• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Elég sokmindent nyugati forrásból szereznek be, majd szépen becsomagolva bemutatják mint saját fejlesztést. Persze az összeszerelés megy nekik, azt már eltanulták, de érdekes módon az összes nagy dérrel-dúrral beharangozott projektjük stagnál.. (harckocsi, TF-X stb...) Kicsit olyanok a török termékek mint a szupermarketekben árult silány kínai cuccok amiket merkelisztánban átcsomagolnak, így rájuk kerül egy német felirat is, mintha német cég gyártotta volna.
Savanyú a szőlő...:D:rolleyes:o_O
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 592
19 650
113
Milyen hülye akarna egy könnyű benzines UL / LSA benzin motor helyébe egy az egyben berakni egy ké turbós kifejezett magassági dízel motort? :)

Erről szó sem volt...

Viszont tételezzük föl hogy egy cég amelyik összerakott egy ilyen dízel motort képes összerakni (lemásolni...;)) egy kisebb, könnyebb benzin motort is.
Egy motor esetében az alsó blokköntvény megtervezése és legyártása a leglényegesebb része a dolognak. És ez egy "repülőgépmotornál" hatványozottan igaz, mert ott úgy kell spórolni a grammokkal, hogy az nem mehet a megbízhatóság rovására. De ennek illusztrálására ajánlanám figyelmedbe a régi Hyundai H-200 Mitsubishi licenc 2.5TD motorját... elvileg 1:1 másolat, de valahogy a koreai cucc 100-150 ezernél generálozásra szorult míg az eredeti Mitsu simán elment 3-400ezret...
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 416
113
Milyen hülye akarna egy könnyű benzines UL / LSA benzin motor helyébe egy az egyben berakni egy két turbós kifejezett magassági dízel motort? :)

Erről szó sem volt...

Viszont tételezzük föl hogy egy cég amelyik összerakott egy ilyen dízel motort képes összerakni (lemásolni...;)) egy kisebb, könnyebb benzin motort is.


Ilyen súlyba nem tud!

A Rotax gyakorlatilag kombinált léghűtéses/vízhűtéses motor, egész kis víztérrel, csak a szükséges helyeken. Ezért olyan nagyon könnyű! Ezt személyautó-motorból (amit gyártanak a törököknél) ezért nem tudják egyszerűen megcsinálni. A teljes Rotaxot lemásolni meg nagyon nehéz/drága/hosszú-idő. Ismerem a Rotax motort. "Csináltam" UL-t.

Súly/teljesítmény/ár/élettartam szempontokból a legjobb kompromisszum évtizedek óta a konstrukció.
A hasonló területen működő (ex-olasz/osztrák/... korábban konkurens sportmotorokat gyártó) Bombardier is inkább megvette, mint hogy más úton(saját fejlesztés, +piaci konkurencia harc költségei, ...) jusson hasonló termékhez iszonyú pénzért. Bombardier, akik mögött valójában az amcsik vannak, mert így nekik (és -milyen "meglepő"- az izraelieknek is ;) ) tuti a drónjaik motorja, stratégiai termék, nem lehet bizonytalan ellátás.
...csak, hogy kicsit pillantsunk a színfalak mögé. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: bel and aquarell
T

Törölt tag 1586

Guest
Ismerem a Rotax motort. "Csináltam" UL-t.
Nekem is van hozzá szerencsém majd minden hétvégén és garantálom hogy ha másolni akarnak valamit akkor a Rotax-nál számos jobb konstrukciót is találnak.
Az hogy nem 65 kg-lesz a motor súlya hanem 75...na bumm.
Legfeljebb annyit fog jelenteni hogy a TB2 nek nem 150 kg lesz a hasznos terhelése hanem 140.

A Rotax előnye hogy olcsó.
€20.000 ból nem fogják kihozni a saját könnyű drón motorjukat.
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 592
19 650
113
Az Akinci drónba ukrán Al-450C légcsavaros gázturbinákat tettek
https://forum.htka.hu/threads/török-drónok.1741/page-5#post-757393
Ezek egy nagyságrenddel erősebbek (450 LE) mint a TEI PD170 (170 LE) turbó dízel motorok.

Az AKSUNGUR drónt viszont ilyen PD170-ek hajtják
Me7Z8TzwVYu4AStWWSK6YvhQ3q9Ec1LILXqPC1Apjwr5TMfwQCkDcuc9qIVpo8oxE8Pk3EdDSxa4lLYn_5G81SH1v-sNg1Rruo7GPtiOJKyHSkEGV3lRZN6hhFCYfjp_-min.jpg
Ebben az Aksungur dologban biztos vagy? Nekem nem nagyon áll össze, hogyan működhet egyáltalán...
A drónra megadott 40000 lábas cirkálómagasságban a PD-170esek teljesítménye már 100 LE alá csökken, mindeközben a drón bőven 2 tonna felett van.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 416
113
Nekem is van hozzá szerencsém majd minden hétvégén és garantálom hogy ha másolni akarnak valamit akkor a Rotax-nál számos jobb konstrukciót is találnak. Az hogy nem 65 kg-lesz a motor súlya hanem 75...na bumm. Legfeljebb annyit fog jelenteni hogy a TB2 nek nem 150 kg lesz a hasznos terhelése hanem 140. A Rotax előnye hogy olcsó. €20.000 ból nem fogják kihozni a saját könnyű drón motorjukat.





... Súly/teljesítmény/ár/élettartam szempontokból a legjobb kompromisszum évtizedek óta a konstrukció...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Súly/teljesítmény/ár/élettartam szempontokból a legjobb kompromisszum évtizedek óta a konstrukció...
Nem hiszem hogy a Törökök sírógörcsöt kapnak ha pár évig súly / teljesítmény /ár /élettartam szempontokból a legjobb - hanem esetleg csak a második, vagy harmadik legjobb - kompromisszum motor fogja meghajtani a drónjukat.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ebben az Aksungur dologban biztos vagy? Nekem nem nagyon áll össze, hogyan működhet egyáltalán...
A drónra megadott 40000 lábas cirkálómagasságban a PD-170esek teljesítménye már 100 LE alá csökken, mindeközben a drón bőven 2 tonna felett van.
Rajzold fel nekem ennek a gépmek a 12 km magsságra vonatkozó szükséges (Pr) és rendelkezésre álló (Pa) teljesítmény görbéit és akkor megmondom hogy reális e ez az érték...
Valami ilyesmit..
Vy3.png
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Nem hagyott nyugodni ez a saját fejlesztèsü PDS-170 repülögèp dizelmotor. Olyan nincs, hogy sajât török fejlesztésü motor. A motorokat mindig külföldi fejlesztök/ gyártók segitségével hozzâk létre, amelyek szinte kivétel nèlkül jelen vannak Törökországban. Igy az osztrâk AVL-List is, aki Grazban 4000 embert foglalkoztat ès Isztanbul mellett Tönnies mint 60 kutstómernökkel vannak jelen több mint 10 éve, hasonlóan a Bosch-hoz.
2015-ben egy török harckocsimotor fejlesztéséhez fogtak hozzá, de a politikai nyomás miatt elâlltak töle. Nehéz volt râfogni, hogy „Dual use“, tehât, hogy civil cèlokra is lehet hasznâlni. :)
Egy repülömotor azonban egyèrtelmüen dual use és a fejlesztès mâs mint a kèszáru szâllitâs. Râadâsul ezek a fejlesztési projektekez szigorú titoktartâs szokta körbevenni. Mellékesen Mercedes Benz,Bosch, akik a Diamond Aircrafttal együtt az Austro Engine dizelmotorokat gyártjâk repülögépek számára, szintèn jelen vannak Törökorszâgban, ahogy a General Electric is, akivel együtt sugârhajtómüveket fejlesztenek.
Tudom, hogy minden elég körülmènyes bizonyiték, de a törökök szerintem nem kèpesek maguk nulláról pl egy repülögèp dizelmotort, de mâs motort sem egyedül kifejleszteni. Hangsûly a nullárol kifejezéden van. A drónokat semmaguk fejlsztettèk a nulláról, megjegyzem.Erdogan veje sokmindent vitt magâval au US-Böller. :) Sokmindent össze is loptak, mint pl a mechanikát, amivel a rakèták fel vannak függesztve a drónra. ( az angoloktól, akik emiatt panaszkodtak is) Mi a véleményetek ?
Jól tették.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ebben az Aksungur dologban biztos vagy? Nekem nem nagyon áll össze, hogyan működhet egyáltalán...
A drónra megadott 40000 lábas cirkálómagasságban a PD-170esek teljesítménye már 100 LE alá csökken, mindeközben a drón bőven 2 tonna felett van.
Ott nem is kell felszállnia.
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 592
19 650
113
Rajzold fel nekem ennek a gépmek a 12 km magsságra vonatkozó szükséges (Pr) és rendelkezésre álló (Pa) teljesítmény görbéit és akkor megmondom hogy reális e ez az érték...
Valami ilyesmit..
Vy3.png
kérdeztem... Mivel a gép önmagában közel 2 tonna fegyverzet nélkül, így én kicsit karcsúnak tartom azokat a motorokat...
 
W

Wilson

Guest
Egy orosz összefoglaló cikk:)

Bayraktar Akinci: Törökország legnagyobb támadórepülőgépe




A hegyi-karabahi 2020. szeptember 27-én kezdődött súlyos katonai konfliktus felkeltette az egész világ figyelmét, és komolyan befolyásolta a pilóta nélküli repülőgépek iránti érdeklődést . A folyamatos konfliktus fényében a török támadó UAV-ok, köztük a Bayraktar TB2 a legnagyobb érdeklődésre tart számot. Ez a drón azonban már nem a török UAV fejlődés csúcsa. A Baykar Makina kifejlesztett egy nagyobb, nagyobb támadási képességekkel rendelkező támadó drónt, a Bayraktar Akincit, amelynek első fotói még 2018-n szivárogtak ki a sajtóba.

Mit lehet tudni az új drón tesztjeiről

A Bayraktar Akinci már méretében is összehasonlítható a teljes jogú vadászgépekkel. Méretét tekintve érezhetően nagyobb, mint a Bayraktar TB2. Az új eszköz első fotói 2018 júniusában jelentek meg az interneten, ekkor már folyamatban volt egy új támadórepülő fejlesztése. Az új UAV teljes előzetes tervezési szakaszát 2019 júniusáig fejezték be a Baykar Makina mérnökei, ezt követően augusztusban megkezdődött a pilóta nélküli repülőgép földi tesztelési szakasza.

Ismeretes, hogy Törökország ezt a drónt ukrán szakemberekkel együttműködve fejlesztette ki. Az Ukroboronprom állami konszern részét képező Ukrspetsexport vállalat alkalmazottai részt vettek az új UAV fejlesztésében. Az ukrán fél elsősorban motorokkal és kompozit anyagokkal járult hozzá a drón projekthez. A projekt figyelembe vette az ukrán repülőgép-tervezők tapasztalatait a nagy repülőgépek tervezésében is.

Az új UAV 2019. december 6-n hajtotta végre az első felszállását, a drón mindössze 16 percet töltött a levegőben. A teszteket Törökország északnyugati részén, a Tekirdag tartományban, a Corlu repülőtéren hajtották végre. Itt található a gyártó repülőkiképző központja. A második tesztrepülés 2020. január 10-én fejeződött be, és több mint egy órán át tartott. 2020 augusztusában a második Bayraktar Akinci prototípus is felszállt. Összességében a Baykar Makina vállalat képviselői már legalább öt sikeres tesztet végeztek az új támadó drón két prototípusán. Beleértve a 30 ezer láb (kb. 9150 méter) magasságban végzett repüléseket is.



A Baykar Makina előzetes tervei szerint az új támadó UAV használatba vételének 2020 végére kell megtörténnie. Az első UAV-k kiszállítását a török fegyveres erőknek a tervek szerint már 2021-n megkezdik.

A Bayraktar Akinci támadó,repülési,technikai képességei

Repülési teljesítményét és méreteit tekintve a török védelmi ipar újdonsága érezhetően felülmúlja elődjét, a Bayraktar TB2-t. Méretét tekintve a Bayraktar Akinci összehasonlítható az amerikai felderítő és támadó UAV-l a MQ-9 Reaper ("Reaper") géppel, megelőzve az amerikai járművet a maximális felszállási súly szempontjából. Ugyanakkor repülési teljesítményét tekintve az Akinci még nem éri el amerikai UAV szintjét, bár jelentős előrelépés jelent a török védelmi ipar számára. Ugyanakkor harci képességeit tekintve Akinci a lehető legközelebb áll a "Kaszáshoz", és bizonyos szempontból talán még felül is múlja azt.

Az új UAV egy felderítő és támadó nagy magasságú és nagy hatótávolságú pilóta nélküli repülőgép. A drón elég nagy, elegendő azt mondani, hogy szárnyfesztávolság tekintetében felülmúlja az amerikai F-15 / F-16 vadászgépeket. A Bayraktar Akinci szárnyfesztávolsága 20 méter, a repülőgép hossza 12,2 méter, a magasság pedig 4,1 méter. A gyártó által megadott maximális felszállási súly 5500 kg. Ebben az esetben a maximális hasznos tömeg 1350 kg (a "Kaszás" - 1700 kg). A fegyverek a gyártó hivatalos honlapján bemutatott anyagok szerint nyolc külső felfüggesztési ponton helyezhetők el.



Az újdonsága a repülési teljesítménye . A bejelentett üzemi magasság 30.000 láb (kb. 9150 méter), a a maximális magasság pedig 40.000 láb (kb. 12.200 méter). Ebben az esetben a drón akár 24 órán át is tartózkodhat a levegőben. Az elődhöz hasonlóan a drón is meglehetősen fejlett AI-val rendelkezik, és teljesen automatikus üzemmódban képes repülni. A készülék magától leszáll, felszáll, "körutazás" módban repül.

Az UAV meghajtásáról két új ukrán korszerűsített, 450 lóerős AI-450 turboprop motor gondoskodik. A motorokat az Ivchenko-Progress vállalkozás szakemberei fejlesztették ki. Erősebb 750 lóerős motorok telepítése is lehetséges. A motorok teljesítménye elegendő ahhoz, hogy az Akinci támadó drón maximális repülési sebessége elérje195 csomót (kb. 360 km / h), és az utazó sebessége pedig 130 csomó (kb. 240 km / h) legyen.



A török mérnökök hármas redundanciával növelték az UAV túlélő képességét a szoftver és hardver rendszere miatt. Külön hangsúlyozzák az anti-elektronikai zavaró rendszerek UAV-a való telepítését. Az ilyen rendszerek különösen akkor relevánsak, ha az ellenség elektronikus hadviselési eszközöket használ. A Bayraktar Akinci drón rendelkezik a saját mesterséges intelligencia rendszerével, amelynek maximalizálnia kell a repülési autonómiát, valamint a járőrútvonal helyzetének tudatosságát, ideértve a célok azonosítását és koordinátáik meghatározását.

A Bayraktar Akinci drón harci képességei

Az új török drón úgy lett kialakítva, hogy légicsapásokat indítson az ellenség földi céljai ellen, valamint operatív-stratégiai légi felderítést végezzen. A drón irányított rakétafegyverek és irányított légibombák mellett az elektronikus felderítés különféle eszközeit képes szállítani. A drón különlegessége egy aktív fázisú antennarendszerrel rendelkező radar jelenléte a fedélzeten, amely lehetővé teszi a drón számára a légi célok önálló azonosítását. Ezenkívül a készülék légi ütközés figyelmeztető állomást és szintetikus radart fog kapni a földfelszín radarképeinek elkészítéséhez, tekintet nélkül a meteorológiai viszonyokra. A drón az Aseslan CATS optikai felderítő, megfigyelő és célzó rendszerrel is rendelkezik.

A gyártó az eszköz fedélzetén elhelyezi az ellenséges légvédelmi rendszerek radarjainak felderítéséhez szükséges felszerelést, annak későbbi megsemmisítésének lehetőségével,az irányított lőszerek széles skálájával. Az új támadó és felderítő drón egyik feladata a klasszikus vadászrepülőgépek terhelésének csökkentése kell, hogy legyen.

A használt fegyverek köre meglehetősen kiterjedt. Vannak szabadon eső Mk-81, Mk-82, Mk-83 légi bombák, beleértve a nagy pontosságú fegyverekké történő átalakítást is (JDAM), valamint a MAM-L és a MAM-C kisméretű irányított bombák, amelyek a Bayraktar TB2 drón fő fegyverzetét képezik, és a 70 mm-s lézerrel irányított CIRIT rakéták, valamint az L-UMTAS ATGM légi változatát is, amelynek hatótávolsága 8 kilóméter.



Az eszköz megkapta az irányított levegő-levegő rakéták használatának lehetőségét is, ami lehetővé teszi a légi célok megtámadását.Nagyon valószínű, hogy az Akinci válhat török Gokdogan (Sapsan) és Bozdogan (Krechet) rakéták egyik fő hordozójává, amelyeket Törökországban hoztak létre az amerikai AMRAAM és Sidewinder levegő-levegő rakéták helyettesítésére az F-16 vadászgépeken. Ez az első ilyen osztályú rakéta, amelyet Törökországban hoztak létre. Ezeket az ország folyamatban lévő amerikai fegyverek behozatali helyettesítő programjának részeként fejlesztették ki. Az UR közelharci rakétákra utal, és infravörös fejjel van felszerelve. Viszont a Bozdogan közepes hatótávolságú rakéta, radar vezérlésű.

A drón jellemzői között a török fejlesztők azt hangsúlyozzák ki, hogy az Akinci lesz az első kereskedelmi forgalomban kapható UAV, amely képes egy légi indítású cirkálórakéta elindítására. Ennek a drónnak a fegyvertára magában foglalja a török SOM-A cirkálórakétát. A 4 méter hosszú és 620 kg tömegű cirkálórakéta akár 250 km-s távolságban is képes célokat eltalálni. A rakéta robbanófejének tömege 230 kg. Irányítási rendszer - inerciális, GPS-szel kombinálva.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Egy orosz összefoglaló cikk:)

Bayraktar Akinci: Törökország legnagyobb támadórepülőgépe




A hegyi-karabahi 2020. szeptember 27-én kezdődött súlyos katonai konfliktus felkeltette az egész világ figyelmét, és komolyan befolyásolta a pilóta nélküli repülőgépek iránti érdeklődést . A folyamatos konfliktus fényében a török támadó UAV-ok, köztük a Bayraktar TB2 a legnagyobb érdeklődésre tart számot. Ez a drón azonban már nem a török UAV fejlődés csúcsa. A Baykar Makina kifejlesztett egy nagyobb, nagyobb támadási képességekkel rendelkező támadó drónt, a Bayraktar Akincit, amelynek első fotói még 2018-n szivárogtak ki a sajtóba.

Mit lehet tudni az új drón tesztjeiről

A Bayraktar Akinci már méretében is összehasonlítható a teljes jogú vadászgépekkel. Méretét tekintve érezhetően nagyobb, mint a Bayraktar TB2. Az új eszköz első fotói 2018 júniusában jelentek meg az interneten, ekkor már folyamatban volt egy új támadórepülő fejlesztése. Az új UAV teljes előzetes tervezési szakaszát 2019 júniusáig fejezték be a Baykar Makina mérnökei, ezt követően augusztusban megkezdődött a pilóta nélküli repülőgép földi tesztelési szakasza.

Ismeretes, hogy Törökország ezt a drónt ukrán szakemberekkel együttműködve fejlesztette ki. Az Ukroboronprom állami konszern részét képező Ukrspetsexport vállalat alkalmazottai részt vettek az új UAV fejlesztésében. Az ukrán fél elsősorban motorokkal és kompozit anyagokkal járult hozzá a drón projekthez. A projekt figyelembe vette az ukrán repülőgép-tervezők tapasztalatait a nagy repülőgépek tervezésében is.

Az új UAV 2019. december 6-n hajtotta végre az első felszállását, a drón mindössze 16 percet töltött a levegőben. A teszteket Törökország északnyugati részén, a Tekirdag tartományban, a Corlu repülőtéren hajtották végre. Itt található a gyártó repülőkiképző központja. A második tesztrepülés 2020. január 10-én fejeződött be, és több mint egy órán át tartott. 2020 augusztusában a második Bayraktar Akinci prototípus is felszállt. Összességében a Baykar Makina vállalat képviselői már legalább öt sikeres tesztet végeztek az új támadó drón két prototípusán. Beleértve a 30 ezer láb (kb. 9150 méter) magasságban végzett repüléseket is.



A Baykar Makina előzetes tervei szerint az új támadó UAV használatba vételének 2020 végére kell megtörténnie. Az első UAV-k kiszállítását a török fegyveres erőknek a tervek szerint már 2021-n megkezdik.

A Bayraktar Akinci támadó,repülési,technikai képességei

Repülési teljesítményét és méreteit tekintve a török védelmi ipar újdonsága érezhetően felülmúlja elődjét, a Bayraktar TB2-t. Méretét tekintve a Bayraktar Akinci összehasonlítható az amerikai felderítő és támadó UAV-l a MQ-9 Reaper ("Reaper") géppel, megelőzve az amerikai járművet a maximális felszállási súly szempontjából. Ugyanakkor repülési teljesítményét tekintve az Akinci még nem éri el amerikai UAV szintjét, bár jelentős előrelépés jelent a török védelmi ipar számára. Ugyanakkor harci képességeit tekintve Akinci a lehető legközelebb áll a "Kaszáshoz", és bizonyos szempontból talán még felül is múlja azt.

Az új UAV egy felderítő és támadó nagy magasságú és nagy hatótávolságú pilóta nélküli repülőgép. A drón elég nagy, elegendő azt mondani, hogy szárnyfesztávolság tekintetében felülmúlja az amerikai F-15 / F-16 vadászgépeket. A Bayraktar Akinci szárnyfesztávolsága 20 méter, a repülőgép hossza 12,2 méter, a magasság pedig 4,1 méter. A gyártó által megadott maximális felszállási súly 5500 kg. Ebben az esetben a maximális hasznos tömeg 1350 kg (a "Kaszás" - 1700 kg). A fegyverek a gyártó hivatalos honlapján bemutatott anyagok szerint nyolc külső felfüggesztési ponton helyezhetők el.



Az újdonsága a repülési teljesítménye . A bejelentett üzemi magasság 30.000 láb (kb. 9150 méter), a a maximális magasság pedig 40.000 láb (kb. 12.200 méter). Ebben az esetben a drón akár 24 órán át is tartózkodhat a levegőben. Az elődhöz hasonlóan a drón is meglehetősen fejlett AI-val rendelkezik, és teljesen automatikus üzemmódban képes repülni. A készülék magától leszáll, felszáll, "körutazás" módban repül.

Az UAV meghajtásáról két új ukrán korszerűsített, 450 lóerős AI-450 turboprop motor gondoskodik. A motorokat az Ivchenko-Progress vállalkozás szakemberei fejlesztették ki. Erősebb 750 lóerős motorok telepítése is lehetséges. A motorok teljesítménye elegendő ahhoz, hogy az Akinci támadó drón maximális repülési sebessége elérje195 csomót (kb. 360 km / h), és az utazó sebessége pedig 130 csomó (kb. 240 km / h) legyen.



A török mérnökök hármas redundanciával növelték az UAV túlélő képességét a szoftver és hardver rendszere miatt. Külön hangsúlyozzák az anti-elektronikai zavaró rendszerek UAV-a való telepítését. Az ilyen rendszerek különösen akkor relevánsak, ha az ellenség elektronikus hadviselési eszközöket használ. A Bayraktar Akinci drón rendelkezik a saját mesterséges intelligencia rendszerével, amelynek maximalizálnia kell a repülési autonómiát, valamint a járőrútvonal helyzetének tudatosságát, ideértve a célok azonosítását és koordinátáik meghatározását.

A Bayraktar Akinci drón harci képességei

Az új török drón úgy lett kialakítva, hogy légicsapásokat indítson az ellenség földi céljai ellen, valamint operatív-stratégiai légi felderítést végezzen. A drón irányított rakétafegyverek és irányított légibombák mellett az elektronikus felderítés különféle eszközeit képes szállítani. A drón különlegessége egy aktív fázisú antennarendszerrel rendelkező radar jelenléte a fedélzeten, amely lehetővé teszi a drón számára a légi célok önálló azonosítását. Ezenkívül a készülék légi ütközés figyelmeztető állomást és szintetikus radart fog kapni a földfelszín radarképeinek elkészítéséhez, tekintet nélkül a meteorológiai viszonyokra. A drón az Aseslan CATS optikai felderítő, megfigyelő és célzó rendszerrel is rendelkezik.

A gyártó az eszköz fedélzetén elhelyezi az ellenséges légvédelmi rendszerek radarjainak felderítéséhez szükséges felszerelést, annak későbbi megsemmisítésének lehetőségével,az irányított lőszerek széles skálájával. Az új támadó és felderítő drón egyik feladata a klasszikus vadászrepülőgépek terhelésének csökkentése kell, hogy legyen.

A használt fegyverek köre meglehetősen kiterjedt. Vannak szabadon eső Mk-81, Mk-82, Mk-83 légi bombák, beleértve a nagy pontosságú fegyverekké történő átalakítást is (JDAM), valamint a MAM-L és a MAM-C kisméretű irányított bombák, amelyek a Bayraktar TB2 drón fő fegyverzetét képezik, és a 70 mm-s lézerrel irányított CIRIT rakéták, valamint az L-UMTAS ATGM légi változatát is, amelynek hatótávolsága 8 kilóméter.



Az eszköz megkapta az irányított levegő-levegő rakéták használatának lehetőségét is, ami lehetővé teszi a légi célok megtámadását.Nagyon valószínű, hogy az Akinci válhat török Gokdogan (Sapsan) és Bozdogan (Krechet) rakéták egyik fő hordozójává, amelyeket Törökországban hoztak létre az amerikai AMRAAM és Sidewinder levegő-levegő rakéták helyettesítésére az F-16 vadászgépeken. Ez az első ilyen osztályú rakéta, amelyet Törökországban hoztak létre. Ezeket az ország folyamatban lévő amerikai fegyverek behozatali helyettesítő programjának részeként fejlesztették ki. Az UR közelharci rakétákra utal, és infravörös fejjel van felszerelve. Viszont a Bozdogan közepes hatótávolságú rakéta, radar vezérlésű.

A drón jellemzői között a török fejlesztők azt hangsúlyozzák ki, hogy az Akinci lesz az első kereskedelmi forgalomban kapható UAV, amely képes egy légi indítású cirkálórakéta elindítására. Ennek a drónnak a fegyvertára magában foglalja a török SOM-A cirkálórakétát. A 4 méter hosszú és 620 kg tömegű cirkálórakéta akár 250 km-s távolságban is képes célokat eltalálni. A rakéta robbanófejének tömege 230 kg. Irányítási rendszer - inerciális, GPS-szel kombinálva.
Nagyon menő, bár nem hiszem, hogy légi célok ellen sikeres lessz.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 488
16 421
113
Egy orosz összefoglaló cikk:)

Bayraktar Akinci: Törökország legnagyobb támadórepülőgépe




A hegyi-karabahi 2020. szeptember 27-én kezdődött súlyos katonai konfliktus felkeltette az egész világ figyelmét, és komolyan befolyásolta a pilóta nélküli repülőgépek iránti érdeklődést . A folyamatos konfliktus fényében a török támadó UAV-ok, köztük a Bayraktar TB2 a legnagyobb érdeklődésre tart számot. Ez a drón azonban már nem a török UAV fejlődés csúcsa. A Baykar Makina kifejlesztett egy nagyobb, nagyobb támadási képességekkel rendelkező támadó drónt, a Bayraktar Akincit, amelynek első fotói még 2018-n szivárogtak ki a sajtóba.


Jobb légvédelmis meg úgy hívja - agyaggalamb.
Nagyjából ugyanilyen szarokra szoktak gyakorlólövészeteket tartani, mert ez fix, hogy le lesz szedve. Mert:
-Nem manőverezik;
-Nem csökkentett észlelhetőségű;
-subsonic;
-etc...
Vagyis nincs meg benne semmi, amit úgy egy repülő eszköz túléléséhez szükségesnek tartunk. Na persze ha olyan ellen veted be, aki semmit sem tud ellene tenni, akkor király (lásd USAF a sandniggerekl ellen).
De ha van egy nem csóri ellenség.... a jóval fejlettebb Triton is úgy szedte le az iráni légvédelem, mint a huzat. Ezt meg még könnyebben, mert abban még tip-top US EW is volt. Hogy az RQ-170 kalandjait már ne is említsem (egy nem toprongyos ellenfél...).

BTW:
Érdekes figyelni, hogy sokak most fonják le a lábukat a drónoktól, mert bekajálják a PR konfliktusokat (kiemelve adott résztvevők hatékonyságát, elfedve a támogatók munkáját). Nekik javaslom figyelmükbe az iráni/hezbollah drónok Izrael elleni bevetését - jó kis agyaggalamblövészet volt, Apache is szedett le gépágyúval párat, meg úgy minden, amivel akarták. Ja, hogy ők nem csórók...

Ha meg valaki az örmény nyomorral jön, az nagyjából a jéghegy effektussal szenved - látja a víz feletti részt, de a víz alattit már nem, ami a nagyobb és a lényeges. A török drónok magukban low cost kések - a mögöttük álló török ELINT/EW/AWACS és Link16 támogatás az, ami sikeres, nem ezek a szarok. Ezek csak olcsó végrehajtók. De egy normális ellenfél ellen - jó részei az integrált szervezetnek, de semmi csoda. Fél évszázada aktívan használt cucc (meg most megy át low-cost CM-be).
 
W

Wilson

Guest
Jobb légvédelmis meg úgy hívja - agyaggalamb.
Nagyjából ugyanilyen szarokra szoktak gyakorlólövészeteket tartani, mert ez fix, hogy le lesz szedve. Mert:
-Nem manőverezik;
-Nem csökkentett észlelhetőségű;
-subsonic;
-etc...
Vagyis nincs meg benne semmi, amit úgy egy repülő eszköz túléléséhez szükségesnek tartunk. Na persze ha olyan ellen veted be, aki semmit sem tud ellene tenni, akkor király (lásd USAF a sandniggerekl ellen).
De ha van egy nem csóri ellenség.... a jóval fejlettebb Triton is úgy szedte le az iráni légvédelem, mint a huzat. Ezt meg még könnyebben, mert abban még tip-top US EW is volt. Hogy az RQ-170 kalandjait már ne is említsem (egy nem toprongyos ellenfél...).

BTW:
Érdekes figyelni, hogy sokak most fonják le a lábukat a drónoktól, mert bekajálják a PR konfliktusokat (kiemelve adott résztvevők hatékonyságát, elfedve a támogatók munkáját). Nekik javaslom figyelmükbe az iráni/hezbollah drónok Izrael elleni bevetését - jó kis agyaggalamblövészet volt, Apache is szedett le gépágyúval párat, meg úgy minden, amivel akarták. Ja, hogy ők nem csórók...

Ha meg valaki az örmény nyomorral jön, az nagyjából a jéghegy effektussal szenved - látja a víz feletti részt, de a víz alattit már nem, ami a nagyobb és a lényeges. A török drónok magukban low cost kések - a mögöttük álló török ELINT/EW/AWACS és Link16 támogatás az, ami sikeres, nem ezek a szarok. Ezek csak olcsó végrehajtók. De egy normális ellenfél ellen - jó részei az integrált szervezetnek, de semmi csoda. Fél évszázada aktívan használt cucc (meg most megy át low-cost CM-be).

Én pontosan ezzel érveltem a drón hívőknek akik elvannak ájulva a karabahi konfliktusban tevékenykedő török drónoktól,ettől függetlenul ha csak az általa alkalmazható fegyvereket és a rápakolt elektronikai és optikai rendszereket nézzük ütős cuccot hoztak össze a törökök.A strandpapucsosok és az örmények szintjén lévő ellenfelek ellen tökéletes.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
Én pontosan ezzel érveltem a drón hívőknek akik elvannak ájulva a karabahi konfliktusban tevékenykedő török drónoktól,ettől függetlenul ha csak az általa alkalmazható fegyvereket és a rápakolt elektronikai és optikai rendszereket nézzük ütős cuccot hoztak össze a törökök.A strandpapucsosok és az örmények szintjén lévő ellenfelek ellen tökéletes.
Mely országok állnak jobban mint az örmények? Mert mi és akármelyik szomszédunk nem. (nagyon talán a szerbek, de ők is a 80-as évek szintje)