, de mâs motort sem egyedül kifejleszteni. Hangsûly a nullárol kifejezéden van. A drónokat semmaguk fejlsztettèk a nulláról, megjegyzem.Erdogan veje sokmindent vitt magâval au US-Böller. :) Sokmindent össze is loptak, mint pl a mechanikát, amivel a rakèták fel vannak függesztve a drónra. ( az angoloktól, akik emiatt panaszkodtak is) Mi a véleményetek ?


Az a "török" Diesel motor -aminek a Yt videója is volt-, egy átépített szgjmű motor, látszik a segédberendezések elhelyezkedésén és méretén (önindító, generátor, stb...).
Az a motor nem rakható be a Rotax helyett, egy-két kategória különbség van a kettő között. A Rotax 100 Le körüli -verziótól függően-, a "török" pedig 170-220 Le/kW ( (???) -ami a videóban látható is a diagramokon-.
A Rotax turbós, benzines 5000+ fordulaton adja le a teljesítményt, a "török" Diesel is turbós 3800-as fordulat körül teljesít.
A "török" Diesel súlya minimum duplája, de inkább háromszorosa- a Rotax-nak, nem rakható be helyette.
A Rotax helyére berakható Diesel-motor legkevesebb 25 kilóval nehezebb, de ezt a fogyasztás-csökkenésen bőven visszahozza.

Mo-n ismerek olyat aki 2 hét alatt fejleszt/épít ilyet. Megbízhatót. Nem lehetetlen.
A törökökből -önállóan- ennek ellenére én sem nézem ki. Két hét alatt. Két évszak alatt( 6 hónap, kemény fejlesztés) talán. Meg tudják csinálni.
De az is elismerésre méltó, hogy összekeresgélték azokat a -jórészt civil- technikákat amiből összerakták a valós harctéren, valóban jól működő rendszert.
. . . nem pedig soha nem próbált, csili-vili/csilliárd-milliárdos (tipikusan Eu-s) sz@rokat vesznek/álmodnak.
2-t. Díszszemlére.
Nekik használni kell a technika, nem vigyázni rá, hímes-tojásként, mert drága volt, kevés van, stb...

Nem műszaki szempontból nagy dolog, hanem döntéshozói előrelátásból és kitartásból.
Sajnos ebben előttünk vannak (még, remélem változik).


OFF

A török éppen felülbíráljak a saját Trianonjukat. Van hozzá erejük, kepésségük ! ! !
Ki kéne elemezni.
Tanulni.
Alkalmazni.
Pár-tíz év múlva örülni ! ! !

ON
 
Nem hagyott nyugodni ez a saját fejlesztèsü PDS-170 repülögèp dizelmotor. Olyan nincs, hogy sajât török fejlesztésü motor. A motorokat mindig külföldi fejlesztök/ gyártók segitségével hozzâk létre, amelyek szinte kivétel nèlkül jelen vannak Törökországban. Igy az osztrâk AVL-List is, aki Grazban 4000 embert foglalkoztat ès Isztanbul mellett Tönnies mint 60 kutstómernökkel vannak jelen több mint 10 éve, hasonlóan a Bosch-hoz.
2015-ben egy török harckocsimotor fejlesztéséhez fogtak hozzá, de a politikai nyomás miatt elâlltak töle. Nehéz volt râfogni, hogy „Dual use“, tehât, hogy civil cèlokra is lehet hasznâlni. :)
Egy repülömotor azonban egyèrtelmüen dual use és a fejlesztès mâs mint a kèszáru szâllitâs. Râadâsul ezek a fejlesztési projektekez szigorú titoktartâs szokta körbevenni. Mellékesen Mercedes Benz,Bosch, akik a Diamond Aircrafttal együtt az Austro Engine dizelmotorokat gyártjâk repülögépek számára, szintèn jelen vannak Törökorszâgban, ahogy a General Electric is, akivel együtt sugârhajtómüveket fejlesztenek.
Tudom, hogy minden elég körülmènyes bizonyiték, de a törökök szerintem nem kèpesek maguk nulláról pl egy repülögèp dizelmotort, de mâs motort sem egyedül kifejleszteni. Hangsûly a nullárol kifejezéden van. A drónokat semmaguk fejlsztettèk a nulláról, megjegyzem.Erdogan veje sokmindent vitt magâval au US-Böller. :) Sokmindent össze is loptak, mint pl a mechanikát, amivel a rakèták fel vannak függesztve a drónra. ( az angoloktól, akik emiatt panaszkodtak is) Mi a véleményetek ?
Nincs ebben semmi csoda...
A TEI (Tusaş Engine Industries ) cégben a mai napig a GE nek a mai napig meghatározó részesedése van, ugyanis a cég fő profilja évtizedek óta az a török F-16-ok GE F-110 hajtóműveihez alkatrészek gyártása, de ezen kívül számos egyéb GE hajtóműhöz is gyártanak alkatrészeket.
1585063342_tei-ortaklik-yapisi.png

Évtizedek alatt fellnőtt egy olyan USA ban képzett fiatal mérnök genaráció akik képesek megtervezni és megépíteni egy rpülőgép dízelmotort (is).
Ha van pénz és van tudás akkor abból ilyen dolgok születnek....
 
Nincs ebben semmi csoda...
A TEI (Tusaş Engine Industries ) cégben a mai napig a GE nek a mai napig meghatározó részesedése van, ugyanis a cég fő profilja évtizedek óta az a török F-16-ok GE F-110 hajtóműveihez alkatrészek gyártása, de ezen kívül számos egyéb GE hajtóműhöz is gyártanak alkatrészeket.
1585063342_tei-ortaklik-yapisi.png

Évtizedek alatt fellnőtt egy olyan USA ban képzett fiatal mérnök genaráció akik képesek megtervezni és megépíteni egy rpülőgép dízelmotort (is).
Ha van pénz és van tudás akkor abból ilyen dolgok születnek....
++ Ezek a dízelek. a nagyobb -mint az új kétmotoros drónokba kerülnének?
 
A "török" Diesel súlya minimum duplája, de inkább háromszorosa- a Rotax-nak, nem rakható be helyette.
Milyen hülye akarna egy könnyű benzines UL / LSA benzin motor helyébe egy az egyben berakni egy ké turbós kifejezett magassági dízel motort? :)

Erről szó sem volt...

Viszont tételezzük föl hogy egy cég amelyik összerakott egy ilyen dízel motort képes összerakni (lemásolni...;)) egy kisebb, könnyebb benzin motort is.
 
Nem hagyott nyugodni ez a saját fejlesztèsü PDS-170 repülögèp dizelmotor. Olyan nincs, hogy sajât török fejlesztésü motor. A motorokat mindig külföldi fejlesztök/ gyártók segitségével hozzâk létre, amelyek szinte kivétel nèlkül jelen vannak Törökországban. Igy az osztrâk AVL-List is, aki Grazban 4000 embert foglalkoztat ès Isztanbul mellett Tönnies mint 60 kutstómernökkel vannak jelen több mint 10 éve, hasonlóan a Bosch-hoz.
2015-ben egy török harckocsimotor fejlesztéséhez fogtak hozzá, de a politikai nyomás miatt elâlltak töle. Nehéz volt râfogni, hogy „Dual use“, tehât, hogy civil cèlokra is lehet hasznâlni. :)
Egy repülömotor azonban egyèrtelmüen dual use és a fejlesztès mâs mint a kèszáru szâllitâs. Râadâsul ezek a fejlesztési projektekez szigorú titoktartâs szokta körbevenni. Mellékesen Mercedes Benz,Bosch, akik a Diamond Aircrafttal együtt az Austro Engine dizelmotorokat gyártjâk repülögépek számára, szintèn jelen vannak Törökorszâgban, ahogy a General Electric is, akivel együtt sugârhajtómüveket fejlesztenek.
Tudom, hogy minden elég körülmènyes bizonyiték, de a törökök szerintem nem kèpesek maguk nulláról pl egy repülögèp dizelmotort, de mâs motort sem egyedül kifejleszteni. Hangsûly a nullárol kifejezéden van. A drónokat semmaguk fejlsztettèk a nulláról, megjegyzem.Erdogan veje sokmindent vitt magâval au US-Böller. :) Sokmindent össze is loptak, mint pl a mechanikát, amivel a rakèták fel vannak függesztve a drónra. ( az angoloktól, akik emiatt panaszkodtak is) Mi a véleményetek ?
Elég sokmindent nyugati forrásból szereznek be, majd szépen becsomagolva bemutatják mint saját fejlesztést. Persze az összeszerelés megy nekik, azt már eltanulták, de érdekes módon az összes nagy dérrel-dúrral beharangozott projektjük stagnál.. (harckocsi, TF-X stb...) Kicsit olyanok a török termékek mint a szupermarketekben árult silány kínai cuccok amiket merkelisztánban átcsomagolnak, így rájuk kerül egy német felirat is, mintha német cég gyártotta volna.
 
Milyen hülye akarna egy könnyű benzines UL / LSA benzin motor helyébe egy az egyben berakni egy ké turbós kifejezett magassági dízel motort? :)

Erről szó sem volt...

Viszont tételezzük föl hogy egy cég amelyik összerakott egy ilyen dízel motort képes összerakni (lemásolni...;)) egy kisebb, könnyebb benzin motort is.
elmegy repülőgép üzemanyaggal.. (JP)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell